boncio napisał(a):Bo Ford od pewnego czasu już nie podaje tej informacji, po prostu każdy model ją ma w standardzie i widać to w spisie wyposażenia. W cenniku było kiedyś jak część wersji jej nie miała.
Można to sobie zobaczyć choćby tutaj – normalna "farelka" : https://ford.7zap.com/en/car/59/no/0/1843/16661/72512/#18K463
Nagrzewacz do bloku silnika, to tylko w Skandynawi lub Kanadzie.
Mieliśmy auto z PTC to wiem jak to pomaga. Silnik ledwo 30 stopni, a w środku po minucie ciepło.
Nie. Nawet zadzwoniłem do salonu. Nie ma nagrzewnicy PTC w Fieście. Jest nagrzewnica płynu chłodzącego tylko z silnikiem 1.0 EcoBoost (nie ma ich w dieslu). A skoro to jest determinowane silnikiem to stawiam tezę, że ten silnik się po prosty nie dogrzewa, pewnie łapał wodę w olej i zacierał na krótkich dystansach. Według relacji pana z salonu to działaniem nawet nie przypomina PTC, które grzeje od razu. I to dogrzewanie nawet chyba nie jest w nagrzewnicy... Więc ma pewnie mizerny wpływ na finalne ogrzanie szyby.
Wyższe modele mają teraz w opcji webasto z fabryki w dobrej cenie.
To co ja znam to są grzałki (coś jak świece żarowe) w nagrzewnicy w większych samochodach z dieslem (częste rozwiązanie we francuzach i pokrewnych) i to dogrzewa nagrzewnicę (także nadmuch dość szybko) i pośrednio silnik, ale ma bardzo duże zużycie prądu.
W Skandynawii to się stosuje grzałkę w misce olejowej zasilaną prądem zewnętrznym.
Masz jakiś inny przykład z normalnym dogrzewaniem elektrycznym w benzynie w małym samochodzie?