Dodatkowe aplikacje dla Systemu Mazdy -wątek ogólny
Krótki 'status update'...
Z godzinę temu wrzuciłem na swój kanał na YouTube nowy filmik przedstawiający znacznie usprawnioną wersję Mazda Media Player v0.3.0 i 'screen mirroringu' – udało się uzyskać opóźnienie gdzieś na poziomie jednej sekundy (może nawet mniej). Może udało by się jeszcze delikatnie usprawnić, ale połączenie WiFi nie jest wystarczająco stabilne (pływający PING) – w weekend przeprowadze próby 'z ciekawości' na przejściówce USB<–>Ethernet. Filmik prezentujące ostatnie 'dokonania':
W ostatnim tygodniu zacząłem też myśleć 'co dalej?'. Pomyślałem, że ciekawą opcją może być 'split-screen', czyli opcja kiedy my chcemy mieć włączony screen mirroring z nawigacją a nasz pasażer np. bajkę.
Opcja dwóch filmów:
Opcja 'screen mirroring' (wersja przed optymalizacją) + film:
Oczywiście układ ekranów będzie konfigurowalny – lewo/prawo, góra/dół, dobór proporcji, 'picture-in-picture'.
Pozdrawiam,
Łukasz
Z godzinę temu wrzuciłem na swój kanał na YouTube nowy filmik przedstawiający znacznie usprawnioną wersję Mazda Media Player v0.3.0 i 'screen mirroringu' – udało się uzyskać opóźnienie gdzieś na poziomie jednej sekundy (może nawet mniej). Może udało by się jeszcze delikatnie usprawnić, ale połączenie WiFi nie jest wystarczająco stabilne (pływający PING) – w weekend przeprowadze próby 'z ciekawości' na przejściówce USB<–>Ethernet. Filmik prezentujące ostatnie 'dokonania':
W ostatnim tygodniu zacząłem też myśleć 'co dalej?'. Pomyślałem, że ciekawą opcją może być 'split-screen', czyli opcja kiedy my chcemy mieć włączony screen mirroring z nawigacją a nasz pasażer np. bajkę.
Opcja dwóch filmów:
Opcja 'screen mirroring' (wersja przed optymalizacją) + film:
Oczywiście układ ekranów będzie konfigurowalny – lewo/prawo, góra/dół, dobór proporcji, 'picture-in-picture'.
Pozdrawiam,
Łukasz
Wielki szacunek za wkład pracy, aż dziwne że Mazda nie interesuje się zakupem tej aplikacji
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Bo mazdzie bardziej by zależało żeby tego programu nie było niż był... W samochodzie jest zwykly wyswietlacz taki jak w tablecie, mogłby byc nawet na androidzie, ale mazda woli sprzedac nawigacje za 2200 zł...
Starcraft – Dokładnie tak. I oby się Mazda tą apką jeszcze długo nie zainteresowała.
Wystarczy, że w kolejnej wersji systemu zmieni hasło root's i skomplikuje działania, itd, itd
Jest co prawda w świecie fotografii ciche przyzwolenie CANON'a na modyfikację MagicLatern ale nie sadzę aby Mazda tak się zachowała. (wystarczy popatrzeć na ceny dodatków do naszych Mazd)
Wystarczy, że w kolejnej wersji systemu zmieni hasło root's i skomplikuje działania, itd, itd
Jest co prawda w świecie fotografii ciche przyzwolenie CANON'a na modyfikację MagicLatern ale nie sadzę aby Mazda tak się zachowała. (wystarczy popatrzeć na ceny dodatków do naszych Mazd)
- Od: 27 sty 2016, 11:59
- Posty: 14
szkodnik_byd napisał(a):Wielki szacunek za wkład pracy, aż dziwne że Mazda nie interesuje się zakupem tej aplikacji
Pewnie się interesuje ale wykupem, tak jak koncerny paliwowe wykupują innowacyjne patenty, aby zachować pozycję na rynku. Nic tylko czekać, aż Łukasz dostanie propozycję nie do odrzucenia
albo... wejdzie aktualizacja, która uniemożliwi działanie takich aplikacji.
Gdyby Mazda chciała to by bez problemu taką funkcjonalność udostępniła.
Gdyby Mazda była naprawdę w porządku to by dała pełną dokumentacje do MZD connect i oficjalnie pozwalała na modyfikację i tworzenie nowych aplikacji.
A gdyby Mazda naprawdę szła z duchem czasu to by wpakowała tam od początku Androida i w ogóle nie było by problemów. Nie trzeba byłoby "hackować" systemu aby dodać funkcjonalność powszechnie obecnie stosowaną, czy ogólnie usprawniać wybrakowany Infotainment.
Ale Mazda nie chciała, bo np miałaby utrudnione kasowanie 2k za nawigację. Na szczęście to są raczej ostatnie lata kiedy producenci aut tworzą własne rozwiązania.
Gdyby Mazda była naprawdę w porządku to by dała pełną dokumentacje do MZD connect i oficjalnie pozwalała na modyfikację i tworzenie nowych aplikacji.
A gdyby Mazda naprawdę szła z duchem czasu to by wpakowała tam od początku Androida i w ogóle nie było by problemów. Nie trzeba byłoby "hackować" systemu aby dodać funkcjonalność powszechnie obecnie stosowaną, czy ogólnie usprawniać wybrakowany Infotainment.
Ale Mazda nie chciała, bo np miałaby utrudnione kasowanie 2k za nawigację. Na szczęście to są raczej ostatnie lata kiedy producenci aut tworzą własne rozwiązania.
CREET, ale wiesz, że to producent wybiera podzespoły jakie występują w samochodzie? Wybrali droższy system, gdzie o wiele trudniej o modyfikacje, niż co do zasady darmowy android. System w madzcie nie może własciwie nic, bo nic tam nie ma ciekwaego. W androidzie masz każdą możliwą aplikacje jaką możesz objąc wyobraźnią.
Ostatnio edytowano 28 sty 2016, 14:46 przez starcraft, łącznie edytowano 1 raz
creet napisał(a):Panowie, ale wiecie że Mazda nie jest producentem tego systemu infotainment?
Ale polityka jest Mazdy i to oni decydują. Producent dostaje kasę za zrobienie czegoś co Mazda zleciła i nawet jakby chcieli zrobić tak otwarte środowisko to i tak bez zgody Mazdy by tego nie zrobili.
starcraft napisał(a):W androidzie masz każdą możliwą aplikacje jaką możesz objąc wyobraźnią.
Niestety to tak nie działa jak w telefonie.
Musisz mieć możliwość obsługi z poziomu auta, a to wymaga innych opcji.
Sądzę również, że to ma więcej zależności niż widzimisie producenta auta.
-
lukaszjakubowski
Ale własnie dlatego wspomniałem Androida ponieważ można go łatwo modyfikować. Dodanie obsługi tego Mazdowego pokrętła itd to żaden problem, tak samo połączenie z CAN itp. Na pewno nic trudniejszego niż zrobienie dedykowanego systemu.
I tak tutaj problemem jest Mazda, a nie JCI, JCI zrobiło system tak jak im kazano i się pewnie cieszyło bo dostało kontrakt. Tak samo w geście Mazdy jest otwarcie tego systemu. O czym niby Mazda przez jakiś chyba "Open Car" wspominała ponad roku temu. I na razie dupa i dalej samochody w 2016 roku wychodzą z systemem z 2012 bez oficjalnej możliwości modyfikacji. Na nasze szczęście UI tego systemu opiera się na wbudowanej przeglądarce, a sam kod UI na pierwszy rzut oka jest dość czytelny, więc jest pole do popisu.
I tak tutaj problemem jest Mazda, a nie JCI, JCI zrobiło system tak jak im kazano i się pewnie cieszyło bo dostało kontrakt. Tak samo w geście Mazdy jest otwarcie tego systemu. O czym niby Mazda przez jakiś chyba "Open Car" wspominała ponad roku temu. I na razie dupa i dalej samochody w 2016 roku wychodzą z systemem z 2012 bez oficjalnej możliwości modyfikacji. Na nasze szczęście UI tego systemu opiera się na wbudowanej przeglądarce, a sam kod UI na pierwszy rzut oka jest dość czytelny, więc jest pole do popisu.
No i stało się, wczoraj na forum mazda3revolution.com człowiek informował:
"in Japan, latest firmware is 56.00.401.
So, on this version, we can not access via SSH anymore...
CMU has IP, but he do not reply ping."
Nim wprowadzą to do europejskiej wersji będzie mam nadzieję można spokojnie upgradować się do wersji EU 56.00.203
Trzeba będzie tylko uważać co nam będą chcieli wgrywać. Apropos to jest właśnie odpowiedz Mazdy na dywagacje w tym wątku czy docenią tworzenie aplikacji takich jak tu opisywana
"in Japan, latest firmware is 56.00.401.
So, on this version, we can not access via SSH anymore...
CMU has IP, but he do not reply ping."
Nim wprowadzą to do europejskiej wersji będzie mam nadzieję można spokojnie upgradować się do wersji EU 56.00.203
Trzeba będzie tylko uważać co nam będą chcieli wgrywać. Apropos to jest właśnie odpowiedz Mazdy na dywagacje w tym wątku czy docenią tworzenie aplikacji takich jak tu opisywana
- Od: 27 sty 2016, 11:59
- Posty: 14
jupiter95 napisał(a):No i stało się, wczoraj na forum mazda3revolution.com człowiek informował:
"in Japan, latest firmware is 56.00.401.
So, on this version, we can not access via SSH anymore...
CMU has IP, but he do not reply ping."
Nie mial bym nic przeciwko powyzszemu, gdyby oprogramowanie Mazdy od poczatku stworzenia doczekalo sie jakichkolwiek zmian. Nosz 3 lata tluka to samo, tylko numerki sie zmieniaja. Masakra jakas – zero mozliwosci dostosowania pod siebie, zero nowych technologi, zero postepu! Dno i pol kilo mulu...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
jupiter95 napisał(a):Darrecki – jasne gdyby...
Pytanie do wszystkich; Nie jestem na bieżąco ale czy np rzeczywiście Hyundai czy GM otworzyło swoje systemy Info na Carplay czy Android?
Tak, Ford wprowadził za darmo update dla aut już istniejących z obecnego rocznika. Hyunday ma je dla niektórych modeli, a np Opel czy Skoda umożliwiają dostęp do Android Auto czy Carplaya nawet w najmniejszych autkach miejskich.
Wojtek, to że nie jest to jakaś fanaberia
tylko niestety sądzę, że podobnie jak w innych dziedzinach, klient, który już kupił produkt dla firmy ma zerową wartość i nie ma motywacji aby coś dla niego zrobić. Niestety Mazda idzie jak widać dalej, blokuje możliwość amatorskich modyfikacji 
- Od: 27 sty 2016, 11:59
- Posty: 14
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 294 gości