Strona 1 z 1

Skrzynia AT i wyłączanie silnka.

PostNapisane: 17 maja 2017, 10:15
przez MarekPe
Witam.
To pierwszy automat w życiu i dlatego nie całkiem wiem jak prawidłowo wyłączać silnik.
Po zatrzymaniu się włącza się i-stop silnik gaśnie.
Instrukcja każe zatrzymywać silnik na P ale po przestawieniu dźwigni biegów z D na N i dalej R silnik zaskakuje, oczywiście dalej przestawiam na P i wyłączam przyciskiem..... ale odpalanie na chwilę jest bez sensu.
Z kolei wyłączając silnik w innym położeniu niż P stacyjka przełącza się na ACC i po przestawieniu skrzyni na P muszę ponownie nacisnąć aby przestawić na OFF.
Staram się przed zaparkowaniem nacisnąć słabo hamulec aby i-stop nie zadziałał ale nie zawsze się to udaje.
Jaką Wy koleżanki i koledzy macie metodę na wyłączanie silnika ze skrzynią AT, (bez wyłączanie i-stopu).
Pozdrawiam

PostNapisane: 17 maja 2017, 10:34
przez konole
Instrukcja każe zatrzymywać silnik na P ale po przestawieniu dźwigni biegów z D na N i dalej R silnik zaskakuje, oczywiście dalej przestawiam na P i wyłączam przyciskiem..... ale odpalanie na chwilę jest bez sensu.
Nie puszczaj przycisku dopóki nie przestawisz na P – i raczej zrób to szybko, a nie sekwencyjnie, jeśli już stoisz na D.

Z kolei wyłączając silnik w innym położeniu niż P stacyjka przełącza się na ACC i po przestawieniu skrzyni na P muszę ponownie nacisnąć aby przestawić na OFF.

Robisz tak – zatrzymujesz się z D, włącza Ci się iStop, trzymając hamulec przełączasz na P. Puszczasz hamulec, silnik Ci nie wstaje i potem po prostu naciskasz przycisk Stop (1 albo 2 razy, nie pamiętam).

Ja najczęściej zaraz po starcie po prostu iStop wyłączam, bo wnerwia mnie to. hahaha

Ktoś tutaj miał pomysł, jak to zupełnie wyłączyć, jakieś pomysły który hex code przestawić w FORscanie?

PostNapisane: 17 maja 2017, 23:38
przez MarekPe
konole napisał(a):Robisz tak – zatrzymujesz się z D, włącza Ci się iStop, trzymając hamulec przełączasz na P. Puszczasz hamulec, silnik Ci nie wstaje i potem po prostu naciskasz przycisk Stop (1 albo 2 razy, nie pamiętam).

No właśnie nie.... silnik włącza się po przestawieniu z D na N i jest to zgodne z instrukcją.
Nie ma możliwości przejścia na P bez uruchomienia silnika, stąd moje pytanie jak to robicie.

Re: Skrzynia AT i wyłączanie silnka.

PostNapisane: 18 maja 2017, 00:02
przez dareme89
Ja wyrzuciłem istop z komputera. Wrzucałem gdzieś link do tematu jak to zmienić. Na forum mAzdy 6 jest wszystko opisane.

Ja to ogólnie uważam ze w automacie ze sprzęgłem hydrokinetycznym wyłączenie silnika na D to zabójstwo. Jestem bardzo ciekawy ile te nowe automaty wytrzymają.

Re: Skrzynia AT i wyłączanie silnka.

PostNapisane: 18 maja 2017, 17:56
przez Furiat
U mnie to jest tak:

istop włącza się na D, silnik gaśnie. Trzymając cały czas hamulec, szybko przekładam na P i dwa razy energicznie klikam Start/stop. Samochód wyłączony.