ukaszandrys napisał(a):Ja mam w mojej CX3 z 2019 podobny problem. Mam już przejechane 9000km. Otóż przy prędkościach powyżej 60km/h kierownica się usztywnia, ale w taki nienaturalny sposób. Jeśli jadę na wprost i nie ruszę kierownicą przez 1-2 sekundy to się kierownica "blokuje" i muszę zastosować trochę siły aby się ruszyła. Delikatne korekty toru jazdy nie wchodza w grę. Najbardziej denerwujące, a zarazem niebezpieczne, w przypadku długiego skrętu. Kierownica wtedy nie wraca do stanu "zero". Chcąc dokonać lekkiej korekty toru jazdy muszę "pokonać" to chwilowe usztywnienie i dopiero jest ok.
Za tydzień jestem umówiony w serwisie zobaczymy co powiedzą.
Mam ten sam problem, przy prędkościach 60-80 km/h czuć delikatnie to zblokowanie, porównałbym to do przyklejenia się układu kierowniczego gumą i potrzeby wyszarpania jej. W innych samochodach taki problem nie występuje i kierownica stawia jednostajny opór. Przez rok użytkowania samochodu może 2-3 razy przy prędkościach autostradowych było to na tyle duże, że wręcz niebezpieczne, może zdarzałoby się częściej ale samochód jeździ przez 99% czasu po mieście.
Na dniach będę się umawiał do ASO, poproszę o przejażdżkę ich testową cx-3 aby zobaczyć czy ten samochód tak po prostu ma czy to jakaś usterka. Mam nadzieje że mnie nie oleją i załatwią to tak jak u Ciebie.
Dopisano 3 lis 2021, 00:24:usterka zgłoszona, podobno w systemie problem jest znany. Za dwa tyg jestem umówiony na wymianę drążka układu kierowniczego, napisze wtedy czy problem został rozwiązany.
Po naprawie, różnica znaczna. Problem całkowicie wyeliminowany, ale padły manetki do zmiany biegów, najprawdopodobniej podczas naprawy...