Witam.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. W związku z tym, iż jestem laikiem w kwestii mechaniki samochodowej mam pytanie odnośnie tylnej belki zawieszenia w Mazdzie CX-3, a mianowicie czy wymienione belki w wersji przednio napędowej i AWD są takie same. Nadmieniam, iż poszukuję tego typu element do swojego auta (wersja AWD), a różnice w cenie na portalach aukcyjnych są bardzo duże od 500 zł do 3500 zł.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tylna belka zawieszenia
Strona 1 z 1
Witam, pierwszy raz piszę na tym forum.
Wracając do tematu belki, może ktoś wie czy do mazdy cx-3 2019 FWD będzie pasowała belka z przedlifta np z 2016 r. Niestety muszę ja wymienić po kolizji.
Za informację będę wdzięczny.
Dopisano 10 kwi 2025, 13:48:
Wracając do tematu nie dowiedziałem się co zgodności części z przed lifta – numery są inne.
Kupiłem kompletne zawieszenie (belka, zwronice tarcze, hamulce elektr. amortyzator sprężyny) z tego samego rocznika z przebiegiem 19 000 km. Ale mam problem z demontażem. Hamulce sa elektryczne i zablokowane są tarcze. I tu pytanie jak odblokować. Odkręciłem silnik hamulców ale trzyma – nie chcę kręcić na siłę w zacisku aby nie uszkodzić. Czy może na przykręcone siłowniki ręcznego podać zasilanie, czy kręcić torksem w zacisku w miejsce gdzie wchodzi oś siłownika ?
Wiem, że muszę to zdemontować.
Dopisano 11 kwi 2025, 14:23:
Ok, rozwiązane. Można podać prąd 12v na siłownik elektryczny. Dociskanie i odpuszczanie zmienia się jak zmieniamy polaryzację prądu. Widać jak tłoczek się dociska, gdy zmienimy odpuszcza i zaczyna się kręcić.
Jak długo było zaciśnięte klocki mogą się "przykleić" do tarcz – lecz od czego młotek.
Wracając do tematu belki, może ktoś wie czy do mazdy cx-3 2019 FWD będzie pasowała belka z przedlifta np z 2016 r. Niestety muszę ja wymienić po kolizji.
Za informację będę wdzięczny.
Dopisano 10 kwi 2025, 13:48:
Wracając do tematu nie dowiedziałem się co zgodności części z przed lifta – numery są inne.
Kupiłem kompletne zawieszenie (belka, zwronice tarcze, hamulce elektr. amortyzator sprężyny) z tego samego rocznika z przebiegiem 19 000 km. Ale mam problem z demontażem. Hamulce sa elektryczne i zablokowane są tarcze. I tu pytanie jak odblokować. Odkręciłem silnik hamulców ale trzyma – nie chcę kręcić na siłę w zacisku aby nie uszkodzić. Czy może na przykręcone siłowniki ręcznego podać zasilanie, czy kręcić torksem w zacisku w miejsce gdzie wchodzi oś siłownika ?
Wiem, że muszę to zdemontować.
Dopisano 11 kwi 2025, 14:23:
Ok, rozwiązane. Można podać prąd 12v na siłownik elektryczny. Dociskanie i odpuszczanie zmienia się jak zmieniamy polaryzację prądu. Widać jak tłoczek się dociska, gdy zmienimy odpuszcza i zaczyna się kręcić.
Jak długo było zaciśnięte klocki mogą się "przykleić" do tarcz – lecz od czego młotek.
- Od: 3 mar 2025, 23:12
- Posty: 2
- Auto: -Mazda CX-3, 2019, 2.0 150 KM
-Volvo V70
-Toyota Rav 4
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9