Hamulce – oryginał kontra zamienniki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dareme89 » 14 kwi 2018, 12:11

Witam chciałbym podzielić się ciekawym spostrzeżeniem. Oryginalne klocki hamulcowe wytrzymały u mnie 40k km. Wtedy samemu założyłem klocki ATE. Przejechałem na nich 50k km i wczoraj sprawdziłem ich stan, na oko zostało ok 40-50% klocka nowego. Także jak ktoś chce wymieniać nawet w aso hamulce to polecam kupić jednak samemu zamiennik, szczególnie że słaba jakość hamulców na pierwszy montaż w mazdach jest już mocno rozpracowana w innych modelach jak 3 i 6. Dodam tylko że cały przebieg auta był wykonywany w podobnych warunkach drogowych, te same trasy itp. Może Wy macie jakieś spostrzeżenie odnośnie nieoryginalnych elementów które lepiej Wam się sprawdziły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez bbogdan » 14 kwi 2018, 12:22

Wymieniałeś przód i tył ? a tarcze w jakim stanie ?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez dareme89 » 15 kwi 2018, 10:06

Sam przód. Tylne tarcze bez rantu, klocka jeszcze sporo. Jak to tył pewnie dopiero przy 150k km będzie do wymiany. Z przodu same klocki wymieniałem bo wtedy tarcze tez jeszcze były spoko. Obecnie tarcze powoli się już kończą jak mierzyłem grubość to są już w dolnej granicy grubości, natomiast na razie je zostawiam, nic nie biją jeszcze wiec myśle ze sezon letni przelecę na nich i na jesień ogarnę komet przód ate tarcze plus klocki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez bbogdan » 15 kwi 2018, 11:10

Dziękuje za odpowiedz ,tak pytałem z ciekawości bo u siebie jeszcze osobiście nie sprawdzałem ale z tego co piszesz przednie tarczę 100 tyś wytrzymają a to niezły wynik
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez dareme89 » 15 kwi 2018, 16:36

trzeba tylko pamietac ze ja codziennie wyjezdzam z miasta i robie ok 100km w jedna strone. jak ktos jezdzi po miescie to pewnie 100k nie wytrzymaja :) ale sam jestem ciekawy wynikow innych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Ternitz » 17 kwi 2018, 13:17

Ja mam juz 63 tys km i pierwsze klocki. Przy 59 tys w serwisie powiedzieli ze jeszcze 5 mm. Mysle ze przy nastepnym przegladzie beda do wymiany. Z tym ze ja jezdze 80% autostradami
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2018, 13:06
Posty: 35
Auto: Mazda CX 3 2.0 AWD REVOLUTION

Postprzez Furiat » 1 lut 2019, 12:16

dareme89 napisał(a):Witam chciałbym podzielić się ciekawym spostrzeżeniem. Oryginalne klocki hamulcowe wytrzymały u mnie 40k km. Wtedy samemu założyłem klocki ATE. Przejechałem na nich 50k km i wczoraj sprawdziłem ich stan, na oko zostało ok 40-50% klocka nowego. Także jak ktoś chce wymieniać nawet w aso hamulce to polecam kupić jednak samemu zamiennik, szczególnie że słaba jakość hamulców na pierwszy montaż w mazdach jest już mocno rozpracowana w innych modelach jak 3 i 6. Dodam tylko że cały przebieg auta był wykonywany w podobnych warunkach drogowych, te same trasy itp. Może Wy macie jakieś spostrzeżenie odnośnie nieoryginalnych elementów które lepiej Wam się sprawdziły?


Tak à propos, to u mnie też zbliża się wymiana klocków, czekam tylko na pierwszy sygnał dźwiękowy zużycia.
Czy ktoś jeszcze wymieniał klocki na inne niż te mazdowskie TRW?

Dareme poleca ATE.

A np. EBC – ktoś, coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2016, 15:17
Posty: 120 (1/0)
Auto: Mazda CX-3 2016

Postprzez KrzyzakMitsu » 1 lut 2019, 13:54

TRW to bardzo dobry produkt – to polska fabryka brytyjskiego Lucasa, ich wadą jest, że generalnie mocno pylą.
ATE to też lider w kwestii hamulców, podobnie jak Textar, więc można śmiało brać.
A co do EBC – te są dużo droższe i musisz uwać, bo zależnie od modelu to niektóre potrafią zmasakrować tarczę – inaczej, muszą współpracować z odpowiednią tarczą (np. klocki żółte).
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez krzychun » 1 lut 2019, 15:05

Ja tam wolę wymieniać klocki niż tarcze (skoro się klocek dłużej trzyma to znaczy że więcej tarczy zużył)…

Moim zdaniem TRW dla OEM, a taki aftermarket to 2 różne półki jakościowe.

Na TRW do Lancera narzekałem (niedokładność odlewu, guma pomiędzy klockiem, a tłoczeniem która powodowała że hamulec był mekki)…

ATE miało lepsze opinie, ale osobiście nie stosowałem.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dareme89 » 2 lut 2019, 08:49

Dodam ze ate wytrzymały 80k i wymieniłem je na nowy komplet dlatego ze przy 120k trzeba było już tarcze wymienić bo nie trzymały parametrów. Klocka jeszcze było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez KrzyzakMitsu » 2 lut 2019, 14:40

Ale to nie świadczy o tym, że ate jest lepsze od trw bo obaj producenci mają produkty różnej jakości i przeznaczenia. Te klocki były twardsze, wolniej się zużywały i bardziej masakrowały tarcze, co sam przyznałeś, że były do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Furiat » 2 lut 2019, 15:37

dareme89 napisał(a):Dodam ze ate wytrzymały 80k i wymieniłem je na nowy komplet dlatego ze przy 120k trzeba było już tarcze wymienić bo nie trzymały parametrów. Klocka jeszcze było.


Jaki masz model tych ATE?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2016, 15:17
Posty: 120 (1/0)
Auto: Mazda CX-3 2016

Postprzez dareme89 » 3 lut 2019, 22:52

Hamulce zawsze zamawiam z brakeparts.pl, wejdź w model auta i będziesz miał numer.

A czy ja mówię ze lepsze? Zawsze co druga wymianę klocków wymieniam tarcze. I nie s powodu tego ze Krzywe tylko po prostu mierze grubość. Jak maja mniejsza od wytycznych producenta to zmiana. Rant był mały i przegląd bez problemu by przeszło auto.

Natomiast przebieg klocków 40tys uważam za żart na pierwszy montaż. A znał przypadek ze auto na pierwszy przegląd 20tys dojechało już na drugim komplecie klocków. Nie jestem pewien czy na pewno trw jest w cx3 z tego co pamietam to jak siecpytalrm o cenę ori klocków to podawali taka nazwę firmy ze nigdy jej nie słyszałem, ponoć japońskie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez krzychun » 4 lut 2019, 08:31

Ale to 40 tys to automat czy manual? Bo dla żywotności klocków jest to spora różnica... Do tego zależy od stylu jazdy... Ja nigdy nie zużyłem klocków w Lancerze… Zazwyczaj nie były nawet w połowie. Często się zdarzało że TRW się tak zeszkliły że tarcze konsumowały albo pokrzywiłem tarcze... Tak że wszystko zależy.

Dla mnie jak do wymiany są tylko klocki, a tarcza jest cała to czym się przejmować? Lepsze niż wymieniać tarczę co chwilę (bo klocek za twardy albo się zwichruje)...
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dareme89 » 4 lut 2019, 11:58

Manual. Jeżeli bym został przy ori klockach to przy przebiegu 120k więcej wydałbym
Na klocki przez ten czas niz na komplet tarcz i klocków przy 120.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez krzychun » 4 lut 2019, 12:12

Jeśli masz problem z hamulcami (w sensie zużycie bo rozumiem że z wichrowaniem nie masz problemu?) to szukałeś już jakiś zestawów z cięższych modeli? Jest coś plug and play?

W Lancerze było tak że wystarczyło jarzmo i tarczę z ASX-a wymienić (zacisk, klocek ten sam). Albo z Outlandera tylko wtedy z zaciskiem i klocek inny.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez JacekM » 10 cze 2022, 19:41

Czy przy wymianie klocków z przodu w CX-3 należy również kupić nowy zestaw tych blaszek czy mogą być te stare ?
Chodzi mi o to : https://www.iparts.pl/czesc/zestaw-akce ... tml#100630
Jaki jest ten sygnał dzwiekowy zuzytych klocków ? Bedzie cos piszczalo w kabinie czy trzeba sluchac piszczacych klocków na zewnatrz ?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2021, 11:48
Posty: 81 (3/1)
Skąd: Norwegia
Auto: CX-3, 2016, 2.0 benz, 120 KM

Postprzez krzychun » 10 cze 2022, 21:07

Ja wymieniałem bez takiego zestawu.

Ja nie doświadczyłem dźwięku zużycia klocków. Ale raczej nie da się tego pomylić z czymś innym.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez JacekM » 11 cze 2022, 13:03

Czy wszystkie klocki do Mazdy są w komplecie z takimi blachami przylegającymi do powierzchni od strony zacisku ? Mechanik mówił żeby kupować tylko z takimi blachami bo bez nich piszczą przy hamowaniu. Podobno nie wszystkie nowe klocki są sprzedawane z tymi blachami i trzeba to sprawdzac przed zakupem.
Jak to z tym jest naprawdę ?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2021, 11:48
Posty: 81 (3/1)
Skąd: Norwegia
Auto: CX-3, 2016, 2.0 benz, 120 KM

Postprzez mario-k » 11 cze 2022, 16:06

To mechanik może przełożyć blaszki ze starych klocków do nowych.Teraz oszczędności wprowadzają firmy ale są tańsze
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9