Dodatkowe funkcje w MZD connect
Witam wszystkich,
Chciałbym wyłączyć i-stop.
Posiadam odpowiedni kabelek z przełącznikiem.
Pobrałem dane z modułu SSU.
Czy powinienem zmienić obie zaznaczone wartości czy tylko górną?
Tak wygląda tabelka:
Aha jeszcze chyba w module IC należy zmienić jak niżej, aby nie świeciła się kontrolka od i-stop na tablicy wskaźników.
Chciałbym wyłączyć i-stop.
Posiadam odpowiedni kabelek z przełącznikiem.
Pobrałem dane z modułu SSU.
Czy powinienem zmienić obie zaznaczone wartości czy tylko górną?
Tak wygląda tabelka:
Aha jeszcze chyba w module IC należy zmienić jak niżej, aby nie świeciła się kontrolka od i-stop na tablicy wskaźników.
Zadziałało, z tym że tak samo jak wcześniejszej osobie przy wgrywaniu IC pokazał się jakiś błąd spójności danych, ale wszystko zadziałało i I-Stop stał się przeszłością.
W pierwszych wersjach oprogramowania MZD, tak gdzieś chyba do v33 czy v42 było to możliwe wchodząc w tryb serwisowy. Ale najwyraźniej nie spodobało się to skośnym, bo teraz jest to niestety niemożliwe
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
dobrzyn22 napisał(a):<spoko> to jeszcze daj znać , czy ostatecznie zmieniłeś obie wartości, czy tylko jedną
Trzeba zmienić w sumie wszystkie trzy zaznaczone, aby deaktywować system i-stop oraz diodę sygnalizacyjną od niego.
Wtedy jest tak jakby go nigdy nie było
Zastanawiam się jeszcze nad automatycznym ryglowaniem drzwi, czy działa to dobrze komuś?
We wcześniejszym poście czytałem, że drzwi można otworzyć dopiero po zgaszeniu silnika.
Według mnie to bez sensu, np. jak kogoś podwozimy i trzeba gasić silnik aby wysiadł?
Czy jest jakaś funkcja automatycznego odryglowania np. w przypadku kolizji?
A co Cię ogólnie skłoniło do do wyłączenia i-Stop
u siebie mam aktywne autoryglowanie i działa to tak, że drzwi blokują się po przekroczeniu ok. 10km/h. Odryglować można w dowolnym momencie – blokadą przy drzwiach kierowcy otwiera się wszystkie rygle, lub każdy otwiera sobie indywidualnie.
PS. później wydzielę Twoje posty do osobnego wątku o deaktywacji i-stop -będzie łatwiej znaleźć innym
u siebie mam aktywne autoryglowanie i działa to tak, że drzwi blokują się po przekroczeniu ok. 10km/h. Odryglować można w dowolnym momencie – blokadą przy drzwiach kierowcy otwiera się wszystkie rygle, lub każdy otwiera sobie indywidualnie.
PS. później wydzielę Twoje posty do osobnego wątku o deaktywacji i-stop -będzie łatwiej znaleźć innym
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
pawel88cz napisał(a):Zastanawiam się jeszcze nad automatycznym ryglowaniem drzwi, czy działa to dobrze komuś?
We wcześniejszym poście czytałem, że drzwi można otworzyć dopiero po zgaszeniu silnika.
Według mnie to bez sensu, np. jak kogoś podwozimy i trzeba gasić silnik aby wysiadł?
Czy jest jakaś funkcja automatycznego odryglowania np. w przypadku kolizji?
To, kiedy mają się automatycznie ryglować i odryglowywywać, ustawia się z menu, opcji z tego co pamiętam jest po 5 – ja np. ustawiłem ryglowanie po przekroczeniu 20km/h oraz odryglowanie jak przełaczę z R lub D na P. Można to sobie potem dowolnie zmieniać.
u siebie mam aktywne autoryglowanie i działa to tak, że drzwi blokują się po przekroczeniu ok. 10km/h. Odryglować można w dowolnym momencie – blokadą przy drzwiach kierowcy otwiera się wszystkie rygle, lub każdy otwiera sobie indywidualnie.
Gdzie tą funkcję można włączyć?
- Od: 10 lut 2015, 17:52
- Posty: 78
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyPassion
Mazda 3 BL 2.0 151KM
Mazda 3 BK 1.6 CD 109 KM
Winning Blue 27B
petros99 napisał(a):Gdzie tą funkcję można włączyć?
Dokładnie to nie pamiętam, bo robiłem to 3 lata temu.
Pamiętam że tak samo jak to ryglowanie się włącza przez ODB2, tak samo włącza się dostęp do tego menu – to jest napewno w pliku excela który się tutaj już pojawił, bo na nim się opierałem.
i-Stop wyłączyłem i ja. Tak jak poprzednik pisał, trzeba było zmienić 2 wartości w SSU i 1 w IC. Z excelem z 1 strony jest to wręcz bajecznie proste.
Co mnie zdziwiło, że zakładka i-Stop w oprogramowaniu MZD connect nadal jest wyświetlana, a podczas jazdy jest "gotowa", po zatrzymaniu zmienia się na "nie gotowa". Przycisk i-Stop nie działa, na desce nie wyświetlają się żadne błędy / informacje.
Wyłączyłem, bo o ile w benzynie działa to jako tako, to w dieslu już nie – tam nawet jak cylindry ustawią się w rzędzie to i tak rozrusznik musi kręcić – nie ma przecież iskry. Wkurzało mnie to 8 lat, w końcu się tego badziewia pozbyłem.
Co mnie zdziwiło, że zakładka i-Stop w oprogramowaniu MZD connect nadal jest wyświetlana, a podczas jazdy jest "gotowa", po zatrzymaniu zmienia się na "nie gotowa". Przycisk i-Stop nie działa, na desce nie wyświetlają się żadne błędy / informacje.
Wyłączyłem, bo o ile w benzynie działa to jako tako, to w dieslu już nie – tam nawet jak cylindry ustawią się w rzędzie to i tak rozrusznik musi kręcić – nie ma przecież iskry. Wkurzało mnie to 8 lat, w końcu się tego badziewia pozbyłem.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Tak jak pisze darrecki – zmieniamy wszystkie komórki w Excelu dotyczące danego zagadnienia. Najlepiej wpisać sobie nazwę opcji w "szukajkę" i poprzenosi nas we wszystkie miejsca.
Mi się udało wyłączyć i-stop i piszczenie niezapiętych pasów. Wg mnie i-stop stanowi wręcz zagrożenie. Zatrzymując się przed skrzyżowaniem na moment i chcąc od razu ruszyć, aby zmieścić się w luce między samochodami, samochód potrafi się zakrztusić i zgasnąć, wysuwając dziób.
Wyłączyłem (na krótko) info na dodatkowym ekranie o niskim poziomie płynu do szyb. Jak poziom jest na granicy, to po wyłączeniu go przyciskiem, po pierwszym zakręcie znowu się włącza i zasłania pozostałe informacje. Można oczywiście dolać płynu, ale przed zimą trzeba go wypsikać, a przez ten czas trzeba bez przerwy pstrykać, żeby to wyłączać. Udało mi się wyłączyć ten komunikat, ale przy okazji przestała się też świecić ikonka, tak więc połowiczny sukces. Do wyboru: albo nadmiar albo całkowity brak informacji.
Mi się udało wyłączyć i-stop i piszczenie niezapiętych pasów. Wg mnie i-stop stanowi wręcz zagrożenie. Zatrzymując się przed skrzyżowaniem na moment i chcąc od razu ruszyć, aby zmieścić się w luce między samochodami, samochód potrafi się zakrztusić i zgasnąć, wysuwając dziób.
Wyłączyłem (na krótko) info na dodatkowym ekranie o niskim poziomie płynu do szyb. Jak poziom jest na granicy, to po wyłączeniu go przyciskiem, po pierwszym zakręcie znowu się włącza i zasłania pozostałe informacje. Można oczywiście dolać płynu, ale przed zimą trzeba go wypsikać, a przez ten czas trzeba bez przerwy pstrykać, żeby to wyłączać. Udało mi się wyłączyć ten komunikat, ale przy okazji przestała się też świecić ikonka, tak więc połowiczny sukces. Do wyboru: albo nadmiar albo całkowity brak informacji.
Seba z Aleksandrii napisał(a):Zatrzymując się przed skrzyżowaniem na moment i chcąc od razu ruszyć, aby zmieścić się w luce między samochodami, samochód potrafi się zakrztusić i zgasnąć
przecież spodziewając się takiej sytuacji wystarczy przytrzymać wciśnięte sprzęgło
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Cześć,
automatyczne ryglowanie drzwi można też ustawić za pomocą specjalnej procedury opisanej w instrukcji obsługi:
automatyczne ryglowanie drzwi można też ustawić za pomocą specjalnej procedury opisanej w instrukcji obsługi:
pawel88cz napisał(a):Cześć,
automatyczne ryglowanie drzwi można też ustawić za pomocą specjalnej procedury opisanej w instrukcji obsługi:
To jest kawałek instrukcji do aut z USA, Europejskie wersje nie mają przycisku do blokowania drzwi więc tak sobie nie włączysz jedynie przez kabel.
Potwierdzam, forscanem modyfikacje zajmują około 30 min, z modyfikacji ktore zrobiłem
– dołożenie oryginalnej kamery cofania
– carplay z Ali
– wyłączenie istop,
– aktywacja automatycznego zamykania drzwi,
– find my car
– aktywacja idm
Prosto i przyjemnie, polecam.
– dołożenie oryginalnej kamery cofania
– carplay z Ali
– wyłączenie istop,
– aktywacja automatycznego zamykania drzwi,
– find my car
– aktywacja idm
Prosto i przyjemnie, polecam.
- Od: 13 maja 2023, 15:20
- Posty: 4
- Auto: mazda 3 BN 2017 benzyna 2.0 120KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości