System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez fux » 28 lut 2020, 14:46

Auto stało na parkingu 16 dni.
Po kilku dniach od rozpoczęcia eksploatacji zauważyłem brak działania i-stop.
Na monitorze mam piktogram silnika i klimy na niebiesko, akumulator 95% czasu się nie doładowuje.
Nawet trasa 70 km nie pomogła.
Czasami po kilkunastu km jest wszystko na niebiesko i działa.
Auto ma 5 lat, 150 kkm.

Ki diabeł???
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

PostTen post został usunięty przez darrecki 2 mar 2020, 14:44.
Powód: Porządki

PostTen post został usunięty przez darrecki 2 mar 2020, 14:44.
Powód: Porządki

PostTen post został usunięty przez darrecki 2 mar 2020, 14:44.
Powód: Porządki

Postprzez fux » 3 mar 2020, 12:56

Ładowanie dobę akumulatora nic nie przyniosło.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez andrep » 3 mar 2020, 15:18

Też ładowałem 2 dni a i-stop nie działał, zrobiłem to przed jazdą do ASO , wszystko opisałem na str. 16.Teraz też mi nie działa :D , ale się nie martwię bo pewnie ten sam objaw co poprzednio... :)
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez czarmi » 3 mar 2020, 15:42

U mnie mój ponad 5 letni akumulator nie uaktywnia i-stop gdy jadę na światłach mijania, natomiast jest aktywny przy włączonych światłach do jazdy dziennej (nie mam ksenownów ani ledów). Jeśli akumulator wytrzyma, to w październiku będzie miał 6 lat. Mam wprawdzie niski przebieg, bo 47.000 km i póki co nie mam z nim żadnych kłopotów...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez fux » 3 mar 2020, 19:21

Odłączyłem akumulator. Ładuje do rana. Zobaczymy, co będzie.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez andrep » 3 mar 2020, 19:28

Ja zawsze ładuję na podpiętym do autka :)
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez fux » 4 mar 2020, 12:03

Z frontu walki z niedziałającym systemem pragnę donieść, iż system ruszył. Już po podpięciu, symbol aku był niebieski.
Zrobiłem tylko ok. 10 km i na razie, po kilku odpaleniach i 2 km akumulator jest podświetlony.

Reasumując. 2 x po ok 12h + druga seria prostownika i odłączona klema, zdziałały cud.
<lol>
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez fux » 5 mar 2020, 15:08

Kolejny dzień i działa.
:)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez andrep » 5 mar 2020, 16:11

Z tego co gdzieś czytałem to istotna jest też temp. zewnętrzna a teraz jest ciepło , ciekawe czy w moim zadziała?. Tylko nie mam kiedy sprawdzić :( , a z drugiej strony nie muszę wyłączać non stop :D
Załączniki
sil.png
si2.png
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez fux » 8 mar 2020, 18:19

Działa. :)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez gutek_wrb » 19 maja 2020, 09:23

Witam.

U mnie sytuacja była też ciekawa obecnie auto ma najechane 5500 i wczoraj byłem w serwisie gdyż też i stop nie działał mimo ze jednym ciurkiem zrobiłem nawet 600 km i m-hrybryd bateria była pełna a system podpowiadał że jest nie gotowy :|
Nie pomogło włączanie klimy potem wyłączanie CB ,kamerek i radia <dupa> itp.
Po pobycie ponad godzinę w serwie okazało się przyczyną było :
Zablokowanie klapy wlotu powietrza czyli jak powiedzieli czynnik mechaniczny, więc posiadacze wszelkich 3 i 6 oraz Cx – wszelkiej maści w nowszych modelach też to może wam wyłączać działanie i-stopu na światłach
<czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1317 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez adam_we » 12 paź 2020, 11:38

Witajcie,
Już kilkukrotnie miałem problem z usterką i-stop (patrz zdjęcia)
Problem pojawia się po uruchomieniu silnika, zwykle po ponownym uruchomieniu znika. Raz trwało to trochę dłużej. Poza niedziałającym i-stop innych objawów nie zauważyłem. Ktoś się spotkał z podobną sytuacją ??
Załączniki
IMG_20201012_082326.jpg
IMG_20201012_082332.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 11:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez Kuliszek » 13 paź 2020, 21:42

U mnie było to samo. Z upływającym czasem coraz częściej. System i-stop potrzebuje sprawności akumulatora (nie naładowania bo to co innego) na poziomie minimum 80%. Żeby wszystko minęło musisz wymienić akumulator. Ładowanie nic nie da.
Początkujący
 
Od: 10 gru 2019, 19:30
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3BM 2.0 benzyna sedan 2017r. Sky passion red soul

Postprzez artgeo » 14 paź 2020, 10:24

Nie jest to sprawność akumulatora, a parametr SOC. I nie 80% a dokładnie 65%. Jest cały długi wątek poświęcony temu zagadnieniu na forum Mazdy 6. U nich problem jest poważniejszy i występuje często w stosunkowo nowych autach.

Nie jest prawdą, że ładowanie nic nie da. Zależy jakie ładowanie, a dokładniej to czym. Automatem rzeczywiście mija się z celem. Jest to dokładnie opisane w instrukcji swrwisowej Mazdy dot. ładowania: prąd równy 1/5 pojemności, napięcie 17V. I ściśle określony czas ładowania uzależniony od pomiaru gęstości elektrolitu. Ale automatem nie da się tego zrobić.

Czy można podnieść aku po takim ładowaniu? Mój Panasonic jest tego przykładem. W grudniu 2019, gdy padł I-stop, miał być wymieniony, wciąż jeździ. SOC od 70% do 85% w zależności od pokonanych km i temp zewnętrznej.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez adam_we » 14 paź 2020, 14:46

Czyli generalnie nie ma powodu do niepokoju? Akumulator wiadomo, z czasem traci sprawność, zwłaszcza że robię krótkie trasy.
Spodziewałem się czegoś gorszego, jakiejś usterki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 11:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez artgeo » 14 paź 2020, 16:08

Każdy ma inną granicę powodów do niepokoju :)
Niski SOC, szczególnie jeśli go nie monitorujesz, może któregoś dnia doprowadzić do braku możliwości odpalenia auta.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez RobertPi » 14 paź 2020, 22:54

Jak widać wiele się zmieniło w budowie akumulatorów kwasowych przez ostatnie lata. Ładować w baterię 12 A przy 17 V – duża odwaga. Normalny aku w takich warunkach wybuchnie i tyle z niego będzie.
Chciałbym zobaczyć też prostownik co takie rzeczy potrafi.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323