waldusrelax napisał(a):Witam. Jeżdżę cx3 z silnikiem 1.5 diesla głównie po mieście (od czasu do czasu mała trasa między wiochami/miastami). Na razie zero problemów z dpf A średnie spalanie z przejechanych 4 tys km to 4.9 l. Komputer sam sobie wypala dpfa nawet jak stoisz na biegu jalowym. Wtedy załącza się wentylator chlodnicy (nawet zima jak jest mroz), z wydechow puszcza trochę więcej spalin i delikatnie wzrastaja obroty. Nie mozna go wtedy gasic. Pochodzi dwie minutki na jalowym, wentylator zgasnie, dopiero wtedy możesz zgasić silnik. Co do kontrolki klucza to mi się zapalal po wymianie oleju na castrol edge na zimnym silniku. Po dwoch tygodniach spuscilem olej wlalem oryginalny mazda dpf 0w30 + jeszcze raz nowy filtr oleju i od tamtej pory klucz sie nie zaświecil. Uff ale się rozpisalem... mam nadzieję że trochę pomogłem
Dlatego nigdy w życiu diesla! Jeżdżąc po mieście przeważnie człek się śpieszy a tu nie zgasisz i nie polecisz bo........będziesz miał problemy z dpf Stajesz się niewolnikiem dpf Diesel dobry jak 30kkm rocznie i więcej