Doposażenie w aktywny tempomat CX-3
Strona 1 z 1
Witam,
Moi drodzy czy posiadając "zwykły tempomat" jest szansa doposażyć go o aktywny tempomat
Dodam że CX-3 mam sprowadzoną z USA 2018r.
Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve 4-Cylinder
nr. vin: JM1DKFC76J1305389
Dziękuję za każdą sugestię
Moi drodzy czy posiadając "zwykły tempomat" jest szansa doposażyć go o aktywny tempomat
Dodam że CX-3 mam sprowadzoną z USA 2018r.
Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve 4-Cylinder
nr. vin: JM1DKFC76J1305389
Dziękuję za każdą sugestię
- Od: 3 cze 2012, 20:13
- Posty: 94
- Skąd: Kraków
- Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve
2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive
Pewnie się da , ale czy się opłaca? Na pewno trzeba wymienić atrapę na taką ze „schowkiem” na radar , i zmienić znaczek-logo Mazdy na taki plastikowy hologram bo metalowe logo daje zakłócenia (tak mi wytłumaczyli w ASO gdy zapytałem). Są też chyba inne guziki na kierownicy , no i na pewno oprogramowanie , u mnie na hedapie się wyświetla ustawienie odległości od poprzedzającego pojazdu.
Słuchajcie co należy kupić
Próbuje ustalić co będzie potrzebne, na ten moment wydaje mi się że muszę zakupić części jak poniżej.
1. Kierownica z przyciskami jak na poniższym zdjęciu tzn. możliwość ustawienia odległości między poprzedzającym samochodem.
2. Radar z mocowaniem na przedni zderzak, jak na poniższym zdjęciu.
Jeśli radar który załączyłem jest zły to będę wdzięczny za informację, jeśli wiecie co jeszcze będzie potrzebne to piszcie czy potrzebny jest tylko 1radar czy jest jeszcze ich więcej do działania aktywnego tempomatu?
z góry dziękuję za wszelkie sugestie i informacje zwrotne
Próbuje ustalić co będzie potrzebne, na ten moment wydaje mi się że muszę zakupić części jak poniżej.
1. Kierownica z przyciskami jak na poniższym zdjęciu tzn. możliwość ustawienia odległości między poprzedzającym samochodem.
2. Radar z mocowaniem na przedni zderzak, jak na poniższym zdjęciu.
Jeśli radar który załączyłem jest zły to będę wdzięczny za informację, jeśli wiecie co jeszcze będzie potrzebne to piszcie czy potrzebny jest tylko 1radar czy jest jeszcze ich więcej do działania aktywnego tempomatu?
z góry dziękuję za wszelkie sugestie i informacje zwrotne
- Od: 3 cze 2012, 20:13
- Posty: 94
- Skąd: Kraków
- Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve
2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive
Moja przed liftowa tak wygląda , z tego co czytałem w instrukcji to jeszcze któraś z kamer...? sprawdzę.
Jednak tylko radar jest potrzebny , ale pewności nie mam...sprawdzę w wolnej chwili bo tych kamer jest trochę.Zawsze możesz coś u mnie podpatrzeć (bez rozkręcania ) bo jesteś z KRK
Ale masz zbyt nową furę więc niewiele pomogę ,powodzenia w modyfikacjach
PS
Nie wiem czy Twoja wersja posiada Head-up ? bo jest potrzebny do wyświetlania danych tempomatu.
Pozdrawiam
Jednak tylko radar jest potrzebny , ale pewności nie mam...sprawdzę w wolnej chwili bo tych kamer jest trochę.Zawsze możesz coś u mnie podpatrzeć (bez rozkręcania ) bo jesteś z KRK
Ale masz zbyt nową furę więc niewiele pomogę ,powodzenia w modyfikacjach
PS
Nie wiem czy Twoja wersja posiada Head-up ? bo jest potrzebny do wyświetlania danych tempomatu.
Pozdrawiam
W czasach gdy ja kupowałem swoją cx3 aktywny tempomat był tylko w pakiecie safety, i dodawany był z innymi systemami (foto pod tym linkiem)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&start=20
, więc rafik85 ma rację wiązka może być też do wymiany.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&start=20
, więc rafik85 ma rację wiązka może być też do wymiany.
Teraz też jest w safety tylko. Wiązka w japońskich samochodach zazwyczaj jest taka sama (unifikacja) – trzeba sprawdzić.
W tym xls-ie od modyfikacji binarnej ustawień elektroniki tez jest zaznaczony tylko radar...
Ale jak dobrze nie odśnieżę szyby to MRCC (tempomat aktywny) się od razu wyłącza więc z kamery korzysta (do rozpoznawania pasów)... W tym samym momencie wyłączają się adaptacyjne LED-y (ALH) i SBS. Na logikę więc wymagany jest albo "System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW)" albo z adaptacyjnymi LED-a (ALH) i rozpoznawaniem znaków jest montowana inna/dodatkowa kamera (w pakiecie Safety).
W tym xls-ie od modyfikacji binarnej ustawień elektroniki tez jest zaznaczony tylko radar...
Ale jak dobrze nie odśnieżę szyby to MRCC (tempomat aktywny) się od razu wyłącza więc z kamery korzysta (do rozpoznawania pasów)... W tym samym momencie wyłączają się adaptacyjne LED-y (ALH) i SBS. Na logikę więc wymagany jest albo "System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW)" albo z adaptacyjnymi LED-a (ALH) i rozpoznawaniem znaków jest montowana inna/dodatkowa kamera (w pakiecie Safety).
Dziwi mnie jedna rzecz,
Jak napisałeś z przedniego radaru korzysta również system wspomagania inteligentnego hamowania (SCBS-SMART CITY BRAKE SUPPORT) mój samochód jest w ten system wyposażony, w ustawieniach bezpieczeństwa mam tą opcję. Co prawda nie sprawdzałem jego działania, ale wygląda na to że muszę sprawdzić czy faktycznie go posiadam. Wiem że mam taką dziwną ikonkę sygnalizującą najprawdopodobniej ten system, kilka razy zaświeciła mi się na pomarańczowo (poniżej załączam jeszcze jej zdjęcie) ale ja żadnego radaru z przodu nie widzę....może ten system kożysta tylko z tej kamery na przedniej szybie.
Zastanawiam się, z której kamery korzysta system używając aktywny tempomat, jak widać u Ciebie jest więcej tych systemów na przedniej szybie niż u mnie.
Jak napisałeś z przedniego radaru korzysta również system wspomagania inteligentnego hamowania (SCBS-SMART CITY BRAKE SUPPORT) mój samochód jest w ten system wyposażony, w ustawieniach bezpieczeństwa mam tą opcję. Co prawda nie sprawdzałem jego działania, ale wygląda na to że muszę sprawdzić czy faktycznie go posiadam. Wiem że mam taką dziwną ikonkę sygnalizującą najprawdopodobniej ten system, kilka razy zaświeciła mi się na pomarańczowo (poniżej załączam jeszcze jej zdjęcie) ale ja żadnego radaru z przodu nie widzę....może ten system kożysta tylko z tej kamery na przedniej szybie.
Zastanawiam się, z której kamery korzysta system używając aktywny tempomat, jak widać u Ciebie jest więcej tych systemów na przedniej szybie niż u mnie.
- Od: 3 cze 2012, 20:13
- Posty: 94
- Skąd: Kraków
- Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve
2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive
Temu się udało:
https://www.mazda3revolution.com/threads/mrcc-radar-cruise-control-retrofit.222058/
Jest tam gdzieś jeszcze drugi wątek z wersji przedliftowej, gdzie koleś musiał szybę zmieniać na taką z trzecim oczkiem. On był protoplastą, ale tak rzeźbił, że bym bał się tamtym autem jeździć z włączonym MRCC.
Co do zdjęć kamer, to nowsze Mazdy mają tylko 1 oczko, które robi za 3 wcześniejsze – tu nie musisz nic zmieniać
– radar musisz mieć z polifta (takiego z 1 kamerą)
– resztę doczytaj w przytoczonym wątku
https://www.mazda3revolution.com/threads/mrcc-radar-cruise-control-retrofit.222058/
Jest tam gdzieś jeszcze drugi wątek z wersji przedliftowej, gdzie koleś musiał szybę zmieniać na taką z trzecim oczkiem. On był protoplastą, ale tak rzeźbił, że bym bał się tamtym autem jeździć z włączonym MRCC.
Co do zdjęć kamer, to nowsze Mazdy mają tylko 1 oczko, które robi za 3 wcześniejsze – tu nie musisz nic zmieniać
– radar musisz mieć z polifta (takiego z 1 kamerą)
– resztę doczytaj w przytoczonym wątku
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
awido napisał(a):Jak napisałeś z przedniego radaru korzysta również system wspomagania inteligentnego hamowania (SCBS-SMART CITY BRAKE SUPPORT)
Napisałem zdaje się SBS, to są 2 systemy jeden tylko wspiera, drugi potrafi sam zahamować. Niestety nie jestem 100% pewny który się wyłącza po nie odśnieżeniu szyby (bo są 2 podobne ikonki), ale stawiam że SBS czyli ten dokładany w safety potrafiący sam zatrzymać samochód chyba do 30km/h (raz przetestowałem). A SCBS to testowałem już kilkanaście razy i ze 2 razy się faktycznie przydał. SCBS-R (ten do tyłu tez się już udało przetestować).
darrecki napisał(a):Co do zdjęć kamer, to nowsze Mazdy mają tylko 1 oczko
Nowsze w sensie te teraz CX-30 i 3?
U mnie to chyba innaczej wygląda (polift), postaram się zrobić fotkę.
Lifty to były co najmniej 2, w tym jeden oficjalny – wizualny, oraz jeden dotyczący elektroniki gdzieś w 2018/19 (zależy od modelu). Musiał bym zobaczyć do katalogu części żeby powiedzieć kiedy dokładnie nisko to miejsce.
Wówczas to wszystkie Mazdy dostały jedno "oczko". Nowa 3 i CX30 mają jeszcze nowsze systemy bezpieczeństwa, przez co obecnie są wzywane na akcje serwisowe, bo nie wszystko działa jak należy.
Wówczas to wszystkie Mazdy dostały jedno "oczko". Nowa 3 i CX30 mają jeszcze nowsze systemy bezpieczeństwa, przez co obecnie są wzywane na akcje serwisowe, bo nie wszystko działa jak należy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Witam Szanownych Forumowiczow,
Podepnę sie pod temat tempomatu w CX-3, mianowicie kupilem wlasnie takie auto, 2-letnie z silnikiem 2.0 120KM, z zaledwie 19.000km przebiegu, niestety w wersji wyposazenia podstawowej, a wiec bez tempomatu. Rzecz to przydatna, posiadam to w aucie sporo starszym i prawde mowiac zamierzam sprobowac jakos ten tempomat zalozyc. Znalazlem firme montujaca urzadzenie AP900C, ale niespecjalnie kusi mnie wizja ingerencji w instalacje dodatkowego urzadzenia zewnetrznego, cena urzadzenia z usluga 1700zl. Czy jest tutaj ktos znajacy sie na rzeczy i potrafiacy powiedziec co trzeba by (oprocz kierownicy z przyciskami do tempomatu) jeszcze doinstalowac, co zmienic i gdzie, oraz przede wszystkim czy jest szansa na „dorobienie” fabrycznego tempomatu?
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Podepnę sie pod temat tempomatu w CX-3, mianowicie kupilem wlasnie takie auto, 2-letnie z silnikiem 2.0 120KM, z zaledwie 19.000km przebiegu, niestety w wersji wyposazenia podstawowej, a wiec bez tempomatu. Rzecz to przydatna, posiadam to w aucie sporo starszym i prawde mowiac zamierzam sprobowac jakos ten tempomat zalozyc. Znalazlem firme montujaca urzadzenie AP900C, ale niespecjalnie kusi mnie wizja ingerencji w instalacje dodatkowego urzadzenia zewnetrznego, cena urzadzenia z usluga 1700zl. Czy jest tutaj ktos znajacy sie na rzeczy i potrafiacy powiedziec co trzeba by (oprocz kierownicy z przyciskami do tempomatu) jeszcze doinstalowac, co zmienic i gdzie, oraz przede wszystkim czy jest szansa na „dorobienie” fabrycznego tempomatu?
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
- Od: 8 mar 2020, 02:21
- Posty: 2
- Auto: CX-3 2017
Rozumiem, że chodzi Ci o zwykły tempomat a nie aktywny?
Zwykły tempomat można założyć bez większego problemu, na forum mazda3revolution jest do tego całkiem dobrze rozpisany poradnik.
Zakładanie "uniwersalnego" to w jakimś starym aucie, gdzie takiej opcji nikt nie przewidział, w życiu bym tego nie zakładał do CX3
Zwykły tempomat można założyć bez większego problemu, na forum mazda3revolution jest do tego całkiem dobrze rozpisany poradnik.
Zakładanie "uniwersalnego" to w jakimś starym aucie, gdzie takiej opcji nikt nie przewidział, w życiu bym tego nie zakładał do CX3
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):Rozumiem, że chodzi Ci o zwykły tempomat a nie aktywny?
Zwykły tempomat można założyć bez większego problemu, na forum mazda3revolution jest do tego całkiem dobrze rozpisany poradnik.
Zakładanie "uniwersalnego" to w jakimś starym aucie, gdzie takiej opcji nikt nie przewidział, w życiu bym tego nie zakładał do CX3
Tak, chodzi mi o zwykły tempomat właśnie.
Co do tego uniwersalnego mam dokładnie takie odczucia, nie lubię takich modów i innych „ciał obcych” w samochodach, choć przyznam że w razie braku możliwości doposażenia na wzór fabryczny rozważałem i taką opcję.
Poszukam tego wpisu, dzięki
Dopisano 27 lip 2020, 11:41:
No i zrobione. Kupiłem drugą, kompletną kierownicę z przyciskami od tempomatu, przy okazji obszytą skórą, założyłem ją, potem podpięcie laptopa z Forscan’em i po chwili zabawy tempomat uruchomiony. Działa idealnie, łączny koszt przeróbki 300zł kierownica, plus 30zł kabel diagnostyczny. A więc da się, i to wbrew stanowczej opinii olsztyńskiego serwisu Mazdy
- Od: 8 mar 2020, 02:21
- Posty: 2
- Auto: CX-3 2017
Witam Wszystkich ja może nie w temacie ale mam pytanie i mam nadzieję,że ktoś z Szanownych kolegów będzie się orientował w kwestii która mnie interesuje, chodzi mi o to czy jest możliwość adaptowania systemu ALH w CX3 2018Revolution 2.0benzyna skyaktiv światła Full led. Z góry dziękuję za odpowiedźi
- Od: 5 cze 2022, 10:04
- Posty: 2
- Auto: mazda cx3 Revolution 121. 2018 2.0 benzyna
Chodzi Ci o automatyczne długie?
Tak jak w poprzednim przypadku odsyłam do wspomnianego forum. Jak tam jest, to znaczy że się da.
Jak jest kamera i odpowiednie czujniki na szybie, to nie widzę przeszkód żeby się nie dało. Może wymagać zmiany manetki od świateł i programowania Forscanem.
A że forum Mazdy 3 a nie CX3 to bez znaczenia. Elektronika, w tym licznik i manetki takie same.
Tak jak w poprzednim przypadku odsyłam do wspomnianego forum. Jak tam jest, to znaczy że się da.
Jak jest kamera i odpowiednie czujniki na szybie, to nie widzę przeszkód żeby się nie dało. Może wymagać zmiany manetki od świateł i programowania Forscanem.
A że forum Mazdy 3 a nie CX3 to bez znaczenia. Elektronika, w tym licznik i manetki takie same.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9