Różnice pomiędzy 120KM FWD, a 150KM AWD
To wiesz (wiemy) na czym jeździsz (jeździmy) !
W mojej poprzedniej marce auta to N.... wgrywa co chwilę nowe softy silnikom kiedy w silniku nadmiernie przybywa albo ubywa oleju a nawet profilaktycznie a co ...Niektórzy sprawdzają na hamowni parametry motorów i piszą do Centrali ,że "produkt nie zgodny ze specyfikacją" to leci kolejny soft ... i tak pewnie będzie do końca gwarancji ...
Przyjacielu !
Teraz nie uwierzę Ci, że w przyszłości nie uwolnisz tych "okiełznanych" kuców
W mojej poprzedniej marce auta to N.... wgrywa co chwilę nowe softy silnikom kiedy w silniku nadmiernie przybywa albo ubywa oleju a nawet profilaktycznie a co ...Niektórzy sprawdzają na hamowni parametry motorów i piszą do Centrali ,że "produkt nie zgodny ze specyfikacją" to leci kolejny soft ... i tak pewnie będzie do końca gwarancji ...
Przyjacielu !
Teraz nie uwierzę Ci, że w przyszłości nie uwolnisz tych "okiełznanych" kuców
Witam
Cx3 to nie sportowa bryczka , ani mi w głowie coś zmieniać, jak bym miał jakieś inne skłonności myślał bym o tym przed zakupem
Pozdrawiam
Cx3 to nie sportowa bryczka , ani mi w głowie coś zmieniać, jak bym miał jakieś inne skłonności myślał bym o tym przed zakupem
Pozdrawiam
Witam serdecznie!
Mazdami jeżdżę już ładnych parę lat forum czytam na bieżąco. Pierwsza moja Madzia 3 BK silnik 1,6 110 KM diesel autko super mało paliło świetnie przyspieszalo w trasy idealne . Jestem w posiadaniu też Mazda 3BL silnik 1,6 benzyna 105 KM autko wyłącznie do miasta w trasie nie ma czym przyspieszać w miarę dobrze jedzie dopiero jak się ją wysoko kreci to jakoś jedzie. Przyszedł czas na nową Mazde 3 BM wizyta w salonie żona podjeżdża jedną ja drugą obie czarne mina pana w salonie bezcenna. Wybór padł ale na CX3 jako że większość jeździmy po mieście silnik 2,0 120 KM . Jazda testowa było 150 wersją przy normalnej jeździe nie ma różnicy dopiero przy wyższych obrotach widać różnice. Myślę że każdy kupując nowe auto świadomie wybiera co mu jest potrzebne .
Mazdy to super samochody i nie pisze tego dlatego że nimi jeżdżę ale dlatego że po kupnie pierwszej odrazu wiedziałem że następna też będzie mazda. CX 3 to świetne auto a silnik 2.0 bez względu na ilość KM jest super w mieście dobrze się porusza a w trasie też nie odstaje . W naszym kraju mimo że mamy autostrady i tak nie ma gdzie tych KM wykrzesać (przepisowo).
Dodam jeszcze nie na temat jak czytam jakie ludzie mają problem z CX3 typu spryskiwacze słabo sikaja to życzę im z całego serca tylko takich problemów.
Mazda na zawsze
Mazdami jeżdżę już ładnych parę lat forum czytam na bieżąco. Pierwsza moja Madzia 3 BK silnik 1,6 110 KM diesel autko super mało paliło świetnie przyspieszalo w trasy idealne . Jestem w posiadaniu też Mazda 3BL silnik 1,6 benzyna 105 KM autko wyłącznie do miasta w trasie nie ma czym przyspieszać w miarę dobrze jedzie dopiero jak się ją wysoko kreci to jakoś jedzie. Przyszedł czas na nową Mazde 3 BM wizyta w salonie żona podjeżdża jedną ja drugą obie czarne mina pana w salonie bezcenna. Wybór padł ale na CX3 jako że większość jeździmy po mieście silnik 2,0 120 KM . Jazda testowa było 150 wersją przy normalnej jeździe nie ma różnicy dopiero przy wyższych obrotach widać różnice. Myślę że każdy kupując nowe auto świadomie wybiera co mu jest potrzebne .
Mazdy to super samochody i nie pisze tego dlatego że nimi jeżdżę ale dlatego że po kupnie pierwszej odrazu wiedziałem że następna też będzie mazda. CX 3 to świetne auto a silnik 2.0 bez względu na ilość KM jest super w mieście dobrze się porusza a w trasie też nie odstaje . W naszym kraju mimo że mamy autostrady i tak nie ma gdzie tych KM wykrzesać (przepisowo).
Dodam jeszcze nie na temat jak czytam jakie ludzie mają problem z CX3 typu spryskiwacze słabo sikaja to życzę im z całego serca tylko takich problemów.
Mazda na zawsze
Miru – pełna zgoda !
Choć jest to moja pierwsza Mazda ( trzy poprzednie marki to też japońskie ) to jestem mega zaskoczony Cx 3.
I tak jak Ty sądzę , że te silniki i przełożenia są optymalnie "skrojone" a do tego wykonanie i bezawaryjność (odpukać)
... ale jak się "ma wszystko" to dlaczego nie mieć jeszcze np "kolorowej fontanny" z piękną muzyką w tle przed sobą
Choć jest to moja pierwsza Mazda ( trzy poprzednie marki to też japońskie ) to jestem mega zaskoczony Cx 3.
I tak jak Ty sądzę , że te silniki i przełożenia są optymalnie "skrojone" a do tego wykonanie i bezawaryjność (odpukać)
... ale jak się "ma wszystko" to dlaczego nie mieć jeszcze np "kolorowej fontanny" z piękną muzyką w tle przed sobą
andrep napisał(a):Witam
Cx3 to nie sportowa bryczka , ani mi w głowie coś zmieniać, jak bym miał jakieś inne skłonności myślał bym o tym przed zakupem
Pozdrawiam
Sportowa może nie jest ale zacięcie takie ma zdecydowanie. Na pewno bardziej agresywny samochód niż większość kompaktów w standardowym silniku. Zarówno pod względem wyglądu, wyników (chociaż tych nie porównywałem na papierach), a przede wszystkim w sposobie prowadzenia. A to przecież niby mały suv/crossover Nie chce nawet myśleć jak się jeździ Miatą. Musze kiedyś spróbować
Dopisano 21 gru 2016, 10:45:
andrep napisał(a):o
andrep napisał(a):zwiali moje obawy że to może zaszkodzić silnikowi itp., nawet zapraszali w przyszłości(po gwarancji) to spokojnie podniosą moc do 180KM bo jest zablokowana. Oczywiście mnie to nie interesuje bo lubię mieć wszystko a przynajmniej większość w oryginale
Nie kuś, nie kuś
[tiiit] w ogóle, że zrobiłeś taki test.
Ciekawe jak wyjdzie ten sam model ale inny egzemplarz w innym miejscu...może się skuszę któregoś dnia.
A daje radę tam sprawdzić prędkość maksymalną? Ciekawi mnie to bo niestety dużo większej niż na papierku osiągnąć mi się nie udało osiągnąć
No i jaka będzie faktycznie różnica w automacie i manualnej bo dane teoretyczne miały jednak spory wpływ na to, że zdecydowałem się na manuala. A raczej, że nie rozpatrywałem zakupu automatu
Witam
Na moje pytanie (bo kto by nie zapytał ) ile może pójść max to dostałem odp. że na najbardziej wydajnym biegu mierzyli czyli na 4 liczniki wskazywały 177km/h z jedną osobą , myślę że to prawda po co mieli by kłamać? Tym bardziej że na żywo stojąc metr od auta to wyglądało dosyć "przerażająco " wycie wentylatorów, te napięte pasy ,szum rolek i praca silnika ...uf
Pozdrawiam
Na moje pytanie (bo kto by nie zapytał ) ile może pójść max to dostałem odp. że na najbardziej wydajnym biegu mierzyli czyli na 4 liczniki wskazywały 177km/h z jedną osobą , myślę że to prawda po co mieli by kłamać? Tym bardziej że na żywo stojąc metr od auta to wyglądało dosyć "przerażająco " wycie wentylatorów, te napięte pasy ,szum rolek i praca silnika ...uf
Pozdrawiam
Pamiętam , rolki przednie i tylne miały specjalne hamulce sterowane przez komputer imitujące to o czym kolega pisze , nazwy nie podam bo nie pamiętam .Na foto nie widać bo były z drugiej strony jakoś to fachowo się nazywa...Dlatego to się chyba hamownia nazywa bo inaczej można by auto na kobyłkach postawić i 280 pójdzie.
Dodam że w marcu tego roku była kalibrowana ta hamownia , wklejam dodatkowe foto niestety jakość nie najlepsza. Myślę że nic się nie stanie jak podam linka do tej firmy ,w końcu na forum też się ogłaszają : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/s ... d-zakupem/
Pozdrawiam
Dodam że w marcu tego roku była kalibrowana ta hamownia , wklejam dodatkowe foto niestety jakość nie najlepsza. Myślę że nic się nie stanie jak podam linka do tej firmy ,w końcu na forum też się ogłaszają : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/s ... d-zakupem/
Pozdrawiam
Jak to na 4 i jak to 177? Ja rozumiem, że między 5 a 6 faktycznie może nie być różnicy bo sam to testowałem, ale na obu 200 śmignie Tzn tu jest właśnie już ciężko ustalić bo już wpływają czynniki zewnętrze i raz jest to 198 a raz 203, ale nie 177 No chyba, że ten prędkościomerz mazdowy tak kłamie Ciekawe
malin00 ja nie widziałem naocznie , za sterem siedział ktoś inny a jeszcze ktoś inny na moje pytanie ile może pójść max odpowiedział jak pisałem. Osobiście w ruchu nie przekroczyłem 160km/h , ale pod pedałem czuć było moc.
Moja cx3 shamowana, 10 koni więcej jak w przypadkach mazd 3. Warto dodać ze przebieg mocy w silnikach 120km cx3 i mazdy 3 jest inaczej, cx3 ma szybciej wyższy moment. Ten silnik bez problemu robią już na 170km po odblokowaniu, bo jak widać po wykresie po 4tys moc powinna dalej rosnąć a tu jest kaganiec założony.
Ostatnio edytowano 8 sty 2017, 20:22 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Osadzenie zdjęć
Powód: Osadzenie zdjęć
Ja swoją testowałem, Madzia poleciała 191 km/h wg GPS'u w telefonie. Całkiem spoko się trzyma, i dobrze się ją prowadziło przy tych prędkościach. Pod nogą czuć było jeszcze trochę wolnej mocy. Tak więc jest spoko, daje radę
Ja swoją jechałem przeszło 200 (rzecz jasna po niemieckiej autostradzie...). Nie wiem, jak wersja 120, ale ta ze 150-konnym silnikiem bardzo przyzwoicie zbiera się w każdym zakresie prędkości (mam skrzynię manualną).
Co do sensu napędu AWD uważam, że takowy jest. To dodatkowy system wpływający na bezpieczeństwo jazdy, wspomagający TCS/DSC. Nie służy on do jazdy terenowej, bo to nie jest auto terenowe! Chyba nikt np. Audi A6 quattro nie uważa za samochód do jazdy po bezdrożach. Nasze auta są do jazdy po asfalcie, ewentualnie po równej drodze szutrowej. AWD ma służyć w tym aucie do poprawy bezpieczeństwa na mokrej, zaśnieżonej czy oblodzonej nawierzchni. Prawdopodobnie w 99 na 100 przypadków nie będzie on potrzebny, ale dla mnie ten jeden przypadek jest wart tej dopłaty.
Co do sensu napędu AWD uważam, że takowy jest. To dodatkowy system wpływający na bezpieczeństwo jazdy, wspomagający TCS/DSC. Nie służy on do jazdy terenowej, bo to nie jest auto terenowe! Chyba nikt np. Audi A6 quattro nie uważa za samochód do jazdy po bezdrożach. Nasze auta są do jazdy po asfalcie, ewentualnie po równej drodze szutrowej. AWD ma służyć w tym aucie do poprawy bezpieczeństwa na mokrej, zaśnieżonej czy oblodzonej nawierzchni. Prawdopodobnie w 99 na 100 przypadków nie będzie on potrzebny, ale dla mnie ten jeden przypadek jest wart tej dopłaty.
Zgadzam się z Tobą kolego Emokah ani jednego słowa nie muszę dodawać ani ujmować zgadzam się ze wszystkim .Mnie zmotywowało jeszcze dodatkowo to że po podjęciu decyzji o rezygnacji z AWD już tego nie dokupię jak i innych rzeczy, a autem jeżdżę raczej długo ale mało , dlatego brałem co było (najbardziej mi brak podgrzewania kierownicy ale podobno w nowych trójkach jest...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam
Na wyścigi nie jeżdżę, też na to zwróciłem uwagę przed zakupem i się obawiałem jak to będzie, nie mierzyłem przyśpieszenia, ale ile jest frajdy i możliwości z bawienia się albo gałką albo łopatkami , no i jak fajnie "buczy" po włączeniu przycisku "sport". To jest moje pierwsze autko z automatem i już innego nie chcę, nie żałuję Odejście ma naprawdę super (może się pomylili w instrukcji )
Pozdrawiam
Na wyścigi nie jeżdżę, też na to zwróciłem uwagę przed zakupem i się obawiałem jak to będzie, nie mierzyłem przyśpieszenia, ale ile jest frajdy i możliwości z bawienia się albo gałką albo łopatkami , no i jak fajnie "buczy" po włączeniu przycisku "sport". To jest moje pierwsze autko z automatem i już innego nie chcę, nie żałuję Odejście ma naprawdę super (może się pomylili w instrukcji )
Pozdrawiam
Wróćmy proszę stricte do tematu wątku, opinie o modelu są w innym
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
malin00 napisał(a):Nie udało mi się również wymusić napędu na 4 koła zakładając, że świeci się jakaś kontrolka AWD w taim przypadku
Proponuję użytkownikom wersji AWD wybrać się do ASO, dogadać się z serwisem i pojeździć z diagnostą, który za pomocą komputera będzie na bieżąco odczytywał wartości natężenia ze sprzęgła. Testowałem w ten sposób napęd auta innej marki, ale opartego o to samo sprzęgło GKN, obserwując natężenie można dowiedzieć się wszystkiego. Działanie sprzęgła jest odczuwalne tylko w przypadku gwałtownej blokady, natomiast w czasie normalnej jazdy napęd pracuje zupełnie nieodczuwalnie w zakresie od 100:0 do ok. 55:45.Seba87 napisał(a):Bo AWD w tym autko to tak naprawdę trochę mistyfikacja handlowa, bo jest to napęd dołączany,
W moich testach okazało się, że tylna ośka nie pracuje tylko w przypadku jazdy na wprost ze stałą prędkością, obstawiam, że w Maździe będzie podobnie.
Witam
Po co kolego jeździć do ASO( już widzę jak mnie witają z otwartymi rękami , za darmo poświęcają mi cały dzień ) , ja wiem co kupowałem , jak bym chciał autko terenowe to bym oprócz cx3 teraz za np. 25 tyś zł kupił terenówkę z ogłoszenia i gwarantuje że żaden suwik miejski by mi nie podskoczył. Ale co z tego jak ja lubię mieć "czyste buty" mam na siłę udowadniać że cx 3 jest lepsze od Pajero , nie o to chodzi .
Pozdrawiam
Po co kolego jeździć do ASO( już widzę jak mnie witają z otwartymi rękami , za darmo poświęcają mi cały dzień ) , ja wiem co kupowałem , jak bym chciał autko terenowe to bym oprócz cx3 teraz za np. 25 tyś zł kupił terenówkę z ogłoszenia i gwarantuje że żaden suwik miejski by mi nie podskoczył. Ale co z tego jak ja lubię mieć "czyste buty" mam na siłę udowadniać że cx 3 jest lepsze od Pajero , nie o to chodzi .
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9