Witam wszystkich,
zabieram się za problem ze stukaniem w przednim zawieszeniu
do tej pory było cicho ale jest coraz bardziej słychać
przejechane 167.500 km. benzyna, rok 2016
zamówione osłony na sprężyny te montowane w serwisach ( podobno pomagały )
no i wymienię te górne łożyska w kolumnie macphersona chyba że nie będą uszkodzone to zostawiam
może ktoś montował i jakaś propozycja co do firmy
pozdrawiam
Stuki w przednim zawieszeniu.
Strona 1 z 1
witam,
nie, nic nie zgrzyta,
sprawdzałem zawieszenie brak jakichkolwiek luzów na elementach typu łączniki,gumy,sworznie
przy przejeżdżaniu przez np. tory również cicho
jak wjeżdżam na plac gdzie mam garaż jest trochę wystającej kostki, nierówne płyty betonowe
jak skręcam kołami i jadę wolniutko to słychać wyraźnie że coś stuka
tak więc pomyślałem o tych nakładkach bo ich nie mam, no i przy okazji gniazda amortyzatorów
pozdrawiam
nie, nic nie zgrzyta,
sprawdzałem zawieszenie brak jakichkolwiek luzów na elementach typu łączniki,gumy,sworznie
przy przejeżdżaniu przez np. tory również cicho
jak wjeżdżam na plac gdzie mam garaż jest trochę wystającej kostki, nierówne płyty betonowe
jak skręcam kołami i jadę wolniutko to słychać wyraźnie że coś stuka
tak więc pomyślałem o tych nakładkach bo ich nie mam, no i przy okazji gniazda amortyzatorów
pozdrawiam
- Od: 6 gru 2022, 11:55
- Posty: 12
- Auto: Mazda CX3
benzyna, 2016 r.
Cześć, witajcie . Też borykam się z tym problemem stukania z przodu . Kupiłem już te nakładki na sprężyny, umówiłem się w serwisie mazdy na wymianę. Ale o dziwo przestało stukać, więc wstrzymalem się , z nadzieją że może się ułożyło i będzie spokój. Cicho i cicho super jazda! Na dwa dni! I znów to samo, jak wjadę w nierówność, jak pokonam próg zwalniajacy, czy na max skręca kierownicę i wjeżdżam do garażu – takie stuknięcie , zgrzytnięcie , jakby próg się złamał . I znowu musze tam zadzwonić na termin. Ale dźwięk pochodzi jakby z rejonu hamulca koła. No nie wiem, czy to będzie problem tej sprężyny...wybieram się na kanał więc trzeba to jeszcze zbadać nim mnie serwis naciągnie...
Dopisano 7 wrz 2024, 17:57:
Dodam jeszcze, że u mnie jest 30 000 przebiegu, rocznik 2019 r , ale ten problem wystąpił dawno już, zaraz jak kupiłem był spokój, potem...się zaczęło i tyle kaski na autko poszło, a tu taki fabryczny feler, bo ludzie mają ten problem przecież z świeżymi autami, ale to już naprawy gwarancyjne pokrywają...A tu trzeba wykładać kaskę...pozdrawiam
Dopisano 7 wrz 2024, 17:57:
Dodam jeszcze, że u mnie jest 30 000 przebiegu, rocznik 2019 r , ale ten problem wystąpił dawno już, zaraz jak kupiłem był spokój, potem...się zaczęło i tyle kaski na autko poszło, a tu taki fabryczny feler, bo ludzie mają ten problem przecież z świeżymi autami, ale to już naprawy gwarancyjne pokrywają...A tu trzeba wykładać kaskę...pozdrawiam
- Od: 23 lip 2024, 15:06
- Posty: 3
- Auto: Mazda cx-3 1998 cm3 120 KM manual
Witam,
delikatny luz na dolnym sworzniu wahacza prawa strona ale na skręconych kołach.
Miał być wymieniony sam sworzeń ale dostałem inf. od mechanika że po wciśnięciu
nowego wchodzi bardzo luźno i się obraca, druciarstwa nie będzie i nie będzie spawał. Bedzie wymieniony cały wahacz. W takiej sytuacji będzie trzeba chyba sprawdzić zbieżność. Po odbiorze dam inf. co ze stukami, oby ucichło.
Pozdrawiam
Dopisano 12 wrz 2024, 19:31:
Witam
wymieniony cały wahacz
puki co żadnych stuków, byłem na zbieżności, tylko delikatna korekta
wreszcie cicho jadąc po kostce lub jakichś nierównościach
ta osłonka na sprężyny przyszła ale nie założona bo trzeba demontować macphersona
jednak dokładna kontrola zawieszenia przynosi rezultaty
pozdrawiam
delikatny luz na dolnym sworzniu wahacza prawa strona ale na skręconych kołach.
Miał być wymieniony sam sworzeń ale dostałem inf. od mechanika że po wciśnięciu
nowego wchodzi bardzo luźno i się obraca, druciarstwa nie będzie i nie będzie spawał. Bedzie wymieniony cały wahacz. W takiej sytuacji będzie trzeba chyba sprawdzić zbieżność. Po odbiorze dam inf. co ze stukami, oby ucichło.
Pozdrawiam
Dopisano 12 wrz 2024, 19:31:
Witam
wymieniony cały wahacz
puki co żadnych stuków, byłem na zbieżności, tylko delikatna korekta
wreszcie cicho jadąc po kostce lub jakichś nierównościach
ta osłonka na sprężyny przyszła ale nie założona bo trzeba demontować macphersona
jednak dokładna kontrola zawieszenia przynosi rezultaty
pozdrawiam
- Od: 6 gru 2022, 11:55
- Posty: 12
- Auto: Mazda CX3
benzyna, 2016 r.
Witam wszystkich jestem nowy na forum i mam problem z prawym kołem a mianowicie jest to mazda 3 mps z 2012 roku i problem jest dla mnie już nie zrozumiały ponieważ wymieniłem całe zawieszenie wszystkie koncowki wahacze nawet póloske prawa łozysko prawe amortyzatory nowe mowa o przodzie tyle komplet ogólnie przod I tyl łożyska też bo auto zostało kupione z kanady na aukcji i mam sztuki w prawym kołem pasażera i to na drobnych wybojach jak by stabilizator był popsuty a jest nowy nie mam już pomysłu co to może być bardzo proszę o pomysl może tak szukać poduszka silnika ta olejowa bo tak mi puka jak by gorne mocowanie było coś nie tak ale jest nowe wszystko dosłownie oprócz tej poduszki silnika a na pewno jest już dojechana wpakowałem już kupę kasy i dalej jest nie tak bardzo proszę o sugestie pozdrawiam wszystkich zainteresowanych moim problemem
- Od: 20 paź 2024, 12:09
- Posty: 3
- Skąd: Bobolice
- Auto: Mazda 3 mps bl 2012 kolor biala perła
Trudno będzie tutaj znaleźć odpowiedź ponieważ to podforum Mazdy CX-3... W CX-3 potrafiła chrupać sprężyna o mocowanie i zakładano podkładki...
A łożysko na kolumnie McPersona sprawdzałeś? Jak się blokuje to na nierównościach potrafi się przestawiać cała kolumna tak skokowo... To chyba można sprawdzić tak że skręcasz koła i zjeżdżasz np. z krawężnika potem w drugą stronę to potrafi tak strzelić/chrupnąć.
A łożysko na kolumnie McPersona sprawdzałeś? Jak się blokuje to na nierównościach potrafi się przestawiać cała kolumna tak skokowo... To chyba można sprawdzić tak że skręcasz koła i zjeżdżasz np. z krawężnika potem w drugą stronę to potrafi tak strzelić/chrupnąć.
Ostr 83, o BL i podwoziu link do właściwego działu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=477
Ale podpowiem że często stukającym nieoczywistym elementem, zwłaszcza w MPSach, jest łożysko podpory półosi PRAWEJ właśnie. Jak masz dostęp do kanału złap za półoś i ruszaj w osi półosi jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=dsJraY__eZw.
Tak wygląda uszkodzone łożysko które lata w obudowie powodując ten luz.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=477
Ale podpowiem że często stukającym nieoczywistym elementem, zwłaszcza w MPSach, jest łożysko podpory półosi PRAWEJ właśnie. Jak masz dostęp do kanału złap za półoś i ruszaj w osi półosi jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=dsJraY__eZw.
Tak wygląda uszkodzone łożysko które lata w obudowie powodując ten luz.
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 136 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Witam wszystkich i gorąca dziękuję za podpowiedzi lozysko wymienione na podporze polosi prawej ale dalej coś puka i drazki kierownicze opadają same po wykreceniu czy to może być ich wina bo już rozkładam ręce i dodam że mam też volvo v50 i dokładnie takie same jest zawieszenie i nic tak nie puka
- Od: 20 paź 2024, 12:09
- Posty: 3
- Skąd: Bobolice
- Auto: Mazda 3 mps bl 2012 kolor biala perła
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9