Strona 1 z 2

Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 1 sie 2017, 20:10
przez whiteoff
Cześć,

Czy się martwić ?

Czasami (bardzo rzadko) zdarza się po kilku godzinach postoju na parkingu wsiadam w auto, uruchamiam czekam, aż silnik nie jest już na ssaniu, wrzucam R – cofam, wrzucam D mam szarpnięcie tak, że opony mi zapiszczą.

Przejechane 16000 km.

Re: Czy to problem z automatem

PostNapisane: 2 sie 2017, 03:20
przez andrep
U mnie czasem też się zerwie parę metrów(przesadziłem 1-2m) do przodu jak bym silniej nacisnął gaz , co mnie dziwi bo np. gazu daję odrobinę, ale nie żeby koła piszczały :) ,nawet jak bym chciał to dołącza się tył i ciągnie do przodu a nie piszczy. Przyznam że to trochę dziwne i nie zawsze występuje, ale chyba właśnie na początku jazdy jak wycofam z garażu i ruszam do przodu, muszę poobserwować, na razie mnie to nie zaniepokoiło dopóki kolega nie zwrócił na to uwagi. Może to normalka?

Re: Czy to problem z automatem

PostNapisane: 2 sie 2017, 08:50
przez dareme89
Mając doświadczenia z remontu automatu w poprzednim samochodzie radzę podjechać do aso i ich pomęczyć ewentualnie ziać opinie biegłego pzm. Szarpnięcia przy zmianie poszczególnych trybów pracy oznaczały umieranie jednego z zaworu w sterowniku. Na pewno tak nie powinno być w nowym automacie, bez względu na to co Wam powiedzą w aso.

Re: Czy to problem z automatem

PostNapisane: 5 sie 2017, 19:22
przez TOiOWO
Na forach amerykańskich jest pełno opisów podobnego zachowania automatu, aż do uszkodzeniach sąsiednich aut na parkingu. Kończyło się wymianą skrzyni. W mojej CX-5 (2016) automat potrafi się wyłączyć (przejść na luz) podczas jazdy na kilka sekund.

Re: Czy to problem z automatem

PostNapisane: 5 sie 2017, 19:39
przez andrep
U mnie opisany incydent był tak dawno że na razie się nie martwię, bardziej bym to wiązał z pedałem gazu , bo to jest w zasadzie jak joystick elektroniczny który wydaje mi się daje większy impuls dodania gazu i autko robi skok. Opisałem tak "łopatologicznie" :) jakie mam odczucie bo się na tym nie znam :D.Dodam jeszcze że samo po przełączeniu na D nie zrobiło "skoku" tylko lekko dotknąłem gazu.

Dopisano 1 lip 2020, o 10:57:

dareme89 napisał(a):Mając doświadczenia z remontu automatu w poprzednim samochodzie radzę podjechać do aso i ich pomęczyć ewentualnie ziać opinie biegłego pzm.

Po tym co mnie spotkało myślę że masz rację.
Zrobiłem wypad w ubiegłym tyg. nad Morze (wyjazd 22.06.20) i wracając w Niedzielę (28.06.20) spotkała mnie przykra sytuacja , a mianowicie dojeżdżając w korku do bramek na autostradzie (ok 250 km od KRK) chcąc podjechać bliżej autko wyskoczyło do przodu jak kangur z pół metra. Dobrze że nie byłem przy zderzaku poprzedzającego samochodu, dodam że do tego momentu całą trasę nie było problemów, chcąc ruszyć ponownie usłyszałem jakieś zgrzyty wycie dosłownie szok ,(z dwóch stron korek do bramek ok 1 km) jak by coś trzymało samochód i w pewnym momencie puszczało. Przyznam że serce na ramieniu a żona jeszcze do mnie czemu tak szarpię jak ona pije wodę i czy chcę ją specjalnie ochlapać(załamka) :) . Jak na złość jeszcze od paru dni zaczął działać i-stop bo się podładował aku w trasie a wcześniej z 5 miesięcy był spokój (oczywiście szybko wyłączyłem). Przypomniałem sobie o tzw. „stałym drugim biegu” i włączyłem tę funkcję – oczywiście po ruszeni (normalnie) włączałem od razu automat i autko bez problemu jechało .W Poniedziałek tel do ASO i prośba o jak najszybszy termin , ponieważ we wtorek nie było a ja miałem pracę (dyżur) 12 godzin więc dzisiaj o 7 rano się stawiłem Aandora Kraków, dojazd do serwisu tak jak wcześniej opisywałem , z wyłączonym i-stop jakoś ruszałem a potem już normalnie no i przy zatrzymywaniu też dało się odczuć szarpnięcie dosłownie w ostatniej fazie .Na jeździe wokół salonu potwierdzona została awaria skrzyni biegów, przewieźli się jeszcze mechanicy, widziałem jak odjeżdżałem taksówką jak moje autko wyjeżdża z salonu. Po ok 1,5 godzinie tel. z informacją że skrzynia biegów do wymiany , po odkręceniu miski olejowej w skrzyni widać opiłki metalu .Co do obsługi w ASO jak do tej pory byłem zawsze zadowolony oby teraz i tak było , naprawę przez tel. wyceniono na ok 30 tys. ! , oczywiście stosowne pismo mają wysłać do Mazda PL bo jak wiadomo nawet naprawę lusterka muszą zatwierdzać więc teraz tym bardziej wymagana jest zgoda naprawy na gwarancji (mam dodatkową 2 letnią).Przebieg autka to ok 34 000 , większość w trasie i na zakupy bo do pracy mam blisko (na nogach zapylam) w korkach rzadko jeżdżę , o samochód dbałem a tu taka przygoda i tyle nerwów , na wyświetlaczu żadnych błędów nie wyświetliło nic, napiszę jak się sytuacja dalej potoczy … ( miałem zrezygnować z przeglądu miesiąc temu bo po co ? i takie tam myśli ,ale bym dał w <dupa> )Co dalej ? napiszę jak będę wiedział , a cha w rozmowie telefonicznej pan poinformował mnie że należy się auto zastępcze z Asistance Mazdy (szkoda że jak byłem już w domu) ale po telefonie do asistance okazało się że nie muszę brać auta z salonu (wracać tam) tylko z wypożyczalni i podstawią pod dom ,obiecali Mazdę 6 kombi skrzynia manualna do 1,5 godziny.

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 1 lip 2020, 11:39
przez toruńczyk
Przykro ...nawet czytać ... ! :(
Mam podobny przebieg i nigdy bym się nie spodziewał aż takiej awarii ! :| Dlatego też ja nie przedłużałem gwarancji ...
Jednostkowy przypadek a jednak zdarzył się i oby był ostatni ! <diabełek>
A jednak Andrep masz szczęście w nieszczęściu! <spoko>

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 2 lip 2020, 12:26
przez andrep
Kamień z serca spadł <jupi> przed chwilą dostałem telefon że Mazda pokryje koszt naprawy (skrzynia zamówiona ma dojechać w sobotę) a po mojej stronie koszt oleju i filtrów <spoko>
Czyli przydała się dodatkowa gwarancja , a tak gdybałem ...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2#p3415512
Nie chcę myśleć co by było gdyby...? jej nie było, no i szybkie podjęcie decyzji przez Mazda PL zaoszczędziło nerwowego oczekiwania.Teraz można spokojnie pojeździć Mazdą 6 z Assistance <oczko>

PostNapisane: 2 lip 2020, 13:10
przez Sosenka
Super! Tak jak kolega Toruńczyk napisal masz szczescie w nieszczęściu.

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 2 lip 2020, 13:13
przez andrep
Kol Toruńczyk Cię pozdrawia , dałem mu info że jesteś na forum :), w końcu to byłaś-jesteś prekursorem tu na forum <spoko>

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 2 lip 2020, 15:22
przez Sosenka
Haha dzięki <jupi> bardzo mi miło, że o mnie pamiętacie :D

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 7 lip 2020, 16:20
przez andrep
Przygoda zakończona , autko odebrane i przez pierwsze ok 200 km trzeba skrzynię "nauczyć " pod swój styl jazdy :) Obsługa OK, samochodzik umyty i odkurzony (prosto z nad morza pojechał do ASO), wydaje się jeszcze lepiej jeździć niż przedtem ale to samo uczucie mają niektórzy po wymianie oleju :D
Koszt po mojej stronie to 2 l oleju przekładniowego ATFFZ 167,99 zł. Wymiana dokonana na gwarancji tzw ubezpieczeniowej Car Garantie jak i również ustawienie geometrii zawieszenia po wymianie <spoko>

Dopisano 15 lip 2020, o 16:42:

Małe sprostowanie :
Dostałem dzisiaj FA poleconym za całość , na szczęście na samym dole jest pozycja UWAGI a w niej napisane drobnym druczkiem kto pokrywa koszty .
Cena za wymianę okazała się niższa niż na początku sugerowano + rabat 2 420,58 PLN :)
do zapłaty pozostało 24 577,33 PLN.
Wyszczególniono 11 pozycji , głównie "drobnostki" oprócz samej skrzyni + robocizna – to już konkretna kwota za 8 rgb

Dopisano 3 gru 2020, o 18:13:

Niemiłe wspomnienia wracają … <oczko>
Dzisiaj wyjąłem kartę z kamerki samochodowej i z ciekawości przejrzałem folder Emergency dodam że tam znajdują się zapisy zdarzeń wywołanych przez czujnik (nie kasowane później).
Były trzy filmiki jakieś tam ostre hamowanie gdy ktoś zajechał mi drogę , trzaśnięcie-zamykanie maski gdy kamerka pracowała i ku mojemu zdziwieniu nagrała się awaria skrzyni... słychać zgrzyt i opisywany odgłos uderzenia jakby od dołu , czujnik wstrząsu , przeciążeń – czyli G-sensor to wykrył teraz widać na wykresie że nie było to lekkie zgrzytnięcie .Było czuć w środku bardzo mocno od dołu . Filmu oficjalnie nie udostępnię dla wszystkich bo użyłem nie cenzuralnych słów parę razy , na foto widać wykres z czujników jak zareagowały (jak było przed i po?) oraz wszystkie dane dot. zdarzenia , a na mapie też jaki kawał drogi do domu jeszcze miałem. :) Dodam że pomimo słuchania muzyki nagrało się głośne jakby "uderzenie"i zgrzyt.

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 11 mar 2021, 15:22
przez mxostry
andrep powiedz jeszcze przy jakim przebiegu ta awaria skrzyni wystąpiła u ciebie , pozdrawiam

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 11 mar 2021, 18:24
przez krzychun
Jak to było faktycznie 1,5G to tyle nie da się normalnie "wykręcić" w samochodzie... :|

PostNapisane: 11 mar 2021, 18:33
przez andrep
mxostry napisał(a):andrep powiedz jeszcze przy jakim przebiegu ta awaria skrzyni wystąpiła u ciebie , pozdrawiam

Cześć
34437 km, dołączam FA dla ciekawskich :) , zrobiłem od wymiany ok 3000 km więc skrzynka jeszcze nówka :)
PS
Dołączam do kompletu FA za olej (to już z własnej kieszeni <oczko> )

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 28 sie 2021, 07:51
przez Bonifacy54
Witaj andrep. Czytałem Twojego posta o awarii skrzyni biegów i po tym zastanawiam się nad przedłużeniem gwarancji na 2 lata. Moja kończy mi się w grudniu. Tylko mam pytanie. Którą opcję wybrałeś przy przedłużonej gwarancji – Mazda na 5 czy Mazda na 5 Plus. W srwisie nie potrafili mi dokładnie wyjaśnić jaka jest różnica. Bo cena jest dość znaczna. Jeśli możesz odpowiedz na maila b.baginski@wp.pl.

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 28 sie 2021, 11:14
przez andrep
Cześć , ja nie wybierałem tylko dostałem jako jeden z gratisów za 1zł przy kupnie samochodu.Nie wiem czy wtedy były dwie opcje? Sprawdzę w wolnej chwili jak znajdę dokumenty("Mazda na 5" taka była chyba nazwa? różnica w cenie tylko między opcją 1 lub 2 lat.) <oczko>
W załączniku jest ulotka z tamtych czasów :)
W dokumentach mam nazwę "Porozumienie Ubezpieczeniowe" CarGarantie

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 28 sie 2021, 17:16
przez Bonifacy54
Dziękuję za odpowiedź. Ja nie miałem tyle szczęścia przy zakupie co Ty. Dostałem komplet opon zimowych z alufelgami i immobiliser Omega. Przedłużenie gwarancji muszę sobie wykupić. Chyba wybiorę tańszą opcję Mazda na 5. Coś czuję, że się przyda☹️.

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 1 wrz 2021, 12:20
przez Majsiek
Gwarancja na 5 obejmuje tylko części mechaniczne, wsriant plus to pełna gwarancja, jak fabryczna. Na przykład jak Ci padną światła Led to wersja tansza nie obejmie tego

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 6 wrz 2021, 11:12
przez Bonifacy54
Niestety nie mam ledów. Trochę dałem ciała przy zakupie i teraz tego żałuję. Podjąłem już decyzję i biorę tą Mazda na 5.

Re: Szarpnięcia przy zmianie biegu (automat)

PostNapisane: 2 cze 2023, 17:33
przez Darek1973
stuknięcie przy zmianie biegów z 2 na 3 w CX3 automat.[/b][/b]
U mnie pojawiło się stuknięcie przy zmianie biegu z 2 na 3. Oczywiście przy redukcji (hamowaniu) to samo. Auto po gwarancji, przebieg 113kk. Zacząłem od wymiany dynamicznej w skrzyni biegów, niestety nie pomogło. Przerażony usterką przeszukałem internet w poszukiwaniu problemu- nic nie znalazłem. Byłem u kilku speców od ,,automatów" i też rozkładali ręce. Stuknięcie było coraz mocniejsze. Nieoczekiwanie pomógł i to telefonicznie warsztat z Tucholi. Trzeba zrobić nowy soft i adaptację skrzyni.
Auto trafiło do serwisu Mazda Bydgoszcz. Po dwóch nerwowych godzinach w poczekalni usłyszałem wiadomość : wszystko w porządku, skrzynia pracuje normalnie. Z uśmiechem na ustach płaciłem rachunek... całe 470 zł.