Strona 1 z 1

Problem z i-stop

PostNapisane: 27 gru 2022, 18:56
przez pawelde
Witam
Chciałbym się zapytać czy miał ktoś problem z nowym akumulatorem. Kupiłem nowy akumulator w salonie i sam go założyłem i z początku system i-stop działał lecz teraz nie chce się włączyć ani ikona z akumulatora też się nie podświetla że jest wszystko ok. Czytałem że trzeba zrestartować akumulator lecz nie wiem jak to zrobić. Byłbym wdzięczny za pomoc oraz każda poradę.

Re: Problem z i-stop

PostNapisane: 27 gru 2022, 21:00
przez RobertPi
Podobno trzeba zrobić inicjalizację akumulatora chociaż nie zawsze.
Chociaż ja sądzę, że jeśli nie masz błędów to raczej akumulator faktycznie jest niegotowy o musisz troszkę pojeździć aby go naładować lub wyjąć i zrobić to prostownikiem. Być może jest mu za zimno :D .
Poniżej procedura od kolegów z Forum.

Procedura podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day)
1. Włącz zapłon (silnik wyłączony).
2. Przełącz bieg w pozycję luz.
3. Przeprowadź następujące operacje z wciśniętym pedałem hamulca:
a) Naciśnij pedał gazu przez 5 sekund lub dłużej.
b) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
c) Naciśnij i zwolnij pedał gazu 3 krotnie.
d) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
4. Wyłącz zapłon i odłącz masę od akumulatora, (jeżeli to samochód z i-Eloop, przed odłączeniem akumulatora odłącz czujnik akumulatora.)
5. Po 1 minucie podłącz masę do akumulatora (następnie podłącz czujnik akumulatora, gdy posiada i-Eloop)

Procedura sprawdzenia stanu akumulatora przez inicjalizację systemu i-Stop
Sprawdź stan akumulatora przez inicjalizację systemu i-stop:
1) Włącz zapłon (silnik wyłączony) i poczekaj 15 s do 1 min
2) Zweryfikuj system i-Stop, naciśnij przycisk i-Stop OFF przez 10 s i zweryfikuj stan kontrolki i-Stop:
– jeżeli miga na zielono – wyłącz zapłon, procedura zakończona
– jeżeli miga na pomarańczowo sprawdź parametry akumulatora (napięcie, stan naładowania (min 75%))
– jeżeli świeci na pomarańczowo, procedura nie powiodła się, wyłącz zapłon, sprawdź parametry akumulatora oraz odłącz i podłącz akumulator
Inicjalizacja i-Stop (ISC):
1) włącz silnik
2) rozgrzej silnik na postoju bez włączania odbiorników prądu do momentu zgaszenia niebieskiej kontrolki płynu chłodniczego
Sprawdzenie działania systemu i-Stop.
1) włącz silnik i upewnij się, że kontrolka i-Stop nie świeci na zielono
2) rozpędź się powyżej 4 km/h i zatrzymaj pojazd
3) sprawdź czy i-Stop zadziałał (temp powietrza powyżej -10 0C)
4) wyłącz zapłon

Re: Problem z i-stop

PostNapisane: 27 gru 2022, 23:29
przez pawelde
Przy zrobieniu 35km dalej nie działał. Temperatura na zewnątrz była ok 4 stopnie.

PostNapisane: 28 gru 2022, 20:35
przez Spoko40
Zdejmij obydwie klemy z akumulatora na kilka minut po czym podłącz ponownie.

Re: Problem z i-stop

PostNapisane: 29 gru 2022, 12:19
przez RobertPi
Mnie się kiedyś i-stop naprawił po przejechaniu 200-300 km więc te 35 może być mało.

Re: Problem z i-stop

PostNapisane: 29 gru 2022, 22:08
przez rozprza
A ja bym chciał żeby i-stop u mnie całkowicie zniknął.... :)

Re: Problem z i-stop

PostNapisane: 16 sty 2023, 17:36
przez walec7_7
Do zrobienia, kabel, forscan, komputer lub laptop i po i-stop został tylko przycisk :D

Re: Problem z i-stop

PostNapisane: 8 lut 2023, 00:29
przez WinstonWolfe
Mam podobny problem, 3'ka z 16'go roku (2.0 w benzynie). Na ekranie nie zapalała się ikonka akumulatora wiec takowy wymienili mi w garażu. Niestety to były jakieś nie ogary, bo wszystko pokasowali. A istop jak nie działał tak nie działa.

Aku po zimie jakoś pokazywał 11.9V wiec go podładowałem, niestety nie pomogło. Ten nowy ma 12.8V.

Update: rano przed odpaleniem aku miał 12.4V.

Dobra byczki nie było tematu. Akumulator wymieniłem na inny, potem doładowałem i zadziałało.

Re: Problem z i-stop

PostNapisane: 15 lut 2023, 00:47
przez iodyta
Z tego co wiem kupowanie akumulatorów w salonie jest bardzo problematyczne.
basketball stars