krzychun napisał(a):powrót do świecenia prosto jest dopiero jak odkręcisz kierownicę dopiero dokładnie prosto
Tak jest i moim zdaniem to jest dobre rozwiązanie, bo skoro nadal skręcasz choćby minimalnie, to ma sens świecenie w tę stronę. Mogłoby jedynie płynniej przygasać, a nie nagle, ale to szczegół. Przecież piszemy o skręceniu kierownicy o zaledwie kilka stopni. Zauważ, że to jest tylko dodatkowe rozjaśnienie na bok, które i tak świeci się zawsze na długich, tylko ciemniej. To było coś co mnie wkurzało w dynamicznych ledach. Bo zauważalnie ciemniej świecą niż normalne długie na boki. Ktoś uznał, że długie mają świecić pełną mocą tylko do przodu, a boki drogi nie muszą być dobrze widoczne, co jest złym rozwiązaniem na europejskie drogi inne niż autostrady itp. Więc dodanie świecenia pełną mocą przy skręcie kierownicą jest dobrym krokiem. Jeździmy przez lasy i nieraz wybiega zwierzyna leśna, więc ta pełna moc na boki byłaby wskazana. O ile ja mogę relatywnie szybko wyłączyć dynamiczne ledy, to żona już nie

Już pominę takie fajerwerki dla Mazdy jak oświetlanie drogi na podstawie znaków i nawigacji

krzychun napisał(a):A na krętej drodze to chyba nie chodzi o prędkość tylko po przekroczeniu jakiegoś tam skrętu kierownicą. Wyłącza długie bo kamera nie łapie takich kątów.
Jedno i drugie nie ma związku. Kamera nie ma za zadanie wyłapywania kątów. Kamera przetwarza obraz przed autem i m.in. wysyła dane do modułu świateł, a ten wyłącza segmenty długich, żeby nie oślepiać innych jak zauważy jakieś oświetlenie przed autem. Co gorsza latarnie w odległości 500m też widzi i nie włącza długich mimo całkowitej ciemności. Tutaj też czujnik zmierzchu bierze udział, aby nie jeździć na długich jak są latarnie przy drodze. Tego się nie czepiam, bo tylko nieliczne auta mają to zrobione lepiej.
Co innego dynamiczne doświetlanie zakrętów, a co innego samo włączenie długich.
Chodzi mi o to, że długie nie są włączane poniżej 40km/h wcale. Tak jak tylko do 40km/h działa statyczne doświetlanie zakrętów z pełną mocą, bo powyżej jest ściemniane. Tak samo podczas cofania doświetlanie statyczne świeci mocno przyciemnione, bo ktoś uznał, że z pełną mocą ma świecić dopiero powyżej 5km/h. Tak to działa u nas.
czepię się jeszcze czasu załączenia długich. Kilka sekund w całkowitej ciemności, to za dużo. W drugą stronę jest natychmiast.