Witam
Chciałbym się zapytać czy miał ktoś problem z nowym akumulatorem. Kupiłem nowy akumulator w salonie i sam go założyłem i z początku system i-stop działał lecz teraz nie chce się włączyć ani ikona z akumulatora też się nie podświetla że jest wszystko ok. Czytałem że trzeba zrestartować akumulator lecz nie wiem jak to zrobić. Byłbym wdzięczny za pomoc oraz każda poradę.
Problem z i-stop
Strona 1 z 1
Podobno trzeba zrobić inicjalizację akumulatora chociaż nie zawsze.
Chociaż ja sądzę, że jeśli nie masz błędów to raczej akumulator faktycznie jest niegotowy o musisz troszkę pojeździć aby go naładować lub wyjąć i zrobić to prostownikiem. Być może jest mu za zimno .
Poniżej procedura od kolegów z Forum.
Procedura podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day)
1. Włącz zapłon (silnik wyłączony).
2. Przełącz bieg w pozycję luz.
3. Przeprowadź następujące operacje z wciśniętym pedałem hamulca:
a) Naciśnij pedał gazu przez 5 sekund lub dłużej.
b) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
c) Naciśnij i zwolnij pedał gazu 3 krotnie.
d) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
4. Wyłącz zapłon i odłącz masę od akumulatora, (jeżeli to samochód z i-Eloop, przed odłączeniem akumulatora odłącz czujnik akumulatora.)
5. Po 1 minucie podłącz masę do akumulatora (następnie podłącz czujnik akumulatora, gdy posiada i-Eloop)
Procedura sprawdzenia stanu akumulatora przez inicjalizację systemu i-Stop
Sprawdź stan akumulatora przez inicjalizację systemu i-stop:
1) Włącz zapłon (silnik wyłączony) i poczekaj 15 s do 1 min
2) Zweryfikuj system i-Stop, naciśnij przycisk i-Stop OFF przez 10 s i zweryfikuj stan kontrolki i-Stop:
– jeżeli miga na zielono – wyłącz zapłon, procedura zakończona
– jeżeli miga na pomarańczowo sprawdź parametry akumulatora (napięcie, stan naładowania (min 75%))
– jeżeli świeci na pomarańczowo, procedura nie powiodła się, wyłącz zapłon, sprawdź parametry akumulatora oraz odłącz i podłącz akumulator
Inicjalizacja i-Stop (ISC):
1) włącz silnik
2) rozgrzej silnik na postoju bez włączania odbiorników prądu do momentu zgaszenia niebieskiej kontrolki płynu chłodniczego
Sprawdzenie działania systemu i-Stop.
1) włącz silnik i upewnij się, że kontrolka i-Stop nie świeci na zielono
2) rozpędź się powyżej 4 km/h i zatrzymaj pojazd
3) sprawdź czy i-Stop zadziałał (temp powietrza powyżej -10 0C)
4) wyłącz zapłon
Chociaż ja sądzę, że jeśli nie masz błędów to raczej akumulator faktycznie jest niegotowy o musisz troszkę pojeździć aby go naładować lub wyjąć i zrobić to prostownikiem. Być może jest mu za zimno .
Poniżej procedura od kolegów z Forum.
Procedura podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day)
1. Włącz zapłon (silnik wyłączony).
2. Przełącz bieg w pozycję luz.
3. Przeprowadź następujące operacje z wciśniętym pedałem hamulca:
a) Naciśnij pedał gazu przez 5 sekund lub dłużej.
b) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
c) Naciśnij i zwolnij pedał gazu 3 krotnie.
d) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
4. Wyłącz zapłon i odłącz masę od akumulatora, (jeżeli to samochód z i-Eloop, przed odłączeniem akumulatora odłącz czujnik akumulatora.)
5. Po 1 minucie podłącz masę do akumulatora (następnie podłącz czujnik akumulatora, gdy posiada i-Eloop)
Procedura sprawdzenia stanu akumulatora przez inicjalizację systemu i-Stop
Sprawdź stan akumulatora przez inicjalizację systemu i-stop:
1) Włącz zapłon (silnik wyłączony) i poczekaj 15 s do 1 min
2) Zweryfikuj system i-Stop, naciśnij przycisk i-Stop OFF przez 10 s i zweryfikuj stan kontrolki i-Stop:
– jeżeli miga na zielono – wyłącz zapłon, procedura zakończona
– jeżeli miga na pomarańczowo sprawdź parametry akumulatora (napięcie, stan naładowania (min 75%))
– jeżeli świeci na pomarańczowo, procedura nie powiodła się, wyłącz zapłon, sprawdź parametry akumulatora oraz odłącz i podłącz akumulator
Inicjalizacja i-Stop (ISC):
1) włącz silnik
2) rozgrzej silnik na postoju bez włączania odbiorników prądu do momentu zgaszenia niebieskiej kontrolki płynu chłodniczego
Sprawdzenie działania systemu i-Stop.
1) włącz silnik i upewnij się, że kontrolka i-Stop nie świeci na zielono
2) rozpędź się powyżej 4 km/h i zatrzymaj pojazd
3) sprawdź czy i-Stop zadziałał (temp powietrza powyżej -10 0C)
4) wyłącz zapłon
Mam podobny problem, 3'ka z 16'go roku (2.0 w benzynie). Na ekranie nie zapalała się ikonka akumulatora wiec takowy wymienili mi w garażu. Niestety to były jakieś nie ogary, bo wszystko pokasowali. A istop jak nie działał tak nie działa.
Aku po zimie jakoś pokazywał 11.9V wiec go podładowałem, niestety nie pomogło. Ten nowy ma 12.8V.
Update: rano przed odpaleniem aku miał 12.4V.
Dobra byczki nie było tematu. Akumulator wymieniłem na inny, potem doładowałem i zadziałało.
Aku po zimie jakoś pokazywał 11.9V wiec go podładowałem, niestety nie pomogło. Ten nowy ma 12.8V.
Update: rano przed odpaleniem aku miał 12.4V.
Dobra byczki nie było tematu. Akumulator wymieniłem na inny, potem doładowałem i zadziałało.
- Od: 25 lip 2020, 00:41
- Posty: 5
- Skąd: Londyn
- Auto: 3 SPORT NAV 2016
Petrol 1998 cc, Manual
Z tego co wiem kupowanie akumulatorów w salonie jest bardzo problematyczne.
basketball stars
basketball stars
- Od: 14 lut 2023, 11:48
- Posty: 2
- Auto: BMW 2019
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości