"doposażenie" M3 BN w wersji skypassion w elementy pakietu SAFETY

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez dobrzyn22 » 22 sty 2021, 15:56

Dowiedziałem się, że jest możliwe programowe włączenie kilku dodatkowych systemów (normalnie znajdujących się w dodatkowym pakiecie safety), bez konieczności dokupywania i montażu dodatkowych modułów.
Chodzi dokładnie o:
– automatyczne światła ( HBC )
– utrzymywanie na pasie ruchu ( LAS )
– automatyczne ryglowanie zamków

w związku z tym chciałbym wiedzieć, czy ktoś już to u siebie wykonywał, zanim sam się za to zabiorę ;)
Ostatnio edytowano 3 lut 2021, 10:34 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mario.rais » 23 sty 2021, 20:12

Ja mam to włączone.
Najprościej jest z ryglowaniem zamków, bardzo prosta zmiana.
Automatyczne światła 'długie' oraz asystent pasa to dużo więcej zabawy, w sensie więcej rekordów trzeba poustawiać.

Uważam że warto, bo chociażby 'wibrator' oraz silniczek do odbijania w kierownicy się nie marnuje :)
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2017, 14:33
Posty: 30 (8/2)
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0l 120KM, 2017

Postprzez koolczas » 23 sty 2021, 21:12

Panowie, coś więcej na ten temat napiszecie? – jestem oficjalnie zaintrygowany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 86 (2/4)
Skąd: KOS
Auto: Mazda 3 BM 2016
HB SkyPassion
2.0 180 KM MT

Postprzez dobrzyn22 » 24 sty 2021, 11:41

Właśnie np. ryglowanie mnie ciekawi – bo jest jakby podobna opcja już w ustawieniach ( mam zaznaczone ) ale nic nie słychać żeby się ryglowało po ruszeniu <co?>
Co do reszty, czy można jeszcze coś przydatnego uruchomić bez doposażania ?
I rozumiem, że asystent pasa ruchu jest po prostu cały czas włączony tak ? Bo fabrycznie dokładany jest przycisk do wyłączenia tego

Na razie zbieram jak najwięcej informacji, zanim się za to zabiorę, żeby nie spartolić niczego ;) Przy okazji może uda się zrobić mały poradnik.

Z tego co wiem na tą chwilę istotnego – to do do uruchomienia pozostałych systemów już potrzeba dokładania/wymieniania modułów, kamerki itp. Inną istotną kwestia – moduły przed i poliftem się różnią ( przy wprowadzaniu zmian należy wybrać jaki się ma rodzaj modułu )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mario.rais » 24 sty 2021, 14:12

Tak jak pisałem ryglowanie drzwi jest proste, bo trzeba zmienić (robiłem to 2 lata temu więc mogę niedokładnie pamiętać) jeden rekord oraz sumę kontrolną.

Jak to zrobić jest opisane tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227
Polecam też włączyć 'Find my car', często przydaje się na parkingach pod marketami.

Uruchomienie asystenta pasa i HBC to już grubsza zabawa. Nie ma prostego przepisu 'zmień to na to a tutaj to na tamto', bo wszystko zależy od wersji samochodu (wyposażenia, rocznika, kraju pochodzenia itp). Nikt tutaj na tacy konkretnej instrukcji nie poda – trzeba temat zgłębić. Ale się da :)

Tutaj wątek tego dotyczący – ponad 5000 postów:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... lt.169393/
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2017, 14:33
Posty: 30 (8/2)
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0l 120KM, 2017

Postprzez dobrzyn22 » 27 sty 2021, 16:21

Więc tak...
Udało mi się uaktywnić:

– LAS, czyli utrzymanie w pasie ruchu ( sprawdzone, fajnie działa <spoko> )
– automatyczne ryglowanie zamków po ruszeniu
– f-cja find my car ( też może być przydatne na zatłoczonym parkingu )
– HBC , czyli automatyczne przełączanie świateł długich i krótkich ( jeszcze nie przetestowane )
– i-DM, czyli Intelligent Drive Master – ogólnie gadżet pokazujący ekonomiczność i komfort jazdy, tzw. inteligentna jazda – po kilku dniach wyłączyłem :P

Można jeszcze uaktywnić kontrolkę od niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, ale chyba trzeba najpierw by było dołożyć poziomowskaz do zbiornika ( ktoś to robił z forumowiczów ? )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez child » 27 sty 2021, 16:27

Musiałbyś wymienić zbiornik płynu spryskiwaczy na większy, od wersji Xenon/LED (?). W oryginalnym nie ma przelotu na czujnik poziomu, chociaż jest taka dziwna zaślepka. Może by się dało wyciąć?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez dobrzyn22 » 27 sty 2021, 16:32

Ja mam Ledy, a większy pewnie montowany przy xenonach. W starej M6 wycinałem i trudno mi to było później uszczelnić solidnie a nie mogłem znaleźć dobrej uszczelki
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krystiano » 27 sty 2021, 22:34

dobrzyn22 napisał(a):Więc tak...
Udało mi się uaktywnić:

– LAS, czyli utrzymanie w pasie ruchu ( sprawdzone, fajnie działa <spoko> )
– automatyczne ryglowanie zamków po ruszeniu
– f-cja find my car ( też może być przydatne na zatłoczonym parkingu )
– HBC , czyli automatyczne przełączanie świateł długich i krótkich ( jeszcze nie przetestowane )
– i-DM, czyli Intelligent Drive Master – ogólnie gadżet pokazujący ekonomiczność i komfort jazdy, tzw. inteligentna jazda – po kilku dniach wyłączyłem :P

Można jeszcze uaktywnić kontrolkę od niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, ale chyba trzeba najpierw by było dołożyć poziomowskaz do zbiornika ( ktoś to robił z forumowiczów ? )


Mógłbyś dać namiary jak włączyć 1 , 3 i4 opcje

Podziękował
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez dobrzyn22 » 28 sty 2021, 10:26

ryglowanie ogólnie jest opisane tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227

natomiast pozostałe f-cje, wspomagałem się m.in. tymi informacjami :

https://www.mazda3revolution.com/thread ... st-2504623 ( najistotniejsze info znalazłem na str. 126 i 290 ). Na str. 126 info dotyczy Mazdy3 z 2017, werjsa EU, benzyna ( wszystko ma znaczenie )

tu jest do pobrania świetny gotowy arkusz w Excelu, wraz z tutorialem jak z tego korzystać:
https://www.youtube.com/watch?v=N9si40X ... q&index=21

EDIT: plik załączam:
Mazda SkyActiv OBD-II calc (FORScan) v6.23.xlsx
(566.01 KiB) Pobrane 101 razy


W żółtej zakładce "donate&tutorial" są podane poszczególne funkcje i odnośniki co gdzie należy pozmieniać żeby zadziałało – jednak nie zawsze działa/nie wszystko jest poprawnie opisane niestety stąd niezbędne dodatkowe informacje z forum.
Pamiętaj, że zmieniając jeden parametr, zmienia się nie tylko linia, w której on występuje – musisz sprawdzić również pozostałe, bo będzie wyskakiwał błąd.
Możesz pozmieniać ustawienia wg. "gotowców" z forum ( przepisujesz wartości w miejsce starych w Forscanie ), lub zmieniasz manualnie w arkuszu, odczytujesz pozmieniane linie i również przepisujesz do Forscana. Warto zapisywać osobno poszczególne bloki (np. zmieniałeś coś w bloku 4 to zapisujesz tylko jego, a nie wszystkie naraz )

Generalnie potrzebujesz:
– ELM z przełącznikiem ms/hs ( lub automatyczny )
– program forscan z licencją rozszerzoną (można skorzystać z wersji trial na chyba 2 miesiące za free )
– program Excel ( mi w Open Office nie chciało poprawnie działać )
– program Notatnik
– arkusz Excela który załączyłem/jest pod filmikiem

Na tą chwilę to tyle, postaram się w wolnej chwili dopisać "co i jak" więcej, ale proponuję przejrzeć to co podałem, żeby się zorientować o co chodzi.

