System i-Stop – różne zagadnienia
A czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć mi na pytanie czy i-Stop zawsze używa tego samego cylindra, losowego, czy kolejnych?
W serwisie nie wiedzieli, a na stronie o tym systemie nie znalazłem żadnej informacji na ten temat.
W serwisie nie wiedzieli, a na stronie o tym systemie nie znalazłem żadnej informacji na ten temat.
- Od: 17 maja 2014, 17:46
- Posty: 42
- Auto: Obecnie: Punto II, Astra II.
Czekam: Mazda 3 2.0 120KM 6MT 2014 SkyEnergy, 5DR HTB, Soul Red
Taka sytuacja, wjeżdżam do garażu, lub na parking, przełączam skrzynie na P (mam automat) włącza się iStop. Pytanie, jak teraz wyłączyć samochód? Wciskam raz przycisk start/stop samochód się odpala, wciskam szybko start/stop 2 razy samochód słychać jakby się odpalał, ale równie szybko gaśnie, więc chyba jednak coś robię nie tak?
- Od: 26 mar 2014, 14:37
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BM 2014 sedan,
120km AT, SkyENERGY+xenon+navi
czerwiec 2014
działo się tak ponieważ maiłem wciśnięty pedał hamulca, po jego puszczeniu można spokojnie wyłączyć samochód, oczywiście jeśli skrzynia jest w pozycji P. Z drzwiami nie próbowałem- muszę sprawdzić jaka będzie reakcja
- Od: 26 mar 2014, 14:37
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BM 2014 sedan,
120km AT, SkyENERGY+xenon+navi
czerwiec 2014
Mam takie pytanie. Czy też tak miewacie?
Staję na światłach, I-stop się załącza – silnik gaśnie, a po kilkunastu sekundach bez wciskania sprzęgła gdy jeszcze stoję – silnik sam się uruchamia. Nie jest jeszcze zbyt zimno (np. 0 stopnia), ale gdy było znacznie cieplej to tego nie miałem.
Staję na światłach, I-stop się załącza – silnik gaśnie, a po kilkunastu sekundach bez wciskania sprzęgła gdy jeszcze stoję – silnik sam się uruchamia. Nie jest jeszcze zbyt zimno (np. 0 stopnia), ale gdy było znacznie cieplej to tego nie miałem.
W instrukcji masz napisane kiedy i-stop się włączy sam m.in: minie 2 minuty od kiedy został włączony, otworzysz drzwi, albo jak system stwierdzi, że zużycie energii jest zbyt duże i potrzeba podładowania akumulatora.
Dzięki Child za konkretną odpowiedź. Nurtuje mnie teraz pytanie, czy w zimie będzie działo się to jeszcze częściej podczas korków miejskich, a jeśli tak, to czy nie lepiej wtedy wyłączać i-stop (szkoda akumulatora). Jakieś sugestie, bo będzie to moja pierwsza zima z Mazdą 3 BM.
Wydaje mi się, że skoro i-stop się włącza, to ktoś pomyślał i uznał, że nawet taki krótki czas włączenia ma sens. Moje doświadczenie pokazuje, że większym problemem jest włączenie się i-stopu np. w korku, gdzie za 3 sekundy ruszamy z powrotem – dlatego ja z reguły go wyłączam jeżdżąc po mieście i włączam wtedy, kiedy się szykuje postój dłuższy niż 5 sekund.
Mnie w kontekście i-stop nurtowała natomiast taka rzecz. Zimny silnik, niebieska kontrolka niskiej temperatury cieczy chłodzącej zapalona (która sygnalizuje też, że silnik nie osiągnął jeszcze odpowiedniej temperatury i nie warto go wtedy pałować), i-stop działa. Czy to jest zdrowe dla silnika?
Sam w sobie system i-stop jest świetną sprawą, przeznaczoną właśnie do ruchu miejskiego, ale właśnie te kilkusekundowe postoje, a następnie ruszanie w dużym korku ... może wtedy go wyłączać . Trzeba będzie zastosować jakiś złoty środek.
czarmi napisał(a):kilkusekundowe postoje, a następnie ruszanie w dużym korku ... może wtedy go wyłączać . Trzeba będzie zastosować jakiś złoty środek.
No i i-stop jest wlasnie tym środkiem. Po to wlasnie został stworzony.
BM jest moim 3 autem z takim rozwiązaniem, jeżdzę w 70% po Warszawie w korkach itd. W żadnym aucie, nawet w Fiat nie sprawiał on problemów przy postojach 2-3 sekundowych. Luz, noga ze sprzęgła i silnik gaśnie... Noga na sprzęgło i zanim wrzucę bieg to silnik juz płynnie pracuje na niskich obrotach. Ani we Fiacie ani w Fordzie nie wpływał mi taki system negatywnie na żywotność silnika, rozrusznika itd a tylko spalanie spadało. W Magdzie ten system wyglada jeszcze na sprawniejszy więc myślę że nie ma co się martwić.
A jak nie chcesz używać I-stop to trzymamy nogę na sprzęgle badz go wyłączamy i tyle.
P.S. Nie kojarzę aby mi się włączył I-stop gdy "niebieska kontrolka" się świeciła, ale nie sprawdzałem też specjalnie czy tak się dzieje.
dudas5 napisał(a):BM jest moim 3 autem z takim rozwiązaniem...
Ile kilometrów zrobiłeś tymi poprzednimi samochodami z systemem i-stop?
Dla mnie Mazda będzie moim pierwszym wozem z tym ustrojstwem i jakoś nie mam przekonania, że jest on zupełnie neutralny dla żywotności podzespołów, a szczególnie rozrusznika i akumulatora. Na żywotność silnika z uwagi na fakt, że działa on tylko gdy silnik jest ciepły pewnie faktycznie większego wpływu nie ma. Olej przy krótkim postoju nie spłynie przecież całkowicie do miski.
Ostatnio edytowano 28 paź 2014, 23:31 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Fiatem 500 80000km, Ford 140000km i miałem okazje pojeździć służbowym civic'iem z takim systemem ale tylko tymczasowo przez kilka miesięcy ale juz miał spory przebieg jak go dostałem.
No 140 tys. to rzeczywiście już dość sporo. Naprawdę nie skróciło to żywotności akumulatora i rozrusznika?
Ostatnio edytowano 28 paź 2014, 23:30 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Według mojej wiedzy (informacja uzyskana z ASO i Mazda Polska), zarówno rozrusznik jak też akumulator są znacznie "wzmocnione" dla tego typu aut, cokolwiek to znaczy.
Według mojej wiedzy uzyskanej z ASO nasze BM mają ocynk Więc wybacz, ale to mnie jeszcze do końca nie przekonuje.
Wracając do i-stopu – mój pokazuje, że na dystansie 22,5 tys. km zaoszczędził ... 60 km zasięgu. Mam wrażenie, że przy którejś aktualizacji w ASO to się zresetowało, ale suma na pewno nie przekracza 100 km. Jakoś 0.5% nie robi na mnie specjalnego wrażenia (oczywiście ktoś stojący duzo na światłach ma pewnie inne proporcje). Dodatkowo zauważyłem, że sposób jazdy ludzi bez i-stopu pozostaje w konflikcie z naszym – ja przy dojeżdżaniu do świateł chcę jak najszybciej dojechać i stanąć, a człowiek przede mną wlecze się żółwim tempem w (płonnej) nadziei, że zanim dojedzie, poprzedni samochód ruszy.
Wracając do i-stopu – mój pokazuje, że na dystansie 22,5 tys. km zaoszczędził ... 60 km zasięgu. Mam wrażenie, że przy którejś aktualizacji w ASO to się zresetowało, ale suma na pewno nie przekracza 100 km. Jakoś 0.5% nie robi na mnie specjalnego wrażenia (oczywiście ktoś stojący duzo na światłach ma pewnie inne proporcje). Dodatkowo zauważyłem, że sposób jazdy ludzi bez i-stopu pozostaje w konflikcie z naszym – ja przy dojeżdżaniu do świateł chcę jak najszybciej dojechać i stanąć, a człowiek przede mną wlecze się żółwim tempem w (płonnej) nadziei, że zanim dojedzie, poprzedni samochód ruszy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości