dobrzyn22 napisał(a):artgeo napisał(a):Musisz przeprowadzić inicjalizację i-stop.
Zainicjuj czujnik obrotu kierownicy
Jak to wykonać ?
Po naładowaniu trzeba zrobić reset SOC:
– zakładamy klemę plusową
– odłączamy czujnik na klemie masowej, zdejmując wtyczkę
– podłączamy samą klemę masową – bez czujnika
– czekamy kwadrans – nic nie robimy przy aucie, żeby nie było poborów prądu
– podłączamy wtyczkę do czujnika przy klemie masowej
– czekamy kwadrans – nic nie robimy przy aucie, żeby nie było poborów prądu. Mazda musi oswoić się z nowo naładowanym akumulatorem i wyliczyć sobie od nowa parametr SOC. Czasami trzeba 3 dni...
Inicjalizacja i-stop / czujnika obrotu kierownicy:
– włącz silnik
– rozgrzej silnik na postoju bez (włączania żadnego odbiornika prądu) do momentu zgaszenia niebieskiej kontrolki temp. płynu chłodniczego
– przekręć kierownicą do oporu w lewo, a potem do oporu w prawo
– zgaś silnik
– w ciągu 25s włącz zapłon (silnik wyłączony) i w ciągu 5s przytrzymaj przycisk i-stop OFF przez minimum 3s (kontrolka i-stop zaświeci się na pomarańczowo)
– włącz silnik
– przytrzymaj dłużej przycisk i-stop OFF i sprawdź czy kontrolka i-stop przestanie świecić na pomarańczowo i zacznie migać na zielono (jeśli kontrolka nadal będzie świecić na pomarańczowo – sprawdź stan akumulatora)
– poczekaj aż kontrolka i-stop migająca na zielono wyłączy się
– wyłącz silnik.
Sprawdź, czy i-stop działa właściwie:
– włącz silnik i sprawdź, czy kontrolka i-stop nie świeci się na zielono
– rozpędź się powyżej 4 km/h i zatrzymaj
– sprawdź, czy i-stop zadziałał.