"doposażenie" M3 BN w wersji skypassion w elementy pakietu SAFETY

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez dobrzyn22 » 1 mar 2021, 17:47

LAS -moja opinia jest już wcześniej opisana (obecnie VOLVO w reklamach się tym chwali ;) )

Adrian200 napisał(a): f-cja find my car – czy to funkcja włączająca klakson po wciśnieciu przycisku na pilocie ?

tak, 2-krotnym

HBC – jest włączone dopiero jak odepchniesz manetkę.
Ostatnio edytowano 2 mar 2021, 14:26 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Adrian200 » 1 mar 2021, 20:55

Super, dzięki za odpowiedź
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2017, 17:43
Posty: 102 (6/3)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2018 SKY-PASSION + NAVI

Postprzez Analizator » 15 kwi 2021, 07:43

Witam. jestem nowym posiadaczem mazdy 3 bm i chcialbym dolozyc jej troche bajerow, wizualizacje czujnikow parkowania, automatyczne ryglowanie drzwi, coming home/leaving home ( nie mam tej opcji z pozycji "tableta") tylko najwiekszym problemem jest to ze jestem toalnym amatorem w takich sprawach, moje pytnie brzmi czy znajde tutaj magika ktory podjalby sie i doposazyl moja mazde w takie cuda ? oczywiscie zaplace :) nie jestem dusi groszem wiec nie bede proponowal 50zl tylko 60zl <rotfl>. a tak na powaznie to zaplace dobrze :) posiadam kabel obd2. Wczoraj zabralem sie za doposazenie mazdy ale przeroslo to moje umiejetnosci <płacze>. Województwo dolnoslaskie :)
Początkujący
 
Od: 31 mar 2021, 14:46
Posty: 2
Auto: mazda 3 bm 2.0 benzyna 2014

Postprzez DirtyHarry » 27 lip 2022, 18:57

Ponieważ dołączyłem do szanownego grona posiadaczy M3, to ten wątek idealnie dla mnie. Ja planuję doposażyć wersję BN (niestety to kanadyjska wersja sport bez Skypassion). Na szczęście BN ma już kilka rzeczy na pokładzie więc nie będzie tak źle.

Dziś przyszedł panel przełączników do RVM, LAS itp. Chcę stworzyć własny panel przełączników, poprzestawiać przyciski i odpowiednio zaprogramować, aby one potem działały.

Mam wersję Kanada, wiec będzie sporo zabawy. Bo nigdy nie będę pewien, czy dana wiązka, czy wtyczka będzie właściwa.

Na pierwszy ogień pójdą modyfikacje wyłącznie Forscanem bez ingerencji w elektrykę\elektronikę, tak jak tu już było opisane, chyba, ze coś "wynajdę", to się podzielę.

Potem radary przód, tył, czujniki parkowania. Może to bajer dla wielu, ale zależy mi, aby był HUD, ale chyba zdecyduję się na chiński (widziałem fajny film) niż ten z Mazdy, bo ma jakby lepsze możliwości. Nie mam karty nawigacji Mazdy, więc rozpoznawanie znaków drogowych to fajna rzecz, ale bez oryginalnej navi raczej nie pójdzie.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 14:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Postprzez darrecki » 28 lip 2022, 07:32

Jak dla mnie dodawanie radarów, czujników to rzeźba w g... – czasochłonna i nieopłacalna ekonomicznie. No chyba, że Ci się nudzi, masz sporo wolnego czasu i masz dostęp do schematów. Ale oryginalny HUD z licznikiem podejdzie bez większych problemów. Trzeba jedynie skopiować konfigurację starego, wgrać do nowego z HUD i cyfrowym prędkościomierzem. Potem tylko korekta licznika, bo forscan tego nie potrafi i wszystko działa – max godzina roboty. Lewe karty do navi były swego czasu dostępne na każdym portalu aukcyjnym za grosze – nie wiem jak teraz, bo używam AA.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DirtyHarry » 28 lip 2022, 08:59

dobrzyn22 napisał(a):tu jest do pobrania świetny gotowy arkusz w Excelu, wraz z tutorialem jak z tego korzystać:
https://www.youtube.com/watch?v=N9si40X ... q&index=21


