Zabezpieczenie antykorozyjne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dareme89 » 23 wrz 2019, 13:58

Dorobiłem się miernika lakieru który pokazuje podłoże : stal/stal z ocynkiem/aluminium. Na mazdzie wszędzie pokazał tylko stal. Przeleciałem 3 inne auta i wszędzie wskazywał stal z ocynkiem lub aluminium, tylko na mazdzie stal. Cienka warstwa lakieru nie mogła zaburzać wyników bo testowe auta w niektórych miejscach miały podobne wartości ( od 60-100 mikronów ). Także tragedia....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Engineer » 23 wrz 2019, 17:50

Nie ma tragedii – jest tylko ciekawostka z Archiwum X <czarodziej>

Temat był wałkowany przez dziennikarza Jacka Balkana:
https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo
Odpowiedź Mazdy:
https://www.youtube.com/watch?v=OeC2XiSYzFo
Odpowiedź Balkana:
https://www.youtube.com/watch?v=Y5_EV2nexwk

Zdaniem prostego inżyniera:
– Mazda nie kłamie że ma ocynk – bo to zbyt łatwe do udowodnienia <czytaj>
– nie znamy technologii (metody) nanoszenia ocynku oraz nie znamy jego grubości <nauka>
Tak więc warto temat zgłębić, ale z racji braku problemów z korozją nie demonizujmy tematu <czarodziej>
Podejrzewam że niewielkiej grubości ocynk jest nanoszony metodą natryskową ale nie można tego od razu demonizować bo w budownictwie są i spraye ZN na zimno które posiadają rewelacyjne parametry ochronne jak też na ogół niby takie same "shity" <nauka>

Może ktoś podejrzy oryginalne strony Mazdy i tajemnica się wyjaśni nam technologie oraz grubość powłoki <oczko>

P.S.
A jak czuje się CX-3 kolegi dareme89? Korozja dopada? Można prosić fotki podwozia? :D
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2019, 22:27
Posty: 37 (145/1)
Skąd: Łomża
Auto: CX-3 2019, SKY ENERGY, SKYACTIV-G 2.0 121 KM, MT, Machine Grey

Postprzez dareme89 » 23 wrz 2019, 20:25

Zdanie mazdy polska mnie nie interesuje, bo dla nich zardzewiały stelarz tylnej kanapy w mazdzie 3 to normalna rzecz. W nie jednym przypadku udowodnili ze maja polskiego klienta w 4 literach i nawet aso maja ich już czasami dość.

Rdzy jako rdzy nie mam, na podwoziu naloty miałem już z marcu jak zmieniałem koła, a co się dzieje pod osłonami to nie wiem. Były przypadki na forum korozji niektórych elementów wiec nie mów ze problemów nie ma. Nawet była akcja serwisowa w Niemczech odnośnie możliwej korozji w okolicy kamery. Oczywiście w Polsce cisza. Mógłbym podać jeszcze kilka przykładów na postawę polskiego importera wiec ja w ich opowiadania nie wierze.

Dodałem informacje dla zainteresowanych a wniosku każdy może sobie wyciągnąć jakie chce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Engineer » 23 wrz 2019, 20:49

Fotki podwozia poproszę jak to nie problem – czysta ciekawość <oczko> Z góry bardzo dziękuję.
Co do podejrzenia zaniechania akcji serwisowych to tego nie rozumiem – przecież Mazda płaci ASO za przeprowadzone akcje <co?> Lini do tematu z możliwością korozji w okolicach kamery można prosić? ;)
Prosze o wybaczenie ale u mnie wnikanie to zboczenie zawodowe <nauka>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2019, 22:27
Posty: 37 (145/1)
Skąd: Łomża
Auto: CX-3 2019, SKY ENERGY, SKYACTIV-G 2.0 121 KM, MT, Machine Grey

Postprzez dareme89 » 23 wrz 2019, 22:46

Zdjęcia z niemieckiego forum. Co do podwozia to zrobię foty jak będę olej wymieniał.

Obrazek

Obrazek

Dla mnie podejście aso tez nie zrozumiale, natomiast kiedyś mniej oficjalnym kanałem się dowiedziałem ze aso samo z siebie nie może nic zrobić. Piszą raport i importer musi zaakceptować. Bez tego jak naprawia to niepłacone. A importer prawie wszystko odrzuca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Tubi » 25 wrz 2019, 09:37

2012 6 GJ.
20190909_155121.jpg
20190909_155127.jpg
20190909_155134.jpg
20190909_155139.jpg
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Tubi » 25 wrz 2019, 12:26

Na tym co widać to faktycznie tylko nalot ale 70% podwozia jest pod wszelkiej maści osłonami a tam nie zaglądałem.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez darrecki » 25 wrz 2019, 12:39

Na elementy zawieszenia nie ma co patrzeć, one będą zawsze zardzewiałe. Trzeba sprawdzić pod osłonami, w szczególności na łączeniu zawieszenia z powodzeniem, a do tego spawy i zgrzewy.
Tragedii raczej nie będzie, ale na czystą blachę też nie ma co liczyć.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez rafik85 » 26 wrz 2019, 07:23

To był oczywiście sarkazm :D
Córka jeździ m3 2015r i na podwoziu nie zauważyłem nic niepokojącego. Śmiem nawet twierdzić że spód wygląda bardzo dobrze, bez żadnej dodatkowej antykorozji. W domu mamy 3szt mazdy, z usa. Wg mnie z tego rynku lub na ten rynek są jakoś chyba lepiej zabezpieczone ale może mi się tylko wydaje. Wiem co widzę pod swoimi autami i jestem pozytywnie zaskoczony w porównaniu do tego co piszecie o podwoziach aut z rynku pl. Ja nie robię dodatkowej antykorozji bo auta zmieniam max co 1,5 roku. Dodam też że szukając auta w usa jako podstawowe kryterium mam stan w jakim było jeżdżone. Preferuję najbardziej słoneczne więc może dlatego madzie jeszcze nie zaczęły gnić :D
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez dareme89 » 27 wrz 2019, 09:42

Trudno żeby 4 letnie auto gniło. Nie każdy kupuje auto na 1,5 roku jak Ty. Mija mazda ma być 10 lat u mnie i płacąc chore pieniądze w salonie chyba mogę wymagać żeby blachy były ocynkowane, nie jest to kosmiczna technologia. A mazda nie potrafi udowodnić ze blacha jest ocynkowana tylko ze cynk jest na elementach lakierowanych a to dwie różne rzeczy. Odpowiedz mazdy na filmikach to typowy objaw podejścia marki mazda polska do klienta. Jest teraz bum na mazdę wiec mamy was w 4 literach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Engineer » 27 wrz 2019, 12:32

dareme89 Myślę że Mazda zrobiła takie badania aby nie wchodzić na temat jej jakości, grubości i technologii nakładania :]
Tyle że dociekliwi żądają konkretów i dopóki ich nie otrzymamy nie czujemy się poważnie traktowani <czytaj>
Może jakiś mod w naszym imieniu zada Maździe oficjalne zapytanie dotyczące w/w kwestii celem jego publikacji na forum? :>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2019, 22:27
Posty: 37 (145/1)
Skąd: Łomża
Auto: CX-3 2019, SKY ENERGY, SKYACTIV-G 2.0 121 KM, MT, Machine Grey

Postprzez rafik85 » 27 wrz 2019, 14:01

Pozostaje wam położyć dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne i już. Albo czekać aż wasze mazdy zaczną chrupać :D i wtedy to już po ptokach.

Dopisano 27 wrz 2019, 14:03:

dareme89 napisał(a):Trudno żeby 4 letnie auto gniło.

Chodziło mi o jakieś nadmierne naloty na podwoziu itp. Zrobię zdjęcia m3 przy wymianie oleju i wrzucę. Na moje oko podwozie jest w bardzo dobrym stanie. Za ok miesiąc przypłynie dla córki cx3 19r to będę obserwował.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Tasman20Wroc » 27 wrz 2019, 16:53

dareme89 napisał(a):Trudno żeby 4 letnie auto gniło. Nie każdy kupuje auto na 1,5 roku jak Ty. Mija mazda ma być 10 lat u mnie i płacąc chore pieniądze w salonie chyba mogę wymagać żeby blachy były ocynkowane, nie jest to kosmiczna technologia. A mazda nie potrafi udowodnić ze blacha jest ocynkowana tylko ze cynk jest na elementach lakierowanych a to dwie różne rzeczy. Odpowiedz mazdy na filmikach to typowy objaw podejścia marki mazda polska do klienta. Jest teraz bum na mazdę wiec mamy was w 4 literach

Znajdź japońca który ma ocynk a nie jest malowany cynkiem. Taki urok Japończyków, oni nie robią aut z ocynkiem. Jeśli się nie mylę to chyba 2 lub 3 generacja hondy jazz miała ocynk ale tylko z jednej farbki. Oddając swoją mazdę na zabezpieczenie podwozia widziałem spód 3 letniej toyoty, która była cała ruda. Obecnie dobrze zabezpieczają auta tylko Francuzi no i od jakiegoś czasu świetnie robi to opel, który kiedyś był synonimem rudej na równi z mazdą. Druga sprawa jest taka, że przyłożysz czujnik do auta i niby jest blacha ocynkowana, problem w tym, że auto nie ma powłoki z ocynku tylko jest zrobione z ocynkowanej blachy. Kilka marek też robi teraz teraz fajną zagrywkę w postaci auto z ocynkowanej blachy ale progi i podłoga już warstwy cynku nie posada ;) . Niestety aut, które są dobrze zabezpieczone przed rudą już właściwie nie ma.
A co do mazdy to nie że mazda nie potrafi, mazda nie chce zrobić aut dobrze zabezpieczonych ;). Interes musi się kręcić koncerny na przykładzie mercedesa z przed paru lat dobrze wiedzą, że zrobienie aut pancernych = prawie bankructwo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 20:45
Posty: 485 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez kalios » 7 paź 2019, 15:55

Zakupiłem żonie Mazdę i od razu pojechała na konserwację. Jestem bardzo zadowolony

https://www.youtube.com/watch?v=wVWRAMXsl5Q
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 16:12
Posty: 54 (0/1)
Auto: Mazda CX-3, 2.0

Postprzez toruńczyk » 7 paź 2019, 22:02

Zasnąć nie mogę ... :) i nie wiem czy nie "strach się bać" gdzieś na drogę wyjechać Madzią <lol>
Już o "tej rudej" się naczytałem, i o tym że "ten złom" często pada łupem złodziei też, i już się jakoś z tym oswoiłem . <oczko> O tym , że Mazda to też "jeżdżąca trumna" to pierwszy raz czytam :|
Zastanawiam się czym jeszcze ktoś Mazdę "wyróżni" bo dla mnie jest to technicznie ok.auto jak wiele jeżdżących po drogach . I tyle tej "bajki "na dobranoc :D Dobranoc ! papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 20:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez kaniutek » 8 paź 2019, 14:36

ASO nawet zaleca konserwację


Dla mnie to już trochę przegięcie ASO zaleca konserwację na własną rękę, jak jest problem to zróbcie z tym porządek w końcu a nie zalecanie konserwacji. To tak jakby zalecać założenie filtra paliwa bo nie ma a wiadomo z czasem się popsują "wtryski" bez filtra albo oklejenie szyby folią ochronną bo z czasem porysuje się od wycieraczek:)

Wrrrr.....

Sorry ale nie mogłem się powstrzymać – Mazdo chcesz należeć do marek premium to być premium
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 11:12
Posty: 35
Skąd: Końskie
Auto: M3 BL 2009, 1.6 105 KM + LPG by gazparts

Postprzez toruńczyk » 8 paź 2019, 15:16

Mnie po 3 latach odradzili bo oględziny nie wykazywały takiej potrzeby. Myślę , że ASO są za a nawet przeciw zależy od klienta :)
Zapytam Kol.kaniutek z ciekawości ; czy w dalszym ciągu Mazdy w Antwerpii są dodatkowo konserwowane ? Nasze z 2016r. były i jak się odbierało je to "pachniały " i nawet "dymiły" co niekiedy parafinopodobnym środkiem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 20:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez andrep » 8 paź 2019, 17:09

Ja też słyszałem że Mazda rdzewieje już na taśmie produkcyjnej , i aż się boję moja chyba jakaś zepsuta bo nie ma korozji :D :D :D
No i jakaś ładna jak na piórnik <oczko> :D
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez andrep » 8 paź 2019, 17:28

Kol. Kalios jest już wątek dot. zabezpieczenia przed rdzą <czytaj>
Mnie też odradzali , wszystko opisane w odpowiednim wątku <oczko>
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=160
Pozdrawiam
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Tasman20Wroc » 8 paź 2019, 17:53

Nie na taśmie tylko w katalogach, informacja potwierdzona ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 20:45
Posty: 485 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9