Mazda 3 2014 Kontrolka ESP + TMPS

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez PatrykZawol » 31 sie 2022, 23:41

20220831_231348.jpg
Zdjęcie.

Cześć, mam problem z mazda 3 2014 USA. Około 2 tygodnie temu podczas normalnej jazdy (nie hamowałem mocno ani nie przyspieszałem itp) zapaliła mi się najpierw kontrolka ESP i za chwilkę zaczęła migać TMPS. Auto chwilę postało, odpaliłem i kontrolki znikły. Do dziś było wszystko ok, pomyślałem, że może coś się "zawiesiło" z tymi czujnikami itp. Dzis znowu mam ten sam problem, tylko że teraz gdy auto postało chwilę, po odpaleniu kontrolki znikły, ale za chwilę znowu się pojawiły.
Jakie mogą być przyczyny? W razie pytań odpowiem jak najszybciej, z góry dziękuję.
Ps. Powietrze we wszystkich kołach jest na właściwym poziomie. Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów. Proszę o wyrozumiałość i treściwe komentarze.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2019, 20:16
Posty: 14

Postprzez bezkluczyk » 1 wrz 2022, 07:10

Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez PatrykZawol » 1 wrz 2022, 08:34

Na pewno? Światła stop itp wszystko działa, więc co to ma wspólnego z ESP i TMPS?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2019, 20:16
Posty: 14

Postprzez bezkluczyk » 1 wrz 2022, 08:54

Jeśli masz wątpliwości to najlepiej zbadaj kody błędów. Ja miałem taką sytuację, po researchu w necie doszedłem do tego że czujnik pedału hamulca wymaga wymiany, wymieniłem i wszystko wróciło do normy.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez PatrykZawol » 13 wrz 2022, 16:21

Problem rozwiązany!
Przyczyna: Włącznik świateł STOP
Wymiana jest prosta, a sam koszt to ok50-100zl w zależności jaki wybierzecie.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2019, 20:16
Posty: 14

Postprzez bezkluczyk » 14 wrz 2022, 08:51

Dorzucam filmik jak wymienić czujnik: https://www.youtube.com/watch?v=0OFWWHZlH2M
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez esem » 30 gru 2022, 09:44

Wczoraj zapaliły mi się te dwie kontrolki. Po zatrzymaniu się nie dały się wykasować. Byłem daleko od domu i cywilizacji więc zacząłem jechać, po pewnym czasie same zgasły. I przez kilkadziesiąt kilometrów się nie pojawiły. Madzia ma niecałe 50kkm.
Rozumiem, że muszę zacząć szukać czujnika o nr BN7N-66-490 ? Znalazłem za 47PLN.
Czy może to mieć związek z i-stopem? Zaczyna pojawiać mi się taki objaw: i-stop wyłącza silnik ale wciśnięciem sprzęgła nie startuje. Muszę odpalić przyciskiem START.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez bezkluczyk » 2 sty 2023, 09:41

Borykałem się z tym problemem na jesień (zaświecone 2 kontrolki jak wyżej). Czujnik położenia pedału hamulca jest w BM mechaniczny i to on to powoduje. Kontrolki świeciły i gasły w zupełnie losowych momentach. Po zrobieniu researchu w necie, znane były przypadki całkowitego uziemienia auta ponieważ auto nie wykrywało wcisniętego hamulca.

Najlepiej zawczasu kup BN7N66490A (ja bralem OEM w mazparts za 128 PLN). Wymienisz spokojnie sam:

https://www.youtube.com/watch?v=0OFWWHZlH2M
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez esem » 4 sty 2023, 14:08

Po zainstalowaniu nowego włącznika MAXGEAR (25,62zł) wywaliło:
Ponad to zablokowało tylne koła (tempomat) <co?>
Po powrocie do oryginalnego wyłącznika jest O.K., chwilowo bez błędów. <nie powiem>
Załączniki
20230104_114151[1].jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez esem » 12 sty 2023, 09:12

Skończyło się to ostatecznie nowymi tarczami i klockami = bo spaliłem tarcze przód i tył jadąc przez prawie 4km na przyblokowanych przez wadliwy montaż wyłącznika świateł STOP hamulcach :> Kolejny warsztat skreślony z mojej listy we Wrocławiu. <nie powiem>
Oryginalny czujnik sypał jednak błędami. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez bezkluczyk » 13 sty 2023, 08:10

Najlepiej od razu wymieniać czujnik na OEM i byłoby bez problemów. Ale mądry Polak po szkodzie.
Ostatecznie po wymianie tarcz i klocków jest okey?

Dopisano 13 Jan 2023, 07:10:

Najlepiej od razu wymieniać czujnik na OEM i byłoby bez problemów. Ale mądry Polak po szkodzie.
Ostatecznie po wymianie tarcz i klocków jest okey?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez esem » 13 sty 2023, 08:43

Ponoć sper....ł temat mechanik osadzając nowy wyłącznik (był OE/OEM) podparł go. A ja za późno się zorientowałem że mam przyblokowane hamulce – czyli moja wina <co?>
Polecono mi i pozwoliłem zamontować zestawy Quaro. Na razie jeżdżę tylko po mieście i docieram. Jeszcze słychać "szuranie", przejechałem już z 10km – mechanik uprzedził, że to farba która musi się zetrzeć. :>
Przodu mi nie żal – była absolutna końcówka. Tył to cena mojej głupoty. <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323