Wyłączanie się systemów SCBS i ALH
Witam
Posiadam Mazdę 3 SkyPassion 2.0 165KM model 2017.
Auto posiadam od marca tego roku i dotychczas kilkakrotnie (4-5 razy) zdarzyło mi się, iż podczas jazdy nagle wyłączały się systemy SCBS oraz ALH (tylko te 2).
Czasem problem znika po przejechaniu kilku kilometrów, czasem pomaga wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu.
Byłem w tej sprawie 3x w ASO, za każdym razem nie potwierdzali oni usterki, ostatnio o ironio problem wystąpił po kilku km od wyjazdu z serwisu ale nie mogłem wrócić gdyż serwis był już zamknięty.
Komputer ASO nie widzi błędów.
Ostatnio serwis podsunął przyczynę, minimalny odprysk powyżej pola widzenia kamery.
Moim zdaniem gdyby tak było, problem byłby dużo częstszy, przecież odprysk nie znika i nie pojawia się nagle.
Poza tym system działa nawet w dużej mgle, czy ulewie – wówczas bez problemów więc minimalny odprysk nie powinien mieć tutaj wpływu.
Z tego co zauważyłem, ale może to być kompletny przypadek, problem występuje po myciu samochodu na myjni. Serwis również umył auto i po wyjechaniu problem się pojawił.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem lub co może być tego przyczyną?
Chętnie powalczę z ASO tylko nie bardzo wiem, jakich argumentów użyć.
Problem jest dość nieciekawy gdyż jadać szybko autostradą zwłaszcza nocą SCBS jest przydatny, a w przypadku wyłączenia się ALH, jadę na "długich" i oślepiam innych do momentu aż nie zauważę kontrolki na desce.
Zdjęcia deski i komputera poniżej:
https://zapodaj.net/06fad12620913.jpg.html
https://zapodaj.net/71c1cc176e376.jpg.html
https://zapodaj.net/c6e81e542cf8c.jpg.html
https://zapodaj.net/8b33a8c43b4be.jpg.html
Oraz zdjęcie odprysku (jest minimalny i powyżej samej kamery – patrząc od frontu pojazdu):
https://zapodaj.net/6c0a6917f6114.jpg.html
Posiadam Mazdę 3 SkyPassion 2.0 165KM model 2017.
Auto posiadam od marca tego roku i dotychczas kilkakrotnie (4-5 razy) zdarzyło mi się, iż podczas jazdy nagle wyłączały się systemy SCBS oraz ALH (tylko te 2).
Czasem problem znika po przejechaniu kilku kilometrów, czasem pomaga wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu.
Byłem w tej sprawie 3x w ASO, za każdym razem nie potwierdzali oni usterki, ostatnio o ironio problem wystąpił po kilku km od wyjazdu z serwisu ale nie mogłem wrócić gdyż serwis był już zamknięty.
Komputer ASO nie widzi błędów.
Ostatnio serwis podsunął przyczynę, minimalny odprysk powyżej pola widzenia kamery.
Moim zdaniem gdyby tak było, problem byłby dużo częstszy, przecież odprysk nie znika i nie pojawia się nagle.
Poza tym system działa nawet w dużej mgle, czy ulewie – wówczas bez problemów więc minimalny odprysk nie powinien mieć tutaj wpływu.
Z tego co zauważyłem, ale może to być kompletny przypadek, problem występuje po myciu samochodu na myjni. Serwis również umył auto i po wyjechaniu problem się pojawił.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem lub co może być tego przyczyną?
Chętnie powalczę z ASO tylko nie bardzo wiem, jakich argumentów użyć.
Problem jest dość nieciekawy gdyż jadać szybko autostradą zwłaszcza nocą SCBS jest przydatny, a w przypadku wyłączenia się ALH, jadę na "długich" i oślepiam innych do momentu aż nie zauważę kontrolki na desce.
Zdjęcia deski i komputera poniżej:
https://zapodaj.net/06fad12620913.jpg.html
https://zapodaj.net/71c1cc176e376.jpg.html
https://zapodaj.net/c6e81e542cf8c.jpg.html
https://zapodaj.net/8b33a8c43b4be.jpg.html
Oraz zdjęcie odprysku (jest minimalny i powyżej samej kamery – patrząc od frontu pojazdu):
https://zapodaj.net/6c0a6917f6114.jpg.html
- Od: 21 lis 2017, 20:36
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 SkyPassion 2017
2.0 165KM
Co prawda nie mam AHL ale u mnie podobny problem z A-SCBS wystepuje przy chlodniejszych dniach i sporej wilgoci. Potrafi sie wlaczyc po kilku kilometrach i wylaczyc ko nastepnych kilku... wyglada to jakby tam sie para wodna na szybie zbierala, uzywanie klimy na szybe w zasadzie wymagane.
Bylem z tym w serwisie i widzieli to na komputerze, po czym skasowali i powiedzieli ze to nie jest hermetyczne i moze sie tak dziac... troche lipa jesli w chlodne wilgotne dni przy czystej szybie bedzie sie tak dziac
Ale nie skladam broni
Bylem z tym w serwisie i widzieli to na komputerze, po czym skasowali i powiedzieli ze to nie jest hermetyczne i moze sie tak dziac... troche lipa jesli w chlodne wilgotne dni przy czystej szybie bedzie sie tak dziac
Ale nie skladam broni
No niestety czasami zdarza się, że zaświeci się choinka. U mnie zdarzyło się kilka razy – przebieg 10 000:
-2x przy dużych opadach deszczu (co dziwne takich opadów było więcej i system działał)
-2x przy mgle co ciekawe na tym samym skrzyżowaniu przy dojeździe do świateł
-1x chyba kamerę oślepiło słońce
-1x śnieg zakleił radar z przodu ( o czym poinformowała mnie wskazówka ostrzegawcza)
Ogólnie za każdym razem po wyjściu z pracy i odpaleniu auta systemy zadziałały.
Wydaje mi się, że przy trudnych warunkach jak kamera ma problem z odczytem danych to system się deaktywuje. To tak jak by nam ktoś nagle zatkał oczy to poprostu zatrzymalibyśmy samochód.
Co do parowania to też może być przyczyna. Ja jeżdżę cały rok na klimie w pozycji eco. Jak ktoś uważa, że kamera może parować to nawiew trzeba ustawić na szybę przy włączonej klimie może to zminimalizuje skutki parowania.
-2x przy dużych opadach deszczu (co dziwne takich opadów było więcej i system działał)
-2x przy mgle co ciekawe na tym samym skrzyżowaniu przy dojeździe do świateł
-1x chyba kamerę oślepiło słońce
-1x śnieg zakleił radar z przodu ( o czym poinformowała mnie wskazówka ostrzegawcza)
Ogólnie za każdym razem po wyjściu z pracy i odpaleniu auta systemy zadziałały.
Wydaje mi się, że przy trudnych warunkach jak kamera ma problem z odczytem danych to system się deaktywuje. To tak jak by nam ktoś nagle zatkał oczy to poprostu zatrzymalibyśmy samochód.
Co do parowania to też może być przyczyna. Ja jeżdżę cały rok na klimie w pozycji eco. Jak ktoś uważa, że kamera może parować to nawiew trzeba ustawić na szybę przy włączonej klimie może to zminimalizuje skutki parowania.
W sumie tez kiedys zaswiecilo mi sie na swiatlach w czasie deszczu, ale po kilku sekundach sie wlaczylo z powrotem.
Co do parowania ti tez jezdze na klimie w eko przez wiekszosc czasu. Jednak czasem jak pada to po wlaczeniu samochodu dmucha na zimna szybe troche wilgoci i szyba zanim odparuje to chwilka mija na zimnym silniku. Takie "chuchniecie" na szybe czasem mi sie zdarza.
Co do parowania ti tez jezdze na klimie w eko przez wiekszosc czasu. Jednak czasem jak pada to po wlaczeniu samochodu dmucha na zimna szybe troche wilgoci i szyba zanim odparuje to chwilka mija na zimnym silniku. Takie "chuchniecie" na szybe czasem mi sie zdarza.
Witajcie.
Posiadam Mazdę 3 z 2017 .
Samoczynne włączenie się wszystkich kontrolek zdarzyło się u mnie 3 razy .
Dwa razy podczas obfitych ulew ( lato ) oraz raz kilka tygodni temu przy jesiennej szarudze.
Przy okazji wymiany kół w ASO Gdynia BMG samochód został podłączony pod komputer.
Wykryto wadę kamery . Wymiana w ramach gwarancji 28 listopada.
Postaram się o więcej szczegółów w tej sprawie po naprawie.
Dodam że jestem drugą osobą w tym serwisie której w ramach gwarancji będzie wykonywana naprawa.
Posiadam Mazdę 3 z 2017 .
Samoczynne włączenie się wszystkich kontrolek zdarzyło się u mnie 3 razy .
Dwa razy podczas obfitych ulew ( lato ) oraz raz kilka tygodni temu przy jesiennej szarudze.
Przy okazji wymiany kół w ASO Gdynia BMG samochód został podłączony pod komputer.
Wykryto wadę kamery . Wymiana w ramach gwarancji 28 listopada.
Postaram się o więcej szczegółów w tej sprawie po naprawie.
Dodam że jestem drugą osobą w tym serwisie której w ramach gwarancji będzie wykonywana naprawa.
Wczoraj po 30 minutowej jeździe w niedużym deszczu też wyłączyły się wszystkie systemy zależne od kamery. Szyba była czyściutka i niezaparowana. Wcześniej miałem raz taką samą sytuację. O ile jest to związane z kamerą a nie np. z radarem, to oczekuję, że wycieraczki ustawione na auto będą w stanie oczyszczać kamerę wystarczająco szybko, aby temu zapobiegać.
Po wyłączeniu samochodu i po chwili ponownym uruchomieniu wszystko działało prawidłowo.
Przy najbliższej okazji zgłoszę problem.
Po wyłączeniu samochodu i po chwili ponownym uruchomieniu wszystko działało prawidłowo.
Przy najbliższej okazji zgłoszę problem.
U nas w 3 licznik jest bardzo ubogi. W 6 bądź Cx5 jest ładnie napisane co jest przyczyną deaktywacji. A w 99% przypadków jest zaparowana kamera/soczewka albo szyba przed kamerą. Jedyne lekarstwo to nawiew na szybę. Można o tym poczytać na sąsiednim forum "6".
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3098 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
U mnie dokładnie to samo zwłaszcza przy niskich temperaturach swieci sie Lampka ostrzegawcza
systemu SBS po jakims czasie gasnie.Z moich obserwacji wynika ze problemem jest umiejscowienie tego czujnika pod emblematem tam pojawia sie oszronienie a latem w trakcie jazdy po polnych drogach zbiera sie kurz i piach. Chyba z tym nic nie da sie zrobic bo system działa poprawnie na testach w aso .
Mazda 3 2017 Hb
dokładnie chodzi o to- przynajmniej w moim przypadku. Cytat z instrukcji
"Jeśli lampka ostrzegawcza świeci się z powodu zabrudzonego
czujnika radarowego, wyczyść przedni emblemat."
systemu SBS po jakims czasie gasnie.Z moich obserwacji wynika ze problemem jest umiejscowienie tego czujnika pod emblematem tam pojawia sie oszronienie a latem w trakcie jazdy po polnych drogach zbiera sie kurz i piach. Chyba z tym nic nie da sie zrobic bo system działa poprawnie na testach w aso .
Mazda 3 2017 Hb
dokładnie chodzi o to- przynajmniej w moim przypadku. Cytat z instrukcji

"Jeśli lampka ostrzegawcza świeci się z powodu zabrudzonego
czujnika radarowego, wyczyść przedni emblemat."
- Od: 16 lip 2017, 16:21
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017
U mnie jest dokładnie to samo. Robiłem zdjęcie przy każdym zaświeceniu się kontrolki.
Wydrukowałem je, zaniosłem do serwisu, bo mówili, że komputer nie widzi błędów.
Postraszyłem, że skorzystam z rękojmi, jak tego nie naprawią. Podpięli auto na diagnozę i wyszły błędy z kamerą. Zamówili kamerę. Warszawa musiała zatwierdzić. Potem część byłą długo nie dostępna. Czekałem 2 miesiące. W czwartek jestem umówiony na wymianę. Zobaczymy czy to coś pomorze...
Wydrukowałem je, zaniosłem do serwisu, bo mówili, że komputer nie widzi błędów.
Postraszyłem, że skorzystam z rękojmi, jak tego nie naprawią. Podpięli auto na diagnozę i wyszły błędy z kamerą. Zamówili kamerę. Warszawa musiała zatwierdzić. Potem część byłą długo nie dostępna. Czekałem 2 miesiące. W czwartek jestem umówiony na wymianę. Zobaczymy czy to coś pomorze...
- Od: 25 sie 2016, 20:23
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 2017 165HP
No niestety i ja doświadczyłem "niezawodności" pakietu safety. W sumie Mazda mogłaby pisać w katalogach, że systemy pakietu safety w okresie jesienno-zimowym działają jak chcą. Wówczas, mając świadomość loteryjnego działania radaru i kamery nie pakowałbym się w ogóle w mazdę, tylko kupił volvolota bez tych systemów 
Władowałem się z rodzinką ( w sumie 4 osoby ) do auta i wyruszyliśmy w świąteczną trasę. Zaraz po zaokrętowaniu się na Mazdzie, zaparowały nam szybki, więc cyk – ustawiłem maks nawiew na przednie szkło. Szyba odparowała, ale już jej część nad kamerami – nie. Oczywiście automatyka świateł, scbs i tempomat wywaliły żółte diody na desce rozdzielczej. Myślałem, że taki stan rzeczy szybko minie, jednak dupa blada, bo automatyka przełączania świateł wróciła dopiero po 50 km jazdy ( cała trasa to ok 150 km).
Radarowy nos samochodu wycierałem na postojach chyba z 3 razy – za każym razem był oszroniony, po przetarciu/odlodzeniu znaczka Mazdy znikała dioda o niedziałającym scbs i tempomacie – na jakieś 15 minut.
Ja nie bardzo kumam, co to za problem zrobić jakąś grzałkę wokół powierzchni za którą jest radar, albo uszczelnić obudowę z kamerą przednią i dać w tym miejscu podwójną szybkę, żeby nic nie zaparowało?
Rozumita? Wsiadłem do nowego auta z systemami bezpieczeństwa, kamerami srami i przez 1/3 trasy te systemy w ogóle nie działały, musiałem wysiadać z wozu, żeby wycierać z lodu przód auta i czekać, aż po 50 kilometrach jazdy odparuje fragment szyby przed kamerą :/
Na początku stycznia biegnę krzyczeć do serwisu o diagnostykę tego badziewia.
Co do tempomatu, to nie da się ustawić zwykłego "nieaktywnego" tempomatu, takiego najzwyklejszego w obliczu ułomności kamer i radarów?
Władowałem się z rodzinką ( w sumie 4 osoby ) do auta i wyruszyliśmy w świąteczną trasę. Zaraz po zaokrętowaniu się na Mazdzie, zaparowały nam szybki, więc cyk – ustawiłem maks nawiew na przednie szkło. Szyba odparowała, ale już jej część nad kamerami – nie. Oczywiście automatyka świateł, scbs i tempomat wywaliły żółte diody na desce rozdzielczej. Myślałem, że taki stan rzeczy szybko minie, jednak dupa blada, bo automatyka przełączania świateł wróciła dopiero po 50 km jazdy ( cała trasa to ok 150 km).
Radarowy nos samochodu wycierałem na postojach chyba z 3 razy – za każym razem był oszroniony, po przetarciu/odlodzeniu znaczka Mazdy znikała dioda o niedziałającym scbs i tempomacie – na jakieś 15 minut.
Ja nie bardzo kumam, co to za problem zrobić jakąś grzałkę wokół powierzchni za którą jest radar, albo uszczelnić obudowę z kamerą przednią i dać w tym miejscu podwójną szybkę, żeby nic nie zaparowało?
Rozumita? Wsiadłem do nowego auta z systemami bezpieczeństwa, kamerami srami i przez 1/3 trasy te systemy w ogóle nie działały, musiałem wysiadać z wozu, żeby wycierać z lodu przód auta i czekać, aż po 50 kilometrach jazdy odparuje fragment szyby przed kamerą :/
Na początku stycznia biegnę krzyczeć do serwisu o diagnostykę tego badziewia.
Co do tempomatu, to nie da się ustawić zwykłego "nieaktywnego" tempomatu, takiego najzwyklejszego w obliczu ułomności kamer i radarów?
Cześć.
Mam ten sam problem. Zgłosiłem usterkę na przeglądzie, wykonali testy i wysłali zgłoszenie do Mazdy. Wczoraj dostałem informację, że muszę do nich podjechać na dodatkowe testy. Wybieram się po nowym roku. Dam znać, co wymyślą.
Mam ten sam problem. Zgłosiłem usterkę na przeglądzie, wykonali testy i wysłali zgłoszenie do Mazdy. Wczoraj dostałem informację, że muszę do nich podjechać na dodatkowe testy. Wybieram się po nowym roku. Dam znać, co wymyślą.
Jak samochód kupiony na osobę prywatną,zgłosił bym to dealerowi na rękojmi( nie gwarancji),że samochód jest niezgodny z umową.
Zapłaciłem za systemy bezpieczeństwa które przestają działać w określonych warunkach,więc auto nie spełnia cech na podstawie których podejmowana była decyzja o zakupie
Zapłaciłem za systemy bezpieczeństwa które przestają działać w określonych warunkach,więc auto nie spełnia cech na podstawie których podejmowana była decyzja o zakupie
Z problemami SCBS miałem do czynienia w dwóch zastępczych trójkach – obie po liftingu. W mojej (model przed) żadnych problemów, raz mi wyrzuciło błąd jak szyba była zapadana śniegiem, no ale tutaj problem rozwiązały wycieraczki. Według mnie coś skopali po liftingu z przednią szybą – co do radaru to się nie wypowiadam bo nie jeździłem modele wyposażonym w to ustrojstwo 
Cześć.
Dołożę swoją cegiełkę. Przy deszczowej pogodzie często mam błąd SCBS (safety pack nie mam).
W ASO Puławska w Warszawie wciskają kit, że jak pada to system może nie działać bo ... pada.
Nie przekonuje mnie to tłumaczenie...
Dołożę swoją cegiełkę. Przy deszczowej pogodzie często mam błąd SCBS (safety pack nie mam).
W ASO Puławska w Warszawie wciskają kit, że jak pada to system może nie działać bo ... pada.
Nie przekonuje mnie to tłumaczenie...
- Od: 3 sty 2017, 23:10
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 BN 2017, SkyPassion, 2.0 165KM i-ELOOP
Cześć.
I masz rację, że nie kupujesz. Ja już czekam na wymianę modułu. Zrób zdjęcia komunikatu, tak, żeby było widać warunki za oknem. A teksty o nie korzystaniu z auta w brzydką pogodę też przerabiałem ;–).
Życzę powodzenia.
I masz rację, że nie kupujesz. Ja już czekam na wymianę modułu. Zrób zdjęcia komunikatu, tak, żeby było widać warunki za oknem. A teksty o nie korzystaniu z auta w brzydką pogodę też przerabiałem ;–).
Życzę powodzenia.
W BM do SCBS używany jest czujnik laserowy (takie 2 duże oczka), w BN zdaje się uprościli sprawę i system korzysta z kamery – a ta lubi sobie zaparować.
U mnie w BM 2014 żadnego błędu SCBS od 3 lat z hakiem
U mnie w BM 2014 żadnego błędu SCBS od 3 lat z hakiem
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3098 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Jak do zimnego, stojacego auta wsiadzie moja zona i dzieciak a ja swiezo oskrobalem i wlaczam silnik i nadmuchy na szyby + full klima, to mam kaplice. System strajkuje na 10-20min! Czasem jadac do pracy 30 min nie zdazy odparowac.
To jest jakis feler bo raczej czujnik/kamerka powinna byc prozniowo montowany, ew. miec grzalke jak lusterko czy [jaka?] szyba co by szybko odparowac.
Przy kolejnej wizycie w ASO bede reklamowac po raz kolejny. Ostatnio powiedzieli ze skasowali jeden blad (a wystepowalo kilka razy) i ze mam obserwowac.
To jest jakis feler bo raczej czujnik/kamerka powinna byc prozniowo montowany, ew. miec grzalke jak lusterko czy [jaka?] szyba co by szybko odparowac.
Przy kolejnej wizycie w ASO bede reklamowac po raz kolejny. Ostatnio powiedzieli ze skasowali jeden blad (a wystepowalo kilka razy) i ze mam obserwowac.
Ja bylem na przeglądzie auta w innym ASO niż tym, gdzie mnie spławiali i szukali innej przyczyny niż faktyczna i tam pracownik powiedział mi, że znają temat i na 99% jest to kwestia zaparowania kamerki i należy puścić nadmuch na szybę i po chwili powinno pomóc.
Ja teraz po kilku dniach jazdy zimą stwierdzam, że to na 100% to.
Nadmuch pomaga, to fakt, czasem szybciej, czasem wolniej, aczkolwiek zawsze błąd ALH zostaje.
Trzeba się zatrzymać, wyłączyć i włączyć zapłon i wtedy wszystko wraca do normy.
Taki "fix" jest dość irytujący dla mnie, szczególnie na autostradzie, ponieważ ciężko się zatrzymać a do czasu postoju trzeba jechać, mając z tyłu głowy w pamięci fakt, że systemy nie działają.
Aczkolwiek gorzej, gdy jadę nocą np. autostradą i systemy stwierdzą, że się wyłączają to wtedy w przypadku wyłączenia ALH, wszystkie osoby przed nami dostają światłami drogowymi po oczach, co w nocy nie jest najprzyjemniejsze.
Napiszę do Mazdy w tej sprawie, zobaczę co odpiszą i ewentualnie uderzę z rekojmią do sprzedawcy – auto w leasingu.
Ja teraz po kilku dniach jazdy zimą stwierdzam, że to na 100% to.
Nadmuch pomaga, to fakt, czasem szybciej, czasem wolniej, aczkolwiek zawsze błąd ALH zostaje.
Trzeba się zatrzymać, wyłączyć i włączyć zapłon i wtedy wszystko wraca do normy.
Taki "fix" jest dość irytujący dla mnie, szczególnie na autostradzie, ponieważ ciężko się zatrzymać a do czasu postoju trzeba jechać, mając z tyłu głowy w pamięci fakt, że systemy nie działają.
Aczkolwiek gorzej, gdy jadę nocą np. autostradą i systemy stwierdzą, że się wyłączają to wtedy w przypadku wyłączenia ALH, wszystkie osoby przed nami dostają światłami drogowymi po oczach, co w nocy nie jest najprzyjemniejsze.
Napiszę do Mazdy w tej sprawie, zobaczę co odpiszą i ewentualnie uderzę z rekojmią do sprzedawcy – auto w leasingu.
- Od: 21 lis 2017, 20:36
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 SkyPassion 2017
2.0 165KM
No tak jak mowilem czasem trwa to parenascie min na pewlnym nadmuchu na szybe z klima na full (nie eko), ale to tak nie powinno dzialac.
Co do zatrzymania, to po jakims czasie sie blad wylacza automatycznie, nie trzeba sie zatrzymywac, choc moze to faktycznie byc ze sprawdzenie stanu jest raz na X minut.
Co do zatrzymania, to po jakims czasie sie blad wylacza automatycznie, nie trzeba sie zatrzymywac, choc moze to faktycznie byc ze sprawdzenie stanu jest raz na X minut.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości