ryglowanie ogólnie jest opisane tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227natomiast pozostałe f-cje, wspomagałem się m.in. tymi informacjami :
https://www.mazda3revolution.com/thread ... st-2504623 ( najistotniejsze info znalazłem na str. 126 i 290 ). Na str. 126 info dotyczy Mazdy3 z 2017, werjsa EU, benzyna ( wszystko ma znaczenie )
tu jest do pobrania świetny gotowy arkusz w Excelu, wraz z tutorialem jak z tego korzystać:
https://www.youtube.com/watch?v=N9si40X ... q&index=21EDIT: plik załączam:
W żółtej zakładce "donate&tutorial" są podane poszczególne funkcje i odnośniki co gdzie należy pozmieniać żeby zadziałało – jednak nie zawsze działa/nie wszystko jest poprawnie opisane niestety stąd niezbędne dodatkowe informacje z forum.
Pamiętaj, że zmieniając jeden parametr, zmienia się nie tylko linia, w której on występuje – musisz sprawdzić również pozostałe, bo będzie wyskakiwał błąd.
Możesz pozmieniać ustawienia wg. "gotowców" z forum ( przepisujesz wartości w miejsce starych w Forscanie ), lub zmieniasz manualnie w arkuszu, odczytujesz pozmieniane linie i również przepisujesz do Forscana. Warto zapisywać osobno poszczególne bloki (np. zmieniałeś coś w bloku 4 to zapisujesz tylko jego, a nie wszystkie naraz )
Generalnie potrzebujesz:
– ELM z przełącznikiem ms/hs ( lub automatyczny )
– program forscan z licencją rozszerzoną (można skorzystać z wersji trial na chyba 2 miesiące za free )
– program Excel ( mi w Open Office nie chciało poprawnie działać )
– program Notatnik
– arkusz Excela który załączyłem/jest pod filmikiem
Na tą chwilę to tyle, postaram się w wolnej chwili dopisać "co i jak" więcej, ale proponuję przejrzeć to co podałem, żeby się zorientować o co chodzi.
Bardzo ważne – przed rozpoczęciem jakichkolwiek zmian, należy z Forscana zapisać odczytane oryginalne wartości danego modułu ( Nas interesują głównie moduły IC i FSC ) – to jedyna szansa na "odratowanie" jakby coś poszło nie tak.
Nie musze chyba dodawać, że każdy robi to na własną odpowiedzialność, bo można tam namieszać niemiłosiernie

Co tam jeszcze z ważniejszych rzeczy....
-Dostępne są 2 wersje modułów fsc – gen1 i gen2. Można w dużym uproszczeniu spróbować przyjąć, że przedlifty mają gen.1, natomiast polifty ( po 2016r) mają gen.2.
-grzebiąc w ustawieniach, należy wiedzieć, czy posiada się światła z ALH ( adaptacyjne, wyłączające poszczególne diody ), lub AFS ( doświetlanie zakrętów)