Problem z nowym akumulatorem

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez adam_we » 14 paź 2021, 11:03

Witajcie,

Mam problem z nowym akumulatorem. Sprzedawca namówił mnie na coś takiego:

IMG20211014102405.jpg


Problemu zaczęły się już na miejscu. Sprzedawcy nie udało się skasować licznika baterii przez złącze ODB. Uznałem, że zrobię to sam za pomocą procedury opisanej tu, na forum.
Po drodze do domu zauważyłem, że i-stop jest niegotowy (akumulator). Ponadto nie świeci się kontrolka i-stop (wcale).
Po powrocie do domu próbowałem przeprowadzić procedurę kasowania licznika baterii. Niestety nie idzie ona zgodnie z założeniem. Kontrolka ładowania albo nie zaczyna migać wcale albo przestaje migać po trzykrotnym wciśnięciu pedały gazu (zgodnie z procedura nadal powinna migać).
Udał mi się za to doprowadzić do sytuacji, że kontrolka i-stop zaczyna migać (wciskanie pedału gazu) na zielono a następnie świeci na zielono. Niestety, po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do punktu wyjścia. Po odpaleniu silnika kontrolka i-stop gaśnie i system nie działa.

Dodam tylko, że i-stop nie działał na poprzednim aku ze względu na niskie napięcie (usterka i-stop i usterka sterowania akumulatorem). Teraz tych błędów nie ma ale i-stop nie działa. Zastanawia mnie ta kontrolka i-stop, która całkowicie gaśnie.



P.S. Wybaczcie, coś mi się ubzdurało, że kontrolka i-stop powinna się świecić na zielono po uruchomieniu silnika. Powinna się świecić ale w momencie działania i-stop. Czyli wygląda na to, że akumulator ma niewystarczające parametry i dlatego i-stop nie działa. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 11:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez artgeo » 18 paź 2021, 22:50

A co to za cudo i to od razu 670A? Niby EFB czyli wszystko powinno działać.
Jeśli nie wyłączasz ręcznie i-stop to nie powinien wcale świecić.
Podłącz forscana i sprawdź jaki jest SOC baterii. Procedury podłączania resetu SOC i inicjalizacji i-stop robiłeś?
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez majko » 25 paź 2022, 18:59

Inicjalizacja i-stop? Podłączanie resetu SOC? Można ciut jaśniej bo chyba nie wiedziałem o czyms takim
Początkujący
 
Od: 14 cze 2020, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda3 hatchback
BM, 2016,uk
Sky-D
2.2 150KM

Postprzez RobertPi » 25 paź 2022, 21:28

SOC ( ilość energii elektrycznej zmagazynowana w akumulatorze w danym czasie i wyrażona jako procent całkowitej energii, którą akumulator może zmagazynować w momencie, gdy jest całkowicie naładowany ) baterii to taka wartość oddająca mniej więcej stan akumulatora ale ważniejsze jest SOH ( ilość energii elektrycznej zmagazynowana w akumulatorze w danym czasie i wyrażona jako procent całkowitej energii, którą akumulator może zmagazynować w momencie, gdy jest całkowicie naładowany ).
U mnie przed wymianą SOC było w okolicach 80% ale SOH spadało poniżej 40% i to jest bardziej istotny wskaźnik bo auto informowało o usterce a po wymianie jest OK i to bez kasowania.
Ja bym spróbował dać szanse nowemu aku i trochę pojeździł. Jak nie wyjdzie to reklamacja.
Tak na marginesie, jaka jest data produkcji tego akumulatora bo na zdjęciu jakoś nie widać?
Porównanie nowego i starego. Jak widać napięcie prawie identyczne a parametry bardzo się różnią.
Załączniki
nowystary.jpg
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323