System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez RobertPi » 22 gru 2020, 21:53

Obawiam się, że jednak większość bywalców tego forum wolałaby aby ten system można było wyłączyć na stałe – a przynajmniej mieć nad nim większą kontrolę – więc burzy raczej nie będzie :P .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Dmb_T » 22 gru 2020, 22:32

Maniuś napisał(a):Witam.
Teraz wywołam burzę krytyki w temacie zasadności korzystania z i-stopu. System ten oprócz minimalnych oszczędności paliwa powoduje nadmierne zużycie elementów rozruchowych silnika (rozrusznik, łożyska silnika, akumulator). W/w elementy prawdopodobnie są wykonane w wersji wzmocnionej ale niestety ich zużycie w systemie i-stop przebiega w znacznie szybszym tempie.
Potencjalne koszty napraw przekroczą korzyści z oszczędności paliwa.


Pełna zgoda w stu procentach.
Zamiast burzy masz przyjacielski zefirek:)
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez esem » 23 gru 2020, 08:08

Maniuś napisał(a):Witam.
Teraz wywołam burzę krytyki w temacie zasadności korzystania z i-stopu. System ten oprócz minimalnych oszczędności paliwa powoduje nadmierne zużycie elementów rozruchowych silnika (rozrusznik, łożyska silnika, akumulator). W/w elementy prawdopodobnie są wykonane w wersji wzmocnionej ale niestety ich zużycie w systemie i-stop przebiega w znacznie szybszym tempie.
Potencjalne koszty napraw przekroczą korzyści z oszczędności paliwa.

Tu nie chodzi o oszczędzanie paliwa <nie>
Chodzi o oszczędzanie Klimatu <ok>
Bez i-stop nie byłoby homologacji bo była by przekroczona emisja <czytaj>
P.S. Wqrwiają mnie młodzi kierowcy co rozmrażają szyby grzejąc silnikiem. Albo taka [tiiit] (handlowiec?) siedzi w samochodzie, grzeje pupę silnikiem i przegląda telefon bądź wypełnia papiery. Gdzie Straż miejska, gdzie policja? Bo i-stop zablokowany (wyłączony). :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez MazdaOwner » 23 gru 2020, 08:38

A ta homologacja to co takiego? Biblia wyznawców świętej Grety od klimatu? Zwróć uwagę, jak bardzo dajesz się robić w konia. Cały NORMALNY świat produkuje samochody dla ludzi, a unia, będąca pod wpływem nawiedzonych, którym się wydaje, że są w stanie zmienić temperaturę na Ziemi choćby o promil stopnia, produkuje samochody dla homologacji. Coraz bardziej wyśrubowanych warunków, dopuszczenia samochodów do ruchu.
Nie neguję potrzeby ograniczania zanieczyszczania środowiska, ale doprowadzenie tego do poziomu jedynie słusznej religii i traktowanie chorej małolaty ze Szwecji, jako wyroczni, z którą o klimacie dyskutują głowy państw, to kpina z inteligencji ludzi i gwałt na zdrowym rozsądku. Przodujący w tym szaleństwie Niemcy, w czasie, kiedy terroryzują resztę Europy, produkują i sprzedają silniki, które mocno przekraczają normy ustalone właśnie przez dominujące Niemcy. Aby oszukać klientów i resztę naiwniaków, która wypada z konkurencji, bo nie jest w stanie spełniać norm z sufitu, Niemcy modyfikują oprogramowanie tak, by oszukiwało stacje diagnozujące.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez esem » 23 gru 2020, 08:41

MazdaOwner napisał(a):A ta homologacja to co takiego? Biblia wyznawców świętej Grety od klimatu? Zwróć uwagę, jak bardzo dajesz się robić w konia. Cały NORMALNY świat produkuje samochody dla ludzi, a unia, będąca pod wpływem nawiedzonych, którym się wydaje, że są w stanie zmienić choćby o promil stopnia, produkuje samochody dla homologacji. Coraz bardziej wyśrubowanych warunków, dopuszczenia samochodów do ruchu.
Nie neguję potrzeby ograniczania zanieczyszczania środowiska, ale doprowadzenie tego do poziomu jedynie słusznej religii i traktowanie chorej małolaty ze Szwecji, jako wyroczni, z którą o klimacie dyskutują głowy państw, to kpina z inteligencji ludzi i gwałt na zdrowym rozsądku. Przodujący w tym szaleństwie Niemcy, w czasie, kiedy terroryzują resztę Europy, produkują i sprzedają silniki, które mocno przekraczają normy ustalone właśnie przez dominujące Niemcy. Aby oszukać klientów i resztę naiwniaków, która wypada z konkurencji, bo nie jest w stanie spełniać norm z sufitu, Niemcy modyfikują oprogramowanie tak, by oszukiwało stacje diagnozujące.

I czemu ma służyć ten bełkot <co?>
Nie czujesz smrodu – to może masz Coronę <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez robxx » 26 kwi 2021, 02:22

Może taka informacja będzie pomocna.
Pan Chińczyk skutecznie wył. działanie i-Stop :

https://pl.aliexpress.com/item/1005001561924216.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2c615c0fB0HPy9
Początkujący
 
Od: 4 lut 2021, 10:17
Posty: 12 (7/0)
Auto: Mazda 3 BN HB 2017, 2.0 120km, SkyEnergy

Postprzez extra » 27 kwi 2021, 17:31

esem napisał(a):
MazdaOwner napisał(a):A ta homologacja to co takiego? Biblia wyznawców świętej Grety od klimatu? Zwróć uwagę, jak bardzo dajesz się robić w konia. Cały NORMALNY świat produkuje samochody dla ludzi, a unia, będąca pod wpływem nawiedzonych, którym się wydaje, że są w stanie zmienić choćby o promil stopnia, produkuje samochody dla homologacji. Coraz bardziej wyśrubowanych warunków, dopuszczenia samochodów do ruchu.
Nie neguję potrzeby ograniczania zanieczyszczania środowiska, ale doprowadzenie tego do poziomu jedynie słusznej religii i traktowanie chorej małolaty ze Szwecji, jako wyroczni, z którą o klimacie dyskutują głowy państw, to kpina z inteligencji ludzi i gwałt na zdrowym rozsądku. Przodujący w tym szaleństwie Niemcy, w czasie, kiedy terroryzują resztę Europy, produkują i sprzedają silniki, które mocno przekraczają normy ustalone właśnie przez dominujące Niemcy. Aby oszukać klientów i resztę naiwniaków, która wypada z konkurencji, bo nie jest w stanie spełniać norm z sufitu, Niemcy modyfikują oprogramowanie tak, by oszukiwało stacje diagnozujące.

I czemu ma służyć ten bełkot <co?>
Nie czujesz smrodu – to może masz Coronę <oczko>


MazdaOwner ma 100% racji, natomiast obrażanie kogoś to nie poziom tego forum. Pierwszy raz się z tym tutaj spotykam. A co do nazwy grodu nad Odrą to się zastanów, jesteś w RP
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 19:19
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BP – 2,0 – Hatchback – 150 KM – 2023

Postprzez Dmb_T » 1 maja 2021, 00:33

Panowie, faktycznie, zachowajmy poziom dyskusji. Różnice zdań i poglądów to normalka, więcej, to pewna oczywistość. Dzięki temu świat się rozwija i jest taki różnorodny i ciekawy.
Ogólnie jestem zwolennikiem UE, ten projekt zakończył wojny w Europie (które były od "zawsze"), otworzył granice, możliwości, szanse, poszerzył nasz świat itd.
Natomiast, tutaj się zgodze, ten obłęd na punkcie klimatu i norm to przekracza już wszelkie granice. Skutkuje to min. wzrostem cen aut i spadkiem ich niezawodności i trwałości. Może za jakiś czas przyjdzie jednak otrzeźwienie i zrozumienia faktu, że klimat na Ziemi zmienia sie od milionów lat, zmieniac się będzie dalej. Wpływ człowieka jest widoczny, ale nie determinuje procesów: one są niezależne od naszej woli.
Wynalazek pod nazwą start-stop (zwany u mazdy i-stopem) jest wynalazkiem z gatunku kompletnych nonsensów, przynosi jedynie śladowe oszczędności na na klimat nie ma ŻADNEGO WPŁYWU. Zero, przecinek zero. No ale jest zgodny z ideologią.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez trancex » 7 lis 2021, 15:31

Hej, jeśli nie ten wątek sorki.
W mojej mazdzie paliło sie światło cała noc. Odpaliłem normalnie, ale mam błąd systemu akumulatora. Można skasować ten błąd, czy raczej serwis w celu diagnostyki?
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2019, 21:26
Posty: 40 (0/1)
Auto: Mazda 3 2014 Sedan

Postprzez child » 7 lis 2021, 19:13

Nie musisz nic kasować, ani udawać się do serwisu – pojeździj trochę, to błąd zniknie (on znika dopiero przy ponownym odpaleniu samochodu, a nie w trakcie jazdy), jak akumulator się doładuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Piotr.R. » 28 lis 2021, 12:25

Zauważyłem takie cuś. Problem z migającą kontrolką i-stop dręczył mnie od kilkunastu tygodni, czasem miga czasem nie, ale miga coraz częściej, dłużej i nie ma reguły czy jest po kilkugodzinnej trasie czy po jeździe wkoło komina. Zwaliłem to na problem ze starym akumulatorem i zacząłem rozglądać się za sposobem doładowania, jakiejś reanimacji. Mimo, że jeszcze go nie reanimowałem od dwóch tygodni problemu nie ma :) Nie lubię korzystać z tego start-stopu i zawsze go wyłączam. Dwa tygodnie temu przyszło mi do głowy aby sprawdzić co się zadzieje jeśli włączę i-stop (zgaśnie żółta kontrolka) przed zgaszeniem silnika – wcześniej tego nie robiłem. I problem zniknął, nic nie miga mimo, że temperatura na zewnątrz koło zera a madzia pod chmurką :D Tak sobie tłumaczę, że gasząc silnik z wyłączonym i-stopem łapał jakieś błędy a może to tylko przypadek ale zadziałało.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2021, 13:37
Posty: 3
Auto: Mazda 3 sedan,
2.0 120KM automat,
2015r., skypassion

Postprzez JacekM » 28 lis 2021, 13:14

Ale przecież świecącą się żółta lampka istop oznacza że system jest włączony.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2021, 12:48
Posty: 81 (3/1)
Skąd: Norwegia
Auto: CX-3, 2016, 2.0 benz, 120 KM

Postprzez andrep » 28 lis 2021, 13:57

U mnie oznacza że wyłączony :)
Załączniki
I-Stop.png
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez JacekM » 28 lis 2021, 14:23

Tak, racja – pomerdało mi się, sorry !
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2021, 12:48
Posty: 81 (3/1)
Skąd: Norwegia
Auto: CX-3, 2016, 2.0 benz, 120 KM

Postprzez mattkruszynski » 10 sty 2022, 22:33

Cześć!

Mam taki problem, po wymianie akumulatora brak zmiany.
Wyskoczyły mi ostatnio dwa błędy, logi poniżej, do tego miga ciągle na żółto ikonka i-stop.
Próbowałem resetować i-stop według poradników na yt, do tego resetowałem moduły w forscanie, jednak brak żadnych zmian. Akumulator nowy, naładowany, wszystko działa bez problemu poza właśnie istopem.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z tym przypadkiem? Dodam że wujek google nie pomaga z rozwiazaniem tych kodów błędków :/

Kod: P0A94 – Działanie przetwornicy napięcia DC/DC A

Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Kod: U0599 – Nieprawidłowe dane odebrane z modułu DC/DC sterującego przetwornicą A

Dodatkowe symptomy usterki:
– Informacje o zdarzeniu

Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący układami przedniej części nadwozia
Początkujący
 
Od: 10 sty 2022, 22:26
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BM '14 2.2 Skyactive-D

Postprzez andrep » 11 sty 2022, 00:02

Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez mattkruszynski » 11 sty 2022, 00:15

Zerowałem bat-day i robilem taka inicjalizacje.
Na początku zapala się na zielono jednak po odpaleniu auta znów zaczyna migać na żółto, następnie na chwile zapala się na zielono (3 mignięcia) i znów miga na żółto.
Nie mam już pojęcia czy robię coś źle czy tam coś z tym modułem DC się stało :(
Początkujący
 
Od: 10 sty 2022, 22:26
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BM '14 2.2 Skyactive-D

Postprzez andrep » 11 sty 2022, 11:24

W poprzednim poście nic o zerowaniu nie napisałeś :) a to czytałeś – może pomoże ?

https://www-pandgmotors-com-au.translat ... _tr_pto=sc
Ja sam w tym temacie niestety nic nie pomogę :(
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez mattkruszynski » 11 sty 2022, 16:07

Po procedurze z linku istop po odpaleniu miga na zielono 3 razy a potem zaczyna na pomarańczowo i tak już do końca świata. <nie>
Początkujący
 
Od: 10 sty 2022, 22:26
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BM '14 2.2 Skyactive-D

Postprzez dbaa » 17 lut 2022, 18:02

Witam
Mam następujący problem z i-stoop
Podczas uruchamiania silnika pojawiła się pomarańczowa kontrolka – trójkąt z wykrzykniemy i na pomarańczowo migał i-stoop .
W ostrzeniach był komunikat : Usterka systemu sterownia akumulatorem

Aktualnie kontrolki zgasły

Sytuacja wygląda teraz tak że wszystkie trzy ikony silnik, akumulator i klimatyzacja podświetlone czyli gotowe a i-stoop działa następująco:

i-stoop podczas jazdy pokazuje gotowy
i-stoop podczas postoju zmienia się na nie gotowy

Akumulator ma 7 lat
Alternator miał słabe napięcie i ponoc wymienio regulator napięcia
Gdzie należy szukać problemu ? elektronika czy moze akumulator a moze alternator ?

Dodam ze kilka dni wcześniej załączała mi sie również kontrola ciśnienia opon

Dopisano 17 lut 2022, 17:02:
Początkujący
 
Od: 2 lut 2020, 17:30
Posty: 15
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MAZDA 3 BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323