Zabezpieczenie antykorozyjne
Dorobiłem się miernika lakieru który pokazuje podłoże : stal/stal z ocynkiem/aluminium. Na mazdzie wszędzie pokazał tylko stal. Przeleciałem 3 inne auta i wszędzie wskazywał stal z ocynkiem lub aluminium, tylko na mazdzie stal. Cienka warstwa lakieru nie mogła zaburzać wyników bo testowe auta w niektórych miejscach miały podobne wartości ( od 60-100 mikronów ). Także tragedia....
Nie ma tragedii – jest tylko ciekawostka z Archiwum X
Temat był wałkowany przez dziennikarza Jacka Balkana:
https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo
Odpowiedź Mazdy:
https://www.youtube.com/watch?v=OeC2XiSYzFo
Odpowiedź Balkana:
https://www.youtube.com/watch?v=Y5_EV2nexwk
Zdaniem prostego inżyniera:
– Mazda nie kłamie że ma ocynk – bo to zbyt łatwe do udowodnienia
– nie znamy technologii (metody) nanoszenia ocynku oraz nie znamy jego grubości
Tak więc warto temat zgłębić, ale z racji braku problemów z korozją nie demonizujmy tematu
Podejrzewam że niewielkiej grubości ocynk jest nanoszony metodą natryskową ale nie można tego od razu demonizować bo w budownictwie są i spraye ZN na zimno które posiadają rewelacyjne parametry ochronne jak też na ogół niby takie same "shity"
Może ktoś podejrzy oryginalne strony Mazdy i tajemnica się wyjaśni nam technologie oraz grubość powłoki
P.S.
A jak czuje się CX-3 kolegi dareme89? Korozja dopada? Można prosić fotki podwozia?
Temat był wałkowany przez dziennikarza Jacka Balkana:
https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo
Odpowiedź Mazdy:
https://www.youtube.com/watch?v=OeC2XiSYzFo
Odpowiedź Balkana:
https://www.youtube.com/watch?v=Y5_EV2nexwk
Zdaniem prostego inżyniera:
– Mazda nie kłamie że ma ocynk – bo to zbyt łatwe do udowodnienia
– nie znamy technologii (metody) nanoszenia ocynku oraz nie znamy jego grubości
Tak więc warto temat zgłębić, ale z racji braku problemów z korozją nie demonizujmy tematu
Podejrzewam że niewielkiej grubości ocynk jest nanoszony metodą natryskową ale nie można tego od razu demonizować bo w budownictwie są i spraye ZN na zimno które posiadają rewelacyjne parametry ochronne jak też na ogół niby takie same "shity"
Może ktoś podejrzy oryginalne strony Mazdy i tajemnica się wyjaśni nam technologie oraz grubość powłoki
P.S.
A jak czuje się CX-3 kolegi dareme89? Korozja dopada? Można prosić fotki podwozia?
Zdanie mazdy polska mnie nie interesuje, bo dla nich zardzewiały stelarz tylnej kanapy w mazdzie 3 to normalna rzecz. W nie jednym przypadku udowodnili ze maja polskiego klienta w 4 literach i nawet aso maja ich już czasami dość.
Rdzy jako rdzy nie mam, na podwoziu naloty miałem już z marcu jak zmieniałem koła, a co się dzieje pod osłonami to nie wiem. Były przypadki na forum korozji niektórych elementów wiec nie mów ze problemów nie ma. Nawet była akcja serwisowa w Niemczech odnośnie możliwej korozji w okolicy kamery. Oczywiście w Polsce cisza. Mógłbym podać jeszcze kilka przykładów na postawę polskiego importera wiec ja w ich opowiadania nie wierze.
Dodałem informacje dla zainteresowanych a wniosku każdy może sobie wyciągnąć jakie chce.
Rdzy jako rdzy nie mam, na podwoziu naloty miałem już z marcu jak zmieniałem koła, a co się dzieje pod osłonami to nie wiem. Były przypadki na forum korozji niektórych elementów wiec nie mów ze problemów nie ma. Nawet była akcja serwisowa w Niemczech odnośnie możliwej korozji w okolicy kamery. Oczywiście w Polsce cisza. Mógłbym podać jeszcze kilka przykładów na postawę polskiego importera wiec ja w ich opowiadania nie wierze.
Dodałem informacje dla zainteresowanych a wniosku każdy może sobie wyciągnąć jakie chce.
Fotki podwozia poproszę jak to nie problem – czysta ciekawość Z góry bardzo dziękuję.
Co do podejrzenia zaniechania akcji serwisowych to tego nie rozumiem – przecież Mazda płaci ASO za przeprowadzone akcje Lini do tematu z możliwością korozji w okolicach kamery można prosić?
Prosze o wybaczenie ale u mnie wnikanie to zboczenie zawodowe
Co do podejrzenia zaniechania akcji serwisowych to tego nie rozumiem – przecież Mazda płaci ASO za przeprowadzone akcje Lini do tematu z możliwością korozji w okolicach kamery można prosić?
Prosze o wybaczenie ale u mnie wnikanie to zboczenie zawodowe
Zdjęcia z niemieckiego forum. Co do podwozia to zrobię foty jak będę olej wymieniał.
Dla mnie podejście aso tez nie zrozumiale, natomiast kiedyś mniej oficjalnym kanałem się dowiedziałem ze aso samo z siebie nie może nic zrobić. Piszą raport i importer musi zaakceptować. Bez tego jak naprawia to niepłacone. A importer prawie wszystko odrzuca.
Dla mnie podejście aso tez nie zrozumiale, natomiast kiedyś mniej oficjalnym kanałem się dowiedziałem ze aso samo z siebie nie może nic zrobić. Piszą raport i importer musi zaakceptować. Bez tego jak naprawia to niepłacone. A importer prawie wszystko odrzuca.
2012 6 GJ.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Na tym co widać to faktycznie tylko nalot ale 70% podwozia jest pod wszelkiej maści osłonami a tam nie zaglądałem.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Na elementy zawieszenia nie ma co patrzeć, one będą zawsze zardzewiałe. Trzeba sprawdzić pod osłonami, w szczególności na łączeniu zawieszenia z powodzeniem, a do tego spawy i zgrzewy.
Tragedii raczej nie będzie, ale na czystą blachę też nie ma co liczyć.
Tragedii raczej nie będzie, ale na czystą blachę też nie ma co liczyć.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
To był oczywiście sarkazm
Córka jeździ m3 2015r i na podwoziu nie zauważyłem nic niepokojącego. Śmiem nawet twierdzić że spód wygląda bardzo dobrze, bez żadnej dodatkowej antykorozji. W domu mamy 3szt mazdy, z usa. Wg mnie z tego rynku lub na ten rynek są jakoś chyba lepiej zabezpieczone ale może mi się tylko wydaje. Wiem co widzę pod swoimi autami i jestem pozytywnie zaskoczony w porównaniu do tego co piszecie o podwoziach aut z rynku pl. Ja nie robię dodatkowej antykorozji bo auta zmieniam max co 1,5 roku. Dodam też że szukając auta w usa jako podstawowe kryterium mam stan w jakim było jeżdżone. Preferuję najbardziej słoneczne więc może dlatego madzie jeszcze nie zaczęły gnić
Córka jeździ m3 2015r i na podwoziu nie zauważyłem nic niepokojącego. Śmiem nawet twierdzić że spód wygląda bardzo dobrze, bez żadnej dodatkowej antykorozji. W domu mamy 3szt mazdy, z usa. Wg mnie z tego rynku lub na ten rynek są jakoś chyba lepiej zabezpieczone ale może mi się tylko wydaje. Wiem co widzę pod swoimi autami i jestem pozytywnie zaskoczony w porównaniu do tego co piszecie o podwoziach aut z rynku pl. Ja nie robię dodatkowej antykorozji bo auta zmieniam max co 1,5 roku. Dodam też że szukając auta w usa jako podstawowe kryterium mam stan w jakim było jeżdżone. Preferuję najbardziej słoneczne więc może dlatego madzie jeszcze nie zaczęły gnić
531-640-670
Trudno żeby 4 letnie auto gniło. Nie każdy kupuje auto na 1,5 roku jak Ty. Mija mazda ma być 10 lat u mnie i płacąc chore pieniądze w salonie chyba mogę wymagać żeby blachy były ocynkowane, nie jest to kosmiczna technologia. A mazda nie potrafi udowodnić ze blacha jest ocynkowana tylko ze cynk jest na elementach lakierowanych a to dwie różne rzeczy. Odpowiedz mazdy na filmikach to typowy objaw podejścia marki mazda polska do klienta. Jest teraz bum na mazdę wiec mamy was w 4 literach.
dareme89 Myślę że Mazda zrobiła takie badania aby nie wchodzić na temat jej jakości, grubości i technologii nakładania
Tyle że dociekliwi żądają konkretów i dopóki ich nie otrzymamy nie czujemy się poważnie traktowani
Może jakiś mod w naszym imieniu zada Maździe oficjalne zapytanie dotyczące w/w kwestii celem jego publikacji na forum?
Tyle że dociekliwi żądają konkretów i dopóki ich nie otrzymamy nie czujemy się poważnie traktowani
Może jakiś mod w naszym imieniu zada Maździe oficjalne zapytanie dotyczące w/w kwestii celem jego publikacji na forum?
Pozostaje wam położyć dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne i już. Albo czekać aż wasze mazdy zaczną chrupać i wtedy to już po ptokach.
Dopisano 27 wrz 2019, 14:03:
Chodziło mi o jakieś nadmierne naloty na podwoziu itp. Zrobię zdjęcia m3 przy wymianie oleju i wrzucę. Na moje oko podwozie jest w bardzo dobrym stanie. Za ok miesiąc przypłynie dla córki cx3 19r to będę obserwował.
Dopisano 27 wrz 2019, 14:03:
dareme89 napisał(a):Trudno żeby 4 letnie auto gniło.
Chodziło mi o jakieś nadmierne naloty na podwoziu itp. Zrobię zdjęcia m3 przy wymianie oleju i wrzucę. Na moje oko podwozie jest w bardzo dobrym stanie. Za ok miesiąc przypłynie dla córki cx3 19r to będę obserwował.
531-640-670
dareme89 napisał(a):Trudno żeby 4 letnie auto gniło. Nie każdy kupuje auto na 1,5 roku jak Ty. Mija mazda ma być 10 lat u mnie i płacąc chore pieniądze w salonie chyba mogę wymagać żeby blachy były ocynkowane, nie jest to kosmiczna technologia. A mazda nie potrafi udowodnić ze blacha jest ocynkowana tylko ze cynk jest na elementach lakierowanych a to dwie różne rzeczy. Odpowiedz mazdy na filmikach to typowy objaw podejścia marki mazda polska do klienta. Jest teraz bum na mazdę wiec mamy was w 4 literach
Znajdź japońca który ma ocynk a nie jest malowany cynkiem. Taki urok Japończyków, oni nie robią aut z ocynkiem. Jeśli się nie mylę to chyba 2 lub 3 generacja hondy jazz miała ocynk ale tylko z jednej farbki. Oddając swoją mazdę na zabezpieczenie podwozia widziałem spód 3 letniej toyoty, która była cała ruda. Obecnie dobrze zabezpieczają auta tylko Francuzi no i od jakiegoś czasu świetnie robi to opel, który kiedyś był synonimem rudej na równi z mazdą. Druga sprawa jest taka, że przyłożysz czujnik do auta i niby jest blacha ocynkowana, problem w tym, że auto nie ma powłoki z ocynku tylko jest zrobione z ocynkowanej blachy. Kilka marek też robi teraz teraz fajną zagrywkę w postaci auto z ocynkowanej blachy ale progi i podłoga już warstwy cynku nie posada . Niestety aut, które są dobrze zabezpieczone przed rudą już właściwie nie ma.
A co do mazdy to nie że mazda nie potrafi, mazda nie chce zrobić aut dobrze zabezpieczonych . Interes musi się kręcić koncerny na przykładzie mercedesa z przed paru lat dobrze wiedzą, że zrobienie aut pancernych = prawie bankructwo
Zakupiłem żonie Mazdę i od razu pojechała na konserwację. Jestem bardzo zadowolony
https://www.youtube.com/watch?v=wVWRAMXsl5Q
https://www.youtube.com/watch?v=wVWRAMXsl5Q
Zasnąć nie mogę ... i nie wiem czy nie "strach się bać" gdzieś na drogę wyjechać Madzią
Już o "tej rudej" się naczytałem, i o tym że "ten złom" często pada łupem złodziei też, i już się jakoś z tym oswoiłem . O tym , że Mazda to też "jeżdżąca trumna" to pierwszy raz czytam
Zastanawiam się czym jeszcze ktoś Mazdę "wyróżni" bo dla mnie jest to technicznie ok.auto jak wiele jeżdżących po drogach . I tyle tej "bajki "na dobranoc Dobranoc !
Już o "tej rudej" się naczytałem, i o tym że "ten złom" często pada łupem złodziei też, i już się jakoś z tym oswoiłem . O tym , że Mazda to też "jeżdżąca trumna" to pierwszy raz czytam
Zastanawiam się czym jeszcze ktoś Mazdę "wyróżni" bo dla mnie jest to technicznie ok.auto jak wiele jeżdżących po drogach . I tyle tej "bajki "na dobranoc Dobranoc !
ASO nawet zaleca konserwację
Dla mnie to już trochę przegięcie ASO zaleca konserwację na własną rękę, jak jest problem to zróbcie z tym porządek w końcu a nie zalecanie konserwacji. To tak jakby zalecać założenie filtra paliwa bo nie ma a wiadomo z czasem się popsują "wtryski" bez filtra albo oklejenie szyby folią ochronną bo z czasem porysuje się od wycieraczek:)
Wrrrr.....
Sorry ale nie mogłem się powstrzymać – Mazdo chcesz należeć do marek premium to być premium
- Od: 21 lip 2015, 12:12
- Posty: 35
- Skąd: Końskie
- Auto: M3 BL 2009, 1.6 105 KM + LPG by gazparts
Mnie po 3 latach odradzili bo oględziny nie wykazywały takiej potrzeby. Myślę , że ASO są za a nawet przeciw zależy od klienta
Zapytam Kol.kaniutek z ciekawości ; czy w dalszym ciągu Mazdy w Antwerpii są dodatkowo konserwowane ? Nasze z 2016r. były i jak się odbierało je to "pachniały " i nawet "dymiły" co niekiedy parafinopodobnym środkiem ?
Zapytam Kol.kaniutek z ciekawości ; czy w dalszym ciągu Mazdy w Antwerpii są dodatkowo konserwowane ? Nasze z 2016r. były i jak się odbierało je to "pachniały " i nawet "dymiły" co niekiedy parafinopodobnym środkiem ?
Ja też słyszałem że Mazda rdzewieje już na taśmie produkcyjnej , i aż się boję moja chyba jakaś zepsuta bo nie ma korozji
No i jakaś ładna jak na piórnik
No i jakaś ładna jak na piórnik
Kol. Kalios jest już wątek dot. zabezpieczenia przed rdzą
Mnie też odradzali , wszystko opisane w odpowiednim wątku
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=160
Pozdrawiam
Mnie też odradzali , wszystko opisane w odpowiednim wątku
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=160
Pozdrawiam
Nie na taśmie tylko w katalogach, informacja potwierdzona
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9