Strona 1 z 2
Hamulce – oryginał kontra zamienniki

Napisane:
14 kwi 2018, 13:11
przez dareme89
Witam chciałbym podzielić się ciekawym spostrzeżeniem. Oryginalne klocki hamulcowe wytrzymały u mnie 40k km. Wtedy samemu założyłem klocki ATE. Przejechałem na nich 50k km i wczoraj sprawdziłem ich stan, na oko zostało ok 40-50% klocka nowego. Także jak ktoś chce wymieniać nawet w aso hamulce to polecam kupić jednak samemu zamiennik, szczególnie że słaba jakość hamulców na pierwszy montaż w mazdach jest już mocno rozpracowana w innych modelach jak 3 i 6. Dodam tylko że cały przebieg auta był wykonywany w podobnych warunkach drogowych, te same trasy itp. Może Wy macie jakieś spostrzeżenie odnośnie nieoryginalnych elementów które lepiej Wam się sprawdziły?
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
14 kwi 2018, 13:22
przez bbogdan
Wymieniałeś przód i tył ? a tarcze w jakim stanie ?
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
15 kwi 2018, 11:06
przez dareme89
Sam przód. Tylne tarcze bez rantu, klocka jeszcze sporo. Jak to tył pewnie dopiero przy 150k km będzie do wymiany. Z przodu same klocki wymieniałem bo wtedy tarcze tez jeszcze były spoko. Obecnie tarcze powoli się już kończą jak mierzyłem grubość to są już w dolnej granicy grubości, natomiast na razie je zostawiam, nic nie biją jeszcze wiec myśle ze sezon letni przelecę na nich i na jesień ogarnę komet przód ate tarcze plus klocki.
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
15 kwi 2018, 12:10
przez bbogdan
Dziękuje za odpowiedz ,tak pytałem z ciekawości bo u siebie jeszcze osobiście nie sprawdzałem ale z tego co piszesz przednie tarczę 100 tyś wytrzymają a to niezły wynik
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
15 kwi 2018, 17:36
przez dareme89
trzeba tylko pamietac ze ja codziennie wyjezdzam z miasta i robie ok 100km w jedna strone. jak ktos jezdzi po miescie to pewnie 100k nie wytrzymaja

ale sam jestem ciekawy wynikow innych.
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
17 kwi 2018, 14:17
przez Ternitz
Ja mam juz 63 tys km i pierwsze klocki. Przy 59 tys w serwisie powiedzieli ze jeszcze 5 mm. Mysle ze przy nastepnym przegladzie beda do wymiany. Z tym ze ja jezdze 80% autostradami

Napisane:
1 lut 2019, 13:16
przez Furiat
dareme89 napisał(a):Witam chciałbym podzielić się ciekawym spostrzeżeniem. Oryginalne klocki hamulcowe wytrzymały u mnie 40k km. Wtedy samemu założyłem klocki ATE. Przejechałem na nich 50k km i wczoraj sprawdziłem ich stan, na oko zostało ok 40-50% klocka nowego. Także jak ktoś chce wymieniać nawet w aso hamulce to polecam kupić jednak samemu zamiennik, szczególnie że słaba jakość hamulców na pierwszy montaż w mazdach jest już mocno rozpracowana w innych modelach jak 3 i 6. Dodam tylko że cały przebieg auta był wykonywany w podobnych warunkach drogowych, te same trasy itp. Może Wy macie jakieś spostrzeżenie odnośnie nieoryginalnych elementów które lepiej Wam się sprawdziły?
Tak à propos, to u mnie też zbliża się wymiana klocków, czekam tylko na pierwszy sygnał dźwiękowy zużycia.
Czy ktoś jeszcze wymieniał klocki na inne niż te mazdowskie TRW?
Dareme poleca ATE.
A np. EBC – ktoś, coś?
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
1 lut 2019, 14:54
przez KrzyzakMitsu
TRW to bardzo dobry produkt – to polska fabryka brytyjskiego Lucasa, ich wadą jest, że generalnie mocno pylą.
ATE to też lider w kwestii hamulców, podobnie jak Textar, więc można śmiało brać.
A co do EBC – te są dużo droższe i musisz uwać, bo zależnie od modelu to niektóre potrafią zmasakrować tarczę – inaczej, muszą współpracować z odpowiednią tarczą (np. klocki żółte).
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
1 lut 2019, 16:05
przez krzychun
Ja tam wolę wymieniać klocki niż tarcze (skoro się klocek dłużej trzyma to znaczy że więcej tarczy zużył)…
Moim zdaniem TRW dla OEM, a taki aftermarket to 2 różne półki jakościowe.
Na TRW do Lancera narzekałem (niedokładność odlewu, guma pomiędzy klockiem, a tłoczeniem która powodowała że hamulec był mekki)…
ATE miało lepsze opinie, ale osobiście nie stosowałem.
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
2 lut 2019, 09:49
przez dareme89
Dodam ze ate wytrzymały 80k i wymieniłem je na nowy komplet dlatego ze przy 120k trzeba było już tarcze wymienić bo nie trzymały parametrów. Klocka jeszcze było.
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
2 lut 2019, 15:40
przez KrzyzakMitsu
Ale to nie świadczy o tym, że ate jest lepsze od trw bo obaj producenci mają produkty różnej jakości i przeznaczenia. Te klocki były twardsze, wolniej się zużywały i bardziej masakrowały tarcze, co sam przyznałeś, że były do wymiany.

Napisane:
2 lut 2019, 16:37
przez Furiat
dareme89 napisał(a):Dodam ze ate wytrzymały 80k i wymieniłem je na nowy komplet dlatego ze przy 120k trzeba było już tarcze wymienić bo nie trzymały parametrów. Klocka jeszcze było.
Jaki masz model tych ATE?
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
3 lut 2019, 23:52
przez dareme89
Hamulce zawsze zamawiam z brakeparts.pl, wejdź w model auta i będziesz miał numer.
A czy ja mówię ze lepsze? Zawsze co druga wymianę klocków wymieniam tarcze. I nie s powodu tego ze Krzywe tylko po prostu mierze grubość. Jak maja mniejsza od wytycznych producenta to zmiana. Rant był mały i przegląd bez problemu by przeszło auto.
Natomiast przebieg klocków 40tys uważam za żart na pierwszy montaż. A znał przypadek ze auto na pierwszy przegląd 20tys dojechało już na drugim komplecie klocków. Nie jestem pewien czy na pewno trw jest w cx3 z tego co pamietam to jak siecpytalrm o cenę ori klocków to podawali taka nazwę firmy ze nigdy jej nie słyszałem, ponoć japońskie.
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
4 lut 2019, 09:31
przez krzychun
Ale to 40 tys to automat czy manual? Bo dla żywotności klocków jest to spora różnica... Do tego zależy od stylu jazdy... Ja nigdy nie zużyłem klocków w Lancerze… Zazwyczaj nie były nawet w połowie. Często się zdarzało że TRW się tak zeszkliły że tarcze konsumowały albo pokrzywiłem tarcze... Tak że wszystko zależy.
Dla mnie jak do wymiany są tylko klocki, a tarcza jest cała to czym się przejmować? Lepsze niż wymieniać tarczę co chwilę (bo klocek za twardy albo się zwichruje)...
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
4 lut 2019, 12:58
przez dareme89
Manual. Jeżeli bym został przy ori klockach to przy przebiegu 120k więcej wydałbym
Na klocki przez ten czas niz na komplet tarcz i klocków przy 120.
Re: Żywotność oryginalnych części a zamienników

Napisane:
4 lut 2019, 13:12
przez krzychun
Jeśli masz problem z hamulcami (w sensie zużycie bo rozumiem że z wichrowaniem nie masz problemu?) to szukałeś już jakiś zestawów z cięższych modeli? Jest coś plug and play?
W Lancerze było tak że wystarczyło jarzmo i tarczę z ASX-a wymienić (zacisk, klocek ten sam). Albo z Outlandera tylko wtedy z zaciskiem i klocek inny.
Re: Hamulce – oryginał kontra zamienniki

Napisane:
10 cze 2022, 20:41
przez JacekM
Czy przy wymianie klocków z przodu w CX-3 należy również kupić nowy zestaw tych blaszek czy mogą być te stare ?
Chodzi mi o to :
https://www.iparts.pl/czesc/zestaw-akce ... tml#100630Jaki jest ten sygnał dzwiekowy zuzytych klocków ? Bedzie cos piszczalo w kabinie czy trzeba sluchac piszczacych klocków na zewnatrz ?
Re: Hamulce – oryginał kontra zamienniki

Napisane:
10 cze 2022, 22:07
przez krzychun
Ja wymieniałem bez takiego zestawu.
Ja nie doświadczyłem dźwięku zużycia klocków. Ale raczej nie da się tego pomylić z czymś innym.
Re: Hamulce – oryginał kontra zamienniki

Napisane:
11 cze 2022, 14:03
przez JacekM
Czy wszystkie klocki do Mazdy są w komplecie z takimi blachami przylegającymi do powierzchni od strony zacisku ? Mechanik mówił żeby kupować tylko z takimi blachami bo bez nich piszczą przy hamowaniu. Podobno nie wszystkie nowe klocki są sprzedawane z tymi blachami i trzeba to sprawdzac przed zakupem.
Jak to z tym jest naprawdę ?
Re: Hamulce – oryginał kontra zamienniki

Napisane:
11 cze 2022, 17:06
przez mario-k
To mechanik może przełożyć blaszki ze starych klocków do nowych.Teraz oszczędności wprowadzają firmy ale są tańsze