Bardzo ważne – przed rozpoczęciem jakichkolwiek zmian, należy z Forscana zapisać odczytane oryginalne wartości danego modułu ( Nas interesują głównie moduły IC i FSC ) – to jedyna szansa na "odratowanie" jakby coś poszło nie tak.
Nie musze chyba dodawać, że każdy robi to na własną odpowiedzialność, bo można tam namieszać niemiłosiernie :P ;) <glupek2>

Co tam jeszcze z ważniejszych rzeczy....
-Dostępne są 2 wersje modułów fsc – gen1 i gen2. Można w dużym uproszczeniu spróbować przyjąć, że przedlifty mają gen.1, natomiast polifty ( po 2016r) mają gen.2.

-grzebiąc w ustawieniach, należy wiedzieć, czy posiada się światła z ALH ( adaptacyjne, wyłączające poszczególne diody ), lub AFS ( doświetlanie zakrętów)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kriss7 » 28 sty 2021, 13:07

Co prawda to wątek mazdy 3 a ja posiadam CX-5 KF 2017 z USA i zastanawiam się jak to jest z tymi lampami ALH.
Posiadam aktywne funkcje AFS czyli to doświetlanie zakrętów przy ruchu kierownicy oraz HBC automatyczne światła długie. Wtyczka do lamp to 14pin, wiec taka jak europejska, oczywiście full ledy.
Rozumiem dobrzyn22, że jeśli chciałbym posiadać funkcje ALH potrzebuje zmienić lampy na EU, bo ich budowa jest inna?
Adaptacyjne światła w stanach póki co nie są dozwolone przez prawo.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2020, 17:10
Posty: 21
Auto: CX-5

Postprzez dobrzyn22 » 28 sty 2021, 13:34

coś pisali o tym na forum do którego link wrzuciłem wcześniej, ale niestety nie pamiętam. Być może wystarczy zmienić wersję z USA na EU w jakiejś linii, jednak jest ryzyko, ze będzie to miało wpływ również na inne moduły. Proponuję dopytać na wspomnianym forum.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kriss7 » 28 sty 2021, 18:08

Ok w takim razie przejrze tamten wątek, moze coś znajde, jak nie to podpytam.

Dopisano 28 sty 2021, 17:08:

Ok w takim razie przejrze tamten wątek, moze coś znajde, jak nie to podpytam.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2020, 17:10
Posty: 21
Auto: CX-5

Postprzez krystiano » 29 sty 2021, 18:34

ELM z przełącznikiem posiadam.
Forscan z licencją też.

Jakiś czas temu aktywowałem i-Dm, chciałem włączyć dodatkowe opcje ryglowania drzwi ale według ściągniętych danych już niby aktywowane ale na tablecie ich brakuje.
Ciekawe czy u mnie da się uaktywnić
LAS
Find my car
HBC
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 3 lut 2021, 09:24

Reset MZD do ustawień fabrycznych "naprawi" brak ryglowania i świateł w menu tabletu.
O doposażeniu BM w opcje z pakietu safety jest osobny wątek. W BM jest znacznie trudniej jak w BN, bo trzeba dołożyć kamerę nad lusterkiem. W BN takowa już się znajduje
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez dobrzyn22 » 3 lut 2021, 10:37

darrecki napisał(a):O doposażeniu BM w opcje z pakietu safety jest osobny wątek


mówisz o tym wątku (gdzie jest napisane, że nie da się nic zrobić/dołożyć ;) ) ?? :
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=204096

PS.
Trochę lepiej mam już przetestowane wszystko.
Automatyczne światła działają dobrze, ale raczej tylko na prostych odcinkach drogi. Do tego trzeba też samemu zmieniać światła ( system pomaga, ale nie jest idealny ).

Utrzymywanie na pasie ruchu – trzeba się przyzwyczaić trochę, bo czuć, że auto próbuje korygować jazdę i utrzymywać po środku pasów. Np. żona twierdzi, że średnio jej się to podoba, bo odczuwa jakby traciła kontrolę nad autem. Ogólnie fajna sprawa jeśli chodzi o bezpieczeństwo, bo np. wystarczy się na moment zagapić, a auto poprawi błąd.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez darrecki » 3 lut 2021, 11:03

dobrzyn22 napisał(a):mówisz o tym wątku (gdzie jest napisane, że nie da się nic zrobić/dołożyć ;) ) ?? :
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=204096


Nie, zdecydowanie starszy ze zdjęciami. Nie pamiętam dokładnie tematu, może nie mieć słowa "safety" w tytule.

dobrzyn22 napisał(a):Utrzymywanie na pasie ruchu – trzeba się przyzwyczaić trochę, bo czuć, że auto próbuje korygować jazdę i utrzymywać po środku pasów. Np. żona twierdzi, że średnio jej się to podoba, bo odczuwa jakby traciła kontrolę nad autem. Ogólnie fajna sprawa jeśli chodzi o bezpieczeństwo, bo np. wystarczy się na moment zagapić, a auto poprawi błąd.


W 2 małżonki (przedlift wychodzący razem z BM) asystent pasa jedynie głośno "pierdzi", nie zdzierżył bym gdyby mi coś szarpało kierownicą.

Wystarczy popatrzeć na któryś z motodzienników na YT i test Hyundai (zdaje się) z tym ustrojstwem. Tam to całe automatyczne korygowanie toru jazdy przekroczyło granice absurdu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez dobrzyn22 » 3 lut 2021, 13:34

Z tego co się zorientowałem to są 2 systemy związane z jazdą pasem :
LWDS – tylko ostrzega
LAS – reaguje w przypadku wjechania na linię.

Ogólnie można ustawić , jak to ładnie określiłeś ;) "pierdzenie", może być też sam dźwięk (inny) a może być tylko wibracja kierownicy.

Oprócz delikatnych ruchów kierownicy przy zbliżaniu się do pasa, nie czuć praktycznie tego systemu i widzę więcej plusów niż minusów. Dobrze został pomyślany, bo na siłę nie będzie Ci szarpał kierownicy jak zechcesz za pas wyjechać. Nie zadziała również jak włączysz kierunkowskaz. Do tego ostrzega jak nie trzymasz rąk na kierownicy dłuższy czas . I generalnie on nie szarpie ;) robi to z wyczuciem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lelo28 » 3 lut 2021, 16:39

W BP wibracje na kierownicy są odczuwalne podobnie jak wibracje na padzie od konsoli, nie ma mowy o żadnym pierdzeniu :) . Asystenta, według mnie, warto włączyć, choć rzeczywiście na początku może trochę irytować. Sam miałem kilka sytuacji w których przydało się automatyczne wyprostowanie toru jazdy.
Kontrowanie kierownicy przez system nie objawia się swego rodzaju "blokadą", a jedynie lekką "informacją" że coś jest nie tak. Dzisiaj w zasadzie bardzo rzadko system daje o sobie znać; chyba lepiej jeżdżę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Adrian200 » 1 mar 2021, 18:22

Witajcie,

– LAS, czyli utrzymanie w pasie ruchu – czy warto odblokować sobie tą funkcję ? czy można ją w łatwy sposób dezaktywować ?
– f-cja find my car – czy to funkcja włączająca klakson po wciśnieciu przycisku na pilocie ?
– HBC , czyli automatyczne przełączanie świateł długich i krótkich – ma ktoś już z tym jakieś większe doświadczenia ? czy automatyczne światła długie krótkie są od razu po uruchomieniu auta czy po odepchnięciu od siebie przełącznika świateł ?

– z wersją MZD 70.00.367 da rade jeszcze to uruchomić ?
Dzięki z góry za odpowiedzi
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2017, 18:43
Posty: 102 (6/3)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2018 SKY-PASSION + NAVI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323