Błąd silnika
Mało prawdopodobne, wtrysk dostaje paliwo z boku pod bardzo wysokim ciśnieniem – tam jest sucho. Od góry jest odpływ zbędnej ropy, tam ciśnienia brak. Albo coś kapnęło od góry, albo śruba jest luźna, ale nie ma to żadnego wpływu na przyrost oleju.
Podczas normalnej pracy silnika szanse na przyrost oleju przez rozrzedzenie paliwem (przy bezpośrednim wtrysku) jest praktycznie zerowa. Paliwo jest wstrzykiwane w ostatniej chwili cyklu kompresji i spalane momentalnie.
Natomiast gdy wypala się dpf paliwo jest dotryskiwane w fazie wydechu aby podnieść temperaturę w filtrze. Tutaj zaś szansa na spłynięcie po ściankach cylindra przez pierścienie jest znaczna. I im częściej się wypala filtr, tym więcej tego paliwa spłynie. Dodatkowo w tym przypadku uszkodzony (lejący) wtrysk dodatkowo zwiększa ilość paliwa dolanego do oleju.
Także jak pisałem wcześniej
1. Któryś z EGR działa niepoprawnie i znacząco wzrasta ilość sadzy / cząsteczek w filtrze – zbyt częste wypalanie. Zaślepić EGR i porównać różnice.
2. Zapchany filtr o zmniejszonej pojemności – identyczne objawy jak przy 1
3. Uszkodzony / przelewający któryś z wtrysków – zła mieszanka, nadprodukcja sadzy, częstsze wypalanie dpf.
Podczas normalnej pracy silnika szanse na przyrost oleju przez rozrzedzenie paliwem (przy bezpośrednim wtrysku) jest praktycznie zerowa. Paliwo jest wstrzykiwane w ostatniej chwili cyklu kompresji i spalane momentalnie.
Natomiast gdy wypala się dpf paliwo jest dotryskiwane w fazie wydechu aby podnieść temperaturę w filtrze. Tutaj zaś szansa na spłynięcie po ściankach cylindra przez pierścienie jest znaczna. I im częściej się wypala filtr, tym więcej tego paliwa spłynie. Dodatkowo w tym przypadku uszkodzony (lejący) wtrysk dodatkowo zwiększa ilość paliwa dolanego do oleju.
Także jak pisałem wcześniej
1. Któryś z EGR działa niepoprawnie i znacząco wzrasta ilość sadzy / cząsteczek w filtrze – zbyt częste wypalanie. Zaślepić EGR i porównać różnice.
2. Zapchany filtr o zmniejszonej pojemności – identyczne objawy jak przy 1
3. Uszkodzony / przelewający któryś z wtrysków – zła mieszanka, nadprodukcja sadzy, częstsze wypalanie dpf.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
EGR nie ma wpływu na ilość sadzy, egr redukuje tylko tlenki azotu.
Trzeba sprawdzić odczyty czujników różnicy ciśnień może jeden nie domaga i komp widzi stale że jest pełen filtr i próbuje wypalać.
Trzeba sprawdzić odczyty czujników różnicy ciśnień może jeden nie domaga i komp widzi stale że jest pełen filtr i próbuje wypalać.
Neonixos666 napisał(a):EGR nie ma wpływu na ilość sadzy, egr redukuje tylko tlenki azotu.
Trzeba sprawdzić odczyty czujników różnicy ciśnień może jeden nie domaga i komp widzi stale że jest pełen filtr i próbuje wypalać.
Sprawdzic odczyt czujników roznic cisniania ? Dam rade sprawdzic to forscanem ?
Dopisano 8 sty 2022, 19:15:
#darrecki
Któryś z EGR działa niepoprawnie i znacząco wzrasta ilość sadzy / cząsteczek w filtrze – zbyt częste wypalanie. Zaślepić EGR i porównać różnice.
Dzisiaj ten EGR przy silniku wyczyscilem a nie wiesz gdzie znajde ten drugi ?
3. Uszkodzony / przelewający któryś z wtrysków – zła mieszanka, nadprodukcja sadzy, częstsze wypalanie dpf
A skoro wszystkie odczyty wtryskiwaczy byly poprawne to co polecasz zebym jeszcze zrobil/ sprawdzil samemu czy z tym to tylko do specjalisty jechac ?
Neonixos666 napisał(a):EGR nie ma wpływu na ilość sadzy, egr redukuje tylko tlenki azotu.
Przez sadza rozumiem tzw. cząsteczki stałe – PM'y.
im więcej spalin wraca do dolotu tym silnik więcej PM'ów produkuje jednocześnie zmniejszając NOx'y.
Coś za coś
Wnuku
PM_ACC i PM_ACC_DSD są generowane na podstawie różnicy ciśnień. Jeśli przy wypalaniu spadają do 0, a potem rosną liniowo bez skoków (np. z 1 od razu na 3) to czujniki powinny być w porządku.
Ja bym zaślepił tymczasowo EGR, 10 min roboty i zobaczył, czy jest jakaś różnica.
Dopiero potem grzebał coś więcej
Że EGR czysty, nie znaczy, że działa poprawnie...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
jakby egr się nie zamykał to problem był by nawet z ruszeniem auta. Testowałem to, zadusza momentalnie . Ogólnie egr nie działa zawsze a w warunkach których ,,nie przeszkadza"
Tyle, że zaślepienie nawet sprawnego EGR redukuje produkcję PM o dobrą połowę.
Więc teoretycznie w przypadku Wnuku powinna być widoczna spora poprawa. Gdy interwał wypalania DPF wzrośnie (z tego co pamiętam z wcześniejszych postów) z 60-70km do 100-120, to osobiście bym uznał, że EGR działa poprawnie. Ale jak wzrośnie do 170-200km, obstawiam EGR w 100%.
W Sky-D 2.2 EGR działa praktycznie non stop przy spokojnej jeździe, podnosząc temperaturę w dolocie o 20-30°C, ciepłym latem dobijając do 85°C. Przy wyłączonym w zasadzie nie da się osiągnąć 60...
Więc teoretycznie w przypadku Wnuku powinna być widoczna spora poprawa. Gdy interwał wypalania DPF wzrośnie (z tego co pamiętam z wcześniejszych postów) z 60-70km do 100-120, to osobiście bym uznał, że EGR działa poprawnie. Ale jak wzrośnie do 170-200km, obstawiam EGR w 100%.
W Sky-D 2.2 EGR działa praktycznie non stop przy spokojnej jeździe, podnosząc temperaturę w dolocie o 20-30°C, ciepłym latem dobijając do 85°C. Przy wyłączonym w zasadzie nie da się osiągnąć 60...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
No to i ja zacznę od zaślepienia górnego EGR. Z mojej obserwacji widzę, że kolektor dolotowy jest właśnie najbardziej zawalony sądzą właśnie tam gdzie ta rura wchodzi i dalej gdzie ten syf leci, wcześniej na wysokości intercoolera jest czysciutko. Aha, i jeszcze zauważyłem, że ACC PM przyrasta bardziej, gdy silnik się rozgrzeje i zaczyna dmuchać LP EGR czyli ten dolny. Po prostu gdy było zimno i się nie uruchamiał to dlatego interwał był wyższy moim zdaniem. Wnuku koniecznie daj znać jakie były efekty zaślepienia
Rozważam też wyłączenie komputerowe wszystkich EGR, 350zł u mnie za to wołają.
Rozważam też wyłączenie komputerowe wszystkich EGR, 350zł u mnie za to wołają.
Wnuku napisał(a):Oki zaczne od zaslepienia EGR a co myslicie o tym spoconym wtryskiwaczu cos tam grzebac ? Śruba na 100% jest dokrecona.
Świeże te ślady? Może problem występował zanim kupiłeś auto?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Raczej świeże bo dopiero teraz zauwazylem i pewnie to mało prawdopodobne ale wtrysk zaczął sie pocic po dodaniu do paliwa oczyszczacza do wtrysków. Tylko co z tym fantem teraz zrobic co darrecki polecasz ?
Dopisano 11 sty 2022, 20:06:
Rozważam też wyłączenie komputerowe wszystkich EGR, 350zł u mnie za to wołają.
Szczerze to tez wolalbym wylaczyc jezeli jest taka mozliwosc niz je zaślepiać to moze ja poczekam jednak na Ciebie bartqui
Dopisano 11 sty 2022, 20:06:
Rozważam też wyłączenie komputerowe wszystkich EGR, 350zł u mnie za to wołają.
Szczerze to tez wolalbym wylaczyc jezeli jest taka mozliwosc niz je zaślepiać to moze ja poczekam jednak na Ciebie bartqui
Wnuku, teraz komputerowo wyłączać nie będę na pewno, w planach mam próbnie zaślepić i obserwować jak się to wszystko zachowuje i usunąć potem ewentualne błędy forscanem. Dlatego też właśnie ciekaw jestem jak się to zachowa u Ciebie
Aktualizacja:
Następne wypalenie po 220km i kolejne już po 300
Średnie spalanie wg kompa spadło o 0,3l, zobaczymy jeszcze ile wyjdzie na stacji.
Nadal z tyłu głowy mam jednak, że to nie jest prawdziwe rozwiązanie problemu..
Następne wypalenie po 220km i kolejne już po 300
Średnie spalanie wg kompa spadło o 0,3l, zobaczymy jeszcze ile wyjdzie na stacji.
Nadal z tyłu głowy mam jednak, że to nie jest prawdziwe rozwiązanie problemu..
Na zdjęciu żeby to uchwycić to musiałbym ta rurkę rozkręcić bo tak to nic nie widać. Po prostu dotnij kawałek blaszki (0,2mm wystarczy) i podluż między te dwie śruby mocujące i mocno je dokręć.
Nie sądzę żeby to coś szkodziło, szkodzi to syf, który jest pchany do silnika przez ten EGR. Auto chodzi całkowicie normalnie. Kiedyś auta nie miały tego wynalazku i były trwalsze
Nie sądzę żeby to coś szkodziło, szkodzi to syf, który jest pchany do silnika przez ten EGR. Auto chodzi całkowicie normalnie. Kiedyś auta nie miały tego wynalazku i były trwalsze
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9