Uzupełnianie klimy R1234yf

Cześć wszystkim
Kilka pytań, bo będę pierwszy raz uzupełniał klimę w naszej CX-3. Obecnie niestety nie czułem żadnego chłodzenia, kiedy temperatura na zewnątrz była w granicach 23'C. Zakładam natomiast, że będzie to kwestia tylko uzupełnienia (oby).
1. W ciągu roku ile ubywa czynnika, biorąc pod uwagę oczywiście sprawnie działającą klimę (szczelna)? Rozumiem, że będą jakieś widełki, bo jedni jeżdżą cały czas na włączonej (ja), drudzy włączają sporadycznie. Oczywiście mam jakieś doświadczenie z innych marek samochodów, a także informacje z prasy o CX-3, natomiast chciałbym to zweryfikować realnie wśród użytkowników. Macie jakieś dane, jak to u Was wygląda?
2. Czy ktoś próbował "nabijać" starym czynnikiem, a nie nowym R1234yf? Ja raczej bałbym się ryzykować, ale chciałbym znać Wasze zdanie.
3. Jak kształtują się koszty obsługi naszej klimatyzacji? Dodam, że mnie zaproponowano full serwis (sprawdzenie szczelności, odgrzybienie, ozonowanie) za 250 zł + 78 zł za każde 100ml odczynnika. Jeśli miałbym do napełnienia całe 360ml (taka chyba jest całkowita pojemność), to wyniosłoby mnie to razem 530 zł. Nie mam pojęcia kiedy poprzedni właściciel napełniał tą klimę, więc biorę pod uwagę każdy scenariusz. Nie wiem również, czy jest szczelna lub istnieje inny powód obecnego braku chłodzenia...
4. Czy jeśli w klimie zostało powiedzmy 150ml, które w serwisie zostają ściągnięte przy obsłudze
, to czy o tyle zmniejsza się koszt zapłaty za uzupełnianie klimy zgodnie z cennikiem?
5. Ostatnie pytanie, czy są jakieś usterki klimatyzacji, które powtarzają się w naszych modelach i musimy szczególnie zwracać uwagę właśnie na nie?
Pozdrawiam, Tomek
Kilka pytań, bo będę pierwszy raz uzupełniał klimę w naszej CX-3. Obecnie niestety nie czułem żadnego chłodzenia, kiedy temperatura na zewnątrz była w granicach 23'C. Zakładam natomiast, że będzie to kwestia tylko uzupełnienia (oby).
1. W ciągu roku ile ubywa czynnika, biorąc pod uwagę oczywiście sprawnie działającą klimę (szczelna)? Rozumiem, że będą jakieś widełki, bo jedni jeżdżą cały czas na włączonej (ja), drudzy włączają sporadycznie. Oczywiście mam jakieś doświadczenie z innych marek samochodów, a także informacje z prasy o CX-3, natomiast chciałbym to zweryfikować realnie wśród użytkowników. Macie jakieś dane, jak to u Was wygląda?
2. Czy ktoś próbował "nabijać" starym czynnikiem, a nie nowym R1234yf? Ja raczej bałbym się ryzykować, ale chciałbym znać Wasze zdanie.
3. Jak kształtują się koszty obsługi naszej klimatyzacji? Dodam, że mnie zaproponowano full serwis (sprawdzenie szczelności, odgrzybienie, ozonowanie) za 250 zł + 78 zł za każde 100ml odczynnika. Jeśli miałbym do napełnienia całe 360ml (taka chyba jest całkowita pojemność), to wyniosłoby mnie to razem 530 zł. Nie mam pojęcia kiedy poprzedni właściciel napełniał tą klimę, więc biorę pod uwagę każdy scenariusz. Nie wiem również, czy jest szczelna lub istnieje inny powód obecnego braku chłodzenia...
4. Czy jeśli w klimie zostało powiedzmy 150ml, które w serwisie zostają ściągnięte przy obsłudze
, to czy o tyle zmniejsza się koszt zapłaty za uzupełnianie klimy zgodnie z cennikiem?
5. Ostatnie pytanie, czy są jakieś usterki klimatyzacji, które powtarzają się w naszych modelach i musimy szczególnie zwracać uwagę właśnie na nie?
Pozdrawiam, Tomek