Koło zapasowe
Witam serdecznie, mam pytanie do szczęśliwych posiadaczy cx-3, do których niebawem dołączę jak wygląda u Was podłoga bagażnika, kiedy nie domowiliście koła dojazdowego dedykowanego przez producenta?? Domyslam się, że niewielu użytkowników zdecydowało się na zakup (cena niespełna 2000 odstrasza). Czy interesował się już ktoś jak można samemu doposażyć auto w takie koło? Chociażby jakimś tanim chińskim zamiennikiem z amełykańskiego eBaya (or something) Proszę, podzielcie się wiedzą i spostrzeżeniami
Halo Feston
Doposażyłem swojego cx-3 w koło dojazdowe , które dokupiłem dodatkowo , polecam google i adresy np. Beretta lub koło dojazdowe w Warszawie.Wygląda na nowe choć takim nie jest (data producji 2013).
Za 400 zł. kompl.koło zgodnie z instrukcją w moim przypadku 16" : T125/90D16 98M , zamiast D może być R, dorobić motylka M8 o dł. 10 cm i zamocować w bagażniku . Dodatkowo wyciąłem ze styropianu boczki na dnie bagażnika o grubości 5 cm niwelujące różnice wysokości z kołem i gotowe .
W poprzednim aucie opatrzność czuwała i nie musiałem korzystać z dojazdówki 10 lat (ani razu).
Oczywiście trzeba dokupić odpowiedni podnośnik .
Szerokiej drogi.
safety.
Doposażyłem swojego cx-3 w koło dojazdowe , które dokupiłem dodatkowo , polecam google i adresy np. Beretta lub koło dojazdowe w Warszawie.Wygląda na nowe choć takim nie jest (data producji 2013).
Za 400 zł. kompl.koło zgodnie z instrukcją w moim przypadku 16" : T125/90D16 98M , zamiast D może być R, dorobić motylka M8 o dł. 10 cm i zamocować w bagażniku . Dodatkowo wyciąłem ze styropianu boczki na dnie bagażnika o grubości 5 cm niwelujące różnice wysokości z kołem i gotowe .
W poprzednim aucie opatrzność czuwała i nie musiałem korzystać z dojazdówki 10 lat (ani razu).
Oczywiście trzeba dokupić odpowiedni podnośnik .
Szerokiej drogi.
safety.
Hej Feston !
Wyrzeżbij Ty nam jakieś magiczne koło by nie zabierało nam i tak skromnej przestrzeni bagażowej!
Ja najpierw "z natury" sprawdzę jak z ładownością tego auta a póżniej zdecyduję . Nie pamiętam ile to lat temu zmieniałem koło ale będzie to z 25lat temu .Rozwarstwiła się nalewka a było to w poprzedniej epoce gdzie opony były reglamentowane
Wszystko się może zdarzyć ale i tak wszystkiego nie przewidzimy
Myślę przejść jakiś szybki kurs nauki wulkanizacji koła zestawem naprawczym bo nie wiem "czym to się je" ... a może na dach samochodu zapas 'wyniosę " ?
Jak już jesteśmy "w bagażniku" to niech mnie ktoś oświeci czy oryginalna wykładzina bagażnika jest na dolną i górną podłogę (a takie zamienniki występują na allegro) ?
P.S. Wybaczcie mi Panie za miejsce i formę ... ale doceńcie choć dobre intencje ... Mam nadzieje że Administracja też przymknie oko
Dziś Dzień Kobiet !
Wyrzeżbij Ty nam jakieś magiczne koło by nie zabierało nam i tak skromnej przestrzeni bagażowej!
Ja najpierw "z natury" sprawdzę jak z ładownością tego auta a póżniej zdecyduję . Nie pamiętam ile to lat temu zmieniałem koło ale będzie to z 25lat temu .Rozwarstwiła się nalewka a było to w poprzedniej epoce gdzie opony były reglamentowane
Wszystko się może zdarzyć ale i tak wszystkiego nie przewidzimy
Myślę przejść jakiś szybki kurs nauki wulkanizacji koła zestawem naprawczym bo nie wiem "czym to się je" ... a może na dach samochodu zapas 'wyniosę " ?
Jak już jesteśmy "w bagażniku" to niech mnie ktoś oświeci czy oryginalna wykładzina bagażnika jest na dolną i górną podłogę (a takie zamienniki występują na allegro) ?
P.S. Wybaczcie mi Panie za miejsce i formę ... ale doceńcie choć dobre intencje ... Mam nadzieje że Administracja też przymknie oko
Dziś Dzień Kobiet !
Witam
Ja też się zastanawiam nad kołem zapasowym, na stronie 7-16 instrukcji obsługi jest taka informacja "Opona, która została tymczasowo
naprawiona za pomocą uszczelniacza
opon, nie nadaje się do dalszego
użytku. Mazda zaleca wymianę
opony na nową.
• Felga może być użyta ponownie po
usunięciu pozostałych na niej resztek
uszczelniacza i dokładnym
sprawdzeniu. Należy jednak
wymienić kompletny zawór na nowy"
Tak więc koszty złapania gumy są dość wysokie ,dodatkowo trzeba sprawdzać datę ważności zestawu uszczelniającego.(instrukcja do pobrania ze str. Mazda Polska)
Pozdrawiam
Ja też się zastanawiam nad kołem zapasowym, na stronie 7-16 instrukcji obsługi jest taka informacja "Opona, która została tymczasowo
naprawiona za pomocą uszczelniacza
opon, nie nadaje się do dalszego
użytku. Mazda zaleca wymianę
opony na nową.
• Felga może być użyta ponownie po
usunięciu pozostałych na niej resztek
uszczelniacza i dokładnym
sprawdzeniu. Należy jednak
wymienić kompletny zawór na nowy"
Tak więc koszty złapania gumy są dość wysokie ,dodatkowo trzeba sprawdzać datę ważności zestawu uszczelniającego.(instrukcja do pobrania ze str. Mazda Polska)
Pozdrawiam
Dzięki wielkie Sosenka, chodzi mi właśnie o to, żeby pozbyć się tej wytłoczki i w jej miejsce stawić styropianową "wyrzeźbioną" pod dojazdówkę, mały klucz do kół i lewarek. Myślisz, że to jest możliwe?
Myślę, że spoko bo dolna podłoga to taka wykładzina zwykła luźno położona. Nawet jak koło będzie wyższe to po prostu ta wykładzina będzie wyżej i tyle.
Tak wygląda dojazdówka z katalogu cx-3:
http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/ ... WHKTCX3BO/
Tak wygląda dojazdówka z katalogu cx-3:
http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/ ... WHKTCX3BO/
Dodaję załącznik- instrukcja koła dojazdowego, może przyda się komuś, kto planuje zakupić dojazdówkę i samemu zainstalować w swojej cx-3.
- Załączniki
-
- CX-3 Installation Manual.pdf
- (523.87 KiB) Pobrane 1174 razy
Mozna też dociąć sobie z pianki poliuretanowej takiej jak materace. Koszt ok 50-100zł i przy okazji ciut ciszej.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam serdecznie, przy odbiorze auta zamówiłem potrzebne elementy do montażu koła dojazdowego m.in elementy z pianko-steropianu motylek do przykręcenia koła, wykładzinę pod koło i mocowanie lewarka, całośc ponad 400 zł w ASO naszej mazdy, czas oczekiwania ok tygodnia (elementy są na magazynie w Belgii). Jeżeli macie koło dojazdowe, klucz i lewarek, to niczego więcej wam nie potrzeba, a zestaw naprawczy można sobie na pamiątkę zostawić...
andrep napisał(a):Dzięki za informację, też sobie zamówię te rzeczy. Ale mam jeszcze czas do czerwca.
Pozdrawiam
Wyżej w załączniku zamieściłem instrukcję koła zapasowego, wydrukuj i zaznacz nr seryjne dla Serwisu, zaoszczędzisz czasu przy zamówieniu- bez tego facet będzie szukać na oślep po zdjęciach i zajmie to wieki
Witam
Kolego Feston wysłałem do ASO w Krakowie Panu u którego zamawiałem samochód ten załącznik z prośbą aby wyliczył mi koszt tych rzeczy potrzebnych do montażu – bez koła i dzisiaj dostałem odpowiedź 1214 zł !, dodam że ja mam opcje z subwooferem ale i tak różnica ogromna. Nie wiem w którym ASO Ty zamawiałeś , ale pewnie jak bym się tam udał to by taniej wyszło
Muszę jeszcze raz sprawę przemyśleć.
Pozdrawiam
Kolego Feston wysłałem do ASO w Krakowie Panu u którego zamawiałem samochód ten załącznik z prośbą aby wyliczył mi koszt tych rzeczy potrzebnych do montażu – bez koła i dzisiaj dostałem odpowiedź 1214 zł !, dodam że ja mam opcje z subwooferem ale i tak różnica ogromna. Nie wiem w którym ASO Ty zamawiałeś , ale pewnie jak bym się tam udał to by taniej wyszło
Muszę jeszcze raz sprawę przemyśleć.
Pozdrawiam
Dodam coś od siebie-w tym tygodniu będę odbierał żony M, rozmawiałem ze sprzedawcą i zapewniał mnie że oponę da się wyczyścić z pianki zestawu naprawczego-jakby co.
A na koło zapasowe jest w stanie udzielić mi rabatu 25%-zastanawiam sie
A na koło zapasowe jest w stanie udzielić mi rabatu 25%-zastanawiam sie
-
mocart26
...to się nie zastanawiaj Wywalcz koło z osprzętem na jeszcze większym rabacie, obiecaj dobrą flaszkę sprzedawcy i da się załatwić temat za grosze
Powodzenia!
Powodzenia!
To ja też skompletowałem sobie " komplet dojazdowy" ... taki dla posiadających więcej czasu a mniej pieniędzy
Objechałem w mieście "oponiarzy" i kupiłem nieużywaną "używkę" z motylkiem do mocowania za 400zł. Ma jeszcze paski kolorowe na bieżniku a namaszczona świeci się jak nówka . Oponiarz twierdzi , że dojazdówka odpowiednio konserwowana może posłużyć i 20 lat bo nie jest narażona na warunki atmosferyczne. Może – może ?
Rozmiar koła T 125/90/D16 ale jest niższe niż normalne koło . Pewnie jadąc na takim kole czujniki niektóre poszaleją ... Pierwszy raz wozić będę koło dojazdowe – czy one są zawsze mniejsze od zapasowych ?
Ponadto nowy podnośnik trapezowy 2T i klucz 21 za 60zł i rzeźbienie w styro ... we własnym zakresie to pozostaje 1500zł w kieszeni .
Dodam też ,że koło te zabiera ok. 3cm z głębokości dolnej części bagażnika więc chyba nie wiele !
Objechałem w mieście "oponiarzy" i kupiłem nieużywaną "używkę" z motylkiem do mocowania za 400zł. Ma jeszcze paski kolorowe na bieżniku a namaszczona świeci się jak nówka . Oponiarz twierdzi , że dojazdówka odpowiednio konserwowana może posłużyć i 20 lat bo nie jest narażona na warunki atmosferyczne. Może – może ?
Rozmiar koła T 125/90/D16 ale jest niższe niż normalne koło . Pewnie jadąc na takim kole czujniki niektóre poszaleją ... Pierwszy raz wozić będę koło dojazdowe – czy one są zawsze mniejsze od zapasowych ?
Ponadto nowy podnośnik trapezowy 2T i klucz 21 za 60zł i rzeźbienie w styro ... we własnym zakresie to pozostaje 1500zł w kieszeni .
Dodam też ,że koło te zabiera ok. 3cm z głębokości dolnej części bagażnika więc chyba nie wiele !
andrep napisał(a):Witam
Kolego Feston wysłałem do ASO w Krakowie Panu u którego zamawiałem samochód ten załącznik z prośbą aby wyliczył mi koszt tych rzeczy potrzebnych do montażu – bez koła i dzisiaj dostałem odpowiedź 1214 zł !, dodam że ja mam opcje z subwooferem ale i tak różnica ogromna. Nie wiem w którym ASO Ty zamawiałeś , ale pewnie jak bym się tam udał to by taniej wyszło
Muszę jeszcze raz sprawę przemyśleć.
Pozdrawiam
1214 zł?? Skąd taka cena? Ja za dwie pianki przystosowane do koła zapasowego, motylek do przytwierdzenia koła, motylek do przymocowania lewarka, oraz matę pod koło dojazdowe zapłaciłem 299,98 zł. Lewarek i klucz dokupiłem na allegro za 90 zł (dodatkowo dostałem jeszcze jeden motylek do mocowania lewarka, ucho do holowania i przedłużkę do lewarka, którą mamy w swoich zestawach- mogę komuś oddać). Za nieużywane koło dojazdowe zapłaciłem 190 zł. na OLX. W te ceny wliczone są przesyłki, do ASO w Bolesławicach/ k.Słupska zajechałem przy okazji po pracy, mam około 20 km drogi. Razem nie ciężko policzyć- 580 zł...wszystko na oryginalnych częściach.
Witam
Mnie pewnie policzyli z podnośnikiem i kluczem do kół, ale to i tak drogo. Wydaje się że na spokojnie jak odbiorę samochód , to zastosuję pomysł kolegi safety i toruńczyka .
Pozdrawiam
Mnie pewnie policzyli z podnośnikiem i kluczem do kół, ale to i tak drogo. Wydaje się że na spokojnie jak odbiorę samochód , to zastosuję pomysł kolegi safety i toruńczyka .
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 6 kwi 2016, 09:34 przez andrep, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9