Strona 1 z 1

Zapalający sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 8 wrz 2017, 23:42
przez waldusrelax
Cześć witam wszystkich. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem mazdy cx-3 1.5 diesel. Po zakupie auta wymieniłem olej i mam problem z zapalajacym sie kluczem serwisowym. Otóż często zapala się i po chwili gaśnie. Czasem dwa dni wcale się nie zapala po czym znowu wyskakuje żółty kluczyk. Inspekcja olejowa wykasowana na ekranie i poprzez przytrzymanoe przycisku nad licznikiem. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną zapalajacego sie klucza? Pozdrawiam

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 9 wrz 2017, 08:47
przez dareme89
A jaka informacje masz w mzd w czasie palenia się lampki w tej zakładce wskazówki ostrzegawcze czy jak to tam jest?

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 9 wrz 2017, 12:05
przez waldusrelax
No wlasnie ze nie mam żadnych wskazowek/ostrzeżeń, nic nie wyswietla

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 9 wrz 2017, 12:33
przez dareme89
Podjechalbym do aso, wyglada na błąd elektryczny licznika/instalacji.

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 10 wrz 2017, 11:02
przez waldusrelax
Koledzy zauważyłem dziwna zależność mianowicie: jak zaświeci mi się ten nieszczęsny klucz to wystarczy że wyciągnę i wloze miarke oleju to klucz gaśnie. Za dwa dni znowu się zaświeci i znowu jak wyciągnę markę od oleju to zgasnie. Na miarce pokazuje minimalnie powyżej max. Czyżby mazda była aż tak czuła na prawidłowy poziom oleju?

PostNapisane: 10 wrz 2017, 13:20
przez raccmark
A tak z czystej ciekawości... po co wymieniłeś nowy olej w nowym aucie?

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 10 wrz 2017, 13:33
przez waldusrelax
Auto jest z grudnia 2015 i sprowadzone z Niemiec, kupione przeze mnie 2 tyg temu i wymieniłem olej profilaktycznie

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 10 wrz 2017, 15:47
przez raccmark
Sprawdź czy nie masz ponad max poziom

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 10 wrz 2017, 16:53
przez dareme89
W dieslu z tego co pamietam to ma miarce masz min max i 3pkt który mówi ze olej już jest do wymiany. Może zalałeś ponad max do tego 3vpkt?

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 10 wrz 2017, 18:03
przez waldusrelax
Na zimnym silniku mam na max a na rozgrzanym ok 2 mm ponad max. Podjadę jutro do warsztatu i spuścić troszkę oleju i zobaczymy co bedzie

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 17 wrz 2017, 12:50
przez waldusrelax
Odświeżam temat. Po upuszczeniu oleju dzis rano znowu zapalil sie klucz serwisowy i zgasł po rozgrzaniu silnika. Może zły olej? Ja wlalem Castrol Edge 5w30 C3 A wyczytałem że do diesla mazdy leje sie C1. Ma ktos wiedze w temacie oleju? Pomóżcie

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 17 wrz 2017, 13:02
przez bbogdan
Olej wlałeś dobry C-3 ,nie wiązał bym tej usterki z jakością oleju silnikowego

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 17 wrz 2017, 13:19
przez waldusrelax
W instrukcji jest napisane że klucz serwisowy związany jest wyłącznie z obsługą serwisowa i olejem. Podłączyłem auto pod komputer i nic nie pokazało. Silnik -ok, elektryka -ok. Dziwne że klucz zapala się tylko rano na zimnym silniku i to nie zawsze, jak sie zapali to nie daje się go usunąć na mzd w kasowaniu oleju i gaśnie po wyciągnięciu bagnetu lub nagrzaniu silnika. Więc na chlopski rozum wiąże to z lekkością lub gęstościa oleju. Oryginalny olej mazdy 5w30 ma klasę c1

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 17 wrz 2017, 14:41
przez bbogdan
W silniku nie ma żadnego czujnika jakości/gęstości oleju ,jest tylko czujnik poziomu oleju.Olej możesz zmieniać ile razy chcesz ,ale to ci w niczym nie pomoże ,to nie jest wina rodzaju oleju.
Do jakiego komputera podłączałeś ?
Instalację elektryczną sprawdzałeś ? rano jest większa wilgotność,tutaj bym szukał przyczyny
Olej klasyfikacji C-3 też ma dopuszczenie do stosowania.

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 17 wrz 2017, 15:37
przez waldusrelax
Wilgoc hmm... moze byc. Ale jezdzilem autem w ulewnym deszczu i nic nie swiecilo. Na razie podłączyłem pod komputer u elektryka który ma warsztat w okolicy. Jeśli to dalej bedzie sie powtarzać to będę zmuszony jechać do aso na komputer chociaż najbliższy serwis mazdy mam 120 km od domu. Jeszcze jedno pytanie: jak kasujecie inspekcję olejowa bo może ja coś robię źle.

Dopisano 17 wrz 2017, 15:00:

Zrobiłem tak ze wcisnalem pedał hamulca i pedał gazu jednocześnie trzymając przycisk kasowania nad licznikiem i włączyłem zapłon. Zaczął migać szybko żółty trójkąt plus ten klucz A po chwili zaczął mrugać wolniej żółty trójkąt plus kontrolka akumulatora. Wie ktoś co uruchomilem ze po chwili zaczął mrugać trójkąt wraz z akumulatorem?

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 27 wrz 2017, 21:51
przez waldusrelax
Witam. rozwiązalem problem zapalajacego sie klucza więc pisze co i jak w razie gdyby ktoś miał podobny przypadek. Klucz zapalal się po zalaniu olejem castrol edge 5w30 i wkreceniu filtra zamiennika. Kupiłem wiec w sklepie internetowym olej mazda ultra 0w30 dpf plus orygińalny filtr oleju mazda i wymienilem wszystko ponownie. Od tamtej pory klucz sie nie zapalil. Widac Madzia jest wybredna i nie smakuje jej olej inny niz oryginalny. Pozdrawiam

Re: Zapalajacy sie klucz obsługi serwisowej

PostNapisane: 27 wrz 2017, 23:18
przez bbogdan
To na pewno nie była wina oleju ,tylko złej jakości filtra (zły wkład filtrujący , wadliwy zawór nadciśnienia lub wadliwy zawór zwrotny )