Strona 1 z 2

Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 13 sty 2020, 12:53
przez moropl
Witam ponownie
Czy ktoś z użytkowników CX-3 nie odnosi wrażenia , że układ kierowniczy działa jakby z lekkim opóźnieniem? Przesiadłem się z Focusa MK2 i jakaś ta kierownica w madzi taka "gumowa".... ( może to kwestia rodzaju wspomagania – w focusie jest hydrauliczne , w CX-3 chyba elektryczno-hydraulicze ?)

p.s. to moje jedyne negatywne odczucia z jazdy madzia :)

Dopisano 13 sty 2020, 12:00:

Druga sprawa – nie dodałem – podczas jazdy na wprost cały czas muszę wykonywać lekkie korekty kierownicą bo albo w lewo delikatnie zjeżdża albo w prawo. Nie spotkałem się jeszcze w nowym samochodzie z czymś takim. A może tak ma po prostu być – ten typ tak ma ?

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 13 sty 2020, 18:12
przez krzychun
Układ kierownicy moim zdaniem jest całkiem niezły jak na taki rodzaj samochodu. Ja sobie chwalę. Wspomaganie jest elektryczne (nie ma już chyba innych przez eko terrorystów). Ale jest takie jak bym sobie tego życzył. Oczywiście o fealingu przy elektrycznym ciężko coś mówić ale nie jest ani nadpobudliwe ani zbyt gumowate. Np. starszą 6-stką mi się gorzej jeździło.

Są też układy kierownicze nadpobudliwe np. w Gulii lub całkiem kiepskie/gumowate jak np. w Hunday i30 (jazda 150km/h powodowała pocenie się rąk u mnie).

Jeśli auto Ci ucieka to raczej problem ze zbieżnością.

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 14 sty 2020, 10:24
przez moropl
może po prostu ciężko mi się przesiąść....

PostNapisane: 14 sty 2020, 11:21
przez krzychun
moropl napisał(a):cały czas muszę wykonywać lekkie korekty kierownicą


Moim zdaniem tu jest coś nie tak.

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 14 sty 2020, 11:28
przez moropl
nowy samochód niby, opony tylko zimowe w ASO założyłi

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 14 sty 2020, 13:23
przez krzychun
Ale samochód musi przejść przegląd 0. Może nie dopatrzyli się problemów ze zbieżnością... Mnie wypuścili ze źle wyregulowanymi przeciwmgielnymi... Ja bym zgłosił się do ASO, że trzeba pilnować samochód podczas jazdy i niech się wypowiedzą. Bo odczucia z jazdy to jedno, ale jak trzeba ciągle korygować tor jazdy to jest moim zdaniem problem.

PostNapisane: 20 sty 2020, 15:09
przez boncio
krzychun napisał(a):Ale samochód musi przejść przegląd 0

Chyba nie łudzisz się, że na przeglądzie "0" sprawdzają zbieżność. On obejmuje co najwyżej olej, płyn hamulcowy, do spryskiwaczy, czy podstawowe systemy działają i tyle.
Nawet nie kontrolują ustawienia świateł. Nasza cx-3 też ma przeciwmgielne ustawione w dół i świecą jedno 20cm, a drugie 30cm od zderzaka.

Większość nowych aut uczy się kompensacji skrętu przez pierwszy okres eksploatacji. Nie wiem jak Mazda.
Inna kwestia, że są auta szczególnie wrażliwe na koleiny nawet przy niezbyt szerokiej oponie jaką ma cx-3. Natomiast jeśli to występuje na równej drodze, to nie jest normalne.
Generalnie dopiero po pewnie 2000km wszystko działa jak powinno. My np. nie mogliśmy włączyć autoholda podczas jazdy, tylko na postoju z wciśniętym hamulcem, a teraz już się da zawsze.

PostNapisane: 20 sty 2020, 16:08
przez krzychun
boncio napisał(a):Chyba nie łudzisz się, że na przeglądzie "0" sprawdzają zbieżność.


Jest taka płyta wstępna, która z grubsza sprawdza podczas przejazdu zbieżność. Powinni co najmniej taką sprawdzić bo można by załatwić opony w mgnieniu oka.

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 15 lut 2020, 12:59
przez ukaszandrys
Ja mam w mojej CX3 z 2019 podobny problem. Mam już przejechane 9000km. Otóż przy prędkościach powyżej 60km/h kierownica się usztywnia, ale w taki nienaturalny sposób. Jeśli jadę na wprost i nie ruszę kierownicą przez 1-2 sekundy to się kierownica "blokuje" i muszę zastosować trochę siły aby się ruszyła. Delikatne korekty toru jazdy nie wchodza w grę. Najbardziej denerwujące, a zarazem niebezpieczne, w przypadku długiego skrętu. Kierownica wtedy nie wraca do stanu "zero". Chcąc dokonać lekkiej korekty toru jazdy muszę "pokonać" to chwilowe usztywnienie i dopiero jest ok.
Za tydzień jestem umówiony w serwisie zobaczymy co powiedzą.

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 15 lut 2020, 15:07
przez krzychun
To wygląda na problem ze elektrycznym wspomaganiem kierownicy...

PostNapisane: 15 lut 2020, 15:42
przez moropl
ukaszandrys napisał(a):Ja mam w mojej CX3 z 2019 podobny problem. Mam już przejechane 9000km. Otóż przy prędkościach powyżej 60km/h kierownica się usztywnia, ale w taki nienaturalny sposób. Jeśli jadę na wprost i nie ruszę kierownicą przez 1-2 sekundy to się kierownica "blokuje" i muszę zastosować trochę siły aby się ruszyła. Delikatne korekty toru jazdy nie wchodza w grę. Najbardziej denerwujące, a zarazem niebezpieczne, w przypadku długiego skrętu. Kierownica wtedy nie wraca do stanu "zero". Chcąc dokonać lekkiej korekty toru jazdy muszę "pokonać" to chwilowe usztywnienie i dopiero jest ok.
Za tydzień jestem umówiony w serwisie zobaczymy co powiedzą.


Daj znać co i jak po wizycie w ASO
pozdrawiam

PostNapisane: 27 lut 2020, 21:29
przez ukaszandrys
Auto w końcu trafiło do ASO i niestety tam zostało. Po całym dniu diagnozowania są w kropce. Pierwszy raz się z takim objawem spotkali. Sprawdzali geometrię, przekładali koła, zakładali inny zestaw kół i nic.... <glupek2> Dostałem auto zastępcze i czekam na info, będą walczyć.... <płacze>

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 27 lut 2020, 22:46
przez krzychun
Czyżby wymiana kolumny kierowniczej? EPS-y są chyba zazwyczaj zintegrowane z kolumną.

PostNapisane: 9 mar 2020, 22:34
przez ukaszandrys
Trafna diagnoza. Do wymiany cała kolumna kierownicy. Nie obyło się bez konsultacji z Mazda Polska. Niestety część jest niedostępna w Europie, podobno się nie psuje. <czytaj> Wysłali z Japonii nową, a moją mają odesłać na testy. Chłopaki z ASO stwierdzili, że do tej pory nie spotkali się z takim objawem. Niestety auto jeszcze będzie w ASO cały tydzień.

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 26 paź 2020, 20:25
przez mark40
Witam. Chciałem się dowiedzieć jak teraz sprawuje się układ kierowniczy po wymianie kolumny. Pytam, gdyż mam przebieg około 30000 i chyba mam podobny problem. Jadąc na wprost powyżej 60 km/h
mam wrażenie, że jest jakiś dziwny opór. Czym szybciej jadę to jest bardziej odczuwalne. Jest to nie zależne czy chcę przekręcić kierownicę w prawo lub w lewo. Pozdrawiam.

PostNapisane: 10 gru 2020, 18:45
przez moropl
Jestem po pierwszym przeglądzie. Kierownik serwisu poinformował mnie , że maglownica do wymiany. Zamówili, czekam. Dam znać czy wymiana pomogła.

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 10 gru 2020, 21:01
przez krzychun
Maglownica czy EPS?

PostNapisane: 10 gru 2020, 21:05
przez moropl
mówił o maglownicy. potwierdzę po odbiorze, pewnie trochę poczekam

P.S. z innej beczki – ile kosztuje samochód zastępczy w Waszych ASO ? – mnie policzyli 100zł/dzień za Mazdę 2.

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 10 gru 2020, 22:25
przez andrep
Ja podczas naprawy miałem za darmo z Mazda Asistance :) Ty pewnie masz bo autko nowe?
Panowie trochę późno mnie o tym poinformowali...,opisałem tu: (na dole posta)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3281909

Re: Układ kierowniczy – odczucia

PostNapisane: 10 gru 2020, 22:36
przez krzychun
Chodziło chyba o auto na czas przeglądu. Pytałem kiedyś o wynajem, ale nie pamiętam. 100zł/dzień to raczej tanio...