SCBS – czy kiedyś Wam zadziałał?

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez mishaaq » 20 wrz 2016, 06:58

lukaszjakubowski napisał(a):U mnie zadziałał delikatnie, bo kiedy szlaban się uniósł to system odpuścił, czyli nie zadziałał zero jedynkowo tylko zaczął przyhamowywać i zaprzestał wyhamowywanie.

Mi właśnie wygląda to na działanie "zerojedynkowe" :). Miałem podobną sytuację, kiedy dojeżdżałem do auta skręcającego przede mną. Kierowca robił to bardzo powoli, więc lekko dohamowałem z zamiarem lekkiego odbicia na drugi pas kiedy mazda aktywowała system SCBS dając pełną parę w hamulce i po chwili odpuszczając, bo auto z przodu zjechało w końcu w boczną uliczkę.
To nie było lekkie przyhamowanie. System aktywował hamulce na maksa i pół sekundy później odpuścił, bo auto z przodu po prostu zniknęło z pola działania lasera.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez ozii » 20 wrz 2016, 08:44

To jest jakaś nowość, że SCBS wykonuje hamowanie "delikatnie". Wybacz ale nie wydaje mi się aby ten system aktywował się w sytuacji kiedy kierowca może samodzielnie jeszcze spokojnie wyhamować. Gdyby tak było to napis BREAK i to delikatne hamowanie towarzyszyłby nam codziennie przy jeździe w mieście. Ten system ma charakter awaryjny, a to oznacza że działa w ostateczności. Najpierw wykrywa zagrożenie, komunikuje i przy braku natychmiastowej reakcji wykonuje swoją robotę.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez lukaszjakubowski » 20 wrz 2016, 09:23

Ok, macie racje.
Chodziło mi o to, że nie wbiłem się w pasy.
lukaszjakubowski
 

Postprzez creet » 20 wrz 2016, 20:07

Żeby wbić się w pasy trzeba mieć duży pęd. Pęd, jak wiadomo ze szkoły, zależy wprost proporcjonalnie od masy i prędkości. Jak prędkość jest mała (a jest – 10, 15 km/h), to żeby wbić się w pasy musisz sporo przybrać na masie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez lukaszjakubowski » 1 paź 2016, 09:59

Tak to wygląda w moim przypadku.
https://youtu.be/00E4qyjGWXE
lukaszjakubowski
 

Postprzez darrecki » 1 paź 2016, 14:17

Na szlabanach działa znakomicie :D
Może ktoś przetestuje z innym autem?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez gromot » 3 kwi 2018, 20:35

Witam,
Od ponad tygodnia jestem posiadaczem Mazdy 3 Sport Nav (topowa wersja UK) i od prawie tygodnia próbuję wymusić zadziałanie systemu SCBS i nic. Dziś nawet udało mi się rozjechać pudło kartonowe podczas testu. Sprawdziłem w ustawieniach i system SCBS jest włączony. Czy ktoś miał podobny problem? Na wszelki wypadek umówiłem sie do serwisu na przyszły tydzień.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 20:10
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BN HB 2016 2.0
120KM AT Sport Nav
Sonic Silver

Postprzez kuba_t » 4 kwi 2018, 12:22

gromot napisał(a):Witam,
Od ponad tygodnia jestem posiadaczem Mazdy 3 Sport Nav (topowa wersja UK) i od prawie tygodnia próbuję wymusić zadziałanie systemu SCBS i nic. Dziś nawet udało mi się rozjechać pudło kartonowe podczas testu. Sprawdziłem w ustawieniach i system SCBS jest włączony. Czy ktoś miał podobny problem? Na wszelki wypadek umówiłem sie do serwisu na przyszły tydzień.
Pozdrawiam
przy jakiej prędkości testujesz? Jak duże jest pudło i gdzie stoi – na wprost, czy bardziej z boku (wysokość znaczka Mazdy czy bardziej lampy)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 07:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez gromot » 4 kwi 2018, 13:32

Staram się testować przy różnych prędkościach, a z tego co mówi instrukcja to system powinien działać w przedziale od 4 do 80 km/h, kiedy przeszkodą jest samochód oraz od 10 do 80 kiedy przeszkodą jest pieszy. Odnośnie kartonu, to testowałem system przy hamowaniu na wprost, bo wiem że system nie działa kiedy koła są skręcone. Wysokość kartonu to około 120cm. Dzisiaj próbowałem wymusić zadziałanie systemu na samochodzie, który zatrzymał się na światłach i gdybym nie zahamował w ostatnim momencie, to miałbym przód do robienia.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 20:10
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BN HB 2016 2.0
120KM AT Sport Nav
Sonic Silver

Postprzez SebaK » 4 kwi 2018, 15:44

Jeśli chcesz mieć test ostateczny proponuję rozciągnąć na jakichś słupkach, np od bramy linkę a na nich koc. Nie rozpędzaj się od razu do 80 km/h. Wystarczy 20 km/h. Jeśli jest to zadziała na pewno. Ostatecznie rozjedziesz koc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez kobem » 4 kwi 2018, 15:53

Mi kilkukrotnie pojawił się napis na wyswietlaczu „HAMUJ” jednak nie zdażyło się by auto samo zaczęło hamować, pewnie dlatego że reakacja moja na napis była błyskawiczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2018, 20:33
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 BN sedan 2.0 SkyPassion

Postprzez lukaszjakubowski » 4 kwi 2018, 16:18

Wystarczy 10 km/h jak na moim filmiku powyżej i zwykły szlaban.
Jak trzymasz nogę na hamulcu to nie zadziała.
lukaszjakubowski
 

Postprzez Steel » 4 kwi 2018, 16:23

Mnie juz raz uratowal ten system przy ruszaniu ze swiatel jak gosc przede mna nie mial stopu i zahamowal bez widocznego powodu (z reguly patrze tez co sie dzieje przed samochodem przede mna).
Auto stanelo deba.
Zdarzylo mi sie tez ze samo piknelo "BREAK" ale nie zareagowalo bo albo ja nacisnalem hamulec albo zostalo zmylone pod slonce + znak i nagly cien a przed autem sporo miejsca.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez kuba_t » 5 kwi 2018, 13:46

wydaje mi się, że w autach przed liftingiem, a taki ma kolega system działa do 30km/h, po lifcie jest inna kamera, która działa do wyższej prędkości i faktycznie wyświetla się informacja o konieczności hamowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 07:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez Steel » 5 kwi 2018, 23:57

kuba_t, napisal ze wg instrukcji dziala do 80km/h wiec musi byc polift, ale wyprodukowany i odebrany w 2016
Swoja droga przy wyzszych predkosciach badz ich roznicach tez zadziala... ale nie wychamuje do 0 z tego co czytalem :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez mirfex69 » 16 kwi 2018, 21:03

SebaK napisał(a):Jeśli chcesz mieć test ostateczny proponuję rozciągnąć na jakichś słupkach, np od bramy linkę a na nich koc. Nie rozpędzaj się od razu do 80 km/h. Wystarczy 20 km/h. Jeśli jest to zadziała na pewno. Ostatecznie rozjedziesz koc.

Dokladnie jak mowisz kolego <ok> Wlasnie tak sprawdzilem system pewnego razu u Marianka.Emocje sa ale i tak to mniej ryzykowne niz w ruchu miejskim na swiatlach :D
Jedno co wiem to to ,ze SCBS dziala jak trzeba.Drugie-nie zadziala przy chocby musnietym pedale sprzegla czy hamulca-co komputer odczytuje "kierowca widzi przeszkode" i sie nie aktywuje.
W przeciwnym razie sam zatrzyma auto.I co ciekawe przy rosnacej predkosci testu-po zatrzymaniu odleglosc do przeszkody byla zawsze taka sama,okolo metra.
Czytajac watek widze,ze system u kolegow dosc roznie sie aktywuje.U mnie oprocz testu nigdy na drodze sie nie uruchomil.Aaaaa bo jak sie ostroznie jezdzi to widocznie nie ma okazji <glupek2>
Osobiscie czesto nawet w miescie puszczam aktywny tempomat.Mandatu sie nie dostanie,relaks za sterem wiekszy nooo i bezpieczenstwo dla zderzaka :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 21:41
Posty: 552 (85/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez bbogdan » 16 kwi 2018, 21:27

Cekawy jestem czy ten 1 metr wystarczy na śliskiej drodze :)
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez mirfex69 » 17 kwi 2018, 19:04

bbogdan napisał(a):Cekawy jestem czy ten 1 metr wystarczy na śliskiej drodze :)

Nie mam wiedzy na ten temat kolego..Testowanie dzialo sie na przyczepnym asfalcie.
Idealnie by bylo gdyby system dostal dane z czujnika temperatury zewnetrznej i np.czujnika wycieraczek a z sumy tych danych hamowanie aktywowalo sie wczesniej.Aaaale jak jest to skonstruowane nie mam pojecia..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 21:41
Posty: 552 (85/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez K_o_n_r_a_d » 18 kwi 2018, 00:21

Na śliskiej nie wyhamuje. Jest napisane w instrukcji, że system minimalizuje skutki, ale nie zapobiega kolizjom. Na suchym asfalcie zatrzyma przed przeszkodą a na śliskim zapewne nie da rady – przy tych samych warunkach (prędkość-odległość) zadziała tak samo jak na suchej a więc nie wyhamuje. Można zrobić test na mokrej trawie.

Co do "muśniętego" hamulca > dziś miałem sytuację, hamowałem za innym samochodem (można powiedzieć hamulec do połowy wciśnięty), kiedy to ten przede mną nagle zwiększył hamowanie i zatrzymał się. W takiej sytuacji system zadziałał zwiększając hamowanie i wyhamował do zera. Wynika z tego, że działa też przy wciśniętym hamulcu. Może dlatego, że prędkość była większa od jakiejś minimalnej, myślę, że było >30 km/h. Przy bardzo powolnym podjeżdżaniu, np. na parkingu nie zadziała – sprawdzałem.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2017, 09:25
Posty: 17 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda3 (FL2017) 120KM AT HB SkyPassion+Safety Soul Red

Postprzez maku99 » 18 kwi 2018, 09:07

Cenna uwaga kolegi Konrada. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 11:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323