Dodatkowe aplikacje dla Systemu Mazdy -wątek ogólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez jupiter95 » 12 lut 2016, 11:22

Lukasz,

Nie ujmując Twoim zasługom, Mazda zareagowała chyba na ogólny trend budowy różnych alternatywnych aplikacji systemu (jesteś aktywny na mazda3revolution.com to wiesz). Oczywiście ty jako jedyny zaproponowałeś brak ingerencji w system. Twoja aplikacja zostawia ślad w postaci wywołań widocznych z poziomu linii komand. Ale chyba w umowie gwarancyjnej Mazdy nie ma na to paragrafu.

Tak rzeczywiście ludzie raportują, że przez USB (np stosując Mazda CMU Data retrieval ) nadal można dostać się do systemu na nowym upgradzie. No ale chyba musieliby kompletnie zmienić zasady upgradu softu i inne funkcje aby USB zablokować.

Fajnie, że rozwijasz już alternatywne tryby pracy swojej aplikacji :)

Jak wiesz upgrade o którym piszemy jest do ściągnięcia przez link z mazda3revolution.

Może zainstaluj, sprawdz.

Wyrazy uznania za Twoja pracę!
Początkujący
 
Od: 27 sty 2016, 11:59
Posty: 14

Postprzez wnukadam » 12 lut 2016, 15:06

Chyba z połączeniem z wifi sobie poradziłem :D . Aplikacja działa świetnie :D . Tylko jak uzyskać dźwięk z telefonu na głośnikach? Pauza z CD lub USB nie działa, chyba ze coś jeszcze trzeba zrobić?
wnukadam
 

Postprzez starcraft » 12 lut 2016, 15:14

przez blutootha najlatwiej. Jesli nie chcesz miec opoznienia to przez aux. Czyli taki kabel jak do sluchawek ale z kazdej strony ma jacka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Postprzez ereste83 » 12 lut 2016, 20:43

Na mazda3revolution ktoś wrzucił jakąś autorską obsługę Android Auto :)

A na nowe zabezpieczenia dostępu też już zdaje się mają obejście. Nie zagłębiałem się, ale wydaje mi się, że zmiana autoryzacji dotyczy tylko wifi. A więc wystarczy po USB wgrać skrypt który podmieni nowe ustawiania (klucz zamiast hasła) na stare i tyle.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez kuman1987r » 12 lut 2016, 20:56

łukasz mam pytanie a dało by sie uruchomic android auto z poziomu pendrive bez ingerencji w pliki systemowe np za pomoca twojej aplikacji ?
jest to wykonalne czy raczej nie ?
Ostatnio edytowano 12 lut 2016, 22:40 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Cytat zbyteczny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez darrecki » 12 lut 2016, 22:39

@kuman1987r wez pod uwage, ze jak na razie Android Auto jest troche biedne i cos mi sie wydaje ze Google nie zamierza nic z tym zrobic – taki dizajn i tyle. Gadac do zamochodu nie zamierzam, dla mnie to nienaturalne zachowanie :)
Gdyby Lukasz dodal sterowanie dotykiem na tablecie to jego aplikacja bila by funkcjonalnoscia AA na glowe.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3159 (50/164)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez jupiter95 » 15 lut 2016, 11:28

Darrecki,

"Gadac do samochodu nie zamierzam, dla mnie to nienaturalne zachowanie :)"


szczególnie, że rozpoznawanie głosu (przynajmniej w mazdzie) jest wrażliwe na akcent. Tzn może za kilka lat jak będzie to działało 100 na 100 i wolnym tekstem a nie na zasadzie pamiętania komend.

Aplikacje powinny być do napisania na zasadzie sklepu google. Podstawowe biblioteki ogólnie dostępne i każdy mógłby napisać na bazie udostępnionych funkcji, Kto taka Mazde by zrootowal to by zrootowal na swoja odpowiedzialność. No nawet można by płacić Mazdzie jakas mała, opłatę licencyjną. I tak by więcej zarobili. Ale to zmiana mentalna koncernów samochodowych. Niestety nadal hołdują zasadzie, że elektronika w samochodzie musi kosztować N razy więcej niż zestaw poza nim.

Arreste83,

A więc wystarczy po USB wgrać skrypt który podmieni nowe ustawiania (klucz zamiast hasła) na stare i tyle.


Problem w tym, ze to inwazyjne rozwiązanie.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2016, 11:59
Posty: 14

Postprzez child » 16 lut 2016, 09:37

jupiter95 napisał(a):Darrecki,

"Gadac do samochodu nie zamierzam, dla mnie to nienaturalne zachowanie :)"



Za parę lat to będzie zupełnie naturalne i będziesz się dziwił, jak mogłeś się kiedyś męczyć kręcąc jakimiś kółkami ;)

szczególnie, że rozpoznawanie głosu (przynajmniej w mazdzie) jest wrażliwe na akcent. Tzn może za kilka lat jak będzie to działało 100 na 100 i wolnym tekstem a nie na zasadzie pamiętania komend.


No angielski w polskiej "bezakcentowej" wersji to z prawdziwym angielskim niewiele ma wspólnego ;) Z naszego punktu widzenia problemem jest raczej fakt, że nie działa rozpoznawanie języka polskiego, bo wtedy nasz akcent nie byłby żadnym problemem.

Co do wolnego tekstu – są już obecnie takie systemy, zresztą wystarczy sprawdzić, jak obecnie rozpoznaje mowę Android czy iOS. Natomiast pytanie brzmi, co to miałoby dać w praktyce? Nie widzę specjalnej przewagi w tym, że zamiast:
– "nawigacja" "jedź do" "dom"
mówiłbym:
– "Słuchaj kochanieńki, zapodaj no trasę na jamę"

Aplikacje powinny być do napisania na zasadzie sklepu google. Podstawowe biblioteki ogólnie dostępne i każdy mógłby napisać na bazie udostępnionych funkcji, Kto taka Mazde by zrootowal to by zrootowal na swoja odpowiedzialność. No nawet można by płacić Mazdzie jakas mała, opłatę licencyjną. I tak by więcej zarobili. Ale to zmiana mentalna koncernów samochodowych. Niestety nadal hołdują zasadzie, że elektronika w samochodzie musi kosztować N razy więcej niż zestaw poza nim.


Nie wiem, jak jest u innych producentów, ale Mazda najwidoczniej ma problem z tymi dziwnymi komputrami, co to je teraz muszą ładować do samochodów. Widać to np. po serwisach, które nie kumają, że do obsługi tego przydałby się jednak jakiś informatyk, a nie mechanik, którego wiedza w temacie kończy się na tym, że wifi to taki internet bez kabla. Mniemam, że gdyby ktoś przyjechał  do serwisu ze swoim lapkiem i wbił się po ssh na system w samochodzie, to albo zostałby otoczony nabożną czcią jako magik albo zostałby aresztowany jako tzw. haker :D

Podejrzewam, że za parę lat to się unormuje.

A więc wystarczy po USB wgrać skrypt który podmieni nowe ustawiania (klucz zamiast hasła) na stare i tyle.


Problem w tym, ze to inwazyjne rozwiązanie.


Rozumiem, że rozwiązania "inwazyjne" są "be" ideologicznie. A jakie widzisz praktyczne problemy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 16 lut 2016, 11:52

Ok panowie, konczmy OT bo bede zmuszony zamiesc pare postow pod dywan.
Czekamy na kolejne wersje MMP.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3159 (50/164)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez jupiter95 » 16 lut 2016, 12:49

Darrecki – możesz te posty przenieść do innego wątku.

Child:
Rozumiem, że rozwiązania "inwazyjne" są "be" ideologicznie. A jakie widzisz praktyczne problemy?
– problemem jest utrata gwarancji na auto.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2016, 11:59
Posty: 14

Postprzez ereste83 » 16 lut 2016, 13:49

Każda modyfikacja softu czy autoryzacji jest inwazyjna, to jest system zamknięty. Tylko co za problem przed wizytami w ASO przywrócić do stanu oryginalnego.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez jupiter95 » 16 lut 2016, 16:30

No i chyba rzeczywiście zamykamy ten wątek na czas jakiś:

info od Łukasza

15-02-2016] Hi All! As most of you probably know, in latest version of MazdaConnect system – 56.00.xxx – SSH access has been turned off. What’s more, a lot of users have problem with WiFi module, HotSpot option and setting up stable connection. So that I would like to announce that Mazda Media Player will not be further developed in current form. Right now I’m working on new project for MazdaConnect system – more info will be available soon on my website. Thanks for using Mazda Media Player and thank you so much for your kindness and support! See you soon :)


Dopisano 16 lut 2016, 15:31:

ereste83 napisał(a):Każda modyfikacja softu czy autoryzacji jest inwazyjna, to jest system zamknięty. Tylko co za problem przed wizytami w ASO przywrócić do stanu oryginalnego.


Tylko musi to być automat. Czasem nie ma na to czasu ;)
Początkujący
 
Od: 27 sty 2016, 11:59
Posty: 14

Postprzez child » 16 lut 2016, 18:56

jupiter95 napisał(a):Darrecki – możesz te posty przenieść do innego wątku.


Popieram – sugeruję tytuł "filozoficzne aspekty rozmowy z komputerem w samochodzie" ;) A tak serio – moim zdaniem fajna dyskusja się zrobiła i chętnie bym ją kontynuował.

Child:
Rozumiem, że rozwiązania "inwazyjne" są "be" ideologicznie. A jakie widzisz praktyczne problemy?
– problemem jest utrata gwarancji na auto.


Na jakiej podstawie twierdzisz, że dodanie/zmiana jednego pliku:
– będzie skutkowała utratą gwarancji?
– zostanie w ogóle zauważona?

 Żeby było jasne – ja nie twierdzę, że nie masz racji, ale chciałbym jakieś uzasadnienie :)

Dopisano 16 lut 2016, 18:57:

ereste83 napisał(a):Każda modyfikacja softu czy autoryzacji jest inwazyjna, to jest system zamknięty.


Zależy jak zdefiniujesz "inwazyjne" :) A co to jest system zamknięty i dlaczego to ma w tej sytuacji jakiekolwiek znaczenie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez creet » 16 lut 2016, 19:43

Serio nie chcielibyście pogadać z tak albo jeszcze bardziej kumatą Magdą, Julką, Helgą czy inną blacharą?



Jak dla mnie Honda poszła w najlepszą stronę stawiając swój system na Androidzie. Szkoda tylko, że z Accordami wypięli się na EU, a nowy Civic będzie średnio foremnym autem.

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ereste83 » 16 lut 2016, 19:44

Zamknięty, czyli oficjalnie nie dostępny do modyfikacji lub dodawania aplikacji dla użytkowników. Otwarty – Mazda daje SDK i instrukcje jak dodać własne aplikacji i modyfikować interfejs. Zmiany inwazyjne, moim zdaniem tutaj definicja jest raczej płynna. Ja np planuję przerobić sobie kompletnie główny ekran bo jest bezużyteczny w tej chwili. To będzie zmiana inwazyjna, zmienia działanie system. Podobnie zmiana autoryzacji. Natomiast wyłączenie ograniczenia prędkości do ekranu dotykowego, czy dodanie nowej aplikacji nie ingerując w strukturę obecnych plików. Niby nie, ale znowu – system zamknięty, teoretycznie nie powinniśmy nic tam robić.

Z gwarancją, nie sądzę, aby Mazda naprawdę anulowała gwarancję na elektronikę za grzebanie w sofcie do Infotainment. Może zagrozić, ale nie sądzę aby do przeszło jakby doszło do faktycznego sporu. Normalnym natomiast wydałoby mi się pobranie kasy za przywrócenia Infotainment do systemu fabrycznego jak ktoś sam zepsuł.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez deadeye » 16 lut 2016, 21:28

jupiter95 napisał(a):Darrecki,

"Gadac do samochodu nie zamierzam, dla mnie to nienaturalne zachowanie :)"


szczególnie, że rozpoznawanie głosu (przynajmniej w mazdzie) jest wrażliwe na akcent. Tzn może za kilka lat jak będzie to działało 100 na 100 i wolnym tekstem a nie na zasadzie pamiętania komend.

Android Auto używa rozpoznawania mowy Google, a nie tej wbudowanej w Maździe. A ta od Google jest rewelacyjna – trudne słowa takie jak "brzęczyszczykiewicz" czy "zagłębiowska" są rozpoznawane bez problemu. Musimy się tylko doczekać aż Android Auto będzie oficjalnie obsługiwać Polske :D
Rozpoznawanie mowy ma jedną kluczową zaletę – nie trzeba przechodzić przez nudny i długi proces wklepywania adresu ręcznie, szczególnie podczas jazdy gdy jest to niewygodne i niebezpieczne. Wystarczy powiedzieć adres i można odpalić nawigację.

Aplikacje powinny być do napisania na zasadzie sklepu google. Podstawowe biblioteki ogólnie dostępne i każdy mógłby napisać na bazie udostępnionych funkcji, Kto taka Mazde by zrootowal to by zrootowal na swoja odpowiedzialność. No nawet można by płacić Mazdzie jakas mała, opłatę licencyjną. I tak by więcej zarobili. Ale to zmiana mentalna koncernów samochodowych. Niestety nadal hołdują zasadzie, że elektronika w samochodzie musi kosztować N razy więcej niż zestaw poza nim.

Podejście producentów się nie zmieni – na dodatkowach zarabia się znacznie więcej, niż na bazowych wersjach modeli. Ale takie możliwości pisania apek są – na Mazda Revolution jakiś gość ogłosił, że właśnie kończy pisać SDK do Mazdy, wraz z menadżerem aplikacji, żeby łatwo było pisać i instalować aplikacje :) Ponieważ cały interfejs Mazdy działa na starej operze, to praktycznie każdy kto zna HTML i Javascript będzie mógł sobie pisać aplikacje.

Jak dla mnie Honda poszła w najlepszą stronę stawiając swój system na Androidzie.

to nie jest system na Androidzie, Honda ma swój system którego nie widać na podlinkowanym przez ciebie filmiku. To co widzisz to Android Auto, czyli interfejs z telefonu, wyświetlany na ekranie auta. Android Auto docelowo będzie działać na wszystkich autach, od najtańszych do najdroższych. Obecnie jest już w większości aut koncernu VAG – od Skody Fabii po Audi A4, w nowej Astrze i wielu innych modelach.
Mazda w USA i Kanadzie odpisuje, żeby "wypatrywać wiadomości na ich stronie" w sprawie supportu do Android Auto w naszej Maździe 3. W Polsce odpisują, że nie mają informacji na ten temat :E
Pozostaje mieć nadzieje że faktycznie to wprowadzą :) Wtedy mielibyśmy oficjalną platformę do odpalania aplikacji. Tyle że niestety Google mocno blokuje możliwości aplikacji jakie można pisać na Android Auto – oprócz aplikacji Google, obsługiwane są tylko muzyczne i komunikatory, i to tylko w ramach ściśle wyznaczonego interfejsu. Ale mi wystarczy samo Google Maps i Spotify :)

Swoją drogą, Android Auto jest już dostępne na Mazde 3, tylko w postaci nieoficjalnego hacka:
http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... -beta.html
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2016, 23:34
Posty: 78 (2/2)
Auto: Mazda 3 2016 120KM Skypassion

Postprzez creet » 16 lut 2016, 22:19

deadeye napisał(a):to nie jest system na Androidzie, Honda ma swój system


Obecne modele na Europę mają na pokładzie Honda Connect stojący na Androidzie ICS 4.0.4, ale faktycznie Honda Link z tego filmiku już nie stoi na Androidzie a tylko implementuje Android Auto i przy okazji CarPlay.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez jupiter95 » 22 lut 2016, 12:21

Wracając do podstawowych funkcji Mazda Player'a Łukasza.

Czy komuś udało się znaleźć w necie aktywne w chwili obecnej linki do TV innego niż Euro News (przykład Łukasza)?

Jak tak to prośba o info jakie TV znaleźliście i testowaliście z playerem.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2016, 11:59
Posty: 14

Postprzez starcraft » 22 lut 2016, 20:16

sa strony www z kazdym kanalem polskim w hd... nie wiem czy moge tutaj podac adres ale w nazwie ma telewizjada ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Postprzez deadeye » 23 lut 2016, 09:36

starcraft napisał(a):sa strony www z kazdym kanalem polskim w hd... nie wiem czy moge tutaj podac adres ale w nazwie ma telewizjada ;p

ale to działa na zasadzie streamu html5, mozna tam odczytac adres potrzebny zeby to dzialalo w media playerze?
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2016, 23:34
Posty: 78 (2/2)
Auto: Mazda 3 2016 120KM Skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323