Błąd silnika

Postprzez darrecki » 8 sty 2022, 19:35

Mało prawdopodobne, wtrysk dostaje paliwo z boku pod bardzo wysokim ciśnieniem – tam jest sucho. Od góry jest odpływ zbędnej ropy, tam ciśnienia brak. Albo coś kapnęło od góry, albo śruba jest luźna, ale nie ma to żadnego wpływu na przyrost oleju.
Podczas normalnej pracy silnika szanse na przyrost oleju przez rozrzedzenie paliwem (przy bezpośrednim wtrysku) jest praktycznie zerowa. Paliwo jest wstrzykiwane w ostatniej chwili cyklu kompresji i spalane momentalnie.
Natomiast gdy wypala się dpf paliwo jest dotryskiwane w fazie wydechu aby podnieść temperaturę w filtrze. Tutaj zaś szansa na spłynięcie po ściankach cylindra przez pierścienie jest znaczna. I im częściej się wypala filtr, tym więcej tego paliwa spłynie. Dodatkowo w tym przypadku uszkodzony (lejący) wtrysk dodatkowo zwiększa ilość paliwa dolanego do oleju.

Także jak pisałem wcześniej
1. Któryś z EGR działa niepoprawnie i znacząco wzrasta ilość sadzy / cząsteczek w filtrze – zbyt częste wypalanie. Zaślepić EGR i porównać różnice.
2. Zapchany filtr o zmniejszonej pojemności – identyczne objawy jak przy 1
3. Uszkodzony / przelewający któryś z wtrysków – zła mieszanka, nadprodukcja sadzy, częstsze wypalanie dpf.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Neonixos666 » 8 sty 2022, 19:43

EGR nie ma wpływu na ilość sadzy, egr redukuje tylko tlenki azotu.

Trzeba sprawdzić odczyty czujników różnicy ciśnień może jeden nie domaga i komp widzi stale że jest pełen filtr i próbuje wypalać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wnuku » 8 sty 2022, 20:04

Neonixos666 napisał(a):EGR nie ma wpływu na ilość sadzy, egr redukuje tylko tlenki azotu.

Trzeba sprawdzić odczyty czujników różnicy ciśnień może jeden nie domaga i komp widzi stale że jest pełen filtr i próbuje wypalać.


Sprawdzic odczyt czujników roznic cisniania ? Dam rade sprawdzic to forscanem ?

Dopisano 8 sty 2022, 19:15:

#darrecki
Któryś z EGR działa niepoprawnie i znacząco wzrasta ilość sadzy / cząsteczek w filtrze – zbyt częste wypalanie. Zaślepić EGR i porównać różnice.

Dzisiaj ten EGR przy silniku wyczyscilem a nie wiesz gdzie znajde ten drugi ?

3. Uszkodzony / przelewający któryś z wtrysków – zła mieszanka, nadprodukcja sadzy, częstsze wypalanie dpf

A skoro wszystkie odczyty wtryskiwaczy byly poprawne to co polecasz zebym jeszcze zrobil/ sprawdzil samemu czy z tym to tylko do specjalisty jechac ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez darrecki » 8 sty 2022, 23:13

Neonixos666 napisał(a):EGR nie ma wpływu na ilość sadzy, egr redukuje tylko tlenki azotu.


Przez sadza rozumiem tzw. cząsteczki stałe – PM'y.
im więcej spalin wraca do dolotu tym silnik więcej PM'ów produkuje jednocześnie zmniejszając NOx'y.
Coś za coś

Wnuku

PM_ACC i PM_ACC_DSD są generowane na podstawie różnicy ciśnień. Jeśli przy wypalaniu spadają do 0, a potem rosną liniowo bez skoków (np. z 1 od razu na 3) to czujniki powinny być w porządku.

Ja bym zaślepił tymczasowo EGR, 10 min roboty i zobaczył, czy jest jakaś różnica.
Dopiero potem grzebał coś więcej

Że EGR czysty, nie znaczy, że działa poprawnie...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Neonixos666 » 8 sty 2022, 23:26

jakby egr się nie zamykał to problem był by nawet z ruszeniem auta. Testowałem to, zadusza momentalnie . Ogólnie egr nie działa zawsze a w warunkach których ,,nie przeszkadza"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez darrecki » 8 sty 2022, 23:50

Tyle, że zaślepienie nawet sprawnego EGR redukuje produkcję PM o dobrą połowę.
Więc teoretycznie w przypadku Wnuku powinna być widoczna spora poprawa. Gdy interwał wypalania DPF wzrośnie (z tego co pamiętam z wcześniejszych postów) z 60-70km do 100-120, to osobiście bym uznał, że EGR działa poprawnie. Ale jak wzrośnie do 170-200km, obstawiam EGR w 100%.

W Sky-D 2.2 EGR działa praktycznie non stop przy spokojnej jeździe, podnosząc temperaturę w dolocie o 20-30°C, ciepłym latem dobijając do 85°C. Przy wyłączonym w zasadzie nie da się osiągnąć 60...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Wnuku » 9 sty 2022, 11:10

Oki zaczne od zaslepienia EGR a co myslicie o tym spoconym wtryskiwaczu cos tam grzebac ? Śruba na 100% jest dokrecona.
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 11 sty 2022, 10:38

No to i ja zacznę od zaślepienia górnego EGR. Z mojej obserwacji widzę, że kolektor dolotowy jest właśnie najbardziej zawalony sądzą właśnie tam gdzie ta rura wchodzi i dalej gdzie ten syf leci, wcześniej na wysokości intercoolera jest czysciutko. Aha, i jeszcze zauważyłem, że ACC PM przyrasta bardziej, gdy silnik się rozgrzeje i zaczyna dmuchać LP EGR czyli ten dolny. Po prostu gdy było zimno i się nie uruchamiał to dlatego interwał był wyższy moim zdaniem. Wnuku koniecznie daj znać jakie były efekty zaślepienia :)
Rozważam też wyłączenie komputerowe wszystkich EGR, 350zł u mnie za to wołają.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez darrecki » 11 sty 2022, 15:13

Wnuku napisał(a):Oki zaczne od zaslepienia EGR a co myslicie o tym spoconym wtryskiwaczu cos tam grzebac ? Śruba na 100% jest dokrecona.


Świeże te ślady? Może problem występował zanim kupiłeś auto?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Wnuku » 11 sty 2022, 21:03

Raczej świeże bo dopiero teraz zauwazylem :( i pewnie to mało prawdopodobne ale wtrysk zaczął sie pocic po dodaniu do paliwa oczyszczacza do wtrysków. Tylko co z tym fantem teraz zrobic co darrecki polecasz ?

Dopisano 11 sty 2022, 20:06:

Rozważam też wyłączenie komputerowe wszystkich EGR, 350zł u mnie za to wołają.

Szczerze to tez wolalbym wylaczyc jezeli jest taka mozliwosc niz je zaślepiać to moze ja poczekam jednak na Ciebie bartqui :)
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez darrecki » 11 sty 2022, 21:12

Skoro świeże, to porządnie wyczyść i zobacz czy wróci.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 11 sty 2022, 21:26

Wnuku, teraz komputerowo wyłączać nie będę na pewno, w planach mam próbnie zaślepić i obserwować jak się to wszystko zachowuje i usunąć potem ewentualne błędy forscanem. Dlatego też właśnie ciekaw jestem jak się to zachowa u Ciebie ;P
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez bartqui » 16 sty 2022, 23:10

Test z zaślepionym górnym EGR zrobiony:
Po paru kilometrach wyskoczył check, chociaż auto pracuje normalnie.
Interwał wypalania skoczył do 170km, PM ACC dużo chętniej spada podczas jednostajnej, równej jazdy.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez darrecki » 17 sty 2022, 01:07

Błąd to standard, można z nim jeździć jak pisałem na początku.
Jakie interwały miałeś wcześniej?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 17 sty 2022, 11:48

Nie licząc gdy był silny mróz, to 100-120km.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 20 sty 2022, 15:32

No i fajnie 170km :) wrzuc fote jak zaslepiles EGR. A czy zaslepienie i komputerowe wylaczenie nie powinno pomoc zeby check nie wyskakiwal ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 21 sty 2022, 19:57

Może i tak, ale i tak już za dużo w to auto włożyłem a nie zamierzam się do tego wynalazku przywiązywać :P
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez bartqui » 25 sty 2022, 09:14

Aktualizacja:
Następne wypalenie po 220km i kolejne już po 300 <jupi>
Średnie spalanie wg kompa spadło o 0,3l, zobaczymy jeszcze ile wyjdzie na stacji.
Nadal z tyłu głowy mam jednak, że to nie jest prawdziwe rozwiązanie problemu.. :|
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez Wnuku » 26 sty 2022, 22:48

@bartqui masz zdjecie jak to zaslepiles ? Pytanie czy takie zaślepienie na dłuższą mete nie spowoduję usterek w silniku ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2021, 23:03
Posty: 24 (2/0)
Auto: Mazda cx3

Postprzez bartqui » 27 sty 2022, 13:02

Na zdjęciu żeby to uchwycić to musiałbym ta rurkę rozkręcić bo tak to nic nie widać. Po prostu dotnij kawałek blaszki (0,2mm wystarczy) i podluż między te dwie śruby mocujące i mocno je dokręć.

Nie sądzę żeby to coś szkodziło, szkodzi to syf, który jest pchany do silnika przez ten EGR. Auto chodzi całkowicie normalnie. Kiedyś auta nie miały tego wynalazku i były trwalsze :P
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 17:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9