Wyłączenie SCBS

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez asiencja » 25 paź 2016, 12:58

Witam, czy w wersji Sky Motion istnieje możliwość wyłączenia funkcji SCBS – systemu wspomagającego hamowanie? Chciała bym to na sezon zimowy wyłączyć a nie wiem jak. Mam obawy że system może więcej zaszkodzić na śliskiej nawierzchni niż pomóc.
asiencja
 

Postprzez Sosenka » 26 paź 2016, 09:49

Ale jak ma zaszkodzić? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez mario-k » 26 paź 2016, 17:49

To Ci wręcz pomoze a nie zaszkodz.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez lucek 76 » 27 paź 2016, 07:19

Witam.

System możesz wyłączyć przyciskiem po lewej stronie pod kierownicą lub na głównym ekranie
w Ustawieniach.

Jeżeli chodzi o wyłączanie to system powinien być wyłączany np podczas Holowania lub jazdy w terenie
po śniegu itd.

Pozdrawiam
Lucek <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2015, 21:16
Posty: 72 (0/1)
Auto: Renault Megane 2;
2.0 dci 150 kM,
2006
Mazda CX-3 120 KM Sky Passion
Soul Red; Pakiet Safety

Postprzez Sosenka » 27 paź 2016, 09:27

Chyba wam się coś pomyliło z kontrolą trakcji.... <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez lucek 76 » 27 paź 2016, 20:44

Witam.

Droga Sosenko nie pomyliło się Instrukcja strona 4/148 tam tak piszą.

Pozdrawiam
Lucek <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2015, 21:16
Posty: 72 (0/1)
Auto: Renault Megane 2;
2.0 dci 150 kM,
2006
Mazda CX-3 120 KM Sky Passion
Soul Red; Pakiet Safety

Postprzez Sosenka » 27 paź 2016, 21:27

W mojej instrukcji jest napisane: Wyłącz system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (SCBS), podczas gdy samochód znajduje się na stanowisku diagnostycznym lub jest holowany oraz: Podczas jazdy w terenie, na przykład po trawie, zaleca się wyłączać system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (SCBS). Od kiedy śnieg na drodze to jazda w terenie? Chyba, że chcecie jechać na off-road w zimie ale wtedy gratuluję wyboru samochodu zwłaszcza z tym prześwitem.
Wracając do tematu bardzo proszę wyjaśnijcie mi co ma czujnik laserowy do jazdy po śniegu?
Odnośnie śniegu jest tylko wzmianka: System SCBS nie zapewni bezpieczeństwa podczas nierozważnej jazdy, jazdy z nadmierną prędkością, jazdy zbyt blisko poprzedzającego samochodu, jazdy po śliskiej nawierzchni, pokrytej śniegiem, lodem lub wodą (obniżona przyczepność kół spowodowana warstwą wody pomiędzy oponą, a nawierzchnią drogi). Istnieje zagrożenie wypadku drogowego.
Po prostu koła nie wyhamują... Może warto włączyć myślenie zamiast wyłączać systemy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez lucek 76 » 28 paź 2016, 07:35

Witam.

Co do ostatniego stwierdzenia to się zgodzę w połowie "Może warto włączyć myślenie" ale nie rozumiem tego pozostałego szumu.
Asiencja spytała się tylko gdzie można wyłączyć system SCBS ponieważ obawia się lub nie ma zaufania do tego systemu na śliskiej nawierzchni tak podaje instrukcja (jak ma ochotę to niech wyłącza) i trzeba jej pomóż w osiągnięciu celu <jupi> .

Jeśli chodzi o jazdę po śniegu to sama cytowałaś że system nie zapewni bezpieczeństwa podczas:
"System SCBS nie zapewni bezpieczeństwa podczas nierozważnej jazdy, jazdy z nadmierną prędkością, jazdy zbyt blisko poprzedzającego samochodu, jazdy po śliskiej nawierzchni, pokrytej śniegiem, lodem lub wodą (obniżona przyczepność kół spowodowana warstwą wody pomiędzy oponą, a nawierzchnią drogi). Istnieje zagrożenie wypadku drogowego". więc może obawia się takiej sytuacji i chce sama
kierować pojazdem ponieważ nie ma zaufania do systemu SCBS.

Stwierdzenie że, jazda po śniegu to nie jazda w terenie otóż wydaje mi się że, w niejednokrotnym przypadku gorsza niż w terenie.

Jeśli chodzi o czujnik laserowy to podobno jego działanie może być zakłócone intensywnymi opadami deszczu lub śniegu


Meritum.
Jeśli ktoś ma ochotę to wyłącza jeśli nie to nie wyłącza :D

Pozdrawiam
Lucek <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2015, 21:16
Posty: 72 (0/1)
Auto: Renault Megane 2;
2.0 dci 150 kM,
2006
Mazda CX-3 120 KM Sky Passion
Soul Red; Pakiet Safety

Postprzez toruńczyk » 28 paź 2016, 08:02

No i wszystko jasne .... amen ! :D
Ja bym powiedział ,że jeśli ma ktoś pełną świadomość tego "co robi" to po to jest wyłącznik by ten system można było wyłączyć .
Bezpośrednio odpowiadając Asiencje(-ce) to wersja Twoja taki wyłącznik posiada .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Sosenka » 28 paź 2016, 10:18

Drogi Lucku,
nie robię szumu tylko dwa razy zadałam pytanie z czystej ciekawości w jaki sposób system SCBS ma zaszkodzić podczas jazdy zimą. Pytałam bo nie wiem, szczerze nie wiem – no ale się nie dowiedziałam niestety.
Co do nie działania prawidłowo w czasie deszczu czy śniegu – samochód przecież nagle się nie zatrzyma... no ludzie.... to nie jest tesla. Chodzi przecież o to, że w momencie kiedy czujnik laserowy jest przysłonięty śniegiem po prostu nie działa. Nie wiem w dalszym ciągu jakie to stwarza zagrożenie poza tym gdy się jeździ z nadzieją, że systemy zadziałają w razie W. Stąd mój komentarz, żeby zamiast tego włączyć myślenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez Akar.Zaephyr » 28 paź 2016, 10:30

Myślę, że wiem o co chodzi Żonce. (W końcu chwilę już z Nią spędziłem :D)

SCBS hamuje awaryjnie wtedy, kiedy kierowca się zagapi i ma już przywalić w tył poprzedzającego auta. Generalnie więc wyłączenie tego systemu więcej napsuje, niż pomoże, bo jak się człowiek faktycznie zagapi, to będzie dzwon. Dlatego pytała w czym miałoby to pomóc :)

Niech sobie asiencja jeździ jak chce, mnie nic do tego – przyszła po informację i mam nadzieję że ją znalazła :) Zakopmy topór wojenny zanim małe nieporozumienie przeistoczy się w nic niewarty spór o byle co <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez lucek 76 » 28 paź 2016, 11:55

Witam.

Moi drodzy ja też nie wiem w jaki sposób wyłączenie systemu może zaszkodzić (ja go nie wyłączam)
no chyba że, jeżdżę na off rodzie <glupek2> .
Może chodzi o to że, samochód zahamuje sam ale na śliskiej nawierzchni auto może wpaść w poślizg
i jeśli kierowca zbytnio mu zaufa też przywali ale na pewno jak pisze Akar skutek zniszczeń powinien być mniejszy i tu znów zacytuję Sosenkę "Może warto włączyć myślenie".

Wyciąg z instrukcji
"Sam system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej
prędkości) (SCBS) nie gwarantuje bezpieczniejszej jazdy:
System SCBS nie zapewni bezpieczeństwa podczas nierozważnej jazdy, jazdy
z nadmierną prędkością, jazdy zbyt blisko poprzedzającego samochodu, jazdy po
śliskiej nawierzchni, pokrytej śniegiem, lodem lub wodą (obniżona przyczepność
kół spowodowana warstwą wody pomiędzy oponą, a nawierzchnią drogi). Istnieje
zagrożenie wypadku drogowego".

Ale rozumiem wyłączanie systemu nie ma sensu tylko trzeba ostrożnie podróżować a osoba podatna
woli go wyłączyć i ufać samemu sobie.

Jeśli chodzi o śnieg to spece piszą że, może on powodować zakłócenia w pracy systemu (nie wiem czy chodzi tylko o śnieg szybie czy też gęste opady też czyli pewnie znów chodzi o zdroworozsądkowe podejście do tematu a nie bezgraniczne zaufanie w działanie systemu.

Tak więc Sosenka znów nic się nie dowiedziała ale czasem lepiej wiedzieć mniej niż więcej :)

A tak ap ropo to ja jestem bardzo daleki od wykopywania jakich kol wiek ostrych przedmiotów
a już tym bardziej toporów i to jeszcze obusiecznych :D więc nie mam co zakopać ;)

Pozdrawiam i ciepłego długiego weekendu

Lucek <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2015, 21:16
Posty: 72 (0/1)
Auto: Renault Megane 2;
2.0 dci 150 kM,
2006
Mazda CX-3 120 KM Sky Passion
Soul Red; Pakiet Safety

Postprzez safety » 28 paź 2016, 20:50

Moi mili dyskutanci

Spieszę Wam donieść że ten temat (SCBS) zapoczątkowałem jako temat w marcu br.
Otóż dopiero niedawno w ASO Mazdy przeprowadziłem test systemu SCBS na przygotowanym stanowisku
przez serwis , składało się ono z ułożonych w ścianę pudeł styropianowych pokrytych folią metalizowaną (imitującą lakier samochodu).
Za kierownicą siedział serwisant a ja obok i rozpoczęliśmy test . Zbliżaliśmy się do ściany z prędkością ok. 10 – 15 km/h (podkreślam około) i w odległości ok. 1 m. system zadziałał prawdziwym awaryjnym hamowaniem włącznie z zadziałaniem abs. Oczywiście przeszkoda nie została uderzona – zatrzymaliśmy się nie dotykając jej . Próba odbyła się w idealnych warunkach na suchej nawierzchni .
Ma to istotne znaczenie bo nie chcę zgadywać co by się stało na śliskiej , oblodzonej nawierzchni.
System zadziała więc dość późno 1 – 1,5 m od przeszkody – zależnie od szybkości . Nie radzę testować w realnym ruchu na ulicy. Wszystko to co pisze w instrukcji jest istotne i prawdziwe.
Tyle w temacie . Osobiście nie radzę wyłączać systemu licho nie śpi, w jeździe w korku można się zagapić.
ps.
Niebawem minie rok jak podróżuję cx-3 , na razie szczęśliwie , raz mnie wkurzyła za granicą gdy zgasł zupełnie ekran nawigacji i MZD Connect spasował całkowicie – lecz dzięki tel.do serwisu i wykonaniu resetu bezpiecznikami wszystko wróciło do normy.

pozdrawiam <spoko>
safety
Początkujący
 
Od: 7 mar 2016, 22:01
Posty: 9 (0/3)
Auto: Mazda CX-3,motion 120KM,benzyna,2015,kol. ceramic metalic,

Postprzez malin00 » 30 paź 2016, 23:12

Metr powiadasz....hm nie raz już próbowałem wymusić ten system na światłach w normalnej jeździe podjeżdżając na pewno bliżej niż 50cm do samochodu z przodu i nigdy żadnego hamowania nie było. Być może działa to tylko jak ma się wciśnięty gaz? Ja podjeżdzałem raczej na luzie lub nawet hamując...no albo u mnie nie działa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2015, 14:45
Posty: 84 (9/1)
Auto: Mazda CX-3 skypassion benzyna 2.0 150KM AWD manual 2015

Postprzez toruńczyk » 31 paź 2016, 07:34

Właśnie " podjeżdżając" ...próbowałem na wiele sposobów i mnie ten system nie uruchomił się . Myślę , że wcześniej zawsze zwalniam hamując i to nawet kiedy dojeżdżam aż czujniki park. przednie wyją.
Ale raz to zaskoczyły mnie dosłownie. Na równorzędnym potrójnym skrzyżowaniu płynnie chciałem wjechać za autobus jadący z prawej . Zbliżyłem się narożnikiem do jego tylnego zderzaka by się "wśliznąć" za MZK i w tej sytuacji SCBS przyhamował ostro z ABS-em ! Nie wyhamował mnie do końca bo w tym momencie – skupiony jeszcze sam oderwałem nogę z gazu i to pewnie wstrzymało dalsze hamowanie do całkowitego zatrzymania !?
Więc system ten "nie tylko patrzy do przodu <oczy> on jeszcze zezuje " ... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez limo » 1 lut 2017, 01:16

mario-k napisał(a):To Ci wręcz pomoze a nie zaszkodz.POZDRAWIAM :)

Pomoze to zdrowy rozsadek i umiejetnosci a nie SCBS. W okreslonych warunkach efekt moze byc odwrotny do zamierzonego. Tak samo ABS ma sens dopiero, gdy jest miejsce na ominiecie przeszkody. Potrafi calkowicie zglupiec na pofaldowanym asfalcie i zamiast uchronic od dzwona to do niego sie przyczynic.
limo
 

Postprzez kasparow » 20 lis 2019, 22:01

Witam,
Ja nie rozumiem tych pytań o działanie SCBS, ja po kupnie auta od razu zacząłem testować z czystej ciekawości. Na człowieka nie dzieła, rozjedzie chama, na przeszkodę typu człowiek trzymający tekturę 1,5m x1,5m też nie działa. Natomiast kiedy powinieneś hamować a tego nie robisz w ostatnim momencie słychać szybkie tit, tit, tit, tit i pedał znika spod nogi, jest też komunikat na desce. Testuję to ciągle dla zabawy, czasami kilka razy dziennie, nie ma w tym niczego niebezpiecznego, wystarczy nie dotykać pedału hamulca przez chwilką za długo jak dojeżdżamy do auta i rozpoczyna się hamowanie poprzedzone dźwiękiem. Oczywiście nie testujcie na mokrym, zalodzonym itp. oraz nie czekajcie do końca aż przywalicie, po prostu trzeba doprowadzić do sytuacji awaryjnego hamowania. A ponieważ rozmawiamy o małej prędkości to nie ma żadnego zagrożenia jeśli robi to ktoś jakkolwiek normalny. Przy okazji wspomnę, że system, nie zawsze działa ale śmigam tym autem już 1,5 roku i stwierdzam, że to nie jest wina systemu. Nie zadziałał kilka razy tylko podczas testowania ale to zdecydowanie dlatego, że bierze pod uwagę wiele czynników i wtedy wymyślił, że sam dam radę. Stwierdzam to dodatkowo po tym, że dwa razy uratował do dupsko wtedy kiedy się nie bawiłem i wiedział na podstawie tego jak jadę, który pedał trzymam naciśnięty i tak dalej. Stwierdził wtedy, że pipa nie kierowca i trzeba przejąć kontrolę i na szczęście to zrobił. Fajny to system, ale nie testujcie jeśli nie macie pewności, że sami wyhamujecie bo skończy się porysowanymi zderzakami, minimum. Pozdro
Początkujący
 
Od: 1 lis 2019, 23:48
Posty: 3 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 175km 2015r

Postprzez krzychun » 20 lis 2019, 23:56

Ogólnie zgadzam się z opinią poza sytuacją kiedy auto przede mną zjeżdża np. w prawo, a ja wiem że wystarczy tylko trochę zwolnić to potrafi przyhamować awaryjnie (pedał ucieknie z pod nogi po położeniu nogi na hamulcu). To jedyne na co uważam bo nie lubię zawisać na pasach. Ale to też ma walory edukacyjny, wiesz że system pewnie zadziała więc wcześniej zwalniasz i w konsekwencji jeździsz bezpieczniej.

Mi ogólnie ze 2 razy tez uratował d jak sobie wyprany w piątek po ciężkim dniu hamujesz delikatnie za kimś, a tu znienacka z delikatnego hamowania przechodzi w gwałtowne. Jak nie zareagujesz w pół sekundy to SCBS wyręczmy (bardzo słusznie). Ogólnie bardzo skutecznie (aż zadziwiająco) precyzyjnie potrafi zareagować jak się hamuje, ale zbyt delikatnie w stosunku do poprzedzającego samochodu.

2 razy auto zatrzymało się samo (przy tej prędkości chyba do 35km/h hamuje, a nie tylko wspomaga) i raz chciałem się wbić na pas w korku między samochody i wyręczyło mnie tak 100-200ms zanim chciałem to zrobić. A drugi raz do tyłu zareagowało na zbliżający się żywopłot ciut za wcześniej (ale też agresywnie cofałem).

A i system nie zareaguje od razu po wyświetleniu napisu "HAMUJ" i alarmu. Zrobi to dopiero chwilę potem.

Według relacji pani z salonu to poprzedni system na pewno reagował głownie na odblaski (w światłach poprzedzającego samochodu) ta generacja jest już jakaś lepsza i nie zdarzają się jej takie akcje:
https://www.youtube.com/watch?v=TiIXFRUFncs
I możliwe, że tempomat aktywny też wspomaga ten system.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1008 (6/71)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez kasparow » 21 lis 2019, 00:27

Nigdy nie miałem tak, że sam zahamował, natomiast przypomniałeś mi sytuację kiedy zmieniałem pas i wciskając się kulturnie ten zahamował w miejscu, nie muszę przedstawiać reakcji kierowcy z tyłu? To była katastrofa, facet był przekonany, że zrobiłem to specjalnie, sam nie wiem jak on się zatrzymał. Co prawda byłem mu winien wyjaśnienia ale, że facet nie chciał słuchać to zrobiło się nieprzyjemnie. Bo wyrywny jestem, szczególnie jak ktoś mnie obraża a ja wiem że to autku się w głowie popierniczyło, a nie mi. Ale fakt, że to uczy normalniejszej jazdy, bo jak sobie człowiek przypomni taką sytuację to nie chce powtórki. Niestety trzeba też przyznać, że ten "bezpieczny" SCBS wtedy praktycznie doprowadził do stłuczki.
Początkujący
 
Od: 1 lis 2019, 23:48
Posty: 3 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 175km 2015r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9