SCBS – czy kiedyś Wam zadziałał?
Moja instrukcja jest po francusku wiec jak mam to tlumaczyc to wole wiedze zdobyc tu albo z osobistych doswiadczen
Gdy robilismy test stopniowo byla zwiekszana predkosc najazdu ale nie pytajcie jaka byla bo myslalem tylko o tym czy auto sie zatrzyma Marianek mowil-tylko nie hamuj,nic nie rob tylko jedz.Dwie proby poszly gladko.Auto zdalo egzamin-za to ja bylem w trzecim stopniu strachu
Do trzeciej juz ruszylem ostro,najwyrazniej przekroczylem max zalozona przez producenta szybkosc aktywowania systemu ,auto chwile przed przeszkoda nie hamowalo- spanikowalem ,wcisnalem hamulec ale i tak zabralem ze soba plachte udajaca przeszkode.
Jesli za to chodzi o dohamowanie automatyczne to mam sprawdzone na tempomacie.Gdy np.nastawie na predkosc miejska,dojezdzam do swiatel wiec wciskam delikatnie hamulec a jesli jest przedemna auto -mazda podwaja hamowanie.
Gdy robilismy test stopniowo byla zwiekszana predkosc najazdu ale nie pytajcie jaka byla bo myslalem tylko o tym czy auto sie zatrzyma Marianek mowil-tylko nie hamuj,nic nie rob tylko jedz.Dwie proby poszly gladko.Auto zdalo egzamin-za to ja bylem w trzecim stopniu strachu
Do trzeciej juz ruszylem ostro,najwyrazniej przekroczylem max zalozona przez producenta szybkosc aktywowania systemu ,auto chwile przed przeszkoda nie hamowalo- spanikowalem ,wcisnalem hamulec ale i tak zabralem ze soba plachte udajaca przeszkode.
Jesli za to chodzi o dohamowanie automatyczne to mam sprawdzone na tempomacie.Gdy np.nastawie na predkosc miejska,dojezdzam do swiatel wiec wciskam delikatnie hamulec a jesli jest przedemna auto -mazda podwaja hamowanie.
- Od: 31 sie 2012, 22:41
- Posty: 552 (85/16)
- Skąd: Luxembourg
- Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'
Dodam od siebie ze biorąca z nami udział w testach BMW X4 za każdym razem jechała dalej, raz tylko wyświetliła komunikat o przeszkodzie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
bbogdan napisał(a):Na stronie mazdy są instrukcje w formacie pdf do pobrania
Eeeee tam bede gdzies szukal i sciagal kiedy mam Was i niezawodnego i wszystkowiedzacego Marianka
Dopisano 20 kwi 2018, 22:11:
Marianek napisał(a):Dodam od siebie ze biorąca z nami udział w testach BMW X4 za każdym razem jechała dalej.
Dokladniej mowiac drozsza dwa razy piekna buma za kazdym razem dewastowala nasza barykade..Smutne,ze cena nie zawsze idzie w parze z jakoscia Poziom irtytacji jej wlasciciela tym faktem byl..dosc spory
- Od: 31 sie 2012, 22:41
- Posty: 552 (85/16)
- Skąd: Luxembourg
- Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'
Trzeba jeszcze pamiętać, że systemy były modyfikowane i np. w wersji FL2017 może działać to trochę inaczej niż poprzednich.
Taki luźny komentarz – patrząc na to jak Mazda ma nasrane czujników na szybie, to była by niezła skucha gdyby to nie działało jak należy. Za każdym razem jak widzę 2 żony albo MX5 sąsiadki, to od razu kojarzy mi się "Grand Tour", gdzie przy ujęciach na pojazdy z zewnątrz większość przednich szyb jest zasłonięta przyssawkami różnych kamer.
Niemcy mają tych czujników mniej, może coś co jest do wszystkiego jest jednoczenie do niczego?
Niemcy mają tych czujników mniej, może coś co jest do wszystkiego jest jednoczenie do niczego?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Całkiem możliwe To jak szampon z odzywką nigdy nie będzie lepszy od odzywki osobno. Polifta nie miałem okazji testować, ale testowali nasi serwisanci na placu. Mówili że hamuje tak samo jak przedlift.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Cześć,
Mi ostatnio SCBS zaczął hamować w miejscu w którym nigdy tego wcześniej nie robił. Mało tego przejeżdżam tamtędy dość często i z każdym razem to samo
Ulica Lindego w Warszawie. Tam są takie dość szerokie progi zwalniające, a w zasadzie przejścia i skrzyżowanie wyniesione ponad płaszczyznę drogi. Jak do nich dojeżdżam to mi hamuje. Przed nimi są odblaski i chyba to one powodują. Przed niektórymi nie ma odblasku i przejeżdżam normalnie. Na pewno nie chodzi o inne pojazdy bo wielokrotnie ani za mną, ani przede mną nic nie jechało.
Może ktoś z forumowiczów zna okolicę i może przetestować w swojej maździe.
Mi ostatnio SCBS zaczął hamować w miejscu w którym nigdy tego wcześniej nie robił. Mało tego przejeżdżam tamtędy dość często i z każdym razem to samo
Ulica Lindego w Warszawie. Tam są takie dość szerokie progi zwalniające, a w zasadzie przejścia i skrzyżowanie wyniesione ponad płaszczyznę drogi. Jak do nich dojeżdżam to mi hamuje. Przed nimi są odblaski i chyba to one powodują. Przed niektórymi nie ma odblasku i przejeżdżam normalnie. Na pewno nie chodzi o inne pojazdy bo wielokrotnie ani za mną, ani przede mną nic nie jechało.
Może ktoś z forumowiczów zna okolicę i może przetestować w swojej maździe.
Ja natomiast robiłem ostatnio testy scbs z matą . Prędkość różna (5km-20km) , scbs z przodu nie zareagował ani razu przy około 8 próbach (czujniki widziały przeszkode ) Jak dla mnie dziwna sytuacja.
Przy cofaniu skuteczność 100%
Przy cofaniu skuteczność 100%
subframe napisał(a):No to i mi zadziałał SCBS.
Dzisiaj wyjeżdzając z garażu, gdy jeszcze brama do końca się nie podniosła, podjeżdżałem normalnie na gazie, bo wiedzialem że sie wyrobię na styk, a tu TRRRAACHHH, system zadziałał. Auto zamurowało w miejscu. Efekt jest lekko oszałamiający .
System wiec działa, prawdopodobnie w sytuacjach gdy kierowca ewidentnie nie reaguje. Przy najbliższej okazij sprawdze czy zadziała w podobnej sytuacji ale z wciśniętym sprzęgłem, lub lekko hamulcem.
U mnie było tak samo. Byłem w lekkim szoku.
Podobnie u mnie. System zadziałał, inaczej bym gościowi wjechał w tyłek. Ale działanie jest bardzo gwałtowne. Dodatkowo przez około 5 sekund nic się nie da zrobić – przynajmniej u mnie. Stał sobie, wyświetlał się komunikat i nawet hamulca nie mogłem odblokować.
Nie byłbym sobą, gdybym nie spróbował zobaczyć jak to działa. Na ulicy oczywiście się nie dało tego sprawdzić, więc zrobiłem próbę przy domu. Rozwiesiłem koc na linkach i w niego wjeżdżałem
Mam mieszane uczucia. System dział (za każdym razem reagował) ale; jeżeli nogę miałem na pedale gazu (lekko wciśnięty, bieg pierwszy) samochód próbował hamować ale się nie zatrzymywał – przez nogę na gazie?, gdy jechałem bez nogi na gazie, samochód bez problemu się zatrzymywał. Nie miałem żadnych komunikatów ani sygnałów ostrzegawczych (wszystko działo się tak szybko, że pewnie i tak bym nie zareagował). Reakcja faktycznie jest dość gwałtowna.
Mam mieszane uczucia. System dział (za każdym razem reagował) ale; jeżeli nogę miałem na pedale gazu (lekko wciśnięty, bieg pierwszy) samochód próbował hamować ale się nie zatrzymywał – przez nogę na gazie?, gdy jechałem bez nogi na gazie, samochód bez problemu się zatrzymywał. Nie miałem żadnych komunikatów ani sygnałów ostrzegawczych (wszystko działo się tak szybko, że pewnie i tak bym nie zareagował). Reakcja faktycznie jest dość gwałtowna.
- Od: 11 lut 2016, 13:49
- Posty: 28
- Auto: Mazda 3 BM Sedan 120 MT SkyPassion 15
To ja w kontrze do kolegi Maciekma mam takie doświadczenie.
Wyjeżdżałem ze stacji benzynowej. Na ulicy był korek, przede mną stał duży biały dostawczak a za nim Clio. Stałem do nich pod kątem około 45 stopni. Gdy auta zaczęły ruszać chciałem wcisnąć się pomiędzy nie. Niestety moja Mazda miała na ten temat inne zdanie i widocznie stwierdziła, że "nie dam rady" wiec uruchomiła system i zatrzymała się w miejscu. Nogę zdecydowanie miałem na gazie, przecież chciałem ruszyć i puściłem sprzęgło. Samochód zgasł i tyle było jazdy. Dobrze, że Pani w Clio nie zdążyła ruszyć bo miałbym piękną "dziurę" w drzwiach mojego nowego auta. Uzyskałem może 5 km/h ale takiego hamowania dawno nie miałem. Ciekawe przeżycie. I ten dźwięk miażdżonych przez klocki tarcz. Przez kilka sekund nie bardzo wiedziałem co się dzieje. Nie spodziewałem się w końcu takiej reakcji.
Mam nadzieję, że nie będę musiał więcej doświadczać dobrodziejstw tego systemu. Co by było gdyby Clio nie stało tylko jechało a ja bym nie ruszył? Wolę się nie zastanawiać. Chciałem to cudo potem wyłączyć ale oczywiście da się tylko na chwilę niestety. Do następnego odpalenia silnika.
RP
Wyjeżdżałem ze stacji benzynowej. Na ulicy był korek, przede mną stał duży biały dostawczak a za nim Clio. Stałem do nich pod kątem około 45 stopni. Gdy auta zaczęły ruszać chciałem wcisnąć się pomiędzy nie. Niestety moja Mazda miała na ten temat inne zdanie i widocznie stwierdziła, że "nie dam rady" wiec uruchomiła system i zatrzymała się w miejscu. Nogę zdecydowanie miałem na gazie, przecież chciałem ruszyć i puściłem sprzęgło. Samochód zgasł i tyle było jazdy. Dobrze, że Pani w Clio nie zdążyła ruszyć bo miałbym piękną "dziurę" w drzwiach mojego nowego auta. Uzyskałem może 5 km/h ale takiego hamowania dawno nie miałem. Ciekawe przeżycie. I ten dźwięk miażdżonych przez klocki tarcz. Przez kilka sekund nie bardzo wiedziałem co się dzieje. Nie spodziewałem się w końcu takiej reakcji.
Mam nadzieję, że nie będę musiał więcej doświadczać dobrodziejstw tego systemu. Co by było gdyby Clio nie stało tylko jechało a ja bym nie ruszył? Wolę się nie zastanawiać. Chciałem to cudo potem wyłączyć ale oczywiście da się tylko na chwilę niestety. Do następnego odpalenia silnika.
RP
gromot napisał(a):Witam,
Od ponad tygodnia jestem posiadaczem Mazdy 3 Sport Nav (topowa wersja UK) i od prawie tygodnia próbuję wymusić zadziałanie systemu SCBS i nic. Dziś nawet udało mi się rozjechać pudło kartonowe podczas testu. Sprawdziłem w ustawieniach i system SCBS jest włączony. Czy ktoś miał podobny problem? Na wszelki wypadek umówiłem sie do serwisu na przyszły tydzień.
Pozdrawiam
Info dla forumowiczów o moim problemie z SCBS. Okazało się że miałem stary soft w MZD Connect i nie miałem opcji ustawiania odległości aktywacji SCBS. Po aktualizacji pojawiła się ta opcja i po ustawieniu odległość na największa, system aktywuje się. Pozdrawiam
- Od: 3 kwi 2018, 21:10
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 BN HB 2016 2.0
120KM AT Sport Nav
Sonic Silver
u mnie tez tylko komunikat o hamowaniu. a czy ktos testowal na wstecznym? Ciekawi mnie czy jak jakis czlowiek mi wejdzie pod auto to syatem zadziala :–)
Ok dziala – znalezione na atrone prosucenta
Smart City Brake System [Reverse] (SCBS R) uses two ultrasonic sensors mounted on the bumper to keep track of obstacles when reversing at low speeds (approximately 2 – 8 km/h). If there is a risk of collision the system applies the brakes automatically, minimizing damage resulting from any impact.
Ok dziala – znalezione na atrone prosucenta
Smart City Brake System [Reverse] (SCBS R) uses two ultrasonic sensors mounted on the bumper to keep track of obstacles when reversing at low speeds (approximately 2 – 8 km/h). If there is a risk of collision the system applies the brakes automatically, minimizing damage resulting from any impact.
- Od: 15 lut 2018, 22:06
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 120KM
U mnie zadziałał, gdy parkowałem równolegle między dwa auta, tyłem wjeżdżając na krawężnik (lekkie przygazowanie, auto troszkę uciekło, gdy już wskoczyło na krawężnik) SCBS był szybszy ode mnie o ułamek sekundy. Zahamował z dużym zapasem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości