System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez child » 4 maja 2014, 20:47

Mi też, ale rzadko. Widocznie minimalna temperatura dla i-stop jest trochę niższa niż ta dla diody.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez grzew » 19 maja 2014, 09:59

maryousz napisał(a):A czy komus z Was wlacza sie czasem i-stop gdy silnik jest jeszcze nie rozgrzany tj. niebieska kontrolka temp. silnika jeszcze nie zgasla?


Tak – codziennie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 15:51
Posty: 12
Auto: Mazda 3 SD 2014 2.0 120KM SkyENERGY +Xeon +Navi

Postprzez Kapi_the_real » 19 maja 2014, 14:25

A czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć mi na pytanie czy i-Stop zawsze używa tego samego cylindra, losowego, czy kolejnych?
W serwisie nie wiedzieli, a na stronie o tym systemie nie znalazłem żadnej informacji na ten temat.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2014, 17:46
Posty: 42
Auto: Obecnie: Punto II, Astra II.
Czekam: Mazda 3 2.0 120KM 6MT 2014 SkyEnergy, 5DR HTB, Soul Red

Postprzez Waikiki » 20 maja 2014, 15:34

Losowo, dzięki czemu odpowiednie ustawienie wału wypada co 180 stopni jego obrotu – co tyle przypad suw pracy w którymkolwiek cylindrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez jedrek » 22 cze 2014, 00:46

Taka sytuacja, wjeżdżam do garażu, lub na parking, przełączam skrzynie na P (mam automat) włącza się iStop. Pytanie, jak teraz wyłączyć samochód? Wciskam raz przycisk start/stop samochód się odpala, wciskam szybko start/stop 2 razy samochód słychać jakby się odpalał, ale równie szybko gaśnie, więc chyba jednak coś robię nie tak?
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 14:37
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BM 2014 sedan,
120km AT, SkyENERGY+xenon+navi
czerwiec 2014

Postprzez Piter1984 » 24 lip 2014, 22:02

Po prostu otwórz drzwi i po sprawie
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 20:14
Posty: 8
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014 r.
SPRZEDAM

Postprzez jedrek » 24 lip 2014, 22:16

działo się tak ponieważ maiłem wciśnięty pedał hamulca, po jego puszczeniu można spokojnie wyłączyć samochód, oczywiście jeśli skrzynia jest w pozycji P. Z drzwiami nie próbowałem- muszę sprawdzić jaka będzie reakcja ;)
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 14:37
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BM 2014 sedan,
120km AT, SkyENERGY+xenon+navi
czerwiec 2014

Postprzez czarmi » 28 paź 2014, 12:31

Mam takie pytanie. Czy też tak miewacie?
Staję na światłach, I-stop się załącza – silnik gaśnie, a po kilkunastu sekundach bez wciskania sprzęgła gdy jeszcze stoję – silnik sam się uruchamia. Nie jest jeszcze zbyt zimno (np. 0 stopnia), ale gdy było znacznie cieplej to tego nie miałem. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez wojtix » 28 paź 2014, 13:18

W instrukcji masz napisane kiedy i-stop się włączy sam m.in: minie 2 minuty od kiedy został włączony, otworzysz drzwi, albo jak system stwierdzi, że zużycie energii jest zbyt duże i potrzeba podładowania akumulatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez child » 28 paź 2014, 15:06

Ja też tak mam, ewidentnie i-stop w sytuacjach "niedogrzania" potrafi się włączać na krótko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 28 paź 2014, 16:09

Dzięki Child za konkretną odpowiedź. Nurtuje mnie teraz pytanie, czy w zimie będzie działo się to jeszcze częściej podczas korków miejskich, a jeśli tak, to czy nie lepiej wtedy wyłączać i-stop (szkoda akumulatora). Jakieś sugestie, bo będzie to moja pierwsza zima z Mazdą 3 BM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez child » 28 paź 2014, 16:22

Wydaje mi się, że skoro i-stop się włącza, to ktoś pomyślał i uznał, że nawet taki krótki czas włączenia ma sens. Moje doświadczenie pokazuje, że większym problemem jest włączenie się i-stopu np. w korku, gdzie za 3 sekundy ruszamy z powrotem – dlatego ja z reguły go wyłączam jeżdżąc po mieście i włączam wtedy, kiedy się szykuje postój dłuższy niż 5 sekund.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez creet » 28 paź 2014, 16:55

Mnie w kontekście i-stop nurtowała natomiast taka rzecz. Zimny silnik, niebieska kontrolka niskiej temperatury cieczy chłodzącej zapalona (która sygnalizuje też, że silnik nie osiągnął jeszcze odpowiedniej temperatury i nie warto go wtedy pałować), i-stop działa. Czy to jest zdrowe dla silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez czarmi » 28 paź 2014, 18:54

Sam w sobie system i-stop jest świetną sprawą, przeznaczoną właśnie do ruchu miejskiego, ale właśnie te kilkusekundowe postoje, a następnie ruszanie w dużym korku ... może wtedy go wyłączać <co?> . Trzeba będzie zastosować jakiś złoty środek. :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez dudas5 » 28 paź 2014, 19:38

czarmi napisał(a):kilkusekundowe postoje, a następnie ruszanie w dużym korku ... może wtedy go wyłączać <co?> . Trzeba będzie zastosować jakiś złoty środek. :>


No i i-stop jest wlasnie tym środkiem. Po to wlasnie został stworzony.
BM jest moim 3 autem z takim rozwiązaniem, jeżdzę w 70% po Warszawie w korkach itd. W żadnym aucie, nawet w Fiat nie sprawiał on problemów przy postojach 2-3 sekundowych. Luz, noga ze sprzęgła i silnik gaśnie... Noga na sprzęgło i zanim wrzucę bieg to silnik juz płynnie pracuje na niskich obrotach. Ani we Fiacie ani w Fordzie nie wpływał mi taki system negatywnie na żywotność silnika, rozrusznika itd a tylko spalanie spadało. W Magdzie ten system wyglada jeszcze na sprawniejszy więc myślę że nie ma co się martwić.

A jak nie chcesz używać I-stop to trzymamy nogę na sprzęgle badz go wyłączamy i tyle.

P.S. Nie kojarzę aby mi się włączył I-stop gdy "niebieska kontrolka" się świeciła, ale nie sprawdzałem też specjalnie czy tak się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 16:41
Posty: 111 (1/4)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaCX-30 2.0 (180CV) Skyactiv-X
Mazda2 1.5 (90CV) Skyactiv-G
Były:
Mazda3 BK 2.0
Mazda3 BM

Postprzez wizbek » 28 paź 2014, 20:55

dudas5 napisał(a):BM jest moim 3 autem z takim rozwiązaniem...

Ile kilometrów zrobiłeś tymi poprzednimi samochodami z systemem i-stop?
Dla mnie Mazda będzie moim pierwszym wozem z tym ustrojstwem i jakoś nie mam przekonania, że jest on zupełnie neutralny dla żywotności podzespołów, a szczególnie rozrusznika i akumulatora. Na żywotność silnika z uwagi na fakt, że działa on tylko gdy silnik jest ciepły pewnie faktycznie większego wpływu nie ma. Olej przy krótkim postoju nie spłynie przecież całkowicie do miski.
Ostatnio edytowano 28 paź 2014, 23:31 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez dudas5 » 28 paź 2014, 21:06

Fiatem 500 80000km, Ford 140000km i miałem okazje pojeździć służbowym civic'iem z takim systemem ale tylko tymczasowo przez kilka miesięcy ale juz miał spory przebieg jak go dostałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 16:41
Posty: 111 (1/4)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaCX-30 2.0 (180CV) Skyactiv-X
Mazda2 1.5 (90CV) Skyactiv-G
Były:
Mazda3 BK 2.0
Mazda3 BM

Postprzez wizbek » 28 paź 2014, 21:11

No 140 tys. to rzeczywiście już dość sporo. Naprawdę nie skróciło to żywotności akumulatora i rozrusznika?
Ostatnio edytowano 28 paź 2014, 23:30 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez czarmi » 29 paź 2014, 09:37

Według mojej wiedzy (informacja uzyskana z ASO i Mazda Polska), zarówno rozrusznik jak też akumulator są znacznie "wzmocnione" dla tego typu aut, cokolwiek to znaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez child » 29 paź 2014, 10:44

Według mojej wiedzy uzyskanej z ASO nasze BM mają ocynk <glupek2> Więc wybacz, ale to mnie jeszcze do końca nie przekonuje.

Wracając do i-stopu – mój pokazuje, że na dystansie 22,5 tys. km zaoszczędził ... 60 km zasięgu. Mam wrażenie, że przy którejś aktualizacji w ASO to się zresetowało, ale suma na pewno nie przekracza 100 km. Jakoś 0.5% nie robi na mnie specjalnego wrażenia (oczywiście ktoś stojący duzo na światłach ma pewnie inne proporcje). Dodatkowo zauważyłem, że sposób jazdy ludzi bez i-stopu pozostaje w konflikcie z naszym – ja przy dojeżdżaniu do świateł chcę jak najszybciej dojechać i stanąć, a człowiek przede mną wlecze się żółwim tempem w (płonnej) nadziei, że zanim dojedzie, poprzedni samochód ruszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron