Skórzana (?) kierownica – zabezpieczenie
1, 2
Czy jest skórzana to przeczytaj w specyfikacji swojego samochodu. Po co chcesz konserwować? Masz jakieś dziwne pH swojego potu bo tylko to tłumaczy konieczność konserwacji skóry. Każdy preparat, bezbarwny, do skóry nadaje się do konserwacji kierownicy skórzanej. Są pewnie dedykowane "do kierownicy" ale niczym się nie różnią od tych do innych skór. Najlepsze są mleczka nawilżające np. z serii K2
Wiesz .... miałem wiele samochodów ze skórzaną kierownica i jeszcze nigdzie promienie UV nie zrobiły żadnej szkody. Co jakiś czas przecierałem kierownicę nawilżonymi chusteczkami "Pampers" dla higieny i to wszystko, ale zawsze możesz szukać czegoś droższego.
Ja kupiłem jakieś mleczko dedykowane bardziej do foteli i przetarłem raz kierownicę przy okazji odkurzania tapicerki, zrobiłem to raz od zakupu i jest OK.Jeśli boisz się UV to folia aluminiowa na szybę , ja tak robię gdy parkuję pod "chmurką" ale głównie chodzi mi o to by się autko nie nagrzewało, natomiast na co dzień mam garaż
Miejmy nadzieję że problemy z poniższego linka Cię ominą
O i znowu – jest wątek dot. kierownicy...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... ead#unread
PS
Zgadzam się w zupełności z kol. Author53
Pozdrawiam
Miejmy nadzieję że problemy z poniższego linka Cię ominą
O i znowu – jest wątek dot. kierownicy...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... ead#unread
PS
Zgadzam się w zupełności z kol. Author53
Pozdrawiam
To cytat z serwisu meblarskiego :
Promienie słoneczne działają szczególnie niekorzystnie na skóry anilinowe, ale mają także negatywny wpływ na pozostałe rodzaje skór, jak choćby zamsz czy nubuk. Usytuowanie mebla w miejscu, w którym pada bezpośrednio na niego mocne naturalne światło powoduje niszczenie skóry, jej płowienie i jest przyczyną wybarwień. Dłuższe narażenie na światło znacząco przyśpiesza procesy rozkładu naturalnej tapicerki. Ponadto wysoka temperatura, na którą podatny jest mebel, powoduje wysychanie, twardnienie i pękanie skóry.
Sądzę również że problem dotyczy całej tapicerki skórzanej ( której zresztą nie posiadam )
Promienie słoneczne działają szczególnie niekorzystnie na skóry anilinowe, ale mają także negatywny wpływ na pozostałe rodzaje skór, jak choćby zamsz czy nubuk. Usytuowanie mebla w miejscu, w którym pada bezpośrednio na niego mocne naturalne światło powoduje niszczenie skóry, jej płowienie i jest przyczyną wybarwień. Dłuższe narażenie na światło znacząco przyśpiesza procesy rozkładu naturalnej tapicerki. Ponadto wysoka temperatura, na którą podatny jest mebel, powoduje wysychanie, twardnienie i pękanie skóry.
Sądzę również że problem dotyczy całej tapicerki skórzanej ( której zresztą nie posiadam )
Kup mleczko dedykowane i będziesz spokojniejszy , chociaż wydaje mi się że jak ktoś używa kremu do rąk to w zupełności wystarczy kierownicy Dbaj też o czystość kierownicy to istotne
Ja kupiłem ściereczki do skóry z sonax (mam sporo kosmetyków tej firmy). Używam do kierownicy, mieszka od skrzyni i foteli (mam czarną skórę). Nie używam nic bardziej specjalistycznego do nowego samochodu... Wiele preparatów do skóry według instrukcji nie nadaje się do kierownicy, ale moim zdaniem tylko ze względów bezpieczeństwa (kierownica może być bardziej śliska od nadmiaru). Staram się przecierać raz na ~6 miesięcy.
Są takie ściereczki SONAX
Zobacz skład:
WODA
DIMETYKON
MIRYSTYNIAN IZOPROPYLU
C9-10 ALKAN
SIARCZAN ALKANOWY
CERA ALBA
SULFONAT TEA-DODECYL BENZENE
METYLIZOTHIAZOLINON
IODOPROPYNYL BUTYLCARBAMATE
i to wszystko, w przypadku kierownicy, poprzez spocone ręce dostaje się do organizmu
To chyba lepsza zwykła gliceryna do rąk
Do foteli się nadaje bo kontakt z ciałem jest trudniejszy .
Zobacz skład:
WODA
DIMETYKON
MIRYSTYNIAN IZOPROPYLU
C9-10 ALKAN
SIARCZAN ALKANOWY
CERA ALBA
SULFONAT TEA-DODECYL BENZENE
METYLIZOTHIAZOLINON
IODOPROPYNYL BUTYLCARBAMATE
i to wszystko, w przypadku kierownicy, poprzez spocone ręce dostaje się do organizmu
To chyba lepsza zwykła gliceryna do rąk
Do foteli się nadaje bo kontakt z ciałem jest trudniejszy .
Na sprzedawanym mięsie z kurczaków nikt też nie napisał że ma najwięcej antybiotyków ze wszystkich mięs . No dobrze, nie bijmy już piany udowadniając wyższość świąt ....
W swoim poprzednim samochodzie już 12 letnim miałem skórzaną kierownicę i nigdy nie używałem żadnych preparatów do konserwacji. Jeździłem w irchowych rękawiczkach i w obecnym aucie używam też tych samych rękawiczek. Sprawują się super. Spróbuj może Tobie też to ułatwi Ci prowadzenie i jednocześnie ograniczy zużycie kierownicy.
Nigdy nie zdarzyło mi się, aby fabryczna "skórzana" kierownica się przetarła itp. Jedynie się lekko wybłyszczają tam gdzie trzymam lewą dłoń. Natomiast są osoby, którym tak się dzieje i to przy przebiegach rzędu kilkudziesięciu tysięcy km, a nie 200-300 Więc jest to możliwe.
Natomiast prawdziwą skórę to ta kierownica widzi... jak wsiada kobieta z torebką Jak w 90% aut.
Natomiast prawdziwą skórę to ta kierownica widzi... jak wsiada kobieta z torebką Jak w 90% aut.
W poprzednim samochodzie mi się wytarła tam gdzie zazwyczaj trzymałem i po obwodzie od kręcenia dłonią przy parkowaniu. Kierownica MOMO, ale tak po 100 tys km i ~10-12 latach. Nie dbałem jakoś wyjątkowo.
Słyszałem, że kierownice można szybko wykończyć kremami do dłoni. Niektóre złuszczają i na dłoniach się odbuduje nowa, na kierownicy już nie.
Słyszałem, że kierownice można szybko wykończyć kremami do dłoni. Niektóre złuszczają i na dłoniach się odbuduje nowa, na kierownicy już nie.
U mnie po 160tys kierownica wyglada tragicznie, a traktowana kosmetykami regularnie. Tradycyjny objaw problemów z kierownica jaki mieli w mazdach 6 czyli Biale przetarcia, u mnie niestety dopiero po 100 tys wyskoczyły czyli po gwarancji.
U mnie prawie 140 tys i jeszcze wygląda dobrze, tylko w Miejscu gdzie trzymam lewą rękę trochę odbarwione, Dareme89 ładny masz przebieg juz
Co by nie powiedzieć to teraz wszystko robione jest "dla efektu" Nie tylko myślę o ekoskórzanej tapicerce ale o akrylowych powłokach lakierniczych , wszędobylskich plastikowych zamiennikach czy elektronicznych systemach
Żyjemy w takim okresie rozwoju technologii , że z jednej strony "podniecają" nas te nowości a z drugiej ...nostalgicznie wspominamy ...
Ja już się z tym pogodziłem... i nawet nie chce mi się narzekać
Żyjemy w takim okresie rozwoju technologii , że z jednej strony "podniecają" nas te nowości a z drugiej ...nostalgicznie wspominamy ...
Ja już się z tym pogodziłem... i nawet nie chce mi się narzekać
toruńczyk napisał(a):z jednej strony "podniecają" nas te nowości a z drugiej ...nostalgicznie wspominamy ...
Ja już się z tym pogodziłem... i nawet nie chce mi się narzekać
Przejedź się nową 3 albo CX-30 to zobaczysz to ta nowa motoryzacja co nie daje żadnego czucia samochodu... W CX-3 jest jeszcze całkiem nieźle pod tym względem. Kierownica działa jak powinna i coś tam jednak czuć od kół, a nie wibracje jak się zbliżasz do linii... Gaz jak wciskasz to czujesz że coś się dzieje skrzynia od razu zabiera się do redukcji o 2-3 biegu, a nie że komputer dostał informację, ale no moment przecież to ma być komfortowe przyśpieszanie daj mi chwilę na załączenie kompresora.... A no i może zredukuje bieg ale max jeden. No to teraz się pomału rozpędzamy. A Ty sobie myślisz ej gdzie to 180 koni dopiero je chyba wyprowadzają ze stajni.
Ale liczniki robią wrażenie klasycznych (jak lubię), ale są nowoczesne bo to głównie wyświetlacz.
@krzychun ale nowa 3 i cx-30 mają w większości analogowe zegary, tylko prędkościomierz jest wyświetlaczem, wskazanie spalania chwilowego i zasięgu po bokach. Pytanie po co skoro jego możliwości konfiguracji są marne. Tzn. wiem po co, bo wszyscy producenci mają cyfrowe zegary Inna kwestia, że tutaj nie ma wyboru.
Chodzi Ci o to, że kierownica wibruje jak zadziała system LAS? Inni stosują takie rozwiązanie od 10 lat, więc mnie to nie dziwi
A co do kierownicy w cx-3 to dla mnie jest twarda jak kamień i to może powodować późniejsze uszkodzenia, podobnie jak biżuteria i pot. Zdecydowanie fajniej trzyma się mięśistą kierownicę.
A to, że ma wytrzymać do końca gwarancji, to każdy wie Jako naprawa, to chyba tylko obszycie u specjalisty, bo oryginalnej się nie opłaca kupować.
Chociaż w 2 aucie po 150tys km jest tylko minimalnie wybłyszczona od lewej dłoni, zero oznak jakiegokolwiek zużycia, więc da się.
Chodzi Ci o to, że kierownica wibruje jak zadziała system LAS? Inni stosują takie rozwiązanie od 10 lat, więc mnie to nie dziwi
A co do kierownicy w cx-3 to dla mnie jest twarda jak kamień i to może powodować późniejsze uszkodzenia, podobnie jak biżuteria i pot. Zdecydowanie fajniej trzyma się mięśistą kierownicę.
A to, że ma wytrzymać do końca gwarancji, to każdy wie Jako naprawa, to chyba tylko obszycie u specjalisty, bo oryginalnej się nie opłaca kupować.
Chociaż w 2 aucie po 150tys km jest tylko minimalnie wybłyszczona od lewej dłoni, zero oznak jakiegokolwiek zużycia, więc da się.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9