Zabezpieczenie antykorozyjne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzychun » 1 wrz 2019, 20:40

ryba113 napisał(a):@Rafik85 owszem gdybym spotkał Ciebie przed zakupem to pewnie bym tak zrobił bo to nie duże pieniążki, a śpi człowiek spokojnie.


Ta jasne, porady rafik-a niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Są ASO które mogę zrobić taką konwersację, ale większość odmówi.

Engineer napisał(a):Kolego darrecki martwi mnie wypowiedź że jest lepiej ale Mazda nadal rdzewieje


Pytanie jaka marka na pewno nie rdzewieje. Bo jak powpisujesz sobie w google "rdza marka x" to ciężko nie odnieść wrażenia, że samochody mają być fotodegradowalne...
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1007 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez ryba113 » 1 wrz 2019, 21:44

Czy inne marki rdzewieją? To zależy jak na to spojrzeć. Zakładam że bierzemy pod uwagę auta salonowe bez ingerencji blacharskich jeżdżące w naszym kraju. To wszystkie europejskie marki z którymi sam osobiście jeździłem nie miały żadnych problemów z rdzą, jedynym wyjątkiem była jedna skoda która zardzewiała przy zatrzasku zamka drzwi. Aso rzecz jasna bez mrugnięcia zabezpieczyło i polakierowało to miejsce.
Biorąc pod uwagę sprowadzane auta często z wątpliwą historią blacharską bywa różnie i w większości to tacy ludzie piszą o rdzy.
Wracając do mazdy na siłę chce otworzyć otwarte drzwi kombinując z jakimś nakladaniem natryskowym warstwy z zawartością cynku która notabene nic nie daje co z resztą sami potwierdzają na własnej stronie badaniami z instytutu lotnictwa. Domniemam, że rynek europejski w którym jest kilka miejsc z zimą na tyle mocną by używać soli jest na tyle mało znaczący, że nie liczą się z potrzebami konsumenta. Sama MP nie ma nic do gadania sądząc, że nakładanie wosku po podróży morskiej załatwia sprawę z resztą dla nich mają zgadzać się słupki nie zadowolenie klienta.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Engineer » 1 wrz 2019, 22:03

Kolego ryba113 zostawmy z boku politykę;
1. Co wg opinii specjalistów to spowodowało lub mogło spowodować?
2. Jak szybko rdza postępowała?
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2019, 23:27
Posty: 37 (145/1)
Skąd: Łomża
Auto: CX-3 2019, SKY ENERGY, SKYACTIV-G 2.0 121 KM, MT, Machine Grey

Postprzez Tubi » 1 wrz 2019, 22:04

Sorry, ale nie widziałem jeszcze auta 4 letniego użytkowanego na polskich drogach, co by nie miało nawet grama rdzy na podwoziu. Mazda pod tym względem nie jest wybitna ale nie popadajmy w skrajość, że wszystko nie rdzewieje tylko mazdy... rdzewieją kije, skody, ople, vw jak i mercedesy. Przy tej tablicy mendelejewa co sypią na drogi to nawet nierdzewka i kwasówka sie podda.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez darrecki » 1 wrz 2019, 22:39

Niestety z tym wywiadem przed kupnem to też różnie była. To co mówią w ASO trzeba przefiltrować i to solidnie. Zaglądanie pod auta też niewiele daje, bo rdza (przynajmniej w Mazdach) chowa się przed wzrokiem. Im głębiej pod spód, tym mniej lakieru, a cienką warstwę łatwiej "zjeść". Także szukać tam gdzie elementy zawieszenie są przykręcone do podwozia – u mnie właśnie tam było najgorzej (po 3 latach). Teraz jest już 5 i po konserwacji wszystko w najlepszym porządku. Zdjęcia wrzuciłem gdzieś w dziale 3 BM o stanie podwozia po roku (czy coś tak), jak ktoś chętny może zobaczyć.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez ryba113 » 2 wrz 2019, 15:37

@Tubi z calym szacunkiem ale jesteś w głębokim błędzie. No chyba, że jako użytkownik samych mazd tak sobie to tlumaczysz. Pisałem wcześniej czym i ile jeździłem i jakoś nie było korozji, a w mazdzie jakoś jest.
@Darecki zgadzam się gdyż obejrzałem bardzo dokładnie podwozie mazdy i im głębiej tym gorzej. Blacha na podwoziu to praktycznie tylko blacha i podkład w co lepszych miejscach odkurz lakieru. Zgrzewy to praktycznie kazdy zaifekowany. Dobrym źródłem i obiektywnym są diagnosci na SKP. Ostatnio pokazując zdjęcia stwierdził, że jak nowa z salonu, widuje tu takie kwiatki w nowszych mazdach.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Tubi » 2 wrz 2019, 17:49

Akurat blacha to nie jest powód, dla którego mam kolejną już mazde, a kupowałem świadomie ze znajomością wad ;) Wydaje mi sie, że mój post został przez Ciebie źle zrozumiany. Odniosłem się do sytuacji gdzie obecnie produkowane auta, w wiekszości przypadków są tragicznie zabezpieczone wliczając w to nadwozie i podwozie. Firmową flote mamy mieszaną i w każdym z obecnie posiadanych dwurocznych samochodów występuje korozja podwozia. Mówie tu: Skoda rapid,octavia. VW cady, kia picanto, ceed. Opel astra. Znajomego Toyota też. Wiec nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że w innych markach nie wystepuje korozja podwozia.

Taka ciekawostka podczas wycieczki do muzeum bmw zapytałem na ile lat eksploatacji jest liczony samochód. Odpowiedź była ze bmw przewiduje 8 letnia eksploatacje a po niej kasacje. Już samo to wskazuje z jaką jakościa przy produkcji aut stykamy się obecnie.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

PostTen post został usunięty przez Wojtek 4 wrz 2019, 21:05.
Powód: regulamin forum

Postprzez krzychun » 2 wrz 2019, 20:10

rafik85 napisał(a):Każde aso musi albo przyjąć zlecenie konserwacji lub wskazać zakład rekomendowany


Nic nie musi. Nie muszą konserwować, nie muszą wskazać innego zakładu. Za to pogrożą utratą gwarancji. Ale tak jak napisałeś ja się nie znam.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1007 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Author53 » 3 wrz 2019, 07:09

ASO ma w dxxxe czy zakonserwujemy czy nie. Odpowiedź Mazda Polska na pytanie czy mogę zakonserwować auto jest taka:
Konserwację podwozia jak i profili zamkniętych można wykonać we własnym zakresie w taki sposób aby nie uszkodziła elementów nadwozia, elementów mechanicznych jak i instalacji elektrycznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 10:20
Posty: 251 (10/14)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez krzychun » 3 wrz 2019, 07:29

Jak ja zapytałem to nawet była mowa o możliwości utraty gwarancji na układ wydechowy... I żeby nic nie robić bo rdza w Mazdach to przeszłość.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1007 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez ryba113 » 3 wrz 2019, 07:55

Kolego @rafik85 rozumiem, że pisząc "nie umie walczyć o swoje" masz na myśli moj przypadek. Zapewniam, że doskonale wiem. Wiedzieć czy potrafić to zupełnie coś innego niż chcieć. Próby zostały podjęte lecz już na starcie beton jak z reszta w każdej innej kwestii. Ten kto próbował rościć jakiekolwiek gwarancję wie jak sprawa wygląda w przypadku aso mazdy. Auta w stanach jeżdżą w zupełnie innym klimacie wiec nie ma co porównywać ale poczekaj dwie-trzy zimy.
Kupując mazde byłem zapewniany o ocynku i informowany, że nie ma sensu konserwować dodatkowo.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez andrep » 3 wrz 2019, 09:24

Mnie też "Mazda" zniechęcała i ASO również do wykonania konserwacji, nie polecili w ASO żadnego zakładu, powiedzieli że sami nie robią bo nie ma potrzeby .Na str. 1 tego wątku jeden z maili przytoczyłem :)
Rafik85 i krzychun jeśli jest między wami jakaś zadra to podajcie sobie "grabę" i trochę zmiękczcie atmosferę :)
Pozdrawiam
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez ryba113 » 3 wrz 2019, 09:54

@Tubi przepraszam jeżeli źle zinterpretowałem Twoja myśl. Pracuje w firmie gdzie również mamy dość spora flotę mieszaną i nie zgodzę się z Twoją tezą, że po 2 latach rdzewieją. Jak pisałem wcześniej sam osobiście przez ostatnie 12lat zjeżdzilem 6 szt aut do których nikt prócz mnie nie ma dostępu i z żadnym nie było najmniejszych oznak korozji, nie wliczam w to układu wydechowego, tarcz hamulcowych bo to elementy pracują w trudnych warunkach i naturalnym zjawiskiem jest korozja. Nawet jeżeli chodzi o elementy zawieszenia to mazda rdzewieje błyskawicznie. Chociaż wracając do tarcz hamulcowych tutaj również można zrobić to lepiej jak się okazuje i nie mam na myśli ich wydajności i tego, że się krzywią a korozję. Gdyż wymieniłem swoje na zimmermany z powłoką i nie ma na nich grama korozji.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Tubi » 3 wrz 2019, 12:06

Możliwe ,że dużo zależy od warunków w jakich auto jest użytkowane i spoczywa na postoju, ciężko powiedzieć. Też mam założone zimmermany od 3 miesięcy (te nawiercane) na rancie pojawiać się zaczynają plamki nalotu. Ogólnie w przyszłym tygodniu jadę na przegląd więc mogę cyknąć parę zdjęć jak to wygląda na tą chwilę u mnie, to będziemy mieć obraz podwozia z rocznika 2012.

Jeżeli wierzyć internetowi tak wygląda 6 miesięczny golf z 2017 roku:
Obrazek
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez zadra » 4 wrz 2019, 00:38

jeśli jest między wami jakaś zadra

Wypraszam sobie.. wolę towarzystwo koleżanek... <lol>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rafik85 » 4 wrz 2019, 07:06

ryba113 napisał(a):Kolego @rafik85 rozumiem, że pisząc "nie umie walczyć o swoje" masz na myśli moj przypadek. Zapewniam, że doskonale wiem. Wiedzieć czy potrafić to zupełnie coś innego niż chcieć. Próby zostały podjęte lecz już na starcie beton jak z reszta w każdej innej kwestii. Ten kto próbował rościć jakiekolwiek gwarancję wie jak sprawa wygląda w przypadku aso mazdy. Auta w stanach jeżdżą w zupełnie innym klimacie wiec nie ma co porównywać ale poczekaj dwie-trzy zimy.
Kupując mazde byłem zapewniany o ocynku i informowany, że nie ma sensu konserwować dodatkowo.

Nie konserwowałem żadnej mazdy z usa, jeżdżę średnio rok dwa i nie zauważyłem żadnej nadmiernej korozji na podwoziu czy zawieszeniu. Dwa auta jeżdżone w mieście, jedno trasy + nieutwardzone drogi więc błotka na podwoziu sporo. Wszystkie auta stoją pod chmurką. Kiedyś rozmawiałem ze starszym gościem lakiernikiem i przyznał, że auta bez konserwacji, jeżdżone po soli, w garażu mają lepsze warunki do rozwoju korozji.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Engineer » 5 wrz 2019, 11:18

Dzisiaj w ASO przy okazji dokładnie obejrzałem podwozie swojej CX-3 oraz kilkuletniej CX-5 także z dodatkową konserwacją – można spać spokojnie <spoko> . ASO w Białymstoku jest pozytywnie nastawione do dodatkowej konserwacji i chętnie ją wykonuje <ok>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2019, 23:27
Posty: 37 (145/1)
Skąd: Łomża
Auto: CX-3 2019, SKY ENERGY, SKYACTIV-G 2.0 121 KM, MT, Machine Grey

Postprzez toruńczyk » 5 wrz 2019, 20:52

To co piszą m.in. Koledzy @andrep czy @engineer jest budujące a mimo to jadę do ASO Bednarscy na przegląd w celu stwierdzenia potrzeby konserwacji. Poza moją skromną osobą będą tam też pracownicy którym zaufać mogę w diagnozie stanu zabezpieczenia mojej 3.5 letniej Mazdy
A może sprawdzi się zasada , że lepiej garażować pod chmurką niż w garażu (mimo , że pod domem to nieogrzewanym) papaa

Dopisano 7 wrz 2019, o 12:46:

...i to co piszą wspomniani Koledzy( Dziękuję Wam!) pokrywa się w pełni ze stanem mojego auta ! <jupi>
Decyzja jest taka, że stan zabezpieczenia antykorozyjnego będzie monitorowany co roku i jeśli zajdzie potrzeba to wtedy zdecyduję się na wykonanie konserwacji. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Engineer » 7 wrz 2019, 22:30

Co do miejsca przechowywania samochodu to jestem to za garażem nieogrzewanym, dobrze wentylowanym z nienasiąkliwą posadzką z odpowiednim spadkiem (kluczem jest utrzymanie możliwie niskiej wilgotności powietrza- higrometr kosztuje grosze) i z normalnymi ścianami (nieizolowany blaszak odpada).
Zalety:
– samochód w atmosferze o stabilnej na ogół takiej samej lub niższej wilgotności (nie pada deszcz) i mniejszym parowaniu wilgoci z podłoża, niższa temperatura = mniejsza prędkość korozji
– krótszy czas ekspozycji na skrajne temperatury + komfort przy wsiadaniu i brak konieczności skrobania
– ograniczony negatywny wpływ "zimnego startu" (nawet w nieogrzewanym garażu jest zawsze cieplej niż
na zewnątrz) – podobno najbardziej zabójczy czynnik dla trwałości silnika <nauka> (kto lubi swój sinik leje olej 0W...)
– zabezpieczenie przed kunami,wandalami i innymi szkodami parkingowymi

Wady:
– koszt, ograniczona dostępność, ciężko o komfortowy garaż/stanowisko na podziemnym parkingu (szerokość garażu jak i wrót)

Moje spostrzeżenie – nieocieplane drzwi garażowe z blachy w zimą są zaletą pod warunkiem ze mamy dobrze zamontowane i nie przymarzną – skraplająca się na nich woda obniża wilgotność powietrza w garażu <czarodziej>

Co do konserwacji podwozia to jestem zdania ze jak dbamy tak mamy i zabezpieczenia producenta to minimalne minimum niezależnie od marki wiec poświecenie 2000zł na konserwację prewencyjną jest jak najbardziej uzasadnione (sensowniej zabezpieczyć przed korozja niż konserwować po jej wystawieniu).
Tekst po kilku browarkach więc liczę na ulgową krytykę <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2019, 23:27
Posty: 37 (145/1)
Skąd: Łomża
Auto: CX-3 2019, SKY ENERGY, SKYACTIV-G 2.0 121 KM, MT, Machine Grey

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9