Światła Full LED
Oczywiście , tu opis post z 4.02 – mój
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&start=80
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&start=80
Mam pytanie. Posiadam mazde 3 z 2017r po lifcie. Czy mam matrycowe reflektory LED, które automatycznie zmieniają oświetlenie ? Na manetce jest opcja,, auto,, Wersja sport
Mało prawdopodobne, zapewne masz tylko AFS (skrętne soczewki). "Auto" jest odpowiedzialne za włączanie świateł po zmroku, nie za przełączanie drogowe/długie. Wersja Sport – UK?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Wersja sport Line Niemcy
Dopisano 13 maja 2019, 14:40:
Wersja sport Line Niemcy
Dopisano 13 maja 2019, 14:40:
darrecki napisał(a):Mało prawdopodobne, zapewne masz tylko AFS (skrętne soczewki). "Auto" jest odpowiedzialne za włączanie świateł po zmroku, nie za przełączanie drogowe/długie. Wersja Sport – UK?
Wersja sport Line Niemcy
Do modelu Sky Energy, mogę domówić ledy za 2900zł, które jak rozumiem, przełączam sam między mijania a długimi. W wersji Sky Passion ledy są matrycowe, czyli same się przełączają między mijania a długimi? Czy też może, żeby się same przełączały muszę jeszcze dokupić pakiet safety z doświetlaniem adaptacyjnym ALH? Innymi słowy, czym sie różnią ledy matrycowe w standardzie od ledów z ALH?
Matrycowe z pamięci do w Safety (sprawdź sobie w katalogu).
Matrycowe od zwykłych LED różnią się tym, że drogowe składają się z 5-cią wiązek (jedna dolna od mijania, a na górze 4 wiązki). Te 4-ry górne wygaszają się automatycznie jak kamera wykryje pojazd w obrębie danej wiązki. Działa to SUPER jak jedziesz na jednojezdniowej drodze poza terenem zabudowanym. Działa też SUPER jak jedziesz za kimś. Nie oślepiasz tego przed sobą, a masz oświetlone pobocza (np. wypatrzysz jakaś zwierzynę wyskakująca z lasu). Jak skręcasz do skrajne wiązki się wygaszają i rozjaśniają (więc to doświetlanie zakrętów to taki trochę gadżet bo działa tylko górą na drogowych). Przy mijania nie widać potrzeby doświetlania zakrętów bo świecą bardzo równo i szeroko. Mijania się chyba też podwyższają trochę >80km/h. I jeden feler tych adaptacyjnych to one same też się przełączają na mijania jak jedziesz przez miasto. Więc jakbyś chciał jechać na drogowych w oświetlonym mieście to się łatwo nie da.
Matrycowe od zwykłych LED różnią się tym, że drogowe składają się z 5-cią wiązek (jedna dolna od mijania, a na górze 4 wiązki). Te 4-ry górne wygaszają się automatycznie jak kamera wykryje pojazd w obrębie danej wiązki. Działa to SUPER jak jedziesz na jednojezdniowej drodze poza terenem zabudowanym. Działa też SUPER jak jedziesz za kimś. Nie oślepiasz tego przed sobą, a masz oświetlone pobocza (np. wypatrzysz jakaś zwierzynę wyskakująca z lasu). Jak skręcasz do skrajne wiązki się wygaszają i rozjaśniają (więc to doświetlanie zakrętów to taki trochę gadżet bo działa tylko górą na drogowych). Przy mijania nie widać potrzeby doświetlania zakrętów bo świecą bardzo równo i szeroko. Mijania się chyba też podwyższają trochę >80km/h. I jeden feler tych adaptacyjnych to one same też się przełączają na mijania jak jedziesz przez miasto. Więc jakbyś chciał jechać na drogowych w oświetlonym mieście to się łatwo nie da.
Dalej nie kumam. AHL jest standardem w Sky Passion czy trzeba dopłacić do pakietu safety? Konfigurator mówi, że trzeba dopłacić. Sprzedawca powiedział mi, że to standard w SkyPassion
https://images89.fotosik.pl/247/d8d17126866e8653.jpg
https://images89.fotosik.pl/247/d8d17126866e8653.jpg
Według katalogu, który mam z momentu zakupu poliftowej wersji pakiet Safety:
• Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
• Adaptacyjny układ utrzymania stałej prędkości (aktywny tempomat MRCC)
• System wspomagający hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
• System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
• System rozpoznający znaki ograniczeń prędkości
• Podgrzewana kierownica
i to się raczej zgadzało.
Chociaż zapomnieli o
Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose® z 7 głośnikami
Intelignetne wspomaganie hamowania (SBS)
ale to można odnaleźć w tabelce
• Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
• Adaptacyjny układ utrzymania stałej prędkości (aktywny tempomat MRCC)
• System wspomagający hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
• System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
• System rozpoznający znaki ograniczeń prędkości
• Podgrzewana kierownica
i to się raczej zgadzało.
Chociaż zapomnieli o
Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose® z 7 głośnikami
Intelignetne wspomaganie hamowania (SBS)
ale to można odnaleźć w tabelce
Orientujecie się może czy w wersji Sky Energy, ale bez fabrycznego pakietu LED jest możliwość zamontowania ledów? Czy ktoś robił coś takiego w ASO? Zamierzałem na początku nabyć cx-3 w Sky Go, skończyłem w końcu na Energy, ale poskąpiłem na ledy i tak się zastanawiam czy jest szansa jakoś to "naprawić", bo przyglądałem się i muszę przyznać, że świecą one zacnie..
- Od: 16 cze 2019, 10:57
- Posty: 10
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda cx-3 2019 MT SkyEnergy
gichin napisał(a):Orientujecie się może czy w wersji Sky Energy, ale bez fabrycznego pakietu LED jest możliwość zamontowania ledów? Czy ktoś robił coś takiego w ASO? Zamierzałem na początku nabyć cx-3 w Sky Go, skończyłem w końcu na Energy, ale poskąpiłem na ledy i tak się zastanawiam czy jest szansa jakoś to "naprawić", bo przyglądałem się i muszę przyznać, że świecą one zacnie..
Zapomnij, za duża ingerencja w elektrykę auta.
Jeśli są LEDy nieskrętne jak np. swego czasu w 3 SkyEnergy to nie widzę żadnych przeszkód. Powinno być plug and play. Skrętne czy strefowe to inna para kaloszy niestety.
A ASO nie ma co pytać, oni wiedzą tylko to co muszą. Chyba, że trafisz na jakiegoś pasjonatę z wiedzą, ale na to szans tyle co na wygranie w totka.
A ASO nie ma co pytać, oni wiedzą tylko to co muszą. Chyba, że trafisz na jakiegoś pasjonatę z wiedzą, ale na to szans tyle co na wygranie w totka.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Montowalem u nich kilka rzeczy, konserwowalem podwozie, oklejalem samochód folią, wymieniałm olej po 2500km . Akurat brałem z LEDami. Zamist dywagować czy się da czy nie to lepiej zapytać serwis który nie jest na nie :–)
A ja mam mieszane odczucia w kwestii ledów matrycowych w CX-3 z 2019. O ile mijania świecą dobrze i w miarę szeroko, to mam wrażenie, że długie są słabsze. Segmentów długich naliczyłem ponad 10, ale chyba nie są sterowane pojedynczo, tylko grupami, bo wygaszany jest tylko cały środek lub boki, dodatkowo są też przygaszane poniżej 40km/h, więc absurdalnie bezpieczniej jest jadąc szybciej niż 40km/h po wioskach z takim ograniczeniem. Jak dla mnie za szeroko wygasza, bo poza autem z naprzeciwka też wygasza na moim pasie i w zasadzie świecą tylko na pobocza lub drzewa. A bezpieczniej by było też na część mojego pasa, aby dostrzec pieszych nim idących bez wymaganych elementów odblaskowych, co nadal jest nagminne. No ale pewnie dlatego, żeby przypadkiem nie oślepić tych jadących z naprzeciwka
Dodatkowo doświetlanie zakrętów (nazwane światłami o szerokim zasięgu) działa na pełnej jasności tylko do 40km/h i jest widoczna ciemniejsza przerwa między mijania, a doświetlaniem. Serio, są w Europie i w Polsce zakręty, gdzie można jechać szybciej i brakuje tego doświetlania Nie wiem tylko po co działa na 50% powyżej 40km/h, a nie są wyłączane całkowicie. Za to działają zawsze, a nie tylko po skręceniu kierownicy, co jest pewnym plusem.
Jakby tak tylko dało się zmienić ustawienia w module świateł pod swoje wymagania
No i co pewnie wszystkim wiadome i oczywiste, są słabsze od ksenonów 35W za w sumie podobną cenę, czy ledów z Audi.
Biorąc pod uwagę cenę za cały pakiet dodatków, to zdecydowanie opłaca się, ale jakbym miał do samych ledów matrycowych dopłacić 2-3k to byłoby to niewarte.
Dodatkowo doświetlanie zakrętów (nazwane światłami o szerokim zasięgu) działa na pełnej jasności tylko do 40km/h i jest widoczna ciemniejsza przerwa między mijania, a doświetlaniem. Serio, są w Europie i w Polsce zakręty, gdzie można jechać szybciej i brakuje tego doświetlania Nie wiem tylko po co działa na 50% powyżej 40km/h, a nie są wyłączane całkowicie. Za to działają zawsze, a nie tylko po skręceniu kierownicy, co jest pewnym plusem.
Jakby tak tylko dało się zmienić ustawienia w module świateł pod swoje wymagania
No i co pewnie wszystkim wiadome i oczywiste, są słabsze od ksenonów 35W za w sumie podobną cenę, czy ledów z Audi.
Biorąc pod uwagę cenę za cały pakiet dodatków, to zdecydowanie opłaca się, ale jakbym miał do samych ledów matrycowych dopłacić 2-3k to byłoby to niewarte.
Moim zdaniem:
– w drogowych masz 4 strefy (2 na środku i 2 na pobocza) + mijania cały czas. Czasami przy wyprzedzaniu super działa bo działają 2 skrajne lewe więc wychylasz się i masz oświetlone.
– doświetlanie działa zawsze ale tylko na drogowych (a sama moc wynika z maksymalnej mocy bez spryskiwaczy – 1000lm, przygasza się np. prawa wiązka, a rozjaśnia lewa, jak się zgaszą na środku to boczne chyba mocniej wtedy)
– jak masz na A to nawet jak drogowe się nie dopalają powyżej 80km/h mijania świecą trochę wyżej (widać jak się przełącza z normalnych na A)
– drogowe w A się wyłączają jak przejeżdżasz prze oświetlony teren i niestety ze sporą zwłoką po wyjechaniu z takiego oświetlonego terenu odpalają.
– nie ma doświetlania zakrętów na mijania bo one i tak szeroko świecą
Ogólnie dobrze się sprawdza na drogach jedno jezdniowych, na 2 jezdniowych łatwo oślepić jakiegoś tirowca bo bariery miedzy pasami zasłaniają jego światła, a kabiny nie...
Ogólnie na jedno jezdniowych bajka. Np. jak są tereny ze zwierzyną to adaptacyjne świetnie doświetlają te pobocza w których może się czaić niebezpieczeństwo. Na 2 jezdniowych łatwo kogoś oślepić, a szkoda bo samo podniesienie mijania > 80km/h robi robotę.
Świecą mocno, ale jak mnie mija CX-5 to jedna ma mocniejsze (spryskiwacze więc brak limit 1000lm).
Ps. Dopiero pierwszy raz mnie tir poczęstował długimi, ale to była lekka mgła i sporo pogarsza się identyfikacja pojazdów z przeciwka, a tak to jeszcze nikt nie poczęstował długimi np. wypadając za zakrętu gdzie system potrzebuje z ~1sec na wygaszenie wiązki.
– w drogowych masz 4 strefy (2 na środku i 2 na pobocza) + mijania cały czas. Czasami przy wyprzedzaniu super działa bo działają 2 skrajne lewe więc wychylasz się i masz oświetlone.
– doświetlanie działa zawsze ale tylko na drogowych (a sama moc wynika z maksymalnej mocy bez spryskiwaczy – 1000lm, przygasza się np. prawa wiązka, a rozjaśnia lewa, jak się zgaszą na środku to boczne chyba mocniej wtedy)
– jak masz na A to nawet jak drogowe się nie dopalają powyżej 80km/h mijania świecą trochę wyżej (widać jak się przełącza z normalnych na A)
– drogowe w A się wyłączają jak przejeżdżasz prze oświetlony teren i niestety ze sporą zwłoką po wyjechaniu z takiego oświetlonego terenu odpalają.
– nie ma doświetlania zakrętów na mijania bo one i tak szeroko świecą
Ogólnie dobrze się sprawdza na drogach jedno jezdniowych, na 2 jezdniowych łatwo oślepić jakiegoś tirowca bo bariery miedzy pasami zasłaniają jego światła, a kabiny nie...
Ogólnie na jedno jezdniowych bajka. Np. jak są tereny ze zwierzyną to adaptacyjne świetnie doświetlają te pobocza w których może się czaić niebezpieczeństwo. Na 2 jezdniowych łatwo kogoś oślepić, a szkoda bo samo podniesienie mijania > 80km/h robi robotę.
Świecą mocno, ale jak mnie mija CX-5 to jedna ma mocniejsze (spryskiwacze więc brak limit 1000lm).
Ps. Dopiero pierwszy raz mnie tir poczęstował długimi, ale to była lekka mgła i sporo pogarsza się identyfikacja pojazdów z przeciwka, a tak to jeszcze nikt nie poczęstował długimi np. wypadając za zakrętu gdzie system potrzebuje z ~1sec na wygaszenie wiązki.
Kiedyś na spokojnie sprawdzę ilość realnych stref, bo świecące to widać np. na ścianie garażu z bliska.
W naszej statyczne doświetlanie zakrętów działa na mijania na 100%. Ten led gdzie przy zwykłych jest światło drogowe. Przygasa na postoju i powyżej 40km/h. W drugim aucie mam powiązane z katem kierownicy.
Nie ma tu skrętnych soczewek, jest tylko poziomowanie automatyczne.
A limit dla obowiązku spryskiwaczy i automatycznego poziomowania to 2000lm na każde źródło światła, nie 1000lm . Dwa źródła obok siebie po 2000 mogą być bez. A wiadomo Mazda ma 1 soczewkę, ale w sumie źródła co najmniej 2.
Zgadzam się co do zwłoki ponownego włączania auto długich. Jak i zbyt późnego włączania jak latarnie nie świecą.
A i co jeszcze zauważyłem jasność długich na auto jest też regulowana. Bez auto zawsze świecą na maksa.
W naszej statyczne doświetlanie zakrętów działa na mijania na 100%. Ten led gdzie przy zwykłych jest światło drogowe. Przygasa na postoju i powyżej 40km/h. W drugim aucie mam powiązane z katem kierownicy.
Nie ma tu skrętnych soczewek, jest tylko poziomowanie automatyczne.
A limit dla obowiązku spryskiwaczy i automatycznego poziomowania to 2000lm na każde źródło światła, nie 1000lm . Dwa źródła obok siebie po 2000 mogą być bez. A wiadomo Mazda ma 1 soczewkę, ale w sumie źródła co najmniej 2.
Zgadzam się co do zwłoki ponownego włączania auto długich. Jak i zbyt późnego włączania jak latarnie nie świecą.
A i co jeszcze zauważyłem jasność długich na auto jest też regulowana. Bez auto zawsze świecą na maksa.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9