Strona 1 z 1

Światła DRL

PostNapisane: 13 lut 2017, 17:35
przez dareme89
masz racje. jak ustawisz manetke na off to tez nic nie swieci, także można sobie jechać bez dziennych i o tym nie wiedzieć. także mi brakuje drugiej kontrolki

PostNapisane: 13 lut 2017, 19:43
przez konole
dareme89 napisał(a):masz racje. jak ustawisz manetke na off to tez nic nie swieci, także można sobie jechać bez dziennych i o tym nie wiedzieć. także mi brakuje drugiej kontrolki
Ustawiając manetkę na off światła dzienne wciąż się świecą.

Re: Mazda CX-3 (DK) – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 14 lut 2017, 12:27
przez Lesioc
No niby tak... ale na 2 dzień po odebraniu samochodu miałem sytuację taką, ze jadę i jadący z przeciwka mi migają światlami. Sprawdzam manetkę, mam na "Auto", no wiec zatrzymuję sie, ZACIĄGAM RĘCZNY, wysiadam.... no i myślę – faktycznie, światła nie działają. Dopiero potem przeczytałem jak to działa – ale nadal nie wiem czemu migali mi światłami :|

konole napisał(a):Ustawiając manetkę na off światła dzienne wciąż się świec

Nie może tak być! Są kraje (np Grecja, CHorwacja) gdzie jazda na światłach w ciągu dnia jest karalna mandatem.

PostNapisane: 14 lut 2017, 16:36
przez konole
Lesioc napisał(a):No niby tak... ale na 2 dzień po odebraniu samochodu miałem sytuację taką, ze jadę i jadący z przeciwka mi migają światlami. Sprawdzam manetkę, mam na "Auto", no wiec zatrzymuję sie, ZACIĄGAM RĘCZNY, wysiadam.... no i myślę – faktycznie, światła nie działają. Dopiero potem przeczytałem jak to działa – ale nadal nie wiem czemu migali mi światłami :|

konole napisał(a):Ustawiając manetkę na off światła dzienne wciąż się świec

Nie może tak być! Są kraje (np Grecja, CHorwacja) gdzie jazda na światłach w ciągu dnia jest karalna mandatem.
No to polecam sprawdzić.

PostNapisane: 14 lut 2017, 17:11
przez bbogdan
[quote=
Nie może tak być! Są kraje (np Grecja, CHorwacja) gdzie jazda na światłach w ciągu dnia jest karalna mandatem.[/quote]
Auto jest sprzedawane na rynek Polski i może tak być .

PostNapisane: 14 lut 2017, 19:30
przez Paolo
Lesioc napisał(a):Nie może tak być! Są kraje (np Grecja, CHorwacja) gdzie jazda na światłach w ciągu dnia jest karalna mandatem.


Chorwacja :> proszę o jakieś źródło bo teraz kolego to mnie zaskoczyłeś (byłem 3 razy na cro i zawsze z włączonymi i żaden patrol mnie nie zatrzymał)

Re: Mazda CX-3 (DK) – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 14 lut 2017, 19:57
przez dareme89
Manetka można wylaczyc światła dzienne, jest jakaś kombinacja jak to zrobić z tego co pamietam w instrukcji

PostNapisane: 14 lut 2017, 22:33
przez Lesioc
Paolo napisał(a):
Lesioc napisał(a):Chorwacja :> proszę o jakieś źródło bo teraz kolego to mnie zaskoczyłeś (byłem 3 razy na cro i zawsze z włączonymi i żaden patrol mnie nie zatrzymał)


Np tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awia ... y_dziennej

Chorwacja – zakaz jazdy w dzień (wiosna, lato, jesień) z włączonymi światłami mijania lub światłami do jazdy dziennej


Dopisano 14 lut 2017, 22:04:

dareme89 napisał(a):Manetka można wylaczyc światła dzienne, jest jakaś kombinacja jak to zrobić z tego co pamietam w instrukcji


U mnie w instrukcji jest tylko tyle na ten temat:
dzienne 1.JPG

Potem na 9-14
dzienne2.JPG

No i 5-62 nie ma słowa o światłach, ale być może coś jest tutaj? Jak żona wróci z samochodem to sprawdzę – chyba, że ktoś już to przestawiał ?
dzienne3.JPG

Re: Mazda CX-3 (DK) – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 15 lut 2017, 00:09
przez dareme89
Nie z naszej instrukcji ale pewnie pojdzie
Obrazek

Re: Mazda CX-3 (DK) – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 15 lut 2017, 01:05
przez luxK

PostNapisane: 16 lut 2017, 18:11
przez Paolo
Chorwacja – zakaz jazdy w dzień (wiosna, lato, jesień) z włączonymi światłami mijania lub światłami do jazdy dziennej
[/quote]

Stan prawny na rok 2012 być może na 2012 tak było. ale Chorwacja jest już w UE, a co za tym idzie:
Od 7 lutego 2011 roku zgodnie z Dyrektywą 2008/89/WE wszystkie nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej są obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej. Oznacza to, że obowiązek ten nie dotyczy wszystkich nowych samochodów, ale wyłącznie nowych modeli, które uzyskają homologację po tej dacie. Pozostałe produkowane dotąd modele samochodów nie muszą być wyposażone w światła do jazdy dzienn

źródło z tego samego linku, pytanie ile w tym prawdy i czy aktualny wpis ;)

Re: Mazda CX-3 (DK) – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 16 lut 2017, 19:08
przez Lesioc
Ciekawe jak to się ma do Grecji, która jakby nie było należy do UE.... a będąc w zeszłym roku na Krecie osobiście widziałem, jak policja łapała tych jadących na światłach.

Inna sprawa, że konieczność wyposażenia samochodów w takie światła nie narzuca konieczności ich używania ;)

PostNapisane: 16 lut 2017, 20:47
przez Paolo
Może, ale pod tym kątem jest to dla mnie dziwne – oczywiście nie mówię, że tak nie jest.
I co światła dzienne komuś przeszkadzają :|

PostNapisane: 16 lut 2017, 22:21
przez Marianek
Lesioc napisał(a):Nie może tak być! Są kraje (np Grecja, CHorwacja) gdzie jazda na światłach w ciągu dnia jest karalna mandatem.
Przecież światła dzienne są wymagane w całej UE dla aut wyprodukowanych po 2010-11 roku bodajże.

Re: Mazda CX-3 (DK) – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 17 lut 2017, 11:16
przez Lesioc
Marianek napisał(a):Przecież światła dzienne są wymagane w całej UE dla aut wyprodukowanych po 2010-11 roku bodajże.

Tak, wymagane jest zainstalowanie przez producenta takich lamp, ale wydawało mi się, że nie ma obowiazku ich używać.... tymaczasem:

Wymagania, jakie powinny spełniać lampa DRL na podstawie ECE-R87 i ECE-R48:

Regulamin ECE R87 – określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej,
Regulamin ECE R48 – określa wymagania techniczne dla pojazdów (odpowiednik Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. (Dz.U. 2009 nr 75 poz. 639)).
  • Natężenie światła od 400 do 1200 kandeli;
  • Barwa biała;
  • Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm?;
  • Światła do jazdy dziennej muszą włączać się automatycznie (wbudowany moduł automatycznego włączania / wyłączania lampy), kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik ustawione jest w położeniu umożliwiającym pracę silnika, przy czym światła do jazdy dziennej mogą być wyłączone, jeżeli występują następujące warunki:
    a- dźwignia zmiany przełożeń automatycznej skrzyni jest w położeniu P (postój) lub
    b – zaciągnięty jest hamulec postojowy lub
    c – przed pierwszym uruchomieniem pojazdu po każdym ręcznym włączeniu układu napędowego;
  • Światła do jazdy dziennej mogą być wyłączane ręcznie, jeżeli prędkość pojazdu nie przekracza 10km/h, z zastrzeżeniem, że następuje ich samoczynne włączenie wraz z przekroczeniem przez pojazd prędkości 10km/h lub, kiedy pojazd przebył odcinek dłuższy niż 100m ? pozostają one wówczas włączone aż do momentu ponownego, zamierzonego wyłączenia;
  • Światła do jazdy dziennej muszą wyłączać się automatycznie, kiedy urządzenie uruchamiające lub wyłączające silnik ustawione zostaje w położeniu uniemożliwiającym pracę silnika lub, kiedy włączone są przednie światła przeciwmgłowe lub reflektory, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu;
  • Kontrolka załączenia światła DRL ? nieobowiązkowa

No i teraz kompletnie zgłupiałem o co chodzi z ta Grecją :|

PostNapisane: 17 lut 2017, 17:44
przez Paolo
Może łapali nie za światła, a może łapali za te nieoryginalne.