System Rear Cross Traffic Alert (RCTA) – monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu

Cześć,
Wyczytałem ostatnio na zagranicznych stronach, że korzystając z czujników wykrywania pojazdów w martwym polu umieszczonych w zderzaku, Mazda 3 potrafi ostrzegać przed zbliżaniem się innych pojazdów podczas cofania. Więcej szczegółów ad tego systemu można znaleźć tutaj:
http://www.edmunds.com/mazda/mazda3/2014/long-term-road-test/2014-mazda-3-rear-cross-traffic-alert-comes-in-handy.html
https://www.youtube.com/watch?v=FZXfMASq53k
https://www.youtube.com/watch?v=yXpCfsnYyyk
Czy ktoś z Was wie czy mając system monitorowania martwego pola w pojeździe, istnieje możliwość aktywacji systemu RCTA? Na pewno jest niestety nieaktywny w tym pojeździe domyślnie (przeprowadziłem próby).
A może wiecie czy istnieje jakaś różnica technologiczna/sprzętowa (a nie tylko software'owa) w Maździe 3 sprzedawanej np. w Kanadzie co wykluczałoby możliwość aktywacji RCTA w pojazdach kupionych w Polsce?
Z góry dzięki za informacje:)
Wyczytałem ostatnio na zagranicznych stronach, że korzystając z czujników wykrywania pojazdów w martwym polu umieszczonych w zderzaku, Mazda 3 potrafi ostrzegać przed zbliżaniem się innych pojazdów podczas cofania. Więcej szczegółów ad tego systemu można znaleźć tutaj:
http://www.edmunds.com/mazda/mazda3/2014/long-term-road-test/2014-mazda-3-rear-cross-traffic-alert-comes-in-handy.html
https://www.youtube.com/watch?v=FZXfMASq53k
https://www.youtube.com/watch?v=yXpCfsnYyyk
Czy ktoś z Was wie czy mając system monitorowania martwego pola w pojeździe, istnieje możliwość aktywacji systemu RCTA? Na pewno jest niestety nieaktywny w tym pojeździe domyślnie (przeprowadziłem próby).
A może wiecie czy istnieje jakaś różnica technologiczna/sprzętowa (a nie tylko software'owa) w Maździe 3 sprzedawanej np. w Kanadzie co wykluczałoby możliwość aktywacji RCTA w pojazdach kupionych w Polsce?
Z góry dzięki za informacje:)