Ten podany arkusz udostępniony przez faceta, który zmodyfikował w BM (każdy sobie może przetłumaczyć z ang.). W zasadzie, to on jest dla mnie inspiracją, przygotował też fajne poradniki na forum angielskim:

Zmodernizował:
FSC (LDWS, HBC),
Laser Sensor (SCBS), Radars (BSM, RCTA),
Radar (MRCC, DRSS, SBS, FOW),
Android Auto kit,
Auto-dimming Rearview Mirror,
Multimedia screen and Door Panels with Leatherette-trimmed inserts from Restyle (BN),
Parking Sensors (Front & Rear with Overlay),
PTC Heater,
OEM Interior LED upgrade kit,
Interior Trunk Lid Opener Switch,
Passenger Air Bag Deactivation Switch,
Rearview Camera with Dynamic Lines from CX-5

Dopisano 28 lip 2022, 09:05:

darrecki napisał(a):Jak dla mnie dodawanie radarów, czujników to rzeźba w g... – czasochłonna i nieopłacalna ekonomicznie. No chyba, że Ci się nudzi, masz sporo wolnego czasu i masz dostęp do schematów. Ale oryginalny HUD z licznikiem podejdzie bez większych problemów. Trzeba jedynie skopiować konfigurację starego, wgrać do nowego z HUD i cyfrowym prędkościomierzem. Potem tylko korekta licznika, bo forscan tego nie potrafi i wszystko działa – max godzina roboty. Lewe karty do navi były swego czasu dostępne na każdym portalu aukcyjnym za grosze – nie wiem jak teraz, bo używam AA.


Tu pozwolę się nie zgodzić:

Radar przód, 4 kabelki i programowanie plus kalibracja z "piramidką"
Tył podobnie – 2 radary

Ceny używek kilkaset złotych, a bezpieczeństwo wzrasta znacznie. Czujnik wyjazdu tyłem RCTA absolutny mus! RVM i aktywny tempomat też!

Na tym forum i na angielskiem wszystko jest!

Auto dla mojej żony. Co do czasu i grzebania, jak napisałem w innym wątku. Jestem z zamiłowania i wykształcenia inż. elektronikiem i automatykiem i programistą. Fajna zabawa, nie? ;–)

HUD, to navi i prędkość przed oczami też warto.

Czujnik deszczu, to działa różnie z tego co piszą.

P.S W jednym z aut w Clio III, doinstalowałem tab;let Android 7 cali nawigację, kamerę parkowania dla żony i była zadowolona :–)
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 14:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Postprzez darrecki » 28 lip 2022, 10:28

Sam radar z przodu to średni pożytek, do adaptacyjnego tempomatu zdaje się trochę więcej potrzeba.

Robiłem kilka przeróbek w aucie żony, naprawiałem 2 rozbitki. Fajna sprawa, jeśli masz czas i dostępne części. W trakcie jednego z projektów trafił się lockdown. Nie było skąd części brać, 2 miesiące postoju, cholera mnie brała.

Sobie kupiłem auto w takim wyposażeniu jakie chciałem. Tylko kamerę cofania dołożyłem, bo nie było nawet w opcji.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DirtyHarry » 28 lip 2022, 15:44

darrecki napisał(a):Sam radar z przodu to średni pożytek, do adaptacyjnego tempomatu zdaje się trochę więcej potrzeba.

Robiłem kilka przeróbek w aucie żony, naprawiałem 2 rozbitki. Fajna sprawa, jeśli masz czas i dostępne części. W trakcie jednego z projektów trafił się lockdown. Nie było skąd części brać, 2 miesiące postoju, cholera mnie brała.

Sobie kupiłem auto w takim wyposażeniu jakie chciałem. Tylko kamerę cofania dołożyłem, bo nie było nawet w opcji.


Części są na znanym portalu i innym ogłoszeniowym w bardzo dobrych cenach.

Niestety kupiłem auto, po długim szukaniu z myślą o modyfikacjach. Auto spełniło moje oczekiwania i mieściło się w założonym budżecie. Ale oczywiście też bym wolał kupić ze wszystkim. (trochę OT)

Montaż radarów to pikuś, a więcej zabawy to rozebranie kokpitu, kierownicy, bo to znacznie więcej czynności. wiązki nie raz przerabiałem na swoje, potrafię nawet w ostateczności wykonać dowolne wtyczki na drukarkach 3D (mam w firmie) i dołożyć piny.

Dla mnie to żaden problem, ja to zrobię i powiem jak w BN najlepiej, a nawet postaram się dostosować jak nie będzie innego wyjścia pasujące radary nie tylko BAEK-67-XA1E / BAEK-67-XA1C / BAEK-67-XA1E / BAEK-67-XA1B / BAEK-67XA, na upartego nawet z innych aut, trzeba tylko rozgryźć jakie wchodzą i wychodzą sygnały, bo działają praktycznie tak samo. Potem kwestia zaprogramowania, na razie nie mam o tym pojęcia, ale nauczę się, bo programuję od 25 lat różne urządzenia elektroniczne.

Akurat to elektronika, wszystko co posiadam elektronicznego wokół mnie jest w jakiś sposób "przerobione", tzn. ulepszone. Każde auto przerabiałem i to także przerobię :–)

Dziś przyszło wygłuszenie, wszelkie rodzaje mat, sonometr już przygotowany.
Ostatnio edytowano 28 lip 2022, 18:59 przez DirtyHarry, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 14:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Postprzez darrecki » 28 lip 2022, 15:58

No patrzyłem z ciekawości na allegro, był radar przedni do 3 BP za 1700, tylne po circa 800/szt. Wybór praktycznie zerowy, po 1-2 szt. Na liczniki nie patrzyłem, 3/4 lata temu dałem 450 za licznik i 200 za HUD, teraz pewnie trochę więcej. Daszek ciągnąłem z Australii, bo w UK nie było, a EU nie pasowały. Do tego pasuje kupić chociażby główną wiązkę spod deski z wersji wypasionej jako dawcę, nie trzeba będzie kombinować z wtyczkami.
Nie mam pojęcia jakie to są atrakcyjne ceny, dla mnie podane wyżej zdecydowanie nie są.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DirtyHarry » 28 lip 2022, 16:11

darrecki napisał(a):No patrzyłem z ciekawości na allegro, był radar przedni do 3 BP za 1700, tylne po circa 800/szt. Wybór praktycznie zerowy, po 1-2 szt. Na liczniki nie patrzyłem, 3/4 lata temu dałem 450 za licznik i 200 za HUD, teraz pewnie trochę więcej. Daszek ciągnąłem z Australii, bo w UK nie było, a EU nie pasowały. Do tego pasuje kupić chociażby główną wiązkę spod deski z wersji wypasionej jako dawcę, nie trzeba będzie kombinować z wtyczkami.
Nie mam pojęcia jakie to są atrakcyjne ceny, dla mnie podane wyżej zdecydowanie nie są.


A patrzyłeś jaki konkretnie model radaru, według mnie każdy z tych BAEK-67-XA1E / BAEK-67-XA1C / BAEK-67-XA1E / BAEK-67-XA1B, BAEK-67XA1powienien pasować. Te co widziałem do BN od 1400 – 2000zł właśnie takie miały radary. Przy czym ja tu zbiorczo mówię o przednich [jakich?].

Na tył znalazłem nawet wersję USA pasujące do mojego auta, mam je w koszyku. Ale i Europa by podeszła.

Przykład;
https://allegro.pl/oferta/radar-asystent-pasa-mazda-3-lift-16-18r-b61t-67z41-11920296539
USA: https://allegro.pl/oferta/mazda-3-2017-2018-radar-rvm-bsm-martwe-pole-usa-12022616231

To pasuje pod wszystko tylko nie M3: [youtube]https://allegro.pl/oferta/mazda-cx-3-cx3-cx-5-cx5-mazda-6-radar-gmm1-67xa1-12186359484[/youtube]

Na upartego te radary dla CX3 też by się dało przerobić pod M3, jeśli byłby za drogie do M3, a nie są, to sie nimi zajmę i przerobię.

Ponieważ: "Czujniki radarowe składają się z modułu przedniego (RFE) (układ mikrofalowy ze strukturą anteny) i komponentów przetwarzających sygnał. Najważniejszym elementem radaru jest moduł przedni, ponieważ zawiera antenę nadającą i odbierającą sygnały elektromagnetyczne. Moduł przedni przekazuje zebrane informacje do układów przetwarzania sygnału celem ich interpretacji "

Jest tego od groma, przeszukałem na wszystkich portalach sprzedażowych, znalazłem nawet firmę znajomego która sprowadza części z USA pod zamówienia po dobrych cenach.

Znaczek ceramiczny jest droższy niż używki radary tylne.

[Edit]

Bardziej mi zależy w pierwszej kolejności na tylnych radarach niż na przednich i na przód będę szukał wersję BAEK (ceny od 1000zł do 2000zł) o ile inne nie podejdą, bo jedne wymagają VCM inne nie, ale mamy Mazdę od tygodnia i jeszcze nie wiem kto, co próbował przerabiać i z jakim skutkiem, czytam na bieżąco to forum i inne, czytam schematy. Nie chcę tracić czasu na sprawdzone rozwiązania użytkowników Mazdy, a jeśli ktoś czego nie próbował, to może czas na mnie. :–)
Ostatnio edytowano 28 lip 2022, 17:22 przez DirtyHarry, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 14:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Postprzez kubala147 » 28 lip 2022, 17:11

@DirtyHarry

Odezwij sie na privie.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 17:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez DirtyHarry » 28 lip 2022, 17:14

kubala147 napisał(a):@DirtyHarry

Odezwij sie na privie.


To pisz i się odezwę. :–)

Dopisano 28 lip 2022, 18:06:

darrecki napisał(a):Sam radar z przodu to średni pożytek, do adaptacyjnego tempomatu zdaje się trochę więcej potrzeba.


W wersji BN z systemem SCBS i kamerą wystarczy sam radar i 4 przewody jak podają na forum: https://www.mazda3revolution.com/thread ... 58/page-14:

Schemat jak widać wygląda trywialnie:

Obrazek

Są dwie opcje podłączenia:
1.
Sprawdzić, czy jest wstępnie okablowana wiązka pod osłoną chłodnicy. Złącze tej wiązki znajduje się za grillem, po lewej stronie emblematu i na wysokości radaru. Jeśli jest trzeba dokupić krótki przewód do podłączenia wiązki bezpośrednio do radaru (krótki przewód oficjalnie sprzedawany przez Mazdę). To najłatwiejsza i najprostsza droga.

2.
Drugi to okablować samemu, potrzebne są cztery przewody:

– 12V pod ACC
– masa
– HS Can high
– HS Can low

Tylko, że w radarze chyba jest 5 pinów, więc do czego jeden pin (pusty)?

Wszystkie z nich można poprowadzić do skrzynki bezpieczników, gdzie można je podłączyć do istniejących przewodów.

Niedługo będę ściągał zderzak, ale poluję na radar i wtedy to potwierdzę, jak jest u mnie.

Jest jeszcze ciekawa kwestia i dotyczy radarów do wersji BM, które miały osobny moduł VCM. Radar szedł do tego modułu potem do magistral CAN. Jak na schemacie:

Obrazek

Czyli mając taki moduł VCM z wersji BM można użyć moim zdaniem wszystkich "starszych" tańszych radarów plus VCM i podłączyć pod nowszą wersję BN.

Ale zastanawia mnie, czy nie ma prostszego rozwiązania.

Wyjścia C i D (idące do modułu VCM wersji BM) są interesujące, bo możliwe, że dałoby się podłączyć także pod CAN z jakimś konwerterem lub w odpowiednik VCM wersji BN.

Muszę sprawdzić, czy nowsze radary mają część modułu VCM w sobie, w co wątpię, czy przez magistralę CAN komunikują się z jakimś odpowiednikiem modułu VCM wbudowanym w wersji mazdy BN.

Może gdzieś są pokazane płytki lub schematy tych radarów, to wtedy więcej mógłbym powiedzieć.
Ostatnio edytowano 28 lip 2022, 18:35 przez DirtyHarry, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 14:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Postprzez dobrzyn22 » 28 lip 2022, 18:25

DirtyHarry napisał(a):Akurat to elektronika, wszystko co posiadam elektronicznego wokół mnie jest w jakiś sposób "przerobione", tzn. ulepszone. Każde auto przerabiałem i te także przerobię :–)


Zachęcam gorąco do zrobienia fotorelacji, lub poradnika, dla przyszłych zainteresowanych :D
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DirtyHarry » 28 lip 2022, 18:42

dobrzyn22 napisał(a):
DirtyHarry napisał(a):Akurat to elektronika, wszystko co posiadam elektronicznego wokół mnie jest w jakiś sposób "przerobione", tzn. ulepszone. Każde auto przerabiałem i te także przerobię :–)


Zachęcam gorąco do zrobienia fotorelacji, lub poradnika, dla przyszłych zainteresowanych :D


Pewnie, że zrobię i o tym pisałem, także po to tu jestem. Każdy daje coś z siebie innym, więc dla mnie to "oczywista oczywistość".

W sumie Mazda od niedawna, a już robi mi się magazyn części, wyposażenia do niej, niedługo przyjdzie kierownica z przyciskami, jak upoluję radar przód w dobrej cenie, to wezmę się za zderzak. Moje otoczenie tzw. pokój zawsze wygląda jak warsztat, żona z tym walczyła, ale poległa. :–)

Ale priorytet to wyciszenie, bo auta nie da się używać przy 120km/h. Potem warstwa ceramiczna i elektronika między czasie. Właśnie dotarł interfejs do Forscana i czas na naukę kolejnego programowania.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 14:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Postprzez darrecki » 28 lip 2022, 18:55

DirtyHarry napisał(a):
kubala147 napisał(a):@DirtyHarry

W wersji BN z systemem SCBS i kamerą wystarczy sam radar i 4 przewody jak podają na forum:


Podłączenie podłączeniem, ale jak chcesz sterować tym radarem? Kierownica z aktywnym tempomatem jest inna.

Nie wiem, może to działa i na takiej z limiterem i zwykłym tempomatem, nie chce mi się czytać M3R, bo nie planuję takich modyfikacji, ale faktem jest, że nie wszystko jest takie oczywiste jak się na początku wydaje.

I tak jak pisał dobrzyn22, jak już coś ulepisz, to fajnie by było gdybyś jakiś choćby ogólny poradnik lub relację wrzucił. W zamian mogę podzielić się schematami do BN.

Edit
Widzę, że odpowiedziałeś w trakcie pisania mojego wywodu :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DirtyHarry » 28 lip 2022, 19:25

darrecki napisał(a):
DirtyHarry napisał(a):
kubala147 napisał(a):@DirtyHarry

W wersji BN z systemem SCBS i kamerą wystarczy sam radar i 4 przewody jak podają na forum:


Podłączenie podłączeniem, ale jak chcesz sterować tym radarem? Kierownica z aktywnym tempomatem jest inna.

Nie wiem, może to działa i na takiej z limiterem i zwykłym tempomatem, nie chce mi się czytać M3R, bo nie planuję takich modyfikacji, ale faktem jest, że nie wszystko jest takie oczywiste jak się na początku wydaje.

I tak jak pisał dobrzyn22, jak już coś ulepisz, to fajnie by było gdybyś jakiś choćby ogólny poradnik lub relację wrzucił. W zamian mogę podzielić się schematami do BN.

Edit
Widzę, że odpowiedziałeś w trakcie pisania mojego wywodu :)


Ten ukraiński forumowicz zrobił niezłą robotę i inni się włączyli na forum mazda3revolution, więc ja to przeczytałem wydaje się to dla mnie łatwe z punktu widzenia elektroniki.

Nie znam na razie Forscana i które bity za co odpowiadają, ale programowałem mnóstwo rzeczy w tym układy Eeprom mam do tego urządzenia, więc powinna być łatwizna z Forescanem o ile będę miał rozpiskę bitów do programowania. Za 15 minut idę dopiero po kabelek.

Moja wersja to Kanada (USA), więc tamto forum bardziej jest dla mnie niż tutaj. :–)
Żart, tu postaram się być i co jakiś czas coś dopiszę.

Schematy to ja chętnie, a masz wersje USA? :–)

Dopisano 28 lip 2022, 19:45:

darrecki napisał(a):
DirtyHarry napisał(a):
kubala147 napisał(a):@DirtyHarry

W wersji BN z systemem SCBS i kamerą wystarczy sam radar i 4 przewody jak podają na forum:


Podłączenie podłączeniem, ale jak chcesz sterować tym radarem? Kierownica z aktywnym tempomatem jest inna.

Nie wiem, może to działa i na takiej z limiterem i zwykłym tempomatem, nie chce mi się czytać M3R, bo nie planuję takich modyfikacji, ale faktem jest, że nie wszystko jest takie oczywiste jak się na początku wydaje.


Sterowanie to jedno, ale pozostaje wizualizacja i raczej będę zmuszony zmienić licznik, obym nie musiał grzebać w klimie. Popytam na forum USA/Kanada jak wygląda podłączenie tego licznika.

HUD jak pisałem, wolałbym autorski, nie z Mazdy, ale sprawdzę czy da się z niego coś wyciągnąć. Widziałem rozwiązanie, gdzie praktycznie można wykonać HUD jaki się chce, trzeba tylko zaprogramować i "stworzyć" moduł wyświetlania. Niestety nie miałem czasu się w to zagłębić, bo robię 10 innych rzeczy na raz z Mazdą, którą mam od niedawna i brakuje mi czasu na czytanie.

Jak już pisałem to będzie proces, z każdym dniem będzie coraz więcej wiedzy o tym aucie, systemie i modyfikacjach. Planuję wykorzystywać wiedzę innych z wszelkich możliwych forum. Polubiłem ostatnio Kanadę :–)

Przydałoby się tu na forum kilka pasjonatów zmian i spisać to wszystko w jednym wątku ale osobno dla poszczególnych wersji BM, BN i BP. Ja się skupię wyłącznie na BN. Dlatego ten wątek ma odpowiednią nazwę, jednak nie wiem, czy nie stworzę osobnego dla BN, gdzie w pierwszym poście będą aktualizowane rzeczy, dodawane linki do poradników. Bo modyfikacje nie będą dotyczyły tylko Skypassion, ale inne zapożyczone może z innych aut, jeśli będą miały sens. Może się uda coś "zapożyczyć" z BP.

Na koniec napiszę, że moja najbliższa modyfikacja będzie polegała na wymianie wycieraczek. Bo ktoś się bardzo "nudził" i wczoraj w nocy podmienił mi "wypasione" wycieraczki na takie zwykłe za 10zł. Do tej pory nie rozumiem, czemu zamontował stare, jeśli już "zapożyczył" moje, że komuś się chciało.

Dopisano 28 lip 2022, 20:41:

Doszedłem do wniosku, że jednak założę osobny wątek "Modyfikacje i ulepszenia BN (USA/Kanada)", gdzie w pierwszym poście będą aktualne zmiany. Bo ja skupię się na tym co mam w swoim aucie i zdjęcia będą dokumentować wersję Kanada. Bo teoretycznie powinienem pisać na wątku o autach USA i tutaj jednocześnie, co nie ma sensu. Najwyżej z tego wątku i tego z USA mogą być odnośniki do tego nowo powstałego.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 14:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Postprzez darrecki » 31 lip 2022, 22:17

Możesz dać jakiś przykład chińczyka HUD?
W sumie mój niewiele pokazuje, gdybym to mógł wsadzić w licznik w miejsce obecnego i wybrać co i jak jest wyświetlane na szybce, to sam bym sobie coś takiego zmajstrowal.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DirtyHarry » 1 sie 2022, 00:08

darrecki napisał(a):Możesz dać jakiś przykład chińczyka HUD?
W sumie mój niewiele pokazuje, gdybym to mógł wsadzić w licznik w miejsce obecnego i wybrać co i jak jest wyświetlane na szybce, to sam bym sobie coś takiego zmajstrowal.


Dokonam selekcji, bo mam sporo różnych wątków HUD, nie chcę aby to był spam.

Dlaczego inny HUD w moim wypadku?

Sama wymiana licznika to jednak problem, po zastanowieniu, bo jednak musi być zgłoszenie oficjalne do Stacji Kontroli Pojazdów i trzeba napisać podanie (cyt. "będąc świadomym odpowiedzialności karnej"), przeprogramowanie jednostki IC i tak może ktoś się czepiać, a potem też trudno byłoby sprzedać, bo zaufanie by spadło po wymianie licznika. Po drugie Kanada, po jakiś "przebojach", ze zmienionym licznikiem. Nie wyglądałoby to dobrze.

Dlatego zdecyduję się na coś mniej inwazyjnego, ale to będzie proces, jestem na etapie opanowania Forscana konfiguracji plików AsBuilt i idzie mi to nienajgorzej.

Jak wykonać dla naszych aut:




Sklep podają pod tym linkiem i można obejrzeć "co to robi", dużo zdjęć, warte obejrzenia i ten filmik:
https://mikstoreph.com/products/mazda-3-skyactiv-heads-up-display-hud-2nd-gen

Tu na innym znanym portalu taniej przez OBD II:
https://pl.aliexpress.com/i/1005001450054991.html


https://hudway.co/drive?aff=19

Obrazek

Z moim licznikiem inny przykład:

https://shopee.vn/HUD-zin-cho-mazda-3-2015-2019-i.133373195.4979047497

Graficznie:

HUD kompatybilny z Car Play i Google Auto:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To tak na szybko dla wprowadzenia.

A można jeszcze prościej: :–)


Ale są jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania, gdzie można modyfikować wyświetlacz i pokazywać co się chce, dla mnie to dobre rozwiazanie bo ja nie mam Skypassion, więc HUD nie musiałby być zależny od brakujących modułów.

Poniżej coś w tym rodzaju:



P.S

LDWS/LAS/HBC/ na razie nie mogę włączyć, bo jednak mam jakiś błąd kalibracji przez to SCBS nie działa, pokazał to Forscan. Spróbuję zresetować, nie mam pojęcia jeszcze o kalibracji. Mam nadzieję, że to nie będzie upierdliwe jak widziałem na jednej stronie.

Światła dzienne (DRL) na halogenach mi jeszcze nie działają, pomimo, że są włączone w FBCM pod 726-01-01, albo ktoś w tym aucie wyciął połączenie szeregowe na "długich", bo bezpieczniki i przekaźnik jest, albo to może jest włączenie dla aut EU z LED, jeszcze tego nie rozkminiłem.

Włączę też i-STOP w tym Kanadyjczyku dla testów. Kusi mnie dodanie i-Eloop, bo są niezbyt drogie kondensatory z CX-3 dostępne, już widziałem magików, którzy to łączą. Na razie opcja.

Ale jak mówiłem, to wszystko w przyszłości i będę powoli opisywał w nowym wątku.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 14:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Postprzez darrecki » 1 sie 2022, 07:34

Nie mam pojęcia dlaczego zmiana licznika to problem. To nie BMW gdzie numery seryjne i coś tam jeszcze pozwala na sprawdzenie, czy siedzi tam oryginał czy nie. To Mazda, nie ma opcji sprawdzenia czy licznik był zmieniony, a już w szczególności na taki ze Skypassion – w USA/CA są identyczne. A, że z Kandady po przejściach? Przecież to Polska, tu każdy jak ma chęć to przekręci, bo przecież każde auto zza granicy ma 120-180 tyś przejechane – czy to 3 czy 10 letnie...

Co do tych HUD.
1 – na pierwszy rzut oka fajny, ale suma summarum nie wiadomo jak wygląda konfiguracja i co on rzeczywiście potrafi. Kierunków w navi nie pokazuje wg jednego z komentarzy na YT, więc kiepsko. Drogi, odpada
2 – ten drugi w siatce głośnika to jakaś porażka, to ma być dla kierowcy a nie pasażera siedzącego z tyłu na środku.
3 – Hudway byłby super gdyby zmieścił się w licznik. Za takie coś wystające to ja podziękuję...
4 – A500 to nie jest to samo co nr 1? Brak jakichkolwiek detali, co to potrafi, jak to działa.

Kolejne to też jakieś wynalazki doklejane do deski albo apka na telefon. To wszystko nie ma nawet podejścia do oryginału. Uwierz mi, na dłuższą metę nie da się z tego korzystać na szybie, bo ta jest klejona i widać podwójnie. Strasznie to męczy wzrok, a mniejsze detale są zwyczajnie nie czytelne.

Niestety mnie nie przekonałeś.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DirtyHarry » 1 sie 2022, 09:27

darrecki napisał(a):Nie mam pojęcia dlaczego zmiana licznika to problem. To nie BMW gdzie numery seryjne i coś tam jeszcze pozwala na sprawdzenie, czy siedzi tam oryginał czy nie. To Mazda, nie ma opcji sprawdzenia czy licznik był zmieniony, a już w szczególności na taki ze Skypassion – w USA/CA są identyczne. A, że z Kandady po przejściach? Przecież to Polska, tu każdy jak ma chęć to przekręci, bo przecież każde auto zza granicy ma 120-180 tyś przejechane – czy to 3 czy 10 letnie...

Co do tych HUD.
1 – na pierwszy rzut oka fajny, ale suma summarum nie wiadomo jak wygląda konfiguracja i co on rzeczywiście potrafi. Kierunków w navi nie pokazuje wg jednego z komentarzy na YT, więc kiepsko. Drogi, odpada
2 – ten drugi w siatce głośnika to jakaś porażka, to ma być dla kierowcy a nie pasażera siedzącego z tyłu na środku.
3 – Hudway byłby super gdyby zmieścił się w licznik. Za takie coś wystające to ja podziękuję...
4 – A500 to nie jest to samo co nr 1? Brak jakichkolwiek detali, co to potrafi, jak to działa.

Kolejne to też jakieś wynalazki doklejane do deski albo apka na telefon. To wszystko nie ma nawet podejścia do oryginału. Uwierz mi, na dłuższą metę nie da się z tego korzystać na szybie, bo ta jest klejona i widać podwójnie. Strasznie to męczy wzrok, a mniejsze detale są zwyczajnie nie czytelne.

Niestety mnie nie przekonałeś.


Po pierwsze to samochód mojej żony, z uwagi na jej zawód, sprawa z licznikiem musi być 100% czysta. Więc jeśli bym wymieniał to zgodnie z prawem, a jak ktoś to robi inaczej to jego ryzyko.
Poza tym jeśli ktoś wbije VIN w net wyskoczy od razu aukcja i archiwalne zdjęcia, widać tam jaki był licznik. Pomijam sprawę płatnych raportów CARFAX czy innych.

Po drugie, co do HUD, to nie zamierzałem nikogo przekonywać. :–)
Są odpowiednie strony z testami tych "wynalazków", najważniejsze, aby mi to odpowiadało.

Zgadzam się, że oryginał zawsze byłby najlepszy. Zastanawiam się, czy dałoby się upchnąć wersję BP w BN. Tu jest jednak kwestia szyb, ale temat do przejrzenia.

Decyzji na razie nie w tej sprawie nie podjąłem, bo auto jest od niedawna, a tematów otwartych mam dziesiątki.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2022, 14:47
Posty: 21 (0/2)
Skąd: Wrocław/Świdnica
Auto: M3 BN 2017 2.0 155KM AT
Sport (Kanada/Japan)
Były\są:
Mazda 626, Fiat Seicento,
Ford Escort, Toyota Avensis
Opel Omega, Ford Focus (USA), Renault Clio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323