Moduł AAWireless

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez pawel88cz » 29 maja 2023, 21:47

I tak zrobię, bo specjalnie kupiłem AA Wireless zamiast Carlinkit żeby nie mieć podobnych problemów z przegrzewaniem.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Postprzez maku99 » 30 maja 2023, 11:37

Ja mam Carlinkita i leży gdzies głęboko przywalony w podłokietniku. Jedyne co zmieniłem na początku w opcjach to DPI na 160. Nic sie nie przegrzewa, nie rozłącza. Miesiac temu przejechałem 400km (tel podłączony do zapalniczki w celu ładowania). AA bezprzewodowo. Nie zrywało. Zona ma iPhona i tez specjalnie nie narzeka.
Jedyne problemy jakie mamy to czasem (tak 1 na 10) sie długo laczy i tak 1 na 20 polaczeń się w ogole nie polaczy. Wtedy wypiąć i wpiąć Carlinkita i pomaga,
Ostatnio edytowano 30 maja 2023, 23:21 przez maku99, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 12:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Postprzez pawel88cz » 30 maja 2023, 18:38

Pytanie z innej beczki do maku99:
Gdzie odblokowywałeś moc i czy tylko zdjęta blokada czy jakoś dodatkowo dostrajane indywidualnie że wyszła taka moc?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Postprzez maku99 » 30 maja 2023, 23:19

Post zapewne zaraz wyleci, bo faktycznie z innej beczki. Tylko odblokowanie. Jest odpowiedni wątek w innym dziale, tam juz chyba wszystko jest opisane;) pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 12:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Postprzez Martineez » 24 sie 2023, 12:10

Cześć Panowie!

Mam Mazdę 3 2015, soft 59.00.545 EU N – czy do AA wystarczy zakup AAWireless i tyle? Czy konieczne będzie zaktualizowanie softa do wyższej wersji?
Początkujący
 
Od: 30 lip 2020, 16:09
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 2.0, 120km, 2015r, automat.

Postprzez pawel88cz » 24 sie 2023, 14:41

Najpierw musisz mieć działającego Android Auto. AA wireless umożliwia tylko podłączenie bezprzewodowe. Polecam AA oficjalne, cenowo podobnie a działa lepiej. Najpierw miałem nieoficjalny a potem oficjalny.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Postprzez scifo » 25 sie 2023, 21:35

@pawel88cz
Napisz co zyskałeś, a co tracisz.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2018, 22:22
Posty: 146 (0/5)
Auto: Mazda CX-5 2.0 165 KM 2018

