System i-Stop – różne zagadnienia
Obawiam się, że jednak większość bywalców tego forum wolałaby aby ten system można było wyłączyć na stałe – a przynajmniej mieć nad nim większą kontrolę – więc burzy raczej nie będzie .
Maniuś napisał(a):Witam.
Teraz wywołam burzę krytyki w temacie zasadności korzystania z i-stopu. System ten oprócz minimalnych oszczędności paliwa powoduje nadmierne zużycie elementów rozruchowych silnika (rozrusznik, łożyska silnika, akumulator). W/w elementy prawdopodobnie są wykonane w wersji wzmocnionej ale niestety ich zużycie w systemie i-stop przebiega w znacznie szybszym tempie.
Potencjalne koszty napraw przekroczą korzyści z oszczędności paliwa.
Pełna zgoda w stu procentach.
Zamiast burzy masz przyjacielski zefirek:)
Maniuś napisał(a):Witam.
Teraz wywołam burzę krytyki w temacie zasadności korzystania z i-stopu. System ten oprócz minimalnych oszczędności paliwa powoduje nadmierne zużycie elementów rozruchowych silnika (rozrusznik, łożyska silnika, akumulator). W/w elementy prawdopodobnie są wykonane w wersji wzmocnionej ale niestety ich zużycie w systemie i-stop przebiega w znacznie szybszym tempie.
Potencjalne koszty napraw przekroczą korzyści z oszczędności paliwa.
Tu nie chodzi o oszczędzanie paliwa
Chodzi o oszczędzanie Klimatu
Bez i-stop nie byłoby homologacji bo była by przekroczona emisja
P.S. Wqrwiają mnie młodzi kierowcy co rozmrażają szyby grzejąc silnikiem. Albo taka [tiiit] (handlowiec?) siedzi w samochodzie, grzeje pupę silnikiem i przegląda telefon bądź wypełnia papiery. Gdzie Straż miejska, gdzie policja? Bo i-stop zablokowany (wyłączony).
A ta homologacja to co takiego? Biblia wyznawców świętej Grety od klimatu? Zwróć uwagę, jak bardzo dajesz się robić w konia. Cały NORMALNY świat produkuje samochody dla ludzi, a unia, będąca pod wpływem nawiedzonych, którym się wydaje, że są w stanie zmienić temperaturę na Ziemi choćby o promil stopnia, produkuje samochody dla homologacji. Coraz bardziej wyśrubowanych warunków, dopuszczenia samochodów do ruchu.
Nie neguję potrzeby ograniczania zanieczyszczania środowiska, ale doprowadzenie tego do poziomu jedynie słusznej religii i traktowanie chorej małolaty ze Szwecji, jako wyroczni, z którą o klimacie dyskutują głowy państw, to kpina z inteligencji ludzi i gwałt na zdrowym rozsądku. Przodujący w tym szaleństwie Niemcy, w czasie, kiedy terroryzują resztę Europy, produkują i sprzedają silniki, które mocno przekraczają normy ustalone właśnie przez dominujące Niemcy. Aby oszukać klientów i resztę naiwniaków, która wypada z konkurencji, bo nie jest w stanie spełniać norm z sufitu, Niemcy modyfikują oprogramowanie tak, by oszukiwało stacje diagnozujące.
Nie neguję potrzeby ograniczania zanieczyszczania środowiska, ale doprowadzenie tego do poziomu jedynie słusznej religii i traktowanie chorej małolaty ze Szwecji, jako wyroczni, z którą o klimacie dyskutują głowy państw, to kpina z inteligencji ludzi i gwałt na zdrowym rozsądku. Przodujący w tym szaleństwie Niemcy, w czasie, kiedy terroryzują resztę Europy, produkują i sprzedają silniki, które mocno przekraczają normy ustalone właśnie przez dominujące Niemcy. Aby oszukać klientów i resztę naiwniaków, która wypada z konkurencji, bo nie jest w stanie spełniać norm z sufitu, Niemcy modyfikują oprogramowanie tak, by oszukiwało stacje diagnozujące.
MazdaOwner napisał(a):A ta homologacja to co takiego? Biblia wyznawców świętej Grety od klimatu? Zwróć uwagę, jak bardzo dajesz się robić w konia. Cały NORMALNY świat produkuje samochody dla ludzi, a unia, będąca pod wpływem nawiedzonych, którym się wydaje, że są w stanie zmienić choćby o promil stopnia, produkuje samochody dla homologacji. Coraz bardziej wyśrubowanych warunków, dopuszczenia samochodów do ruchu.
Nie neguję potrzeby ograniczania zanieczyszczania środowiska, ale doprowadzenie tego do poziomu jedynie słusznej religii i traktowanie chorej małolaty ze Szwecji, jako wyroczni, z którą o klimacie dyskutują głowy państw, to kpina z inteligencji ludzi i gwałt na zdrowym rozsądku. Przodujący w tym szaleństwie Niemcy, w czasie, kiedy terroryzują resztę Europy, produkują i sprzedają silniki, które mocno przekraczają normy ustalone właśnie przez dominujące Niemcy. Aby oszukać klientów i resztę naiwniaków, która wypada z konkurencji, bo nie jest w stanie spełniać norm z sufitu, Niemcy modyfikują oprogramowanie tak, by oszukiwało stacje diagnozujące.
I czemu ma służyć ten bełkot
Nie czujesz smrodu – to może masz Coronę
Może taka informacja będzie pomocna.
Pan Chińczyk skutecznie wył. działanie i-Stop :
https://pl.aliexpress.com/item/1005001561924216.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2c615c0fB0HPy9
Pan Chińczyk skutecznie wył. działanie i-Stop :
https://pl.aliexpress.com/item/1005001561924216.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2c615c0fB0HPy9
esem napisał(a):MazdaOwner napisał(a):A ta homologacja to co takiego? Biblia wyznawców świętej Grety od klimatu? Zwróć uwagę, jak bardzo dajesz się robić w konia. Cały NORMALNY świat produkuje samochody dla ludzi, a unia, będąca pod wpływem nawiedzonych, którym się wydaje, że są w stanie zmienić choćby o promil stopnia, produkuje samochody dla homologacji. Coraz bardziej wyśrubowanych warunków, dopuszczenia samochodów do ruchu.
Nie neguję potrzeby ograniczania zanieczyszczania środowiska, ale doprowadzenie tego do poziomu jedynie słusznej religii i traktowanie chorej małolaty ze Szwecji, jako wyroczni, z którą o klimacie dyskutują głowy państw, to kpina z inteligencji ludzi i gwałt na zdrowym rozsądku. Przodujący w tym szaleństwie Niemcy, w czasie, kiedy terroryzują resztę Europy, produkują i sprzedają silniki, które mocno przekraczają normy ustalone właśnie przez dominujące Niemcy. Aby oszukać klientów i resztę naiwniaków, która wypada z konkurencji, bo nie jest w stanie spełniać norm z sufitu, Niemcy modyfikują oprogramowanie tak, by oszukiwało stacje diagnozujące.
I czemu ma służyć ten bełkot
Nie czujesz smrodu – to może masz Coronę
MazdaOwner ma 100% racji, natomiast obrażanie kogoś to nie poziom tego forum. Pierwszy raz się z tym tutaj spotykam. A co do nazwy grodu nad Odrą to się zastanów, jesteś w RP
Panowie, faktycznie, zachowajmy poziom dyskusji. Różnice zdań i poglądów to normalka, więcej, to pewna oczywistość. Dzięki temu świat się rozwija i jest taki różnorodny i ciekawy.
Ogólnie jestem zwolennikiem UE, ten projekt zakończył wojny w Europie (które były od "zawsze"), otworzył granice, możliwości, szanse, poszerzył nasz świat itd.
Natomiast, tutaj się zgodze, ten obłęd na punkcie klimatu i norm to przekracza już wszelkie granice. Skutkuje to min. wzrostem cen aut i spadkiem ich niezawodności i trwałości. Może za jakiś czas przyjdzie jednak otrzeźwienie i zrozumienia faktu, że klimat na Ziemi zmienia sie od milionów lat, zmieniac się będzie dalej. Wpływ człowieka jest widoczny, ale nie determinuje procesów: one są niezależne od naszej woli.
Wynalazek pod nazwą start-stop (zwany u mazdy i-stopem) jest wynalazkiem z gatunku kompletnych nonsensów, przynosi jedynie śladowe oszczędności na na klimat nie ma ŻADNEGO WPŁYWU. Zero, przecinek zero. No ale jest zgodny z ideologią.
Ogólnie jestem zwolennikiem UE, ten projekt zakończył wojny w Europie (które były od "zawsze"), otworzył granice, możliwości, szanse, poszerzył nasz świat itd.
Natomiast, tutaj się zgodze, ten obłęd na punkcie klimatu i norm to przekracza już wszelkie granice. Skutkuje to min. wzrostem cen aut i spadkiem ich niezawodności i trwałości. Może za jakiś czas przyjdzie jednak otrzeźwienie i zrozumienia faktu, że klimat na Ziemi zmienia sie od milionów lat, zmieniac się będzie dalej. Wpływ człowieka jest widoczny, ale nie determinuje procesów: one są niezależne od naszej woli.
Wynalazek pod nazwą start-stop (zwany u mazdy i-stopem) jest wynalazkiem z gatunku kompletnych nonsensów, przynosi jedynie śladowe oszczędności na na klimat nie ma ŻADNEGO WPŁYWU. Zero, przecinek zero. No ale jest zgodny z ideologią.
Nie musisz nic kasować, ani udawać się do serwisu – pojeździj trochę, to błąd zniknie (on znika dopiero przy ponownym odpaleniu samochodu, a nie w trakcie jazdy), jak akumulator się doładuje.
Zauważyłem takie cuś. Problem z migającą kontrolką i-stop dręczył mnie od kilkunastu tygodni, czasem miga czasem nie, ale miga coraz częściej, dłużej i nie ma reguły czy jest po kilkugodzinnej trasie czy po jeździe wkoło komina. Zwaliłem to na problem ze starym akumulatorem i zacząłem rozglądać się za sposobem doładowania, jakiejś reanimacji. Mimo, że jeszcze go nie reanimowałem od dwóch tygodni problemu nie ma Nie lubię korzystać z tego start-stopu i zawsze go wyłączam. Dwa tygodnie temu przyszło mi do głowy aby sprawdzić co się zadzieje jeśli włączę i-stop (zgaśnie żółta kontrolka) przed zgaszeniem silnika – wcześniej tego nie robiłem. I problem zniknął, nic nie miga mimo, że temperatura na zewnątrz koło zera a madzia pod chmurką Tak sobie tłumaczę, że gasząc silnik z wyłączonym i-stopem łapał jakieś błędy a może to tylko przypadek ale zadziałało.
- Od: 21 lut 2021, 13:37
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 sedan,
2.0 120KM automat,
2015r., skypassion
Cześć!
Mam taki problem, po wymianie akumulatora brak zmiany.
Wyskoczyły mi ostatnio dwa błędy, logi poniżej, do tego miga ciągle na żółto ikonka i-stop.
Próbowałem resetować i-stop według poradników na yt, do tego resetowałem moduły w forscanie, jednak brak żadnych zmian. Akumulator nowy, naładowany, wszystko działa bez problemu poza właśnie istopem.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z tym przypadkiem? Dodam że wujek google nie pomaga z rozwiazaniem tych kodów błędków :/
Kod: P0A94 – Działanie przetwornicy napięcia DC/DC A
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Kod: U0599 – Nieprawidłowe dane odebrane z modułu DC/DC sterującego przetwornicą A
Dodatkowe symptomy usterki:
– Informacje o zdarzeniu
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący układami przedniej części nadwozia
Mam taki problem, po wymianie akumulatora brak zmiany.
Wyskoczyły mi ostatnio dwa błędy, logi poniżej, do tego miga ciągle na żółto ikonka i-stop.
Próbowałem resetować i-stop według poradników na yt, do tego resetowałem moduły w forscanie, jednak brak żadnych zmian. Akumulator nowy, naładowany, wszystko działa bez problemu poza właśnie istopem.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z tym przypadkiem? Dodam że wujek google nie pomaga z rozwiazaniem tych kodów błędków :/
Kod: P0A94 – Działanie przetwornicy napięcia DC/DC A
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Kod: U0599 – Nieprawidłowe dane odebrane z modułu DC/DC sterującego przetwornicą A
Dodatkowe symptomy usterki:
– Informacje o zdarzeniu
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący układami przedniej części nadwozia
- Od: 10 sty 2022, 22:26
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 BM '14 2.2 Skyactive-D
Zerowałem bat-day i robilem taka inicjalizacje.
Na początku zapala się na zielono jednak po odpaleniu auta znów zaczyna migać na żółto, następnie na chwile zapala się na zielono (3 mignięcia) i znów miga na żółto.
Nie mam już pojęcia czy robię coś źle czy tam coś z tym modułem DC się stało
Na początku zapala się na zielono jednak po odpaleniu auta znów zaczyna migać na żółto, następnie na chwile zapala się na zielono (3 mignięcia) i znów miga na żółto.
Nie mam już pojęcia czy robię coś źle czy tam coś z tym modułem DC się stało
- Od: 10 sty 2022, 22:26
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 BM '14 2.2 Skyactive-D
W poprzednim poście nic o zerowaniu nie napisałeś a to czytałeś – może pomoże ?
https://www-pandgmotors-com-au.translat ... _tr_pto=sc
Ja sam w tym temacie niestety nic nie pomogę
https://www-pandgmotors-com-au.translat ... _tr_pto=sc
Ja sam w tym temacie niestety nic nie pomogę
Po procedurze z linku istop po odpaleniu miga na zielono 3 razy a potem zaczyna na pomarańczowo i tak już do końca świata.
- Od: 10 sty 2022, 22:26
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 BM '14 2.2 Skyactive-D
Witam
Mam następujący problem z i-stoop
Podczas uruchamiania silnika pojawiła się pomarańczowa kontrolka – trójkąt z wykrzykniemy i na pomarańczowo migał i-stoop .
W ostrzeniach był komunikat : Usterka systemu sterownia akumulatorem
Aktualnie kontrolki zgasły
Sytuacja wygląda teraz tak że wszystkie trzy ikony silnik, akumulator i klimatyzacja podświetlone czyli gotowe a i-stoop działa następująco:
i-stoop podczas jazdy pokazuje gotowy
i-stoop podczas postoju zmienia się na nie gotowy
Akumulator ma 7 lat
Alternator miał słabe napięcie i ponoc wymienio regulator napięcia
Gdzie należy szukać problemu ? elektronika czy moze akumulator a moze alternator ?
Dodam ze kilka dni wcześniej załączała mi sie również kontrola ciśnienia opon
Dopisano 17 lut 2022, 17:02:
Mam następujący problem z i-stoop
Podczas uruchamiania silnika pojawiła się pomarańczowa kontrolka – trójkąt z wykrzykniemy i na pomarańczowo migał i-stoop .
W ostrzeniach był komunikat : Usterka systemu sterownia akumulatorem
Aktualnie kontrolki zgasły
Sytuacja wygląda teraz tak że wszystkie trzy ikony silnik, akumulator i klimatyzacja podświetlone czyli gotowe a i-stoop działa następująco:
i-stoop podczas jazdy pokazuje gotowy
i-stoop podczas postoju zmienia się na nie gotowy
Akumulator ma 7 lat
Alternator miał słabe napięcie i ponoc wymienio regulator napięcia
Gdzie należy szukać problemu ? elektronika czy moze akumulator a moze alternator ?
Dodam ze kilka dni wcześniej załączała mi sie również kontrola ciśnienia opon
Dopisano 17 lut 2022, 17:02:
- Od: 2 lut 2020, 17:30
- Posty: 15
- Skąd: Górny Śląsk
- Auto: MAZDA 3 BM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości