Strona 1 z 1

Praca zawieszenia

PostNapisane: 27 cze 2019, 10:00
przez Friday
Czy w waszych cx3 zawieszenie pracuje głośno? Wcześniej miałem stuki przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające. Ale po wymianie przez serwis górnych mocowań amortyzatorów oraz łożysk i jakiś nakładek problem zniknął. Zastanawia mnie tylko, że czasami słyszę głuche dudnienia z zawieszenia podczas jazdy po nierównościach, garbach. Jakbym jechał na bardzo twardych oponach. Czy takie zachowanie to norma i wynika to z charakterystyki zawieszenia??

Re: Praca zawieszenia

PostNapisane: 27 cze 2019, 18:48
przez andrep
Ja w swoim samochodzie nie słyszę nic niepokojącego, wątek dot. zawieszenia już jest <czytaj>
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=205413

Re: Praca zawieszenia

PostNapisane: 27 cze 2019, 21:54
przez Engineer
Cisza <ok>

Re: Praca zawieszenia

PostNapisane: 14 paź 2019, 17:51
przez Friday
Przesyłam dźwięk pracy mojego zawieszenia. Proszę o ocenę od 6 minuty nagrania.
Droga w miarę równa, mazda po 2 naprawach gwarancyjnych. Czy TTTM?

Niestety rozszerzenie m4a jest zablokowanie i nie wiem jak dodac plik.

Re: Praca zawieszenia

PostNapisane: 14 paź 2019, 19:59
przez krzychun
A skąd jesteś? Może być na PW.

U mnie na garbkach jedyny niepokojące odgłos to podsufitka. Zastanawiam się czy tylko u mnie czy u innych też?

Chociaż jak się przejechałem trójką to tam komfort tłumienia nierówności to w innych kategoriach trzeba rozważać.

PostNapisane: 15 paź 2019, 06:06
przez Friday
Z okolic Rzeszowa. W piątek odstawiam auto do ASO i mam nadzieję, że tym razem problem zniknie.
A podsufitka też lubi sobie poskrzypieć na wybojach.
A jak przesłać plik mp3 na PW?

PostNapisane: 15 paź 2019, 10:27
przez Mati_WZL
Oczywista oczywistość że w trójce będzie bardziej komfortowe zawieszenie – po pierwsze przez rozstaw kół, po drugie przez rozstaw osi, a po trzecie przez inne nastawy zawieszenia... więc porównanie z czapy.

PostNapisane: 15 paź 2019, 18:23
przez krzychun
Mati_WZL napisał(a):Oczywista oczywistość że w trójce będzie bardziej komfortowe zawieszenie – po pierwsze przez rozstaw kół, po drugie przez rozstaw osi, a po trzecie przez inne nastawy zawieszenia... więc porównanie z czapy.


Dla mnie oczywistością nie jest, że jadąc na takim samym rozmiarze felg po garbkach 2 razy szybciej samochodem niżej zawieszonym o identycznej wadze jest połowę ciszej i połowę mniej czuć nierówności. Więc dla mnie to inna liga, nie spodziewałem się aż takiej różnicy. I na to rozstaw kół i osi nie ma za bardzo wpływu. Po prostu zastosowane inne rozwiązania, samochód jest dużo bardziej wyciszony, a materiały w środku i/lub sztywność nadwozia lepsza (sedan zawsze będzie sztywniejszy). Napisałem to ponieważ ja w CX-3 nic niepokojącego w pracy zawieszenie nie słyszę, ale jak ktoś się przesiądzie z 3 to może mieć odmienne obserwacje.

Nie mówię też, że mi to bardziej pasuje bo przy przyrzucaniu masy poczułem że zawieszenie wcale takie sztywne nie jest, a fealingu prawie nie ma...

PostNapisane: 16 paź 2019, 09:09
przez Mati_WZL
krzychun napisał(a):
Mati_WZL napisał(a):Oczywista oczywistość że w trójce będzie bardziej komfortowe zawieszenie – po pierwsze przez rozstaw kół, po drugie przez rozstaw osi, a po trzecie przez inne nastawy zawieszenia... więc porównanie z czapy.


Dla mnie oczywistością nie jest, że jadąc na takim samym rozmiarze felg po garbkach 2 razy szybciej samochodem niżej zawieszonym o identycznej wadze jest połowę ciszej i połowę mniej czuć nierówności. Więc dla mnie to inna liga, nie spodziewałem się aż takiej różnicy. I na to rozstaw kół i osi nie ma za bardzo wpływu. Po prostu zastosowane inne rozwiązania, samochód jest dużo bardziej wyciszony, a materiały w środku i/lub sztywność nadwozia lepsza (sedan zawsze będzie sztywniejszy). Napisałem to ponieważ ja w CX-3 nic niepokojącego w pracy zawieszenie nie słyszę, ale jak ktoś się przesiądzie z 3 to może mieć odmienne obserwacje.

Nie mówię też, że mi to bardziej pasuje bo przy przyrzucaniu masy poczułem że zawieszenie wcale takie sztywne nie jest, a fealingu prawie nie ma...

deprecjonujesz rozstaw osi ? no to zrób sobie test – idź na jazdę testową do np mercedesa, znajdź przejazd kolejowy i przeleć po nim najpierw A-klasą a później E-klasą lub eSką... może wtedy zrozumiesz

PostNapisane: 16 paź 2019, 09:18
przez krzychun
Mati_WZL napisał(a):deprecjonujesz rozstaw osi ? no to zrób sobie test – idź na jazdę testową do np mercedesa, znajdź przejazd kolejowy i przeleć po nim najpierw A-klasą a później E-klasą lub eSką... może wtedy zrozumiesz


Nie wiem co chcesz udowodnić. Czytaj ze zrozumieniem. Na przejeździe kolejowym będzie to miało wpływ, ale na garbkach marginalny. Pomijasz też, że przedstawiłeś 2 zupełnie różne samochody o różnej masie resorowanej i różnych rozwiązaniach konstrukcyjnych.

Re: Praca zawieszenia

PostNapisane: 20 paź 2019, 10:50
przez dareme89
Trójka ma z tylu niezależne zawieszenie a cx3 Belkę i to jest główny powód różnicy zachowań aut na nierównościach.

Re: Praca zawieszenia

PostNapisane: 21 paź 2019, 16:56
przez Friday
Jestem po wizycie w ASO. To lekkie dudnienie powodował jakiś luźny kabelek z prawej strony zawieszenia.
Teraz został problem poruszony w innym wątku dot. stuków na kierownicy podczas jazdy na rondzie.
Puki co to aso mazda zrobiło jakieś testy. Po czym wgrano jakiś program sterownika skrętu – co nic nie pomogło. Potem wymieniono mi kolumnę kierowniczą ale to też mało pomogło. Może troszeczkę. Teraz czekam na odpowiedź z Mazdy Polska (ponoć sprawa poszła do japoni) jak wyeliminować całkowicie problem. Więc czekam na odpowiedź, puki co nie usłyszałem tekstu TTTM.

Dopisano 25 lis 2019, 11:57:

Niestety to nie ten kabelek powodował dudnienie. Mało jeździłem w ostatnim czasie CX3 – więcej żona.
Kilka dni temu jadę i znowu słyszę stłumione dudnienie z prawego przodu, sprawdzam czy w/w kabelek nie poluzował się ale nie. Dziwne ,że nie zawsze dudni na tej samej drodze. Jednym razem jest cisza innym dudni. Przeważnie dudni jak samochód wcześniej zaparkowany jest na bardzo nierównym terenie – potem to mija.
Byłem z tym w aso ale niestety podczas jazdy z serwisantem była cisza. Przez to że raz dudni innym razem nie nie jestem wstanie tego udowodnić w aso. Według serwisu wszystko jest ok.
Co może powodować (gdzie szukać przyczyny) takie stłumione – głuche dudnienie podczas jazdy na niewielkich nierównościach?
Na dziurach, kocich łbach, progach zwalniających nic nie słychać.

Re: Praca zawieszenia

PostNapisane: 30 lip 2021, 14:06
przez Bartkal912E
Podobno były kiedyś problemy z łożyskami sprężyn w kolumnach przednich. Taka była akcja serwisowa, ale to by przeskakiwało i stukało, a nie dudniło.

Ja mam kłopot ze skrzypieniem z tylnego zawieszenia, lub wydechu. Miałem to jak była nowa, ustało na 15 tys i wróciło. Praktycznie tylko podczas przejeżdżania przez progi zwalniające na których nie da się wjechać 2 kołami. Czyli jakby stabilizator wtedy pracował, mieliście może taki problem u siebie, czy tuleje w oryginale sa poliuretanowe, że skrzypią?

Jakieś sugestie, nie chce jechać do ASo bez pomysłu na źródło, bo może się skończyć długa seria wizyt na poprawki.?