Postprzez pawel88cz » 25 sie 2023, 23:34

Przechodząc z wersji nieoficjalnej na oficjalną straciłem wyświetlanie temperatury płynu chłodniczego, obrotów, prędkości itp. (aplikacja speedometer), które jak się okazało początkowo raz czy dwa włączyłem zobaczyć co to jest a potem wcale nie używałem, więc uznałem za zbędne, ale w sumie mogło by być jak jest. – czyli dodatkowe aplikacje.
Teoretycznie też możliwość instalacji dodatkowych aplikacji, które w sumie według mnie nie są potrzebne, skoro jest AA, a ich obecność obciąża dodatkowo wydajność systemu.
Zyskałem za to system działający bezbłędnie.
Największy problem z nieoficjalnym AA miałem z pojawiającym się czarnym ekranem, który wymagał kombinacji trzech klawiszy, wymuszający reset systemu i to było najbardziej uciążliwe.
Czarny ekran pojawiał się w sytuacji, kiedy odpalam samochód, telefon mam podłączony kablem USB, wrzucam wsteczny, załącza się kamera cofania i jeśli w tym momencie załączył się Android Auto, to po wrzuceniu jazdy do przodu znika obraz z kamery cofania i pojawia się czarny ekran.
System działa, bo gra muzyka ale ekran jest czarny. Pomagało tylko resetowanie systemu, co bywało uciążliwe, ponieważ podczas jazdy mocno dekoncentruje (raz o mało nie skończyło się mandatem za prędkość w zabudowanym) i irytuje. Czasem zdarzało się raz w tygodniu czasem dwa razy dziennie.
Co jeszcze zyskałem? Działające skróty klawiszowe jak przytrzymanie HOME to wyjście do MZD Connect i powrót, naciskam NAVI i mam mapę z AA, naciskam MEDIA i mam muzykę. W wersji nieoficjalnej ponadto po naciśnięciu MEDIA nieraz wychodziło mi z AA do MZD Connect i załączało się radio. Żeby wejść z powrotem do AA trzeba było poprzez MENU wejść w aplikacje i pokrętłem na samym dole wybrać Android Auto. Teraz robię to przytrzymaniem przycisku HOME.
Dodatkowo zostałem, co może dla niektórych pierdoła (oficjalne AA działa na najnowszej wersji 74), inni może nie zauważyli, że w tej wersji po wejściu w monitor spalania zapamiętuje się ostatni ekran, w wersjach poniżej 70 nie zapamiętuje. Co to oznacza? Że podczas jazdy jak chciałem sprawdzić spalanie na trasie, to musiałem wyjść z AA do MZD Connect, przejść w menu do aplikacji i wybrać monitor spalania (do tego momentu się pokrywa wersja oficjalna i nieoficjalna). W wersji 74 mam od razu ekran ze spalaniem, w wersji mniejszej niż 70 ekrany spalania był w aplikacji jako ostatnim więc musiałem przewijać ten ekran, a wiadomo że jest to bardzo niewygodne i wymaga dodatkowych kilku kliknięć i obrotów – jakieś 3 powtórzenia sekwencji. W wersji oficjalnej wchodzę w monitor spalania i jest.
Ponadto powrót w wersji oficjalnej wygląda tak, że przytrzymuje HOME i jestem w AA, w wersji nieoficjalnej klikam HOME, albo wstecz, przewijam w menu na aplikacje i na samym dole wybieram Android Auto i dopiero jestem.
Ostatnia błahostka to działania przycisku mute, w starszym firmware po prostu wycisza (muzyka albo podcast leci dalej), w nowym 70+ wycisza i pauzuje, co dla niektórych też może mieć znaczenie.
Ostatnie co zyskałem to większy prąd ładowania, z wersji nieoficjalnej (bez wymiany wiązki i huba) prąd to teoretyczne 500mA, ja miałem około 350mA, co w najlepszym razie utrzyma baterię na tym samym poziomie, w najgorszym rozładuje całkowicie, dlatego zawsze trzeba było pamiętać o naładowaniu telefonu uprzednim.
Jako że wersja oficjalna wiąże się z wymianą wiązki z huba (koszt na AliExpress około 300 zł z przesyłką), to mamy do dyspozycji prąd kilkukrotnie większy.
W tym momencie i tak korzystam z AA Wireless, i na trasy podłączam się do ładowarki zewnętrznej, więc ten prąd ładowania przestaje mieć takie znaczenie, ale jak ktoś nie ma AA Wireless, to skazany jest na ten niskoprądowy port.

To tak po krótce, być może coś pominąłem, bo wersję nieoficjalna miałem pół roku temu.

Aha
Straciłem jeszcze strzałki nawigacji z HUD, ale i tak z nich nie korzystałem, wolałem patrzeć na wyświetlacz główny (biorąc pod uwagę nieoczywiste komendy Google Maps).

Dopisano 25 sie 2023, o 23:39:

scifo napisał(a):Częstotliwość nie ma wpływu na przegrzewanie, napisałem wcześniej. Skontaktuj się z pomocą techniczną. Wymienią, z tego co czytałem nie robią problemów.

Dzięki za pomoc <jupi>
Tak zrobiłem.
Urządzenie wysłałem w czerwcu na reklamację, przysłali mi nowe i problem ani razu się nie powtórzył, więc to pierwsze musiało być po prostu wadliwe.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Postprzez scifo » 30 sie 2023, 21:19

A znaki ograniczenia prędkości są wyświetlane?
Mnie akurat nic nie przekonuje do oficjalnego modułu. Jeżdżę jeszcze na pierwszej wersji nieoficjalnej (chyba 1.13) wraz z AAWireless. Mnie dotyczy tylko tylko problem znikania AA po włączeniu wstecznego, ale łatwo do niego wracam poprzez wejście w aplikacje. Jeżeli AA uruchomiony jest z tego poziomu po ponownym włączeniu wstecznego już AA nie znika. Z MZD w ogóle nie mam potrzeby korzystać, ale przytrzymanie słuchawki na przyciskach kierownicy skutecznie do do niego przechodzi. Spalanie wyświetla mi ma zegarach, nie mam potrzeby korzystania z dodatkowych aplikacji.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2018, 22:22
Posty: 146 (0/5)
Auto: Mazda CX-5 2.0 165 KM 2018

Postprzez pawel88cz » 30 sie 2023, 23:32

Tak, ograniczenia są wyświetlane na HUD bez zmian, choć trochę też bez sensu, bo jak wyjaśnić, że system nie rozpoznaje znaku teren zabudowany i nie ustawia ograniczenia 50km/h? Albo nie zapamiętuje chociaż tego znaku po prostu?
Wiadomo z tymi ograniczeniami to tylko takie wspomaganie, na którym średnio można polegać, ale w Toyocie Corolli 2019 już rozpoznaje prawidłowo.
No ja miałem czarny ekran po włączeniu AA w trakcie wstecznego, później doszedłem, że teoretycznie joystickiem odpowiednią sekwencją można wywołać AA albo jakiś ekran, ale za dużo zabawy z tym. Poza tym dostosowywanie jazdy aby AA prawidłowo się włączało (czekanie aż się uruchomi po odpaleniu i dopiero wsteczny, albo parkowanie aby po uruchomieniu silnika nie zaczynać od wstecznego??) jest dla mnie bez sensu, bo to mi ma ułatwiać jazdę a nie utrudniać.
Gdyby nie ten czarny ekran to może być przy tym został, ale biorąc pod uwagę wcześniejsze wszystkie aspekty do kupy, to w mojej ocenie było warto przejść na wersję oficjalną.

Wracając do głównego tematu, to AA Wireless działa bardzo dobrze, nawet mając od nowości skonfigurowanego go w Corolli po przełożeniu do Mazdy działał od razu bez żadnej dodatkowej konfiguracji (na którą się od razu nastawiłem) ani w zasadzie zwłoki w uruchomieniu.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Postprzez darrecki » 29 paź 2023, 11:19

AAWireless mam już jakieś półtora roku, ostatnio dokupiłem Carlinkit 4.0, więc czas na porównanie. Carlinka kupiłem tylko dlatego, żeby sprawdzić jak działa dotyk, bo tego mi brakuje w AAW. Testowane na Samsungu z Androidem 12.
1. Łatwość konfiguracji, zdecydowanie AAW. Ma dedykowaną aplikację, wszystko tam można łatwo i przyjemnie ustawić. Z Carlinkit męczyłem się parę godzin, ich aplikacja nie chciała działać, 192.168.50.2 nie "wchodziło", bo android nie lubi niezabezpieczonych sieci. Na IOS podobno nie ma z tym problemu, ale nie mam nic od apple. Skonfigurowałem więc przez komputer łącząc się po WiFi z boxem i jednocześnie będąc połączonym kablem do internetu. 4 aktualizacje później miałem najnowszy firmware do CL4.
2. Szybkość łączenia. Znów wygrywa AAW, jest zdecydowanie szybciej.
3. Płynność działania. O ile interfejs (w obu ustawiony na 120DPI) działa tak samo, to Carlink ma częstą czkawkę na Spotify, której nie ma AAW. Także mamy AAW:3 – CL:0
4. Łatwość obsługi. O ile ktoś ma odblokowane MZD i moda aktywnego dotyku również podczas jazdy to tutaj wygrywa Carlink. Responsywność dotyku nie jest idealna, ma trochę laga, ale co dotyk to dotyk.
5. Stabilność: Tutaj mamy remis, w obu przypadkach nie ma problemów ze zrywaniem połączenia, włączenie wstecznego i wskoczeniu obrazu z kamery nie wywala żadnego interfejsu.

Finalny werdykt:
Chcesz mieć działający dotyk, to carlink, AAW co prawda wprowadził eksperymentalną obsługę AA przez CP, ale u mnie to nie działa.
Chcesz płynność działania (bez czkawek audio) i łatwość konfiguracji to AAW.

Jest jeszcze Carlinkit 5.0 (AIR) który ma natywną obsługę obu protokołów – CP i AA, ale świadomie go nie kupiłem więc nie mogę się wypowiedzieć na jego temat.

Gdyby ktoś miał receptę na problemy z audio na Carlinkit 4.0 niech da znać. Jest tam sporo opcji, niestety żadna nie jest opisana co robi i na co wpływa. Nie chciało mi się biegać do domu z interfejsem i przełączać na chybił trafił.

Pozdro.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez pawel88cz » 29 paź 2023, 12:50

Fajnie że ktoś to w końcu przetestował.
A jak to wygląda cenowo?
Chyba nie ma dużej?
Ja za AAW zapłaciłem 80$ co dało jakieś 420 zł.
Mając AAW można liczyć na aktualizację, czy w przypadku CL też są dostępne?
Dla mnie osobiście dotyk jest zbędny mając pokrętło ale każdy ma inne preferencję.
Asystent Google i komendy głosowe w sumie załatwiają wpisywanie adresów i nazw.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Postprzez maku99 » 2 lis 2023, 16:02

Hej,
Ja mam Carlinkit 4.0 – wybrałem go głownie dlatego, ze zona ma iPhona a ja jestem zwolennikiem Andorida.
Ze swojej strony dodam dwie rzeczy w kwestii podsumowania darreckiego
1) Carlinkit 4.0 daje nam mozliwosc bezprzewodowej Carplay i AA i to jest jego największa zaleta w stosunku do AAW
2) Konfiguracja (z poziomu Androida) jest prosta, ale trzeba zastosować jeden myk – aby dostać się do strony z ustawieniami nie możemy być w tym samym czasie podłączeni do AA urządzeniem, które używamy do ustawien. Możemy to zrobić na kilka sposobów bez wychodzenia z auta:
– podlaczamy kit do drugiego wejścia USB (nie obsługuje AA), zapalniczki lub powerbanka. Laczymy sie z siecia, ustawimy co trzeba i kita wpinamy do odpowiedniego USB.
– uzywamy drugiego tel. ktory w tym czasie nie jest polaczony z naszym AA
– wylaczamy automatyczne uruchamianie AA z urządzeniem, kotre ostatnio bylo podlaczone (ja tak mam domyslnie, sam chce zdecydować z którym tel ma się połączyć) – Calinkit pokazuje nam liste dostepnych devicow, poki nie wybierzemy urządzenia z listy, mam odstep do ustawien. Tym sposobem nawet nie musimy przepinac kabli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 12:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Postprzez darrecki » 2 lis 2023, 18:03

A masz problemy ze stabilnością audio przez Spotify? U mnie nieprzyjemnie tnie
Ja próbowałem ich aplikacji i konfiguracji przez przeglądarkę nie będąc w AA i nie chciało to działać. Z tym, że był tam mocno stary firmware, patrząc po numerze coś z połowy 2022r. Teraz mam wersję z lipca 2023, przez przeglądarkę nadal nie działa, a Apke wywaliłem.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez maku99 » 3 lis 2023, 14:27

Ze Spotify nie korzystam juz od ponad 2 lat. Obraziłem sie na nich :) Zdecydowanie bardziej wole YT .
BTW, używam tez apki Replaio Radio (jest na AA) i działa bez zarzutów. W wolnej chwili zainstaluje Spotify i przetestuje dla ciebie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 12:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Postprzez darrecki » 3 lis 2023, 21:33

maku99 Będę wdzięczny.
W ustawieniach Carlinkit 4 jest opcja (piszę z głowy to mogę coś poplątać) o opóźnieniu ( buforze?) audio i domyślnie jest 1000ms. Może ustawienie tego na wyższą wartość naprawi problem, no chyba że występuje on tylko u mnie... Sprawdzę po urlopie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez pawel88cz » 12 lut 2024, 23:32

Nadchodzi premiera AAWireless 2:
https://www.aawireless.io/aawireless-2

Ciekawe co oprócz rozmiaru się zmieni.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Postprzez Palmer » 29 lut 2024, 13:50

pawel88cz napisał(a):Nadchodzi premiera AAWireless 2:
https://www.aawireless.io/aawireless-2

Ciekawe co oprócz rozmiaru się zmieni.

Też jestem ciekaw. Pewnie upgrade hardwaru – szybszy procek i więcej RAMu

Przeglądając akcesoria na polskiej stronie Mazdy zauważyłem, że w ofercie pojawił się adapter Apple CarPlay/ Android Auto. Z wyglądu przypomina mi adapter firmy Carlinkit w wersji 5.0, ale kosztuje aż 744 zł.

Opis ze strony Mazdy:
Adapter do aktualizacji funkcjonalności Apple CarPlay / Android Auto™ z przewodowej na bezprzewodową. Dotyczy tylko pojazdów wyposażonych w przewodowy Apple CarPlay / Android Auto™.
Łączy się z pojazdem przez portUSB. W zestawie kabel USB-A i USB-C. Dołączona instrukcja obsługi.
Tylko dla numerów VIN JMZBP******100001 – JMZBP******999999 i JM4BP******100001-JM4BP******399999
Załączniki
16600.png
16611.png
16612.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 448 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez pawel88cz » 29 lut 2024, 16:30

AA Wireless zrobiło ostatnio kilka aktualizacji pod kątem Mazdy:
https://www.aawireless.io/firmware-changelog
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323