System istop

Postprzez Kuzi1971 » 28 sty 2020, 18:52

Witam.
Proszę Was forumowicze o wytłumaczenie zasady działania systemu istop. Niby dotarłem do jakichś wiadomości, ale chciałbym je zweryfikować. Nie mam niestety instrukcji obsługi, gdzie mógłbym zajrzeć. Internet podpowiada różne rzeczy. Nie sprawdziłem jeszcze praktycznie wszystkich opcji w trakcie jazdy, więc nie wiem do końca na czym mam się opierać. Przede wszystkim raczej potwierdza się fakt, że system jest powiązany z klimatyzacją. Czy to prawda, że system ten działa jedynie gdy w samochodzie klimatyzacja jest wyłączona?! Co jeśli klimatyzacja jest wyłączona, a nawiew (wentylator) włączony? System będzie aktywny, czy nie? Jakie są jeszcze inne uwarunkowania systemu istop, kiedy działa, a kiedy nie?
Swoją drogą, to bardzo dziwne rozwiązanie, żeby istop był powiązany z klimatyzacją. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim przypadkiem. No ale to jest pierwsza nasza Mazda w rodzinie :) – do tej pory użytkowaliśmy inne marki.
Dziękuje za informacje.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2020, 16:41
Posty: 26 (0/3)
Auto: Mazda CX3, 2.0 benzyna, 120 KM, 2015r

Postprzez andrep » 28 sty 2020, 19:17

Cześć
Poczytaj w tym wątku jeśli jeszcze tam nie trafiłeś
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=191805
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... ead#unread
Klimatyzacja potrzebuje prądu do działania + inne odbiorniki ,to trudno by to zasilił wszystko sam akumulator bez ładowania , czyli z wyłączonym silnikiem :)
Załączam Ci instrukcję powinna pomóc-rocznik podobny (i-stop str. 4,14) <spoko>
Załączniki
1.INSTRUKCJA MAZDA CX 3.pdf
(7.78 MiB) Pobrane 166 razy
Ostatnio edytowano 28 sty 2020, 23:03 przez andrep, łącznie edytowano 1 raz
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Kuzi1971 » 28 sty 2020, 21:46

Dzięki wielkie andrep.
Zapoznam się z opisem systemu istop – instrukcja przyda się również do innych rzeczy.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 sty 2020, 16:41
Posty: 26 (0/3)
Auto: Mazda CX3, 2.0 benzyna, 120 KM, 2015r

Postprzez krzychun » 28 sty 2020, 22:12

Dlaczego miałoby nie zależeć od klimy? W tym systemie nie chodzi o to żeby uprzykrzyć życie użytkownikom tylko żeby urwać 0,01l na teście WLTP...

Latem silnik gaśnie nawet na włączonej klimatyzacji jeśli nie musi ekstremalnie chłodzić, wentylator zwalnia wtedy, po jakimś czasie się odpala i wentylator znowu wchodzi na trochę wyższe obroty. Pewnie podobnie jest z grzaniem (w zimie nie gaszę bo wolę mieć naładowany akumulator do 100%). System na pewno zależy od stanu akumulator, temperatury silnika (ale czasami jeszcze kontrolka zimnego nie zgaśnie a i-Stop już działa), skrętu kierownicą (jak masz skręcone koła to nie gaśnie), pokrętło na szybę też z tego co pamiętam dezaktywuje.

Na MZD nawet jak nie ma i-Loop powinna być grafika wyświetlająca dlaczego i-Stop działa lub nie. U mnie normalnie nawet wypisuje ładnie "wciśnij mocniej hamulec", "wyprostuj kierownicę", "wrzuć bieg jałowy" – to akurat jakiś błąd itd itp. Są też ikonki które się podświetlają (silnik – temperatura), akumulator i właśnie klima. Jak są wszystkie podświetlone, koła prosto, pokrętła na auto to silnik gaśnie. Potem można zauważyć, że np. podświetlenie AC gaśnie, gaśnie kontrolka na tablicy i po ~2 sec silnik odpala.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez andrep » 28 sty 2020, 22:17

Wszystko to jest opisane w tematach do których linki wkleiłem , grafiki też są :) <oczko>
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Kuzi1971 » 29 sty 2020, 09:13

Dziękuje krzychun za dodatkowe informacje. Teraz sytuacja jest jasna. W praktyce sprawdzę (przetestuje) każdą z opcji, opisaną w instrukcji lub tutaj przez Ciebie, dopiero w okresie letnim. Obecnie na przykład pokrętło jest nastawione na szyby cały czas, więc istop głównie z tego powodu prawdopodobnie nie działa. Kiedy wyłączyłem klimatyzację w ogóle, to zareagował od razu. Oczywiście przy zimnym silniku trzeba odczekać na pierwszą reakcje systemu jakiś czas, ale to we wszystkich markach samochodów tak jest.
Tak jak pisałem wcześniej, nie miałem doświadczenia jeszcze z tak działającym systemem start-stop, który uwarunkowany jest od większej ilości czynników, niż temperatura silnika. Obecnie na przykład jeżdżę służbowym WV i system działa zawsze, jak silnik jest już zagrzany :–).
Pozdrawiam, Tomek
Początkujący
 
Od: 4 sty 2020, 16:41
Posty: 26 (0/3)
Auto: Mazda CX3, 2.0 benzyna, 120 KM, 2015r

Postprzez krzychun » 29 sty 2020, 10:12

Kuzi1971 napisał(a):pokrętło jest nastawione na szyby cały czas


Jakoś nie testowałem tego w Maździe, ale takie ustawienie zazwyczaj przegrzewa wnętrze w klimach automatycznych ponieważ ważniejsze jest odparowanie/roztopienie szyby niż ustawiona temperatura.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez boncio » 29 sty 2020, 11:22

System jak dla mnie działa jak w większości marek. Poza koniecznością przytrzymania przycisku, aby go dezaktywować. To chyba po to, aby część kierowców olało wyłączanie :D

Jazda cały czas z pokrętłem na szybę jest bez sensu, bo takie ustawienie w cx-3 włącza bez sensu klimę. Że niby oznacza to konieczność odparowania szyb... Chyba jako kierowca wiem lepiej kiedy jej potrzebuję. Inna sprawa, że paruje strasznie w środku jak stare auto z zapchanym filtrem kabinowym. Takie "ficzery" są też w innych markach, ale z manualną klimą, a tutaj jest prawie automat ;) Pytanie, czy sprężarka jest rzeczywiście włączana w ujemnych temperaturach. Są marki, gdzie auto nie włączy sprężarki nawet jak kontrolka się świeci.

Nasza cx-3 przy ustawieniu na pokrętła 20 stopni (mniej więcej ;) ) i kierunku na auto działa jak większość aut i zgodnie z logiką, czyli dmucha na nogi. Ale czemu w pewnym momencie dmucha mi gorącym?

Nie wiem jak w VW, ale Audi Q5 w dieslu wyłącza zimny silnik start/stopem. Nie ma szans, żeby diesel się zagrzał po 600m, skoro nawet benzyna osiąga maks 50 stopni. A to, że nie włącza silnika latem na klimie wynika pewnie z lepiej zaprojektowanej wentylacji i większego wnętrza.
Elektryczne sprężarki klimatyzacji są tylko w hybrydach, każde normalne auto ma sprężarkę napędzaną paskiem osprzętu i dlatego włącza się silnik jeśli jest konieczność chłodzenia wnętrza. Podobnie z grzaniem zimą. Mazda chyba nie ma dodatkowej elektrycznej grzałki w układzie wentylacji.

Inna kwestia, to wskazania temperatury silnika. Każda marka tutaj oszukuje kierowcę. W cx-3 go nie ma, a ta lampka niebieska na 100% gaśnie znacznie szybciej niż silnik osiągnie 90 stopni. Muszę kiedyś z ciekawości sprawdzić to.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2019, 17:47
Posty: 59 (0/3)
Auto: Mazda CX-3 2019, Soul Red Crystal, 2.0/121 KM, Sky Passion+Pakiet Safety

Postprzez krzychun » 29 sty 2020, 11:35

boncio napisał(a):bo takie ustawienie w cx-3 włącza bez sensu klimę.


W poptrzednim samochodzie miałem tak samo i tak samo przegrzewało wnętrze (czyli próbowało maksymalnie skutecznie odparować szybę).

boncio napisał(a):Inna sprawa, że paruje strasznie w środku jak stare auto z zapchanym filtrem kabinowym.


Że CX-3 paruje? U mnie ciągle jest na auto, nie ruszam tych pokręteł, nocuje na zewnątrz. Nic mi nie paruje. Ale AC chyba cały czas załączone od czasu zakupu samochodu...

boncio napisał(a):Pytanie, czy sprężarka jest rzeczywiście włączana w ujemnych temperaturach.


Nie sądzę, ale czasami może być ujemna ale pobór powierza i pod maską jest na tyle ciepło że się załączy.

boncio napisał(a):kierunku na auto działa jak większość aut i zgodnie z logiką, czyli dmucha na nogi. Ale czemu w pewnym momencie dmucha mi gorącym?


Zgodnie z logiką to moim zdaniem jest na początku na szybę, potem na nogi... I raczej tak działa bo rozmraża mi szybę (to co zostało po drapaniu).

boncio napisał(a):Mazda chyba nie ma dodatkowej elektrycznej grzałki w układzie wentylacji.


Raczej nie chodzi o Mazdę, ale o wielkość samochodu. Takie rozwiązania są niekiedy w większych.

boncio napisał(a):W cx-3 go nie ma, a ta lampka niebieska na 100% gaśnie znacznie szybciej niż silnik osiągnie 90 stopni.


Kontrolka gaśnie wtedy jak inżynierowie uznali że można użyć pełnej mocy zestawu napędowego.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez andrep » 29 sty 2020, 11:51

boncio napisał(a):Inna kwestia, to wskazania temperatury silnika. Każda marka tutaj oszukuje kierowcę. W cx-3 go nie ma, a ta lampka niebieska na 100% gaśnie znacznie szybciej niż silnik osiągnie 90 stopni. Muszę kiedyś z ciekawości sprawdzić to.

Ja sprawdzałem za pomocą tej aplikacji (screen) i lampka gasła przy 57 stopniach .
Zerknijcie też do instrukcji nr str. wyżej podałem tam jest opisanych wiele czynników w jakich I-stop nie działa, nawet ciśnienie zew. ma wpływ :)
Krzychun tak ja też myślałem i wielu innych że jak gaśnie to ma 90 st. i daje w palnik , już w zeszłym roku pisałem że gaśnie dużo wcześniej
PS
Za pomocą tej aplikacji można wiele parametrów kontrolować a zmienia się ich wyświetlanie wciskając duże pokrętło, jakie ? wkleję screeny jak chcecie? <oczko>
Załączniki
4.jpg
Ostatnio edytowano 29 sty 2020, 12:02 przez andrep, łącznie edytowano 4 razy
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Kuzi1971 » 29 sty 2020, 11:56

krzychun napisał(a):
Kuzi1971 napisał(a):pokrętło jest nastawione na szyby cały czas


Jakoś nie testowałem tego w Maździe, ale takie ustawienie zazwyczaj przegrzewa wnętrze w klimach automatycznych ponieważ ważniejsze jest odparowanie/roztopienie szyby niż ustawiona temperatura.


W zimę zawsze jeździłem z takim nastawieniem pokrętła, zakładając że szyby (widoczność) są ważniejsze i jest to lepsza opcja na zimniejsze lub deszczowe dni. Przyzwyczajenie.
Faktycznie być może powinno się używać tej pozycji tylko na początku, do momentu odparowania szyb. Później przełączyć pokrętło na automat lub góra/dól na przykład. Czasami i w moim służbowym Passacie czuje nagłe uderzenia zimna lub gorąca, a w Mazdzie chwilami było za gorąco i ciężko było złapać odpowiednią temperaturę.
Człowiek uczy się całe życie :)
Sugerujecie nawiew w pozycji automat cały czas ?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2020, 16:41
Posty: 26 (0/3)
Auto: Mazda CX3, 2.0 benzyna, 120 KM, 2015r

Postprzez krzychun » 29 sty 2020, 12:12

Kuzi1971 napisał(a):Sugerujecie nawiew w pozycji automat cały czas ?


No jak zapłaciłem za automatyczną (zresztą w poprzednim samochodzie specjalnie szukałem polifta żeby mieć automat i po latach uważam że automatyczna klima bardziej się przydaje zimą niż latem) to używam auto. Jedynie jak trzeba drapać (co w tą wyjątkowo ciepłą zimę może uczyniłem 3-4 razy dopiero) przełączam na szybę do czasu jak się odparuje, a potem auto już dobrze działa (w sensie i tak coś tam na szybę dmucha). Swoją drogą nie zauważyłem drastycznej różnicy między auto, a na szybę w odparowywaniu przedniej. Jest delikatna różnica, różnica jest też większa jak użyję odmrażacza w płynie i wtedy szyba ma tendencję do intensywnego skraplania się pary wodnej od wewnątrz z oddechu na szybie.

Uderzenie gorąca może być spowodowane oczywiście ekologami. Czyli pierwsze dogrzać silnik do temperatury żeby nie generował już tyle szkodliwych substancji a dopiero potem puścić pełny obieg na nagrzewnicę.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez boncio » 29 sty 2020, 12:43

krzychun napisał(a):Że CX-3 paruje?

Już 3 razy tak się zdarzyło w naszej jak nie było opadów. Raz wsiadły 3 osoby i zaparowały wszystkie szyby i po 30 minutach nadal były zaparowane tylne, ale tam nie ma nawiewu poza nogami. Dwa razy żona jak jechała sama, było tak samo. Auto nowe, garażowane. Wina jest tutaj chyba tandetnego filtra kabinowego, który chłonie wilgoć.

andrep napisał(a):Ja sprawdzałem za pomocą tej aplikacji (screen) i lampka gasła przy 57 stopniach .

No to nawet mniej niż w innych autach, gdzie jest to ok 65 stopni. A to jest temperatura płynu chłodzącego, a nie oleju. Dojście do 90 stopni płynu zajmuje kolejne 2x tyle czasu, a oleju jeszcze dłużej. Gratulacje dla tych co kręcą pod czerwone pole wtedy. Biedne pierścienie.
Napisz jak mieć taką apkę.
Da się Forscanem wszystkie PIDy odczytać, ale fajnie mieć coś bez telefonu :)

krzychun napisał(a):Kontrolka gaśnie wtedy jak inżynierowie uznali że można użyć pełnej mocy zestawu napędowego.


Gaśnie tak, aby kierowca się nie wkurzał, że ma ciągle niedogrzany silnik zimą i nie męczył ASO ;) Olej w skrzyni nagrzewa się jeszcze wolniej.

krzychun napisał(a):Raczej nie chodzi o Mazdę, ale o wielkość samochodu. Takie rozwiązania są niekiedy w większych.

Od klasy B montują.

krzychun napisał(a):Uderzenie gorąca może być spowodowane oczywiście ekologami. Czyli pierwsze dogrzać silnik do temperatury żeby nie generował już tyle szkodliwych substancji a dopiero potem puścić pełny obieg na nagrzewnicę.

Tak jest, ale mnie się wydaje, że cx-3 na auto dmucha zimnym przez kratki. Może wynika to z faktu ich małej liczby i powierzchni. Potem chce jak najszybciej nagrzać wnętrze i robi to skokowo, a nie płynnie. Co ciekawe takie odczucie mam tylko jako pasażer <oczy>
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2019, 17:47
Posty: 59 (0/3)
Auto: Mazda CX-3 2019, Soul Red Crystal, 2.0/121 KM, Sky Passion+Pakiet Safety

Postprzez krzychun » 29 sty 2020, 14:32

boncio napisał(a):Już 3 razy tak się zdarzyło w naszej jak nie było opadów.


Ale z włączoną klimą czy bez? Jeśli bez i była średnia temperatura na zewnątrz (i klima ani nie chłodzi ani nie grzeje) to wentylator prawie nie działa, a pęd powietrza nie przepcha dostatecznej ilości powietrza przez filtr. Miałem tak samo i w poprzednim samochodzie. Wystarczy podkręcić wentylator lub włączyć klimę (to zazwyczaj rozwiązywało problem w jakieś 10 sec). Samochód nie ma czujnika wilgotności.

boncio napisał(a):Gaśnie tak, aby kierowca się nie wkurzał, że ma ciągle niedogrzany silnik zimą i nie męczył ASO ;) Olej w skrzyni nagrzewa się jeszcze wolniej.


Kiedyś oleję były 15W40. Teraz są 0W30. Trzymają parametry w dużo niższych temperaturach. Niektóre samochody nie mają ani kontrolki ani wskaźnika, jakoś jeżdżą.

boncio napisał(a):Od klasy B montują.


Jakiś przykład samochodu klasy B i to bezynka z grzałką elektryczna w nagrzewnicy?

Bo z samochodu który wiem, że ma taka grzałkę i która uruchamia się dopiero po wybraniu nadmuchu na szybę to zapotrzebowanie na prąd było tak duże, że nawet silnik wchodził na wyższe obroty.

boncio napisał(a):takie odczucie mam tylko jako pasażer <oczy>


Tak właśnie podejrzewałem, ponieważ na nogi kierowcy nie ma takiego nawiewu jak na nogi pasażera... A to buchnięcie ciepłym na nogi to będzie też spowodowane tym, że wcześniej odparowywało szybę w auto... Czyli tak jak pisałem wyżej, auto pierwsze dmucha na szybę a potem na nogi (oczywiście jak grzeje).
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kuzi1971 » 29 sty 2020, 15:01

Panowie, widzę, że ciekawych rzeczy można się dowiedzieć tutaj. Fajnie, że takie forum istnieje.
Nasunęło mi się jeszcze pytanie, jak już rozwinęliście ten wątek. Czy jeździcie na włączonej klimie cały czas, czy tylko włączacie ją od czasu do czasu? Przypuszczam, że większość użytkowników korzysta z klimy głównie w lato. Wtedy ewentualnie pracuje również w dłuższych odcinkach czasowych. Dla mnie pora roku nie ma znaczenia i jeżdżę od lat na włączonej klimie na okrągło.
Od razu powiem, że dawno dawno temu przeczytałem, że jest to korzystniejsze dla klimatyzacji. Mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia ewentualnej usterki. Co Wy na to? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2020, 16:41
Posty: 26 (0/3)
Auto: Mazda CX3, 2.0 benzyna, 120 KM, 2015r

Postprzez boncio » 29 sty 2020, 15:42

krzychun napisał(a):Ale z włączoną klimą czy bez? Jeśli bez i była średnia temperatura na zewnątrz (i klima ani nie chłodzi ani nie grzeje) to wentylator prawie nie działa, a pęd powietrza nie przepcha dostatecznej ilości powietrza przez filtr. Wystarczy podkręcić wentylator lub włączyć klimę (to zazwyczaj rozwiązywało problem w jakieś 10 sec)

Na zewnątrz jakieś 3 stopnie, wilgotność 60% więc normalnie – przypadkiem sprawdzałem przed wyjściem z domu. Padało poprzedniego dnia. Wentylator ręcznie zmieniony na maksa i owszem przednia szyba odparowała po 2 minutach, ale boczne już znacznie później. Specjalnie nie włączałem klimy, bo czytaj niżej ;)
W drugim aucie jest tylko jedna sytuacja kiedy mi zaparują szyby, jak wejdę cały mokry w deszczu. ale nawet wtedy bez klimy potrzebne jest maks minuta na odparowanie, bez zmiany siły nawiewu.
Spytam żony jak było dziś po ataku zimy ;)

Generalnie parujące szyby oznaczają konieczność wymiany filtra, ale w nowym aucie?

krzychun napisał(a):Jakiś przykład samochodu klasy B i to bezynka z grzałką elektryczna w nagrzewnicy?

A choćby Fiesta 1.0 – grzałka prawie 1kW standardowo w każdej wersji. Do tego podgrzewana przednia szyba 2x1kW.
Grzałka sterowana PWM włącza się zawsze na 100% jeśli temperatura silnika jest poniżej 65 stopni, a na zewnątrz jest poniżej 5. Powyżej BCM odpowiednio zmniejsza moc grzałki.

@Kuzi1971 ja zimą włączam tylko czasem, aby nasmarować sprężarkę. Jak już było wspomniane, to ona się raczej nie włącza poniżej 0. Ale ja też wyłączam klimę latem 500m od domu, aby osuszyć parownik.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2019, 17:47
Posty: 59 (0/3)
Auto: Mazda CX-3 2019, Soul Red Crystal, 2.0/121 KM, Sky Passion+Pakiet Safety

Postprzez andrep » 29 sty 2020, 16:39

Kuzi1971 napisał(a):Od razu powiem, że dawno dawno temu przeczytałem, że jest to korzystniejsze dla klimatyzacji. Mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia ewentualnej usterki. Co Wy na to? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Mam podobne zdanie i informacje , w 90% na klimie zima-lato <spoko> .Tak samo robiłem w poprzednim aucie i klima dalej działa 17 lat ,oczywiście przeglądy są robione <oczko>

Dopisano 29 sty 2020, o 16:40:

boncio napisał(a):Ale ja też wyłączam klimę latem 500m od domu, aby osuszyć parownik.

Też tak robię <spoko>
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez krzychun » 29 sty 2020, 16:40

boncio napisał(a):ale nawet wtedy bez klimy potrzebne jest maks minuta na odparowanie, bez zmiany siły nawiewu.


Tylko po się męczyć jak klima załatwi to w kilka sekund?

boncio napisał(a):Generalnie parujące szyby oznaczają konieczność wymiany filtra, ale w nowym aucie?


Raczej oznaczają wilgoć w samochodzie co przy obecnej aurze i oszczędnym użyciu klimy będzie znaczne.

boncio napisał(a):A choćby Fiesta 1.0 – grzałka prawie 1kW standardowo w każdej wersji.


Przeglądnąłem konfigurator Forda i katalog Fiesty. Nie widzę w Fieście możliwości zamówienia nagrzewnicy PTC (swoją drogą to inny tym nagrzewa powietrze, a nie ciecz w nagrzewnicy). Znalazłem jakaś ofertę dealera EcoSport-a z 2018 roku z PTC. A potem w Focusie i Mondeo to widzę jakieś nagrzewnicę paliwowe ze zdalnym sterowaniem (dość tanio ~3000zł) więc raczej coś na wzór webasto? Może kiedyś było PTC w Fieście, teraz chyba już nie ma w ofercie...
Ostatnio edytowano 29 sty 2020, 16:42 przez krzychun, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez andrep » 29 sty 2020, 16:41

boncio napisał(a):Generalnie parujące szyby oznaczają konieczność wymiany filtra, ale w nowym aucie?

Albo trzeba przetrzeć od środka szyby i odkurzyć autko <oczko>

Koledzy na temat klimatyzacji może dyskusję przeniesiemy? by moderator nas nie zganił :)
Jest odpowiedni wątek:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=194058
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez boncio » 29 sty 2020, 17:11

Panowie dowcipnisie ;), to jest nowe auto. Kolejne nowe z salonu i z żadnym tak nie było nigdy. Żadne też nie miało gumowych dywaników na zimę, a było zdecydowanie więcej śniegu i wilgoci.

Przypadek podczas deszczu podałem jako skrajne porównanie. Nie pisałem, że nie nigdy włączam klimy, podałem jako przykład, że i bez niej bardzo szybko można odparować inne auto. Poprzednie 3 auta żony i 4 moje nigdy nie parowały zaraz po uruchomieniu i to na tak wielką skalę, że wszystkie szyby, a użytkowane były identycznie. Nie pisałbym o tym jeśli nie zdziwiłoby mnie to.

krzychun napisał(a):Nie widzę w Fieście możliwości zamówienia nagrzewnicy PTC

Bo Ford od pewnego czasu już nie podaje tej informacji, po prostu każdy model ją ma w standardzie i widać to w spisie wyposażenia. W cenniku było kiedyś jak część wersji jej nie miała.
Można to sobie zobaczyć choćby tutaj – normalna "farelka" :): https://ford.7zap.com/en/car/59/no/0/1843/16661/72512/#18K463
Nagrzewacz do bloku silnika, to tylko w Skandynawi lub Kanadzie.

Mieliśmy auto z PTC to wiem jak to pomaga. Silnik ledwo 30 stopni, a w środku po minucie ciepło.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2019, 17:47
Posty: 59 (0/3)
Auto: Mazda CX-3 2019, Soul Red Crystal, 2.0/121 KM, Sky Passion+Pakiet Safety

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9