Po okresie gwarancyjnym kiedy stuknie 3 lata chciałbym obniżyć sobie cx 3.
W zakupie są następujące sprężyny:
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-eiba ... 8349822024.
Co myślicie o obniżeniu auta, robił już ktoś takie coś, 3 cm to dużo czy mało?
Koła na razie mam 16" ale w dalszej przyszłości planuję wymianę na 18".
Obniżenie zawieszenia
Strona 1 z 1
-3cm to standardowa wartość
Po 3 latach fabryczne sprężyny pewnie trochę siadły więc obniżenie finalnie będzie ciut mniejsze.
Pytanie co chcesz uzyskać. Jak masz 16 cali i chcesz sztywniejsze prowadzenie to pierwsze załóż 18 cali i poszukaj opon o twardym boku opony (np. z większym indeksem nośności). Auto się na pewno utwardzi.
Chyba że chodzi o wygląda, ale taka obniżona CX-3 czy to będzie dobrze wyglądać?
Po 3 latach fabryczne sprężyny pewnie trochę siadły więc obniżenie finalnie będzie ciut mniejsze.
Pytanie co chcesz uzyskać. Jak masz 16 cali i chcesz sztywniejsze prowadzenie to pierwsze załóż 18 cali i poszukaj opon o twardym boku opony (np. z większym indeksem nośności). Auto się na pewno utwardzi.
Chyba że chodzi o wygląda, ale taka obniżona CX-3 czy to będzie dobrze wyglądać?
No to jak chodzi o wygląda to się nie wypowiadam, bo mi by się nie podobało obniżać.
Miałem auto zawieszone ~10cm nad ziemią i musiałem uważać na każdy krawężnik. Teraz jedynie kurtyna aerodynamiczna przed przednimi kołami zaczepia. Więc wysokość idealna.
Miałem auto zawieszone ~10cm nad ziemią i musiałem uważać na każdy krawężnik. Teraz jedynie kurtyna aerodynamiczna przed przednimi kołami zaczepia. Więc wysokość idealna.
Moja jest obniżona na eibachach i na 19”. Możesz zobaczyć jak to wyglada w dziale nasze mazdy. Po samej wymianie różnica była ok10mm. Po ułożeniu ok 20. Trzeba pamiętać ze seryjne tez już siadły.
krzychun napisał(a):No to jak chodzi o wygląda to się nie wypowiadam, bo mi by się nie podobało obniżać.
Miałem auto zawieszone ~10cm nad ziemią i musiałem uważać na każdy krawężnik. Teraz jedynie kurtyna aerodynamiczna przed przednimi kołami zaczepia. Więc wysokość idealna.
1. 3-4 centymetry pod przednim zderzakiem by się jeszcze przydało (babcia 626 Cronos miała sporo większy prześwit- ponad 20cm praktycznie tyle samo co CX-5) . Fakt że rzadko kiedy się zaczepia ale...
2. Pytanie czy zaczepianie kurtyna aerodynamiczna o odboje/krawężniki ma jakiś negatywny wpływ na trwałość elementów/korozje etc?
Może ktoś wrzucić zbliżenie na te kurtyny i ich mocowanie?
3. Może ktoś wyjaśnić dlaczego kurtyny aerodynamiczne są takie długie i pionowo ustawione a nie np pod skosem? Czy mają jeszcze jakieś dodatkowe funkcje?
Myślę, że ich jedyne założenie to poprawa współczynnika Cx (opór powietrza). Nie przyglądałem się im jakoś specjalnie, jak będę miał chwilę to zobaczę one są chyba często ta zrobione że jakby co to odpadają bez większych strat.
Engineer napisał(a):Może ktoś wrzucić zbliżenie na te kurtyny i ich mocowanie?
Ja mam stare foto zrobione przy innej okazji, niestety jakość marna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9