Android Auto – wersja oficjalna

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez Spoko40 » 9 sty 2024, 22:04

Zarządzanie baterią jest ustawiona na "nieograniczone", wifi – 5GHz automat, a kabelek jest oryginalny z AAWir. Resety zdarzają się losowo, czasem nie ma, a niekiedy co 5, 10 minut.

Problem rozwiązany.
Odhaczyłem "Auto wł/wył WiFi" w telefonie i problem zniknął. Może info przyda się komuś z podobnym problemem.
Ostatnio edytowano 11 lut 2024, 16:10 przez Spoko40, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 18:58
Posty: 87 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez scifo » 9 sty 2024, 22:45

Radzę wysłać zgłoszenie (logi) za pomocą aplikacji AAwireles do pomocy technicznej.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2018, 22:22
Posty: 146 (0/5)
Auto: Mazda CX-5 2.0 165 KM 2018

Postprzez Damianek » 11 lut 2024, 08:21

Panowie zamówiłem moduł z Ali (wersja z USB-c). Pacjent to co prawda cx-3 ale to chyba nie robi różnicy. Posiadam wersję 70.00.367. Czy ta wersja mi wystarczy? Czy warto zaktualizować do wyższej? Na jednym z zagranicznych forów napisali mi, żeby aktualizować do 74….
Kiedyś miałem mazdę 3 robiłem tam nieoficjalne AA i za pomocą programatora po pinach odblokowywałem porty USB. Warto to jeszcze zrobić jak będę miał wszystko na wierzchu (nie sprawdzałem jeszcze czy to możliwe przy tej wersji oprogramowania, które posiadam – mam wątpliwości)?
Początkujący
 
Od: 9 lis 2019, 07:43
Posty: 18 (4/0)
Auto: Mazda 3 2016 1.5D

Postprzez przemhb » 12 lut 2024, 17:05

Orientujecie się co do funkcji przełączników 1-2 i 3-4 pod gniazdem SD w module w wersji P3.2 z bezprzewodowymi AA/CP?

Wczoraj zainstalowałem taki moduł i w menu CMU pojawiły się pozycje CP i AA, choć ta druga wyszarzona.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez darrecki » 13 lut 2024, 10:21

Oglądam zdjęcia na Ali, P3.2 czy Wired z USB-C i nie widzę tam żadnych przełączników.
przemhb testowałeś już opcję bezprzewodową?
Damianek v70 wspomniane przez Ciebie wystarczy, różnicy nie zauważysz. Co do modów, to do pewnego momentu można było odblokować USB podłączając się na krótko jak Ty to robiłeś, później już tylko podczas aktualizacji (też na krótko), a dalej nie wiem jakie kłody Mazda żucała pod nogi. Ja skończyłem na v70.00.100 i jestem zadowolony – porty odblokowane.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez przemhb » 13 lut 2024, 10:35

Póki co niewiele co testowałem. Przełączniki są poniżej slotu na kartę – spójrzcie na zdjęcie. Tak były ustawione jak na zdjęciu. Najpierw przełączyłem 3-4 w pozycję 3. AA nie wystartowało, natomiast CP przestało być aktywne. Potem, w trakcie jazdy, przełączyłem 1-2 na 2 i wystartowało AA. Zakładam, że przewodowo, bo telefon był podłączony do gniazda USB-C.

Pierwsze spostrzeżenia, to zauważalnie lepszej jakości obraz niż na nieoficjalnym AA. Wygląda na to, że nieoficjalne AA skalowało obraz mniejszej rozdzielczości przez co czcionki były poszarpane i podobnie krawędzie dróg. Zmniejszało to czytelność. Teraz widać zarysy nawet białych dróg na jasnym tle (NaviExpert).

Dopisano 13 lut 2024, 14:55:

przemhb napisał(a):Orientujecie się co do funkcji przełączników 1-2 i 3-4 pod gniazdem SD w module w wersji P3.2 z bezprzewodowymi AA/CP?


Info od producenta:
Pozycja 1: bezprzewodowe AA/CP.
Pozycja 2: przewodowe AA/CP.
Pozycje 3 i 4 bez funkcji.

Dopisano 13 lut 2024, 21:45:

darrecki napisał(a):testowałeś już opcję bezprzewodową?


Działa. Dobra wiadomość jest m.in. taka, że działa dotyk. Płynność bez zarzutu. Należy sparować telefon z urządzeniem "Playkit" wystawianym przez ten moduł. W Androidzie, który się uruchamia w wersji bezprzewodowej uruchamia się aplikację AA i po sparowaniu telefonu moduł odpala AA w wersji bezprzewodowej.

Zdarzyło się natomiast, że zgubił połączenie i był problem by je przywrócić.
Ponieważ wystąpiło to, po wygaszeniu ekranu, zgaduję, że powodem było ubicie jakiegoś procesu przez optymalizator akumulatorka w telefonie. Będę to jeszcze sprawdzał.

Dziwne jest też to, że w aplikacjach w menu CMU pojawiają się pozycje CP i AA, ale AA jest wyszarzona i nie można jej wybrać. Dalej w ustawieniach jest podobnie. Choć CP można włączyć, co jest chyba niezbędne, do działania bezprzewodowego AA...
Trochę to nielogiczne, ale, ujdzie – w końcu działa.
Gorsza rzecz to skalowanie wyświetlanego obrazu. Załączam zdjęcie. Elementy są nieproporcjonalnie duże. Efekt jakby uruchomić Windowsa na 640x480. Możnaby się przyzwyczaić, ale w wersji przewodowej skalowanie jest rozsądne. Pasek z menu jest też w niej w pionie z lewej.
Załączniki
1707655664472_4fd2b4a7ecf340d6abefd21b06392d0a.jpg
Przełączniki w wersji P3.2
AAwireless on P3.2.jpg
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez darrecki » 14 lut 2024, 16:34

Jakie to wszyatko "ogromne" – niewiele informacji mieści się na ekranie. Masz może którąś z v74 zainstalowane?
Tutaj widać wyższość AAWieless czy Carlink, bo można dowolnie ustawić DPI pod siebie. Dla mnie to co widać na ekranie jest nieakceptowalne.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez przemhb » 14 lut 2024, 17:17

W trybie przewodowym menu jest z lewej i wygląda to zdecydowanie lepiej.
Załączniki
AAwired_scaling.jpg
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez scifo » 15 lut 2024, 19:44

przemhb napisał(a):Dziwne jest też to, że w aplikacjach w menu CMU pojawiają się pozycje CP i AA, ale AA jest wyszarzona i nie można jej wybrać. Dalej w ustawieniach jest podobnie. Choć CP można włączyć, co jest chyba niezbędne, do działania bezprzewodowego AA...

Skoro działa dotyk, to AA jest przekazywane przez protokół CP. Dlatego AA masz wyszarzone.
Jest szansa że można się połączyć z urządzeniem przez protokół http by zmienić rozdzielczość. Napisałbym do chińskiego sprzedawcy, o ile wie co sprzedaje. Bywa, że oferują wsparcie.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2018, 22:22
Posty: 146 (0/5)
Auto: Mazda CX-5 2.0 165 KM 2018

Postprzez przemhb » 15 lut 2024, 20:23

Takie odniosłem wrażenie. By AA działało bezprzewodowo muszę zaznaczyć CarPlay. A w trakcie działania to CP nie jest wyszarzone i przy nim jest ikona głośnika.

Kontaktowałem się z producentem poprzez chat na Alibabie, ale umywali ręce twierdząc, że to problem po stronie Google'a.

Potwierdzam też, że przy AA w trybie przewodowym ładuje zaledwie 0,5A, zaś w bezprzewodowym 2,5A (typowe dla mojego telefonu ładowanego z zasilacza z PD). Tak więc tu też jest jakiś feler.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez scifo » 15 lut 2024, 22:45

Zobacz takie urządzenie na innej chińskiej platformie. Może ktoś podaje adres tego urządzenia. Może w opiniach poczytaj czy ktoś miał teki problem. W opcjach programisty aplikacji AA też była możliwość wyboru rozdzielczości jak dobrze pamiętam.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2018, 22:22
Posty: 146 (0/5)
Auto: Mazda CX-5 2.0 165 KM 2018

Postprzez przemhb » 17 lut 2024, 00:07

scifo napisał(a):Zobacz takie urządzenie na innej chińskiej platformie. Może ktoś podaje adres tego urządzenia. Może w opiniach poczytaj czy ktoś miał teki problem. W opcjach programisty aplikacji AA też była możliwość wyboru rozdzielczości jak dobrze pamiętam.

Wypróbowałem ją. Bez efektu.
Jednak w ustawieniach programisty AA jest też opcja zrzutu ekranu. Korzystając z niej zrobiłem dwa zrzuty – dla trybu przewodowego i bezprzewodowego. Rozdzielczość jest ta sama 800x480.
Natomiast faktycznie w trybie bezprzewodowym CMU widzi nie AA, a CP. Widać więc, że moduł jakieś kombinacje robi.

Zmęczyłem wsparcie producenta i obiecali, że pójdą z tematem do działu technicznego, kiedy pojutrze ludzie wrócą do pracy po chińskim nowym roku. Zobaczymy z jakim efektem.

przemhb napisał(a):Potwierdzam też, że przy AA w trybie przewodowym ładuje zaledwie 0,5A, zaś w bezprzewodowym 2,5A (typowe dla mojego telefonu ładowanego z zasilacza z PD). Tak więc tu też jest jakiś feler.

Poprawka. Z AA w trybie przewodowym daje 2,5A. W trybie bezprzewodowym zaczyna na chwilę z takiego poziomu, a potem schodzi na ok. połowę, a po niedługim czasie do 0,5A. Albo brakuje mu mocy, bo zużywa ją na zasilanie Androida, albo to efekt tego, że nie udaje mu się negocjować z telefonem napięcia i prądu, kiedy jest de facto w trybie CP.
To, że wcześniej ładował prądem ledwo 0,5A z AA w trybie przewodowym, to mógł być efekt albo przełącznika 3-4 w niewłaściwej pozycji (ponoć nie ma on żadnej funkcji), albo przełączania AA bezp./przew. w trakcie jazdy. Prawdopodobnie trzeba przestawić w tryb przewodowy i odczekać po wyłączeniu ACC aż CMU straci zasilanie, by moduł się zresetował.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez CapitanSonar » 27 lut 2024, 19:59

Witam. Panowie, mam aktualnie wersję oprogramowania 33.000.50, chcę zainstalować AA oficjalne ale odblokować też dotyk. Mam kupiony moduł przez znany portal tą wersję P3.2. Jeśli wszystko fobrze rozumiem, po przeczytaniu różnych wątków, to czekają mnie następujace kroki:
Poprawcie mnie proszę jeśli coś się nie zgadza
1. Aktualizacja firmware do którejś z wersji większej niż 55 ale mniejszej niż 59.502, żeby nie zablokować sobie łatwej możliwość odblokowania dotyku
2. Wgranie przez mazda aio pliku id7
3. Aktualizacja firmware do wersji 70.000.100
4. Wgranie przez mazda aio modyfikacji odblokowującej dotyk
5. Wymiana modułu USB

I teraz mam firmware 70.000.100 ale nigdzie nie mogę znaleźć jakiejkolwiek wersji 55.xxx, 56.xxx lub 59, wszelkie linki są nieaktualne. Wielka prośba jeśli ktoś ma żeby się podzielił, szukam wersja EU.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2021, 16:04
Posty: 3 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 banzyna (hatchback)

Postprzez Luda » 29 lut 2024, 18:22

Dzisiaj popełniłem 3 próby aktualizacji systemu MZD z wer. 59.00.502 EU N do 70.00.100 i się nie udało ale nic nie zapsułem.
Plik failsafe.up znajduje i wgrywa, natomiast reinstall.up znajduje i wisi na „Przygotowanie do instalacji” i tak czekałem 5, 10,15 min i się kręci, kręci i kręci....
Może coś z plikiem nie tak ? Podesłał mi ktoś na forum.
Może ktoś wspomoże wersją 70.00.100 EU N byłbym zobowiązany, a jeśli ktoś kupił to po prostu odkupię !
W tej chwili mam coś takiego:
Załączniki
MZD_1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2019, 15:09
Posty: 72 (8/2)
Skąd: Płock
Auto: Mazda CX--5; 2.0 165 KM;
AWD

Postprzez przemhb » 29 lut 2024, 18:43

Luda napisał(a):Może ktoś wspomoże wersją 70.00.100 EU N

Na owym znanym portalu, w ofercie, z której kupiłeś HUB-a powinien być link do dysku HiDrive/Google'a, na którym będzie archiwum z m.in. tą wersją. Sam tak pobrałem i jest wgrało się ok.

Najprościej – sprawdź hash MD5. Powinno być:
cc485f4f16541cd803f615df42dc3512 *cmu150_EU_70.00.100A_failsafe.up

Może problem w tym, że np. masz nie wyczyszczone AIO przed instalacją?

Czy potrzebujesz odblokować dotyk w samym systemie Mazdy czy liczysz także na AA z dotykiem? To drugie nie będzie możliwe, nawet jeśli pierwsze zrobisz.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez Luda » 29 lut 2024, 18:49

"przemhb"="Luda"]
Może problem w tym, że np. masz nie wyczyszczone AIO przed instalacją?

No właśnie tego nie zrobiłem <rotfl> nie wiedziałem.
Podpowiedz jak to zrobić <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2019, 15:09
Posty: 72 (8/2)
Skąd: Płock
Auto: Mazda CX--5; 2.0 165 KM;
AWD

Postprzez przemhb » 29 lut 2024, 19:05

Luda napisał(a):Może problem w tym, że np. masz nie wyczyszczone AIO przed instalacją?
No właśnie tego nie zrobiłem nie wiedziałem.
Podpowiedz jak to zrobić


Sprawdź hash MD5 pliku reinstall, z którym może masz problem:
d5c042588b5de7f0d72e02b03ec78590 *cmu150_EU_70.00.100A_reinstall.up

Uruchom aplikację MZD-AIO i pozaznaczaj czerwone pola wyboru przy tych modyfikacjach, które wgrywałeś wcześniej. Wygeneruj normalnie (de)instalator AIO, zapisz na pendrive'ie i włóż do portu i odpal samochód. Czyli procedura taka sama jak przy instalacji z jedyną różnicą, że zaznaczasz modyfikacje do odinstalowania.

Jeśli czekałeś tylko 15 minut, to za krótko zdecydowanie. 70.00.100 bądź 367 instalowała mi się wyjątkowo długo, nie 40m, a godzinę. Duża część tego czasu to było owo "przygotowanie".
Pamiętaj, by postępować zgodnie z instrukcją aktualizacji (sprzęgło!).
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez Luda » 29 lut 2024, 19:29

przemhb napisał(a):Sprawdź hash MD5 pliku reinstall, z którym może masz problem:
d5c042588b5de7f0d72e02b03ec78590 *cmu150_EU_70.00.100A_reinstall.up


Bardzo Ci dziękuje, właśnie się nauczyłem sprawdzać MD5 jest poprawne, zrobiłem to przez HashGenerator
Teraz wezmę się za AIO

Pozdrawiam, dam znać jak wyszło.

Dopisano 29 lut 2024, o 22:38:

Chciałem wyczyścić AIO przed instalacją i z niewiadomych powodów nie mogę uruchomi MZD-AIO-TI, próbowałem na 2 PC i laptopie, różne systemy WIN 10 i 11.
Na jednym kompie AIO zainstalowane było dość dawno i chodziło teraz nie mogę uruchomić, pozostałe dwa to nowe instalacje i taki sam problem.
Ktoś miał podobny ?
Mam taki komunikat:
Załączniki
Error.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2019, 15:09
Posty: 72 (8/2)
Skąd: Płock
Auto: Mazda CX--5; 2.0 165 KM;
AWD

Postprzez CapitanSonar » 1 mar 2024, 00:55

Może ten wątek. Wygląda na to, że odłączenie od internetu ma czas używania aio rozwiązało problem kilku osobom
https://www.124spider.org/threads/mzd-a ... -pc.43826/
Mnie niebawem tež czeka aktualizacja daj znać jak poszło Tobie
Początkujący
 
Od: 14 lis 2021, 16:04
Posty: 3 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 banzyna (hatchback)

Postprzez Luda » 1 mar 2024, 13:37

CapitanSonar napisał(a):Wygląda na to, że odłączenie od internetu ma czas używania aio rozwiązało problem kilku osobom

Dzięki, pomogło, działa OK

================
Sprzątanie przed instalacją 70.00.100 EU
Tak naprawdę to nie wiem co instalowałem i co teraz usunąć ?
Pamiętałem i usunąłem:
– Speedometr
– Videoplayer

Czy AA True_go v1.14B 14 jest możliwy do usunięcia czy raczej nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2019, 15:09
Posty: 72 (8/2)
Skąd: Płock
Auto: Mazda CX--5; 2.0 165 KM;
AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323