Cześć
Przez jakiś czas mało jeździłem i ostatnio przy odpalaniu akumulator nie odpalał tak sprawnie jak zwykle, dlatego stwierdziłem , że go wymontuje i doraźnie podładuje. Odłączyłem baterie na zaciągniętym ręczmy elektrycznym.
Po zamontowaniu akumulatora, nie udało mi się wyłączyć ręcznego. Wcześniej nie miałem takich problemów, ale nie pamiętam czy wyjmowałem akumulator z zaciągniętym ręczny, Pomyślałem, że może jest potrzeba przeprowadzenia procedury serwisowej ręcznego tak jak w przypadku wymiany klocków, niestety to nie pomogło co więcej teraz pali mi się na desce ikona trybu serwisowego hamulca elektrycznego.I nie jestem w stanie jej wyłączyć procedurą serwisową hamulca elektrycznego. Co ciekawe jak włączę D (skrzynia automatyczna) i ruszę to hamulec się sam wyłącza, ale tryb serwisowy pozostaje. Sprawdziłem błędy Forscanem i znalazłem taki C1128:01-8B , ogólny błąd układu elektrycznego EPB. Sprawdziłem wtyczkę do włącznika hamulca, sam włącznik i prawdę mówiąc nie ma pomysłu co może być przyczyną. Poziom płynu hamulcowego jest OK. Czy problem może być spowodowany przez akumulator ? Przed ładowaniem wszystko było w porządku.
Z góry dziękuje za pomoc i wszelkie pomysły.
Błąd hamulca elektrycznego postojowego
Strona 1 z 1
Działają bo po zapięciu pasów wrzuceniu na D i naciśnięciu pedału gazu hamulec się zwalnia.
Poza tym awaria silniczka w zacisku miała by jeszcze jakiś kod. Może to jest problem z wyłączeniem procedury
serwisowej. Sprawdziłem wyłącznik hamulca , przemierzyłem wszystkie elementy i nie ma się do czego przyczepić.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to że problem jest spowodowany przez akumulator,
Poza tym awaria silniczka w zacisku miała by jeszcze jakiś kod. Może to jest problem z wyłączeniem procedury
serwisowej. Sprawdziłem wyłącznik hamulca , przemierzyłem wszystkie elementy i nie ma się do czego przyczepić.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to że problem jest spowodowany przez akumulator,
Pytanie czy zwalnia jeden czy oba (bo jeden może nie działać i być odpuszczony). Ale może faktycznie wtedy byłby jakiś inny bardziej konkretny błąd.
Możesz pewnie też forscanem podglądnąć jakieś parametry EPB? Może na coś to naprowadzi?
Możesz pewnie też forscanem podglądnąć jakieś parametry EPB? Może na coś to naprowadzi?
Racja. Wersja którą ma jest uboga ale faktycznie udało się odczytać parę parametrów.
Błąd przełącznika oraz położenia siłownika lewego i prawego sądzę ze tak może być.
Ale co ważne tryb serwisowy jest wyłączony. Kasuję błąd C1128:01 forscanem , pytanie czy skutecznie.
Błąd przełącznika oraz położenia siłownika lewego i prawego sądzę ze tak może być.
Ale co ważne tryb serwisowy jest wyłączony. Kasuję błąd C1128:01 forscanem , pytanie czy skutecznie.
Zrobiłem wszytko co opisałem powyżej + wymieniłem przycisk hamulca elektrycznego,j ale niestety nie udało się usunąć usterki, Błąd powraca zaraz po kasowaniu.
Dopisano 18 gru 2024, 14:53:
Problem rozwiązany.
Przemierzyłem jeszcze raz wyłączniki i okazało się ze w wyłączniku uszkodzony jest mikroswitch.
Po wymianie switcha w wyłączniku błąd sam zniknął.
Dzięki za zainteresowanie i pomoc
Dopisano 18 gru 2024, 14:53:
Problem rozwiązany.
Przemierzyłem jeszcze raz wyłączniki i okazało się ze w wyłączniku uszkodzony jest mikroswitch.
Po wymianie switcha w wyłączniku błąd sam zniknął.
Dzięki za zainteresowanie i pomoc
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9