Mazda3 BM – oprogramowanie MZD Connect

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez flazx » 29 sie 2015, 15:12

Czy wgranie wersji v56 poza ASO, która nie jest oficjalnie udostępnioną wersją w polskich ASO grozi utratą gwarancji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez Marianek » 29 sie 2015, 15:35

Tak
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez darrecki » 30 sie 2015, 12:05

Zupelnie nie rozumiem postepowania Mazdy, system ma juz 2 lata a oni nie wprowadzili zadnych nowosci. Kazdy nowy pojazd przez nich wyprodukowany jest w niego wyposazony, a oni nic. Zupelnie jak AMD ze sterownikami do Radeona :P
Jesli wszystko dziala, wg mnie zupelnie nie ma sensu upgrade. Zostaje przy wersji v33 do czasu pojawienia sie czegos wartego uwagi – dealer twierdzi, ze nie ma nic nowszego, na wlasna reke nie bede ryzykowal dla wyzszego numerku. Powoli tez zaczynam watpic w implementacje Android Auto...
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3145 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Marianek » 30 sie 2015, 15:46

darow napisał(a): Powoli tez zaczynam watpic w implementacje Android Auto...

To może i nastąpi, pytanie czy my obecni posiadacze to dostaniemy ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Mazkol » 11 wrz 2015, 10:42

Oglądając test Mazdy 2, zauważyłem drobny szczegół na ekranie nawigacji – ikonkę policyjnej suszarki/fotoradaru obok informacji o obowiązującym ograniczeniu prędkości (screen w załączniku). Takiej informacji nie ma w naszych Mazdach, pomimo obecności opcji w menu z nimi związanymi. Ktoś może wie coś więcej na ten temat?



2015-09-11_10h36_22.png
Początkujący
 
Od: 20 maja 2015, 16:12
Posty: 9

Postprzez czarmi » 11 wrz 2015, 11:30

Masz w ustawieniach nawigacji, poszukaj (sposób powiadamiania/informowania – widok, dźwięk, czy coś takiego). U mnie w nawigacji często jest taki widok jak na zdjęciu, ale nie w każdym miejscu gdzie znajduje się fotoradar (słaba aktualizacja map). Czasem pokazuje mi taki obrazek tam, gdzie nie ma już fotoradaru z tej prostej przyczyny, że go po prostu zlikwidowali. Zależy to tak jak pisałem, od aktualizacji map, a z tym nie jest za dobrze :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Scorsese » 14 wrz 2015, 14:46

Uprzejmie donoszę, że nowa wersja oprogramowania MZD Connect do naszych Mazd (56.00.230) jest już oficjalnie dostępna w ASO. Mam już taką wgraną i po przeglądnięciu funkcji nie zauważam ani jednej zmiany. Wszystko, co do kropki i przecinka, jest identycznie jak w wersji 33.00.500. W moim wypadku ucieszę się, jeśli poprawi mi się chociaż stabilność systemu (brak restartów i pamiętanie ostatniego utworu mp3) – zobaczymy.
Z drugiej strony to zastanawiałem się ostatnio dlaczego ten system aż tyle "waży" (ponad 2 Gb!). Co wymaga aż takiej ilości danych? Ten prościutki odtwarzacz mp3? Nawigacja? Podobne aplikacje na smartfona, ale nieporównywalnie bardziej rozbudowane, zajmują po kilkanaście Mb. Rozumiem, że tu jest też sam system, ale to jest system, który ma kilka opcji na krzyż i raczej nie ma co go porównywać z takim Androidem czy Windows Phone. To takie pytanie retoryczne :)
Załączniki
1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez child » 14 wrz 2015, 15:46

Scorsese napisał(a): W moim wypadku ucieszę się, jeśli poprawi mi się chociaż stabilność systemu (brak restartów i pamiętanie ostatniego utworu mp3) – zobaczymy.


Daj znać, czy pomogło – ja też mam problem z ostatnim utworem, a niedługo jadę na przegląd, więc mógłbym "zasugerować" upgrade.

Z drugiej strony to zastanawiałem się ostatnio dlaczego ten system aż tyle "waży" (ponad 2 Gb!). Co wymaga aż takiej ilości danych? Ten prościutki odtwarzacz mp3? Nawigacja? Podobne aplikacje na smartfona, ale nieporównywalnie bardziej rozbudowane, zajmują po kilkanaście Mb. Rozumiem, że tu jest też sam system, ale to jest system, który ma kilka opcji na krzyż i raczej nie ma co go porównywać z takim Androidem czy Windows Phone. To takie pytanie retoryczne :)


Skąd wziąłeś te 2GB (czepię się – 2 Gb to dwa gigabity, czyli ok. 0.25 GB, czyli gigabajta, które zapewne miałeś na myśli)? Ja mam na dysku trochę starszę wersję i zajmuje 300MB. Z tego np. 45MB zajmują fonty, ok. 40MB Opera... Co do systemu – przepraszam cię bardzo, ale w jaki sposób oceniasz, jaką funkcjonalność ma system, skoro widzisz tylko aplikacje? I co w ogóle znaczą "opcje w systemie"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Scorsese » 14 wrz 2015, 16:34

MZD Connect (ver. 56) ma dokładnie bajtów: 2 322 466 056. Teraz już chyba jest dokładnie :)
Zaś funkcje wbudowane w system to wg mnie jakieś operacje na plikach ("kopiuj-wklej", eksplorator), sterowniki, kodeki, ...itd. Nie jestem znawcą, tak sobie tylko kombinuję, skąd ta ilość danych? Czy MZD Connect jest bardziej zaawansowany niż np. stary Windows 95? A przecież Windows 95 był ("wagowo") kruszynką przy MZD Connect. Ale to tylko taka myśl, nie chcę tu wchodzić w dyskusje akademickie bo się zwyczajnie na tym nie znam i ktoś pewnie zaraz zagoni mnie w kozi róg ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez Marianek » 14 wrz 2015, 18:43

Ten system musi sterować funkcjami samochodu itd, możliwe ze stad tyle wagi, po za tym posiada normalnego linucha a on sam w sobie tez wazy trochę. Moje gdybania takowe są oczywiście.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez wojtix » 15 wrz 2015, 19:54

Po przeglądzie rocznym dzisiaj w Anndora Kraków przy Wielickiej zaktualizowali bez problemu. Różnice? Wydaje mi się, że przełączanie stacji radiowych z kierownicy jest z delikatnym opóźnieniem oraz w momencie naciśnięcia "wybierania głosowego" wyświetla się na tablecie, że funkcja jest nie obsługiwana. Na chwilę obecną więcej różnic nie znalazłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez darrecki » 16 wrz 2015, 20:52

I mi przypadło w zaszczycie używanie wersji 56. Jedyna różnica jaką widzę, to poprawione działanie Bluetooth. Nie trzeszczy już podczas zmiany utworu w Spotify.
Zero nowości – wstydź się Mazdo :(
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3145 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez edi34 » 17 wrz 2015, 09:24

Jak nie ma a to:
Załączniki
WP_20150813_002.jpg
Początkujący
 
Od: 1 sty 2015, 19:12
Posty: 25
Auto: Mazda 3 skyenergy + xenon

Postprzez wojtix » 17 wrz 2015, 09:47

Rozumiem, że chodzi Ci o High Beam Control? No ja tego nie posiadam w menu. Widzę, że masz wersje Skyenergy jak i ja. Odnośnie HBC to z tego co kojarzę to jest przełączanie automatyczne świateł drogowych na mijania w momencie wykrycia z naprzeciwka pojazdu, co jest dostępny wyłącznie w wersji SkyPassion przy adaptacyjnych ksenonach (niedostępnych w naszej wersji-mamy zwykłe ksenony). Więc mnie zastanawia czy ona działa, czy po prostu widnieje tylko w menu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez creet » 17 wrz 2015, 13:37

wojtix napisał(a):Więc mnie zastanawia czy ona działa, czy po prostu widnieje tylko w menu.


Łatwo to sprawdzić. Wystarczy włączyć światła drogowe w dzień. W SkyPassion się one fizycznie nie zapalą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez lukaszjakubowski » 17 wrz 2015, 14:19

Z tego co kojarzę to HBC było tylko w dodatkowym pakiecie safety.
SkyPassion nie ma standardowo tych opcji.
lukaszjakubowski
 

Postprzez wojtix » 17 wrz 2015, 15:14

Zgodnie z katalogiem ściągniętym ze strony rok temu HBC jest w standardzie najwyższej wersji, w pozostałych niedostępny nawet w pakiecie. No chyba, że teraz się coś pozmieniało. Do SkyEnergy można było dokupić zwykłe xeny, navi i lakier + inne dodatki jak felgi, listwy itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez darrecki » 17 wrz 2015, 15:23

Ja mam wersje z adaptacyjnymi Xenonami i HBC również brak w menu. Ciekawi mnie, czy jest jakiś dedykowany przycisk na desce do dezaktywacji (jak do kontroli trakcji czy istop). Jeśli nie, to zapewne można to doprogramować. Na forum M3R jest już jak dodać tempomat (potrzebny programator i odpowiedni plik), wiec to raczej tylko kwestia czasu aż kolejne darmowe mody się pojawią. Moja Mazda np nie ma również czujnika martwego pola (był dostępne w safety pack razem z HBC), nie mam również automatycznie składanych lusterek – tego nie było nawet w opcji. Ogólnie w BM robi się pomału burdel jak z BK i BL, gdzie praktycznie w każdym kraju były dostępne inne wersje wyposażenia.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3145 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Marianek » 17 wrz 2015, 15:36

creet napisał(a):Łatwo to sprawdzić. Wystarczy włączyć światła drogowe w dzień. W SkyPassion się one fizycznie nie zapalą.

Przełącznik świateł musi tez być ustawiony na auto inaczej się zapalą, na desce rozdzielczej zapali się ikona świateł długich paląca na zielono oznaczająca aktywacje i gotowość systemu.

U każdego może się trochę różnic wszytko, każdy rynek jest inny, na dobór wyposażenia ma specyfika każdego rynku. Polakowi będzie przeszkadzać/brakować, Belgowi/Holendrowi nie.

Do aktywacji niektórych opcji niestety jest tez potrzebne doposażenie auta, często wgranie oprogramowania z funkcjami które auto nie obsługuje nic nie da.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez creet » 17 wrz 2015, 15:42

Masz rację. Tak dokładnie będzie. Warto jeszcze dodać, że np ja kupowałem auto, kiedy jeszcze nie było czegoś takiego jak safety pack, stąd też mogą powstać jakieś niedomówienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 280 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323