Dobór opon – 215/50/R18
...czyżby podany rozmiar kół był odpowiedni ?
Czy mam rozumieć ,że wypowiedziałeś się tylko w temacie czujników ?
Kiedyś słyszałem ,że można na samochód składać i ktoś zaczynał od tego :– na początek miał powietrze do kół Ja podobnie ale już trochę lepiej bo mam koła do Madzi
Na pewno założę @Akar tylko przypuszczalnie w następnym sezonie zimowym
Czy mam rozumieć ,że wypowiedziałeś się tylko w temacie czujników ?
Kiedyś słyszałem ,że można na samochód składać i ktoś zaczynał od tego :– na początek miał powietrze do kół Ja podobnie ale już trochę lepiej bo mam koła do Madzi
Na pewno założę @Akar tylko przypuszczalnie w następnym sezonie zimowym
Tak dla informacji .
Uzupełnię ... parametry felg do CX 3 :
– ET 50 , 5x114.3 ,
– średnica piasty 67.1
Natomiast czujniki ciśnienia kół są gdzieś w ABS ach i nie jest potrzeba montowania dodatkowa czujników w kołach.
Uzupełnię ... parametry felg do CX 3 :
– ET 50 , 5x114.3 ,
– średnica piasty 67.1
Natomiast czujniki ciśnienia kół są gdzieś w ABS ach i nie jest potrzeba montowania dodatkowa czujników w kołach.
Ja kupilem Toyo Snowprox 215/50R18 S953. Najtansza oferta, jaka znalazlem na poczatku listopada byla u Slowakow. Mozna bylo zamowic przez www. Za komplet zaplacilem 2200pln z przesylka.
Na allegro i www trzeba uwaznie czytac oferty, gdyz sa dwa modele zimowych opon Toyo o tym rozmiarze. Tyle, ze jeden z nich jest do predkosci max 160km/h. Wlasciwym doborem dla cx-3 jest wiec wylacznie model Snowprox S953.
Wymiany felg na zime na 16" nie bralem w ogole pod uwage. Taki downgrade wizualny w celu zaoszczedzenia kilku stowek to chyba nie do konca to o co chodzi tym, ktorzy wybrali wersje cx-3 z kolami 18" :–) Ale o gustach sie nie dyskutuje...
Na allegro i www trzeba uwaznie czytac oferty, gdyz sa dwa modele zimowych opon Toyo o tym rozmiarze. Tyle, ze jeden z nich jest do predkosci max 160km/h. Wlasciwym doborem dla cx-3 jest wiec wylacznie model Snowprox S953.
Wymiany felg na zime na 16" nie bralem w ogole pod uwage. Taki downgrade wizualny w celu zaoszczedzenia kilku stowek to chyba nie do konca to o co chodzi tym, ktorzy wybrali wersje cx-3 z kolami 18" :–) Ale o gustach sie nie dyskutuje...
-
Bart1306
Co do 18" fakt ładniej, ale niestety jak pisałem, jazda na nich po krakowskich drogach to masakra, więc zostałem przy 16" , na zimę kupiłem Nexen WINGUARD SNOW G WH1 215/60 R16 99 H XL, jeździłem na oponach tej firmy w zeszłym roku po poleceniach z forum i rzeczywiście świetne, lepsze dla mnie niż wcześniej użytkowane DUnlop 3D ... tyle, ze przez konkretnie dopisane do CX-3 wymiary , teraz mam w garażu bezużyteczne 205/55/16 :/
Też myślę, że kompromis m-dzy estetycznymi doznaniami a praktycznymi przesłankami jest właściwym rozwiązaniem.
Dla mnie idealnym rozwiązaniem byłoby założenie przy odbiorze opon wielosezonowych. Mając na względzie małe przebiegi jakie ostatnie auta przejechały oraz wiosenno – jesienne zimy napewno bym to zrobił. Jak się orientowałem jest to niewykonalne bo jeszcze takich 18" nikt nie wyprodukował Pozostaje mi tradycyjnie zmieniać koła sezonowo. Przez to zatrzymałem koła zimowe 16" od Nissana które pasują do CX 3 a mam opony Pirelli Skorpion z 10mm bieżnikiem ale kończą już 5lat życia .
P.S.
Spróbowałem sprzedaży Qq i wbrew moim najśmielszym oczekiwaniom pozostałem bez samochodu . Kupujący zadzwonił wieczorem -parę godz. po ukazaniu się oferty by następnego dnia pokonać 350km po jego odbiór ! Pozostawiam bez komentarza
Teraz pozostaje mi zamiast jazdy serfowanie po forum
Dla mnie idealnym rozwiązaniem byłoby założenie przy odbiorze opon wielosezonowych. Mając na względzie małe przebiegi jakie ostatnie auta przejechały oraz wiosenno – jesienne zimy napewno bym to zrobił. Jak się orientowałem jest to niewykonalne bo jeszcze takich 18" nikt nie wyprodukował Pozostaje mi tradycyjnie zmieniać koła sezonowo. Przez to zatrzymałem koła zimowe 16" od Nissana które pasują do CX 3 a mam opony Pirelli Skorpion z 10mm bieżnikiem ale kończą już 5lat życia .
P.S.
Spróbowałem sprzedaży Qq i wbrew moim najśmielszym oczekiwaniom pozostałem bez samochodu . Kupujący zadzwonił wieczorem -parę godz. po ukazaniu się oferty by następnego dnia pokonać 350km po jego odbiór ! Pozostawiam bez komentarza
Teraz pozostaje mi zamiast jazdy serfowanie po forum
Witam. Czy orientuje sie ktos czy moze zmienilo sie cos w temacie opon zimowych do cx3? Tzn czy moze pojawilo sie cos nowego lub znalazl ktos inne ktore rowniez pasuja do felg 18? Albo omawiane tu Snowproxy w jakiejs nie kosmicznej cenie?
Pozdro
Pozdro
toruńczyk napisał(a): a mam opony Pirelli Skorpion z 10mm bieżnikiem
jak to mozliwe jak nowe maja po 8mm? chyba ze nalewki kupowales.
Do tych co wydaja ponad 2 tys na zimowki 18. nie wolicie dokupic w salonie drugiego kompletu felg 16''? wiem ze do mazdy 3 chcieli 3 tys za komplet, a macie aluski i nie niszcza sie 18''
... że ja zawsze muszę być naiwny Teraz też nie sprawdziłem grubości lakieru w swej Madzi
Nie sprawdzę i nie zmierzę już ich bo je sprzedałem z uwagi na nie ten rozmiar – były 215/65/16".
Opony Pirelli Scorpion zostały wykonane właśnie tak by przedłużyć okres ich eksploatacji . A jak wiadomo zimówka powinna być eksploatowana do gr. 4mm !
Nie wiem jak przyjąć informację ,że jeden servis przyzwala na koła 17" a inny sztywno trzyma się instrukcji ? Dla mnie jeszcze 17" koła byłyby kompromisem a 16" już .... nie kupię .
Nie sprawdzę i nie zmierzę już ich bo je sprzedałem z uwagi na nie ten rozmiar – były 215/65/16".
Opony Pirelli Scorpion zostały wykonane właśnie tak by przedłużyć okres ich eksploatacji . A jak wiadomo zimówka powinna być eksploatowana do gr. 4mm !
Nie wiem jak przyjąć informację ,że jeden servis przyzwala na koła 17" a inny sztywno trzyma się instrukcji ? Dla mnie jeszcze 17" koła byłyby kompromisem a 16" już .... nie kupię .
Sam jestem fanem dużych felg wypełniających nadkole. W alfie mam 18" z oponami 225/40 ( coś jakby 19" wrzucić do cx3) ale sama bryła crossovera powoduje ze 16 nie wyglądają zle. W ogóle mi nie przeszkadzają, a np jak w alfie wrzucę zimówki 17 to już jest słabo a tu tego nie widzę.
Dobry efekt dają aftermarketowe felgi 18 które maja min 8 cali i szersza gumę, wtedy w ogóle inaczej prezentuje sie cx3. A jak ktoś ja obniży to już w ogóle miodzio.
Zakładał ktoś może dystanse na ori 18"?
Dobry efekt dają aftermarketowe felgi 18 które maja min 8 cali i szersza gumę, wtedy w ogóle inaczej prezentuje sie cx3. A jak ktoś ja obniży to już w ogóle miodzio.
Zakładał ktoś może dystanse na ori 18"?
toruńczyk napisał(a):... że ja zawsze muszę być naiwny Teraz też nie sprawdziłem grubości lakieru w swej Madzi
Nie sprawdzę i nie zmierzę już ich bo je sprzedałem z uwagi na nie ten rozmiar – były 215/65/16".
Opony Pirelli Scorpion zostały wykonane właśnie tak by przedłużyć okres ich eksploatacji . A jak wiadomo zimówka powinna być eksploatowana do gr. 4mm !
Nie wiem jak przyjąć informację ,że jeden servis przyzwala na koła 17" a inny sztywno trzyma się instrukcji ? Dla mnie jeszcze 17" koła byłyby kompromisem a 16" już .... nie kupię .
Tu nie chodzi o serwis, czy dopuszcza, czy nie. Nie mają nic do tego. Ja alufelgi i opony kupowałem przez internet i później w ASO byłem na dwóch naprawach i nikt o nic nie pytał czy sprawdzał. Podobną sytuację miałem również w BMW. Generalnie ASO nie sprawdza jakie masz koło, czy dobrane poprawnie czy nie, być może będą sprawdzać jak w ramach gwarancji zaczniesz reklamować np. zbieżność albo ogólnie problemy z układem kół. Natomiast z doświadczenia wiem, że pod względem prawidłowego doboru kół najbardziej upierdliwi są ubezpieczyciele. Jeśli będziesz miał stłuczkę, a zmieniłeś rozmiar fabrycznego koła na inne, niezgodne z dopuszczalną normą, to będą robić duże problemy, żeby nie wypłacić odszkodowania. Dlatego ogólna zasada jest taka, że zmieniając koło (felga + opona) na inny rozmiar, średnica zewnętrzna całego koła nie powinna się zmienić więcej niż 2%. Oczywiście te 2% tyczy się oryginału homologowanego przez producenta samochodu. Bo jeśli ktoś miał fabrycznie jakieś 16" i zmienił na 17" z zachowaniem tych 2% (powiększył przykładowo średnicę) i kolejny właściciel np. zmienia na np. 18", również powiększając średnicę o kolejne 2%, to wtedy sumaryczna zmiana wielkości wynosi ok. 4% i w razie stłuczki można zapomnieć o wypłacie odszkodowania.
Należy pamiętać również zmieniając koła na zachowanie takich samych indeksów prędkości i nośności.
W internecie jest mnóstwo kalkulatorów przeliczających rozmiary kół. W przypadku zmiany na 17", najbliższa oryginału jest opona: 215/55/R17 – mniejsza o 0,58%, czyli 3.9mm. Ja właśnie w tym rozmiarze kupiłem oponę zimową Michelin Alpin 5 215/55/R17. Ale oczywiście w rozmiarze 17" mamy mnóstwo opon do wyboru.
Oficjalne stanowisko importera: "Homologacja producenta dla modelu CX-3 oraz 3 nie dopuszcza montażu kół w rozmiarze 17”.
-
limo
Sprawdź aktualną cenę nowych takich opon i odejmij sensowną część i ogłoś do sprzedaży... możesz sprawdzić też podobne ogłoszenia i się dowiesz... ja na przykład mam całe koła oryginalne 16 cali alufelgi i opony letnie nowe z salonu i będę sprzedawał za około połowę ceny salonowej ale chyba dopiero na wiosnę bo w zimę chyba nie ma zainteresowania
- Od: 4 lis 2018, 09:37
- Posty: 19
- Auto: Mazda Cx3 2018, Rok produkcji 2018, 6MT, Benzyna, 121KM, SkyMOTION, Machine Gray
Hej tak pasują śruby, nie musisz kupowac
ja mam 16-ki stalowe i alu i do każdego kompletu mam inne śruby. Moim zdaniem nie będą pasować.
No u mnie 18 i 16 są org mazdy ale ja mam alu, nie wiem jak że stalowymi, przez pospiech nie przeczytałem ze zrozumieniem